Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torissa ylihinnalla myyvät

Vierailija
12.11.2025 |

Jos laitat jotain Toriin ym myyntiin ja jos on sellainen tuote mitä saa kaupasta edelleen, niin katso millä myydään kaupassa ja suhteuta hinta siihen. Ihan liikaa on myynnissä tavaraa ylihintaan tai samaan hintaan mitä kaupasta saa edelleen uutena. Itse mielellään ostan käytettynä, mutta pitää hinnankin olla suht reilusti halvempi mitä jos ostaisin uuden palautususoikeudella kaupasta. 

Kukin myy millä myy, ei ole pakko ostaa, tiedän. Mut ihmettelen näitö myyjiä et mikä järki ja saavatko oikeasti myytyä. Toivon et ostajat ovat valveutuneita ja googlaavat ennen ostoa mihin hintaan kaupasta saisi. Ja kyse siis tavarasta/vaatteesta mitä edelleen on kaupassa saatavilla (eikä vain joskus myyty ja esim koot loppunu). 

Yhdestä palapelistä tarjosin ja kerroin + laitoin linkin et tuolta saa samaan hintaan uutena posteineen kun saisin sinun käytettynä ja noudettuna. Niin mitä myyjä vastaa! "En ole itse sitä tuohon hintaan ostanut, ostin eri kaupasta kalliimmalla"! 😄 Heh, hinta suhteutetaan siihen millä hinnalla sen saa halvimmalla juuri sillä hetkellä kun myyntiin laitat. Eikö tän pitäis olla kaikille itsestäänselvää? Osa selvästi tauaa tämän käytetyn tavaran myynti-idean, osa ihan pihalla. Osa heittää hintoja omasta päästä, itsellä ainakin helpompi hinnoitella tiettyjä juttuja kun nopsaan googlaa mihin hintaan kaupassa tai esim vaikkapa muut Torissa myy.  

Erikseen sitten jotkut keräilyharvinaisuudet tai muut mitä ei enää saa mistään. 

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuote on ostettu ja siitä saatu hyöty jo saatu, niin edelleenmyyntiarvo on jotakuinkin puolet.

Vierailija
42/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tässä käytetty tekele on myyty aivan ylihintaan:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011636548.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta muualta saat halvemmalla, miksi väkisin yrität ostaa siltä joka myy kalliimmalla? Lopeta itku ja mene ostaan sieltä halvemmalla myyjältä, säästät kaikkien osapuolten aikaa ja hermoja.

Vierailija
44/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eikä tori.fi:ssä kukaan ei kaipaa hintapoliisien neuvoja millä hinnalla sen tuotteen saa myydä. Jos tuote on ylihintainen niin olkoon, siirry seuraavaan. Jos saat sen jostain muualta edullisemmin niin osta sieltä. Älä valita myyjälle.

Vierailija
45/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä eikä tori.fi:ssä kukaan ei kaipaa hintapoliisien neuvoja millä hinnalla sen tuotteen saa myydä. Jos tuote on ylihintainen niin olkoon, siirry seuraavaan. Jos saat sen jostain muualta edullisemmin niin osta sieltä. Älä valita myyjälle.

Väärin. Jos tuote on oikea, mutta hinta väärä, niin siitä annetaan palautetta. Se on suorastaa kansalaisvelvollisuus ojentaa kusetusta janoavia jobbareita.

Vierailija
46/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Jos tuote on oikea, mutta hinta väärä, niin siitä annetaan palautetta. Se on suorastaa kansalaisvelvollisuus ojentaa kusetusta janoavia jobbareita.

Juuri näin. Ja näitä kusettajiahan torissa riittää. Ja koko paskalafkan ylläpito on näiden kusettajien puolella, koska eivät suostu poistamaan ihan ilmeisiä huijareita.

Vierailija
47/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jobbari on eri asia kuin kusettaja. Kusettaja myy olematonta tuotetta. Jobbari ostaa alihinnoitellut tuotteet ja myy kalliimmalla. Jobbarit kyselee jo ekan päivän jälkeen onko vielä myynnissä ilman aikeita ostaa pyydetyllä hinnalla.

Vierailija
48/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jobbari on eri asia kuin kusettaja. Kusettaja myy olematonta tuotetta. Jobbari ostaa alihinnoitellut tuotteet ja myy kalliimmalla. Jobbarit kyselee jo ekan päivän jälkeen onko vielä myynnissä ilman aikeita ostaa pyydetyllä hinnalla.

Jos jobbari pyytää käytetystä enemmän tai saman kuin uusi samanlainen maksaa kaupassa, niin se on kusetusta.

Vierailija
49/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo totesitse ei ole tyhmä joka pyytää. Torissa saat piilotettua myyjät ja voit olla myös nillittämättä muiden tuotteista.

Vierailija
50/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo totesitse ei ole tyhmä joka pyytää. Torissa saat piilotettua myyjät ja voit olla myös nillittämättä muiden tuotteista.

