Onko reilu 60 000 euroa vuodessa hyvä palkka?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Kylä sillä pärjää
Siis kyllä sillä pärjää !
Onhan se jotain 5000€/kk, joten reilusti yli mediaanin.
Alle sadan tonnin ei kannata töihin vääntäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä, eikä huono.
No onhan se nyt ihammahoton!
Jos ei viisdonaa kuukaudessa ole hyvä palkka - eli paljon hynää - niin mikä sitten on?
Ja kun tuo annetaan ihmiselle vielä joka kuukausi niin HUH HUH!
Sinä, yllä kirjoittanut, olet kyllä aivan suhteellisuudentajunsa ja kohtuullisuuden kadottanut tapaus.
Sinulla on vissiin mennyt niin kauan niin hyvin, olet saanut niin paljon niin helposti, etkä ole milloinkaan joutunut venymään etkä raatamaan missään etkä minkään hyväksi, etkä ole nähnyt etkä kokenut omassa elämässäsi hetkenkään puutetta etkä kurjuutta, niin että olet vallan irtautunut köyhän (tai edes tavistyöläisen) elämästä.
Ja jos joku kysyy: kyllä, olen kateellinen kaikkien murheideni näännyttämänä.
Onnea ja kaikkea hyvää kuitenkin Sinullekin - Luojan luomalle.
Per Sauki
Kyllä sillä nyt juhlitaan, vaikka ei se itsessään ole mikään juhlan aihe.
Ihan perus. Ei sillä juhlita, jos on brutto. Järkyttävän osan vie valtio eli loiset.
5000€ bruttopalkasta ei paljoa käteen jää.
On se ihan ok, mutta ei mikään järisyttävän hyvä. Alle viisi tonttua se on per kk jos ottaa huomioon lomarahat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus. Ei sillä juhlita, jos on brutto. Järkyttävän osan vie valtio eli loiset.
Joo. Puolustusvoimat, poliisi, palolaitos ja sairaalat on loisia. Teiden ylläpito ja rakentaminen myös.
Ei sillä pääse edes verokoneeseen, eli köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Puolustusvoimat, poliisi, palolaitos ja sairaalat on loisia. Teiden ylläpito ja rakentaminen myös.
No sittenhän kaikki muut menot voi poistaa. Verotus vähintään puolittuu. Tämä käy minulle.
Vierailija kirjoitti:
5000€ bruttopalkasta ei paljoa käteen jää.
No jäähän. Mulla vähän alle tuon ja jää 1500 euroa säästöön joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän kaikki muut menot voi poistaa. Verotus vähintään puolittuu. Tämä käy minulle.
Ei vaan kaikki pitää poistaa!!
No itsellä oli 62ke vuosipalkka ja kyllä siitä verottaja vie niin paljon, että ei ainakaan rikkaalta olo tunnu. Sanotaan, että ok toimeen tulee, kun ei ole muita lainoja kuin kesämökkilainaa maksettavana pari sataa kuussa. Perheen autot on vanhoja ja halpoja ja asutaan rivarissa. Perheen nuoria aikuisia tuetaan rahallisesti ja ehkä joka toinen vuosi käydään ulkomailla. Mies tienaa n 55ke/vuosi.
Kylä sillä pärjää