Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torissa ylihinnalla myyvät

Vierailija
12.11.2025 |

Jos laitat jotain Toriin ym myyntiin ja jos on sellainen tuote mitä saa kaupasta edelleen, niin katso millä myydään kaupassa ja suhteuta hinta siihen. Ihan liikaa on myynnissä tavaraa ylihintaan tai samaan hintaan mitä kaupasta saa edelleen uutena. Itse mielellään ostan käytettynä, mutta pitää hinnankin olla suht reilusti halvempi mitä jos ostaisin uuden palautususoikeudella kaupasta. 

Kukin myy millä myy, ei ole pakko ostaa, tiedän. Mut ihmettelen näitö myyjiä et mikä järki ja saavatko oikeasti myytyä. Toivon et ostajat ovat valveutuneita ja googlaavat ennen ostoa mihin hintaan kaupasta saisi. Ja kyse siis tavarasta/vaatteesta mitä edelleen on kaupassa saatavilla (eikä vain joskus myyty ja esim koot loppunu). 

Yhdestä palapelistä tarjosin ja kerroin + laitoin linkin et tuolta saa samaan hintaan uutena posteineen kun saisin sinun käytettynä ja noudettuna. Niin mitä myyjä vastaa! "En ole itse sitä tuohon hintaan ostanut, ostin eri kaupasta kalliimmalla"! 😄 Heh, hinta suhteutetaan siihen millä hinnalla sen saa halvimmalla juuri sillä hetkellä kun myyntiin laitat. Eikö tän pitäis olla kaikille itsestäänselvää? Osa selvästi tauaa tämän käytetyn tavaran myynti-idean, osa ihan pihalla. Osa heittää hintoja omasta päästä, itsellä ainakin helpompi hinnoitella tiettyjä juttuja kun nopsaan googlaa mihin hintaan kaupassa tai esim vaikkapa muut Torissa myy.  

Erikseen sitten jotkut keräilyharvinaisuudet tai muut mitä ei enää saa mistään. 

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetyn hinta on puolet uuden hinnasta.

Uuden hinta on uuden hinta myös Torilla. 

Ei ole. Torissa siitä "uudesta" puuttuu kuluttajansuoja, palautusoikeus, kuitti, jne. Sen pitää näkyä hinnassa.

Vierailija
122/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IHmetyttää vänkääjät jotka kuvittelevat saavansa tuotteen alennuksella vaikka sitä ei enää mistään saa. Osta hyvällä hinnalla tai älä jätä tarjousta. Jos on viimeinen mahdollisuus osta tavara ylipäätään niin -50 prosenttia hintatarjoukset voit työntää syvälle anaaliin. T: Ei tarvetta pakkomyyntiin

Aloiituksessa puhuttiin tuotteesta, jota saa myös kaupasta. Ja että on vaikea keksiä perustelua hinnoittelulle, kun kaupasta saa saman samalla hinnalla ja jopa halvemmalla. Siis täysin saman, samalla värillä, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut voi siitäkin hermostua ja valittaa jos jollain myyjällä on liian korkeat hinnat. Sen kun vaan siirrytte seuraavaan myyjään. Uskomatonta valitusta

Ei minulle ainakaan tuo aloitus ollut valitusta. Vaan ihmettelyä, että miksi joku hinnoittelee yliampuvasti ja miksi vaivautuu tekemään myynti-ilmoituksen, kun on selvää, että sillä hinnalla ei ikinä saa myytä. Halu ymmärtää erilaista ajatuksenjuoksua.

Vierailija
124/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon tämän saman asian joka kerta kun vingutaan kirppishinnoista: jos minulla on sata tavaraa myynnissä niin en taatusti ala tuntikausia etsimään ja selaamaan