Torissa ylihinnalla myyvät
Jos laitat jotain Toriin ym myyntiin ja jos on sellainen tuote mitä saa kaupasta edelleen, niin katso millä myydään kaupassa ja suhteuta hinta siihen. Ihan liikaa on myynnissä tavaraa ylihintaan tai samaan hintaan mitä kaupasta saa edelleen uutena. Itse mielellään ostan käytettynä, mutta pitää hinnankin olla suht reilusti halvempi mitä jos ostaisin uuden palautususoikeudella kaupasta.
Kukin myy millä myy, ei ole pakko ostaa, tiedän. Mut ihmettelen näitö myyjiä et mikä järki ja saavatko oikeasti myytyä. Toivon et ostajat ovat valveutuneita ja googlaavat ennen ostoa mihin hintaan kaupasta saisi. Ja kyse siis tavarasta/vaatteesta mitä edelleen on kaupassa saatavilla (eikä vain joskus myyty ja esim koot loppunu).
Yhdestä palapelistä tarjosin ja kerroin + laitoin linkin et tuolta saa samaan hintaan uutena posteineen kun saisin sinun käytettynä ja noudettuna. Niin mitä myyjä vastaa! "En ole itse sitä tuohon hintaan ostanut, ostin eri kaupasta kalliimmalla"! 😄 Heh, hinta suhteutetaan siihen millä hinnalla sen saa halvimmalla juuri sillä hetkellä kun myyntiin laitat. Eikö tän pitäis olla kaikille itsestäänselvää? Osa selvästi tauaa tämän käytetyn tavaran myynti-idean, osa ihan pihalla. Osa heittää hintoja omasta päästä, itsellä ainakin helpompi hinnoitella tiettyjä juttuja kun nopsaan googlaa mihin hintaan kaupassa tai esim vaikkapa muut Torissa myy.
Erikseen sitten jotkut keräilyharvinaisuudet tai muut mitä ei enää saa mistään.
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Minulle myymisen vaihtoehto on heittää se tavara pois tai jättää keräämään pölyä varastoon. Niinpä ei ole mitään intressiä päästä väkisin eroon huonolla hinnalla. Jos kukaan ei osta niin mielummin vien kierrätykseen kuin myyn jollekin tuntemattomalle puoli-ilmaiseksi.
Mulla taas päinvastoin. Jos kauppoja ei ole syntynyt kahteen viikkoon, niin tuote lähtee vaikka puoli-ilmaiseksi, jos joku tarjoaa edes jotain. Joten tarjotkaa rohkeasti!
Tori voisi tempaista ja saada ihan uudenlaista mediaseksikkyyttä alkamalla julkistaa aina etusivullaan "Päivän typerin hintapyyntö". Kaikki torikäyttäjät saisivat äänestää.
Sitten jos jollakin jobbarilla olisi plakkarissa kymmen tuollaista "kunniamainintaa", niin saisi automaattisesti vuoden kusettajan diplomin.
Hinta ratkaisee haluaako myydä tuotteen vai säilyttää sen edelleen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle myymisen vaihtoehto on heittää se tavara pois tai jättää keräämään pölyä varastoon. Niinpä ei ole mitään intressiä päästä väkisin eroon huonolla hinnalla. Jos kukaan ei osta niin mielummin vien kierrätykseen kuin myyn jollekin tuntemattomalle puoli-ilmaiseksi.
Mulla taas päinvastoin. Jos kauppoja ei ole syntynyt kahteen viikkoon, niin tuote lähtee vaikka puoli-ilmaiseksi, jos joku tarjoaa edes jotain. Joten tarjotkaa rohkeasti!
Joo, odottelen yhä vastausta tältä tomppelilta, joka hekumoi sillä, että ennemmin heittää roskiin tai antaa pölyttyä kaapin täytteenä. Olisi kiva kuulla enemmän näistä perversioista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tyhmä vedättäjähän suorastaa kerjää saada kuraa niskaan pyytämällä typeriä ylihintoja. Saamansa pitää. Itsepähän kerjäsi.
Mitään vedättämistä tuo ei ole vaan perinteistä markkinataloutta. Pyytää saa.
"Vierailija kirjoitti:
Jos tavara ei mene kaupaksi, niin se on kyllä lähinnä sen hölmön myyjän ongelma"
Ei vaan sinun. Myyjä saa pyytää vaikka tonnin 100e esineestä. Jos haluat esineen tingi tai maksa, se on sinun ongelmasi jos hinta on sinulle suuri. Valittaminen on turhaa ja lapsellista.
"Myydä? Luulet vieläkin, että joku tyhmä ostaa? Huijaamista on ihan kirjaimellisesti yrittää saada ylihintaa, eli perusteetonta katetta jostakin."
Joku varmasti ostaa tai ei osta, se ei ole sinun murheesi. Ei se ole huijaamista tai perusteetonta katetta vaan laillista bisnestä. Koulun penkille takaisin opettelemaan termejä.
Vierailija kirjoitti:
Tori voisi tempaista ja saada ihan uudenlaista mediaseksikkyyttä alkamalla julkistaa aina etusivullaan "Päivän typerin hintapyyntö". Kaikki torikäyttäjät saisivat äänestää.