Kyllä se nyt vaan on tyhmää, useimmiten jopa naurettavaa. Ei se siitä muuksi muutu, vaikka kuvittelee löytyvänsä vielä tyhmemmän, joka maksaa.

Vierailija
51/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä tehdä tarjous jos tavara kiinnostaa. Itse olen joka kerta hyväksynyt vähän edullisemman tarjouksen ja kaupat on syntyneet. Olen myös ostanut siten että tarjonnut vähän pienemmän summan. 

Vierailija
52/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut voi siitäkin hermostua ja valittaa jos jollain myyjällä on liian korkeat hinnat. Sen kun vaan siirrytte seuraavaan myyjään. Uskomatonta valitusta

Vierailija
53/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut voi siitäkin hermostua ja valittaa jos jollain myyjällä on liian korkeat hinnat. Sen kun vaan siirrytte seuraavaan myyjään. Uskomatonta valitusta

Kysytkö ihan vakavissasi? Täysin inhimmillistä harmistua jos tuote olisi sitä mitä haetaan, mutta hinta täysin perusteeton ja järjetön. Luuletko, että kaikilla myyjillä on samoja kamoja myynnissä, vai mistä noin älykäs neuvo?

Vierailija
54/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko perustaa puolueeton torihintapoliisi lautakunta (kaikista puolueista noudattaen eduskunnan voimasuhteita), joka määrittäisi kullekin torikohteelle oikean hinnan ja myyjän olisi noudatettava hintaa tai saisi sakot. Palkkioksi lautakunta saisi 30% komission.

Vierailija
55/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiinko perustaa puolueeton torihintapoliisi lautakunta (kaikista puolueista noudattaen eduskunnan voimasuhteita), joka määrittäisi kullekin torikohteelle oikean hinnan ja myyjän olisi noudatettava hintaa tai saisi sakot. Palkkioksi lautakunta saisi 30% komission.

Ei tarvita. Kyllä muut käyttäjät ja potentiaaliset ostajat antavat palautetta ja palauttavat idiootit maan pinnalle.

Vierailija
56/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpa kii

Kita kiinni.

Kita auki 

Kita kiinni 

Kita auki.

Vierailija
57/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palapelit sinänsä on malliesimerkki tuotteesta, jonka osa ihmisistä hinnoittelee käytettynä usein jopa kalliimmaksi kuin uuden. Ostavat niitä sitten vissiin toisiltaan, mutta turha sun on mennä sinne väliin ulisemaan. Osta tarjouksista uutena tai niiltä myyjiltä, jotka osaavat hinnoitella.

Eipä nuo käy kaupaksi vaikka vitosella myy. Eikä postit ole sen enempää.

Vierailija
58/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon tämän saman asian joka kerta kun vingutaan kirppishinnoista: jos minulla on sata tavaraa myynnissä niin en taatusti ala tuntikausia etsimään ja selaamaan nettiä millä hinnalla missäkin (sadoista verkkokaupoista ja tuhansista kivijalkakaupoista) samaa tuotetta myydään. Ei kenenkään aika eikä hermot riitä siihen. Miksi tämä on niin vaikeaa ymmärtää? Ihan varmasti jokaikisen myymäni tavaran saa jostakin vähän edullisemmin mutta etsi se itse ja osta sieltä äläkä tule minulle vinkumaan että minun pitäisi myydä vielä halvemmalla.

Vierailija
59/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kyllä tehdä tarjous jos tavara kiinnostaa. Itse olen joka kerta hyväksynyt vähän edullisemman tarjouksen ja kaupat on syntyneet. Olen myös ostanut siten että tarjonnut vähän pienemmän summan. 

Kannattaa ensin pysähtyä miettimään että mitähän se tuote on maksanut aikoinaan tai mitä esimerkiksi materiaalit on maksaneet. Ennen kuin tarjoat yhtään mitään. Minulle tehtiin just tarjous, yllättävää kyllä vain 25% alennus, mutta siihen työhön on käytetty materiaaleja jo huomattavasti enemmän kuin mitä pyyntihinta on. Suututtaa vaan myyjän kun tinkaa huippuhalvasta yhtään mitään ja jää ilman.

Vierailija
60/171 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon tämän saman asian joka kerta kun vingutaan kirppishinnoista: jos minulla on sata tavaraa myynnissä niin en taatusti ala tuntikausia etsimään ja selaamaan nettiä millä hinnalla missäkin (sadoista verkkokaupoista ja tuhansista kivijalkakaupoista) samaa tuotetta myydään. Ei kenenkään aika eikä hermot riitä siihen. Miksi tämä on niin vaikeaa ymmärtää? Ihan varmasti jokaikisen myymäni tavaran saa jostakin vähän edullisemmin mutta etsi se itse ja osta sieltä äläkä tule minulle vinkumaan että minun pitäisi myydä vielä halvemmalla.

Sata tavaraa? Kuka sinun kaltaiselta sarjatulijobbarilta edes mitään haluaisi ostaa?