Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ihme jos ihmiset hakeutuvat etätöihin jos läsnätyöt avokonttoreissa ohjeellistetaan näin :

Vierailija
12.11.2025 |

Ei ääniä, ei hälinää:

Puhelut, Teamsit ja jutustelut hoidetaan muualla

Puhelimet äänettömälle

Keskustelut kavereiden kanssa säästetään muuhun aikaan ja paikkaan

Yhden hengen puhelinkoppi:

Yllättikö puhelu tai Teams? Siirry koppiin hoitamaan asia rauhassa.

Avotilan puhelut:

Puheluita ei käydä työpisteellä käytetään vetäytymistiloja tai henkilöstön taukotilaa.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudun etätöihin, koska minua ei kiinnosta yksinäisen Marjatta 60 veen höpinät. Olen tullut tekemään töitä, en seurustelemaan.

Vierailija
2/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läsnätyöt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudun etätöihin, koska minua ei kiinnosta yksinäisen Marjatta 60 veen höpinät. Olen tullut tekemään töitä, en seurustelemaan.

Sinut potkaistaan ulos viimeistään parin vuoden päästä jolloin tekoäly korvaa tehtäväsi täysin. 

Vierailija
4/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai että kuulostat ihanalta ihmiseltä

Vierailija
5/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöihin juurtuneet homeperseet kilometritehtaalle, positiivisia ja rohkeita nuoria tilalle.

Vierailija
6/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Tuo on varmaan provo. En silti pidä mahdottomana sitä, etteikö joku oman elämänsä per.sereikä voi keksiä tuollaiset ohjesäännöt.

Vierailija
7/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo provo, on erään isohkon firman ohjeistusta, jossa tosin etätyö on ihan sallittua

Vierailija
8/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ohjeistetaan?

Vierailija
9/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille epätyöläisille karenssia, karenssia...

Vierailija
10/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo provo, on erään isohkon firman ohjeistusta, jossa tosin etätyö on ihan sallittua

Mitä hyötyä on tulla työpaikalle, jos kaikki sen hyödyt halutaan kieltää?

Vierailija
11/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa, onko johtajille porsliininen lavoire ja työläisille kuparinen?

Vierailija
12/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta yksinäisen Pekka 60v iskuyritykset tai Matti 59 v låhentelyt tai Juha 55v munan hiplailut. Siksi haluan tehdä ihan muualla töitä.

Vierailija
13/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse it-talossa, ja siellä on konttorilla mm. niin, ettei kellään ole omaa työpistettä. Aamun aluksi varaat varausjärjejstelmästä työpisteen, jonka saat mistä sattuu. Lähelläkään ei ole välttämättä ketään muita jotka tunnet. Sinne voit joutua vaikka koko päivän puhelimessa puhuvien myyjien keskelle koodaamaan, jos paska tuuri käy. Mitään henkilökohtaisia ergonomiavarusteita ei toki ole, koska ei ole omaa työpistettä. Tökkäät läppärisi piuhaan ja siitä tekemään. Tough luck jos tarvitsisit näön takia ison monitorin, tai selän takia erilaisen tuolin, et saa ellet pysty niitä kantamaan työpaikalle aamullla ja viemään pois päivän päätteeksi.

Sekin on ongelma, jos sinänsä pääset hiljaista työtä tekevien keskelle, mutta sulla onkin muutama videokokous. Ei niitä voi puhua siellä missä muut koodaa hiljaa, joten pitäisi löytää puhelinkoppi. Ne on vaan aina varattuna, koska ihmisten päivästä suuri osa menee palavereissa, koska tiimit on maantieteellisesti hajautuneita. 

Mitään hyötyä konttorilla olosta ei ole, koska tosiaan ne joiden kanssa teet projektia ei yleensä ole siellä. Niitä löytyy eri kaupungeista ja jopa eri maista. Eli kommunikaatio hoidetaan etäyhteysvälinein.

Meilläkin silti vuoden alussa tuli toimistopakotusta organisaation taholta, vaikkei työn luonteeseen yhtään sovi konttorilla olo useimmilla. Itse en ole totellut, ja moni muukin seniorimpi on jatkanut etänä vaan. Potkikoot pois jos haluavat. Tosin lähiesimiehet ei sitä tee, koska kokevat että firman takaisin toimistolle politiikka, kun istumapaikkojakin on vain kolmasosalle porukasta, ei ole mitenkään järkevä.

Vierailija
14/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan hyvä, että yritetään edes jotenkin suojata avokonttorissa työtä tekevien työrauhaa. Miksi kokouspuheluita pitäisi pystyä puhumaan avotiloissa? Pääasia, että kokoustamiseen sopivia tiloja on riittävästi ja helposti saavutettavissa. parhaassa tapauksessa nämä tilat olisivat työntekijöiden vakituisia työpisteitä.

Vierailija
15/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyisissä avokonttoreissa ole edes työpisteitä kaikille! Paikat on jo valmiiksi laskettu sen mukaan, että osa porukasta on etänä. 

Vierailija
16/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta yksinäisen Pekka 60v iskuyritykset tai Matti 59 v låhentelyt tai Juha 55v munan hiplailut. Siksi haluan tehdä ihan muualla töitä.

Panen vastalauseeni!

Pertti 58

Vierailija
17/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan hyvä, että yritetään edes jotenkin suojata avokonttorissa työtä tekevien työrauhaa. Miksi kokouspuheluita pitäisi pystyä puhumaan avotiloissa? Pääasia, että kokoustamiseen sopivia tiloja on riittävästi ja helposti saavutettavissa. parhaassa tapauksessa nämä tilat olisivat työntekijöiden vakituisia työpisteitä.

Ongelma on, että yleensä niitä kokoustamiseen sopivia tiloja ei ikinä ole riittävästi. Vaikka kuinka on tullut toimistopakkoa, niin se ei kumoa sitä, että kommunikaatio asiakkaiden, tiimikavereiden (eri paikkakunnilla) yms. kesken hoidetaan esim. Teamsilla. Joten useimmat tarvivat joka päivä merkittävän aikaa näitä kokoustamistiloja.

Vierailija
18/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai että kuulostat ihanalta ihmiseltä

Hänhän on juuri niitä, joiden vuoksi muut hakeutuvat etätyöhön, ja jotka käyvät työpaikallaan kovaa taistelua ja kampanjointia etätyötä tekeviä vastaan. 

Vierailija
19/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse it-talossa, ja siellä on konttorilla mm. niin, ettei kellään ole omaa työpistettä. Aamun aluksi varaat varausjärjejstelmästä työpisteen, jonka saat mistä sattuu. Lähelläkään ei ole välttämättä ketään muita jotka tunnet. Sinne voit joutua vaikka koko päivän puhelimessa puhuvien myyjien keskelle koodaamaan, jos paska tuuri käy. Mitään henkilökohtaisia ergonomiavarusteita ei toki ole, koska ei ole omaa työpistettä. Tökkäät läppärisi piuhaan ja siitä tekemään. Tough luck jos tarvitsisit näön takia ison monitorin, tai selän takia erilaisen tuolin, et saa ellet pysty niitä kantamaan työpaikalle aamullla ja viemään pois päivän päätteeksi.

Sekin on ongelma, jos sinänsä pääset hiljaista työtä tekevien keskelle, mutta sulla onkin muutama videokokous. Ei niitä voi puhua siellä missä muut koodaa hiljaa, joten pitäisi löytää puhelinkoppi. Ne on vaan aina varattuna, koska ihmisten päivästä suuri osa menee palavereissa,

Meillä lähes tulkoot sama ongelma. Käytännössä kaikki tiimit ovat hajautuneet ympäri Suomea, mikä tarkoittaa sitä, että yhtäkään palaveria ei pystytä järjestämään ilman etäyhteyttä muutenkaan, sillä aina joku tiimiläisistä on Oulussa, Espoossa ja/tai Kuopiossa. Sitten saavut tunnin päähän sinne sieluttomaan avokonttoritilaan ja käyt enintään kollegojen kanssa lounaalla yhdessä, mutta yhteiset palaveritkin kaikki hoitavat eri puolilta toimistoa omilta paikoiltaan. Kukaan ei siis hyödy läsnäolosta mitenkään. Ja paikat juurikin varataan varauskalenterista ennen työvuoroa.

Vierailija
20/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut potkaistaan ulos viimeistään parin vuoden päästä jolloin tekoäly korvaa tehtäväsi täysin. 

Tälläpä vaan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, tehdäänkö työ etänä vai toimistolla. Sitten kun joku työtehtävä voidaan hoitaa tekoälyllä, sitä aletaan tehdä, mutta yhtä lailla silloin korvataan sitä työtehtäviä konttorilla kuin etänä tekeviäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän