Onko reilu 60 000 euroa vuodessa hyvä palkka?
Kommentit (68)
Jos tuo 60 000 netto, niin hyvin pärjää ja on hyvä ansio, mutta ei rikas kuitenkaan. Bruttona menee mielestäni aika keskiluokkaan.
Itsellä tuo summa on netto ja pidän itseäni ylempään keskiluokkaan kuuluvana. Töitä saa kyllä tehdä pirusti. Viimeisin kokonainen vapaapäivä on ollut heinäkuussa. Viikonloput mukaan laskien.
N 54, yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Harva tuollaista tienaa
Ihan normaali palkka. Itse olen yläkoulun ope, ja saan yli 60 000 vuodessa.
Tuo taitaa olla suurin piirtein paperitehtaiden vuorotyöläisten palkkojen luokissa ja heitähän on aina ennenkin pidetty duunareitten palkkatason ykkösluokassa, joten eikö tuo ihan hyvä palkka vuositasolla liene. Hoiva-alalla ja naisena en kyllä pääse lähellekään tuota.
Vierailija kirjoitti:
Saan itse tällä hetkellä kaiken kaikkiaan 70000 euroa, jos lasketaan ihan kaikki. Kyllä sillä itsensä elättäisi, mutta perhe tarvitsee elämiseen myös vaimoni tuloja ja välillä vanhempani ostavat ruokatarvikkeita lapselleni.
Jaaha. Minä taas pystyn helposti elättämään itseni ja kaksi teiniä n. 60000€ tuloilla. Vähemmälläkin on tultu toimeen.
Toki riippuu mihin sitä haluaa verrata, mutta onhan tuo nyt totta hitossa jo ihan hyvä.
Aika perus, riippuu vähän asuinpaikasta ja kulutustottumuksista. Itsellä on tulot reilu 70 000€ vuodessa, mutta asun pk-seudulla ja perheessä on pari teiniä, joten ei näilläkään tuloilla rikastumaan pääse.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jotain 5000€/kk, joten reilusti yli mediaanin.
Vähän alle 5000 pääsee jo 60000 vuosiliksoihin
Vierailija kirjoitti:
Keskitulo. Se on n. 4800 bruttona kuussa (lomarahat huomioiden) ja n. 3300 nettona. Siitä kun vähennetään asumismenot (1500), autokulut (200), velat sun muut (700), rahat on aina käytetty kuun vaihteessa, vaikka ei matkustelisi tai kävisi ravintoloissa. Ei ne tulot, vaan menot.
Miten 4800 brutolla saa 3300 nettotulot?? Mun kk ansio on 5180 euroa ja netto 3221.
Vierailija kirjoitti:
Tuo taitaa olla suurin piirtein paperitehtaiden vuorotyöläisten palkkojen luokissa ja heitähän on aina ennenkin pidetty duunareitten palkkatason ykkösluokassa, joten eikö tuo ihan hyvä palkka vuositasolla liene. Hoiva-alalla ja naisena en kyllä pääse lähellekään tuota.
Ei ole. Tienaavat paljon enemmän.Paperikoneen hoitaja noin 100k js perusvakansseilla noin 80k.
Ei se vauvalla ole. Täällä kukaan ei tienaa alle kymppitonnia.
Se on keskitasoa parempi. Pitäisi riittää ja jäädä säästöönkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskitulo. Se on n. 4800 bruttona kuussa (lomarahat huomioiden) ja n. 3300 nettona. Siitä kun vähennetään asumismenot (1500), autokulut (200), velat sun muut (700), rahat on aina käytetty kuun vaihteessa, vaikka ei matkustelisi tai kävisi ravintoloissa. Ei ne tulot, vaan menot.
Miten 4800 brutolla saa 3300 nettotulot?? Mun kk ansio on 5180 euroa ja netto 3221.
Ihan veroprosenttilaskurilla laskettuna: kirkkoon kuuluvalle helsinkiläiselle 60 000 euron vuosituloilla ilman mitään vähennyksiä veroprosentti on 23,5 %. Lisäksi tulee 7,74 % muita pakollisia maksuja. Noilla luvuilla 4800 euron kuukausipalkasta jää käteen melko tasan 3300 €.
Korkeamman kunnallisveroprosentin kunnassa käteen jää vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsellä oli 62ke vuosipalkka ja kyllä siitä verottaja vie niin paljon, että ei ainakaan rikkaalta olo tunnu. Sanotaan, että ok toimeen tulee, kun ei ole muita lainoja kuin kesämökkilainaa maksettavana pari sataa kuussa. Perheen autot on vanhoja ja halpoja ja asutaan rivarissa. Perheen nuoria aikuisia tuetaan rahallisesti ja ehkä joka toinen vuosi käydään ulkomailla. Mies tienaa n 55ke/vuosi.
Ei noilla yhteistuloilla pitäisi olla valittamista ! 🙄 Itse saan eläkettä alle tonnin ja veroja kyllä maksoin aika paljon 40 v työuran aikana. MYEL eläke
Jos saat MYEL-eläkettä, niin olet aika vapaasti itse päättänyt, millaisia eläkemaksuja maksat ja samalla nykyisen eläkkeesi suuruuden.
Ei meinaa riittää palkkapäivästä palkkapäivään. Ei kannata olla kateellinen!!
Sanoisin että täällä Helsingissä aika huono.
Vierailija kirjoitti:
5000€ bruttopalkasta ei paljoa käteen jää.
Minulla vuosiansiot 75.000€ ja ihan vaatimattomaan elämään fyrkat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei se vauvalla ole. Täällä kukaan ei tienaa alle kymppitonnia.
Niin varmaan. Täällä on luultavasti suomen köyhimmät pärisemässä, ainakin henkisesti.
Minä tienaan 58000 vuodessa. En ole köyhä.
En tarvitse jotakin verokorttia todisteluihini. Ajatteluni ei ole niin köyhää, että mittaisin maailmaani pelkällä rahalla.
Tuolla tulolla elää ihan tasaisen turvallista elämää.