Sitten jos jollakin jobbarilla olisi plakkarissa kymmen tuollaista "kunniamainintaa", niin saisi automaattisesti vuoden kusettajan diplomin.
Yhyy toi ei myy mulletuptetta siihen hintaan kun tahon yhyy. Oikeesti ny valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vien tavaran mieluummin hyväntekeväisyyskirpparille lahjoituksena kuin alan säätämään jollain nimellisellä hinnalla ostajan kanssa. Esim. jos pyydän tuotteesta 15 euroa + postikulut ja joku tarjoaa 7 euroa + postikulut, en myy, koska katson että pakkaamisen ja postittamisen vaiva ei ole sen arvoista. Sen sijaan jos joku tarjoaa 10 euroa + nouto, saatan harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Myydä? Luulet vieläkin, että joku tyhmä ostaa? Huijaamista on ihan kirjaimellisesti yrittää saada ylihintaa, eli perusteetonta katetta jostakin."
Joku varmasti ostaa tai ei osta, se ei ole sinun murheesi. Ei se ole huijaamista t
Kuules nyt. Älä sinä minua opeta laillisuuksista. Fakta on se, että ihmisiä on tuomittu huijauksista, ja perusteena on ollut saatu PERUSTEETON HYÖTY. Eri asia sitten ja varmasti tapauskohtaista minkälainen summa tuon rajan ylittää, mutta lain näkökulmasta periaate on selvä: Perusteettomasta hyödystä voi saada syytteen.
Jos myytävänä on jotain mistä diggaan ostan sen. Mulla on aina kolme donaa taskussa sitä varten. Ei ylihintoja ole olemassa,
Mistä ' ylihinnoittelusta' aloittaja puhuu? Itseäni hirvittää lähinnä,kuinka alas hinnat ovat menneet ja kuinka valtavan paljon on aivan samoja tuotteita myytävänä tai jopa lahjoitetaan. Ostat kaupasta jotain uutena vaikka 40€ ja kun max. vuoden päästä koitat myydä tavaran tai vaatteen 5-10€ kpl, niin ei mene kaupaksi, vaan joutuu lahjoittamaan pois tuon uutta vastaavan tuotteen. Ei ole torimyynti vaivan väärtti.
Aina on löytynyt joku joka haluaa ostaa vähän kalliimmalla, juuri MINULTA 👍
Vierailija kirjoitti:
Itse toimin aika lailla samoin. Tosin minua ei sinänsä haittaa myyminen puoli-ilmaiseksi, mutta pikku roposten takia en jaksa nähdä vaivaa. On todella paljon helpompi heittää tavara ohi mennessä kierrätykseen, kun alkaa vatvomaan ja viestittelemään mitä, missä, milloin noutoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku varmasti ostaa tai ei osta, se ei ole sinun murheesi. Ei se ole huijaamista t
Kuules nyt. Älä sinä minua opeta laillisuuksista. Fakta on se, että ihmisiä on tuomittu huijauksista, ja perusteena on ollut saatu PERUSTEETON HYÖTY. Eri asia sitten ja varmasti tapauskohtaista minkälainen summa tuon rajan ylittää, mutta lain näkökulmasta periaate on selvä: Perusteettomasta hyödystä voi saada syytteen.
Itse en sattumoisin löytänyt lainkohdasta että ylihinta olisi perusteetonta hyöryä. Sinulla on varmaan heittää lähteitä tälläisestä? Perusteeton hyöty on jotain ihan muuta 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Jos myytävänä on jotain mistä diggaan ostan sen. Mulla on aina kolme donaa taskussa sitä varten. Ei ylihintoja ole olemassa,
Tämä. Köyhien ulinat on musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö :D
Tavaran hinta on se minkä myyjä ja ostaja keskenään sopivat. Ei ole mitään "ylihintaa". Jos joku haluaa maksaa pyydetyn hinnan - oli se sitten vaikka kuinka kallis sinun mielestäsi - niin maksakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, odottelen yhä vastausta tältä tomppelilta, joka hekumoi sillä, että ennemmin heittää roskiin tai antaa pölyttyä kaapin täytteenä. Olisi kiva kuulla enemmän näistä perversioista.
Olen eri, mutta vastaan sinulle silti. Kyse lienee siitä, että pienen rahan takia ei jaksa nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hyöty ole silloin mitenkään perusteeton jos osapuolet ovat sopineet sen olevan ok. Eli ei liity millään tavalla kaupankäyntiin paitsi silloin jos joku erehdyksessä maksaa enemmän kuin on hinnaksi sovittu.
Oikea hinta on se, minkä joku on tavarasta valmis maksamaan. Pätee aika lailla kaikkeen. Vaikka olisi miten ihana, kuin uusi ja ovh. sitä tai tätä, niin sopiva hinta on se, millä se kaupaksi menee.
Älkää nyt Torista vaatteita ostako, Vinted on paljon halvempi ja parempi paikka vaatteiden ostamiseen. Tori taas muussa tavarassa. Huutonet on ihan kuollut paikka nykyään.
Jos hinta ei miellytä, älä osta, mutta en ymmärrä, että näistä Torin hinnoista pitää täällä valittaa.