Kuuluuko runebergintorttu joulupöytään?
Ainakin paikallinen K-kauppa on sitä mieltä että kuuluu.
Kommentit (22)
Tottakai kuuluu, myös tippaleipä, mämmi ja laskiaispulla kuuluvat sinne. Runebergintorttu kuuluu pöytään ympäri vuoden ja turistitkin haluavat niitä ajankohdasta riippumatta
Ei ! Se kuuluu joulupöydän alle (josta koira voi käydä syömässä sen)
Jotenkin yksinkertaisia nämä ihmiset, jotka kuvittelevat, että esim. runebergin torttuja kuuluu syödä vain Runebergin päivänä😂
Ei oo kuulunut, mutta tänä jouluna voisikin ostaa. Kiitos ideasta.
Meillä se ei kuulu, mutta enpä muista että aiempina vuosina niitä olisi ollut joulun aikaan kaupassa tarjollakaan. Mutta sehän maistuu piparkakulle, joten mikäpä ettei sopisikin joulupöytään.
Kyllä Runegergin torttu kuuluu joulupöytään,
kuten myös Aleksanterin leivos,
sekä Pavlova leivos
että Napoleonin leivos
joulupöydässä pitää olla sen seitsemää sortti ja noiden neljän lisäksi sitten kolme muuta jotka ei nyt näillä näppäimillä muistu mieleen.
Runebergin päivä on helmikuussa. Silloin voi joulutortun laittaa kahvipöytään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ! Se kuuluu joulupöydän alle (josta koira voi käydä syömässä sen)
Ei alkoholia koiralle!
Vierailija kirjoitti:
Runebergin päivä on helmikuussa. Silloin voi joulutortun laittaa kahvipöytään.
Joulutortut syödään juhannuksena samoin kuin kinkku.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin yksinkertaisia nämä ihmiset, jotka kuvittelevat, että esim. runebergin torttuja kuuluu syödä vain Runebergin päivänä😂
Syötkö itse ympärivuoden ko. "herkkua?" Outoa on ainakin se, että Helsingissä Fazer leipoo näitä torttuja kokovuoden. Ja ne ovat todella ällön makeita, itse en niiden torttuja syö, edes Runebergin päivänä.
Onko niitä siis myynnissä joulun aikaankin? (En välitä niistä niin en tiedä). Meillä varmaankin joulun aikaan jälkkärinä pavlovaa ja tiramisua, onkohan ne ookoo? Pandoro kai ainakin on, se tai panettone usein ollut meillä.
Sun pöytähän se on! Mitäs täällä kyselet.
Tortulle sitten aterian jälkeen. Lausun samalla Runebergi runoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Runegergin torttu kuuluu joulupöytään,
kuten myös Aleksanterin leivos,
sekä Pavlova leivos
että Napoleonin leivos
joulupöydässä pitää olla sen seitsemää sortti ja noiden neljän lisäksi sitten kolme muuta jotka ei nyt näillä näppäimillä muistu mieleen.
7semän leivosta ja 3ea erinlaista leikkelettä palkan, kouter ja lördagskorv
Berliinin munkit on parempi ja terveellisempi vaihtoehto. 5 kpl/syöjä/ateira
Vierailija kirjoitti:
Meillä se ei kuulu, mutta enpä muista että aiempina vuosina niitä olisi ollut joulun aikaan kaupassa tarjollakaan. Mutta sehän maistuu piparkakulle, joten mikäpä ettei sopisikin joulupöytään.
On omistuista, että joissain kaupoissa ei ole vieläkään myynnissä joulutorttuja, mutta kylläkin runebergintorttuja. Toisivat mieluummin myyntiin ruotsalaisen mallin mukaan tehtyjä lussepullia; nekin olisivat jouluisempia kuin nuo paakelsit.
Runebergin tortusta voisikin tehdä jouluisen version, vaihtaa vadelmahillon tilalle luumuhillon tai esim.omena-kanelihillon.🤔 Myös siihen taikinaan voisi lisätä vaikka kanelia, neilikkaa ja inkivääriä.👍
Kuuluu, jos tortut sinne pöytään kantaa. Mulle riittää pari palaa After Eight -siivuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö itse ympärivuoden ko. "herkkua?" Outoa on ainakin se, että Helsingissä Fazer leipoo näitä torttuja kokovuoden. Ja ne ovat todella ällön makeita, itse en niiden torttuja syö, edes Runebergin päivänä.
Mitäs outoa siinä on? Fazer on ajan hermolla, Helsingissä on turisteja ympäri vuoden ja haluavat Runebergin torttuja, tottakai myydään sitä mistä rahaa tulee. Mikä siinä on outoa?
Kenelle mitäkin kuuluu joulupöytään, olkoon oma asiansa. Meille kuuluu katkarapusalaatti alkuruoaksi jouluaattona, aina. Jotkut syövät ohrapuuroa, jotkut raakaa graavattua lohta. . .