Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilu 60 000 euroa vuodessa hyvä palkka?

Vierailija
12.11.2025 |

Miten on?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, eihän se riitä elämiseen alkuunkaan. Pitäisi asua temusta tilatussa teltassa. Ja käydä leipäjonossa. 

Vierailija
22/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt hieman yli 62 000 euroa. Olen pitänyt itseäni aina suht pienipalkkaisena, koska puolisoni tienaa enemmän, ja minulla on korkea koulutus. Mutta onhan se oikeasti ihan ok. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla palkalla olet jo Suomen 20 % korkeimpien palkkojen saajana. Voisi sanoa siis hyväksi palkaksi, mutta valtiohan tuosta vie ihan tajuttoman summan välistä.

Vierailija
24/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus. Ei sillä juhlita, jos on brutto. Järkyttävän osan vie valtio eli loiset.

Joo. Puolustusvoimat, poliisi, palolaitos ja sairaalat on loisia. Teiden ylläpito ja rakentaminen myös. 

No sittenhän kaikki muut menot voi poistaa. Verotus vähintään puolittuu. Tämä käy minulle.

Ei vaan kaikki pitää poistaa!!

Miksi?

Vierailija
25/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riittävästi yhdelle ihmiselle. Ei tuolla mikään suurperhe kovin leveästi eläisi.

Vierailija
26/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok etätöistä.

Vierailija
27/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä taida ihan päästä ylimpään tulodesiiliin.

Vierailija
28/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan itse tällä hetkellä kaiken kaikkiaan 70000 euroa, jos lasketaan ihan kaikki. Kyllä sillä itsensä elättäisi, mutta perhe tarvitsee elämiseen myös vaimoni tuloja ja välillä vanhempani ostavat ruokatarvikkeita lapselleni.

Vierailija
29/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitulo. Se on n. 4800 bruttona kuussa (lomarahat huomioiden) ja n. 3300 nettona. Siitä kun vähennetään asumismenot (1500), autokulut (200), velat sun muut (700), rahat on aina käytetty kuun vaihteessa, vaikka ei matkustelisi tai kävisi ravintoloissa. Ei ne tulot, vaan menot.

Vierailija
30/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli yli 60 000 / v, minulla hippasen alle. Ihan hyvin tullaan toimeen.

Vierailija
31/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nettona tulee, niin pärjäilee kyllä

Vierailija
32/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan 60 000€ kk. Siihen nähden aika vähän. 

Vierailija
33/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus. Ei sillä juhlita, jos on brutto. Järkyttävän osan vie valtio eli loiset.

Joo. Puolustusvoimat, poliisi, palolaitos ja sairaalat on loisia. Teiden ylläpito ja rakentaminen myös. 

No sittenhän kaikki muut menot voi poistaa. Verotus vähintään puolittuu. Tämä käy minulle.

Ei vaan kaikki pitää poistaa!!

Miksi?

Koska kaikki verotus on ryöstöä ja kommunismia t. Kokoomuslainen

Vierailija
34/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itsellä oli 62ke vuosipalkka ja kyllä siitä verottaja vie niin paljon, että ei ainakaan rikkaalta olo tunnu. Sanotaan, että ok toimeen tulee, kun ei ole muita lainoja kuin kesämökkilainaa maksettavana pari sataa kuussa. Perheen autot on vanhoja ja halpoja ja asutaan rivarissa. Perheen nuoria aikuisia tuetaan rahallisesti ja ehkä joka toinen vuosi käydään ulkomailla. Mies tienaa n 55ke/vuosi. 

Ei noilla yhteistuloilla pitäisi olla valittamista ! 🙄 Itse saan eläkettä alle tonnin ja veroja  kyllä maksoin aika paljon 40 v työuran aikana. MYEL eläke

Vierailija
35/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä, eikä huono.

No onhan se nyt ihammahoton!

Jos ei viisdonaa kuukaudessa ole hyvä palkka - eli paljon hynää - niin mikä sitten on?

Ja kun tuo annetaan ihmiselle vielä joka kuukausi niin HUH HUH!

Sinä, yllä kirjoittanut, olet kyllä aivan suhteellisuudentajunsa ja kohtuullisuuden kadottanut tapaus.

Sinulla on vissiin mennyt niin kauan niin hyvin, olet saanut niin paljon niin helposti, etkä ole milloinkaan joutunut venymään etkä raatamaan missään etkä minkään hyväksi, etkä ole nähnyt etkä kokenut omassa elämässäsi hetkenkään puutetta etkä kurjuutta, niin että olet vallan irtautunut köyhän (tai edes tavistyöläisen) elämästä.

Ja jos joku kysyy: kyllä, olen kateellinen kaikkien murheideni näännyttämänä.

Onnea ja kaikkea hyvää kuitenkin Sinullekin - Luojan luomalle.

Per Sauki

Tässä lisää surkuteltavaa.

Vuosituloni vuonna 2024 oli 76800 euroa ja tämän päälle sain verottomia päivärahoja 10800 euroa.

No, maksoin toki ansiotuloista veroja ihan tarpeeksi...eli 24 576 euroa. Kuukaudessa käteen jäi 5252 euroa.

t: amiksen käynyt persu.

Vierailija
36/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä, eikä huono.

Jos ei viisdonaa kuukaudessa ole hyvä palkka - eli paljon hynää - niin mikä sitten on?

Sinä, yllä kirjoittanut, olet kyllä aivan suhteellisuudentajunsa ja kohtuullisuuden kadottanut tapaus.

Sinulla on vissiin mennyt niin kauan niin hyvin, olet saanut niin paljon niin helposti, etkä ole milloinkaan joutunut venymään etkä raatamaan missään etkä minkään hyväksi, etkä ole nähnyt etkä kokenut omassa elämässäsi hetkenkään puutetta etkä kurjuutta, niin että olet vallan irtautunut köyhän (tai edes tavistyöläisen) elämästä.

Per Sauki

60 000 vuosipalkasta jää käteen 40000 vuodessa hieman kunnallisverosta tietty riippuen eli 3200 kuussa + lomarahat. Ei tuo pk-seudulla näillä elinkustannuksilla mikään mahoton palkka ole. Varsinkin jos on lapsia ja tuota palkkaa ei molemmat vanhemmat tienaa ja toinen vaikka vielä kotona.

Vierailija
37/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan itse tällä hetkellä kaiken kaikkiaan 70000 euroa, jos lasketaan ihan kaikki. Kyllä sillä itsensä elättäisi, mutta perhe tarvitsee elämiseen myös vaimoni tuloja ja välillä vanhempani ostavat ruokatarvikkeita lapselleni.

Mitä helkkaria ? ?  Noilla tuloilla vielä vanhemmat avustavat ? ?

Vierailija
38/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan 60 000€ kk. Siihen nähden aika vähän. 

Tuliko 2 nollaa liikaa?

Vierailija
39/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä, eikä huono.

Per Sauki

Käteen siitä jää n. 3300e/kk. Mutta onhan se hyvä palkka, ainakin tällaiselle entiselle per saukiselle. 😄

Eri

Vierailija
40/68 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettona tuosta jäänee jotain 39 k€ käteen. Riippuu kuluista ja lainoista pärjääkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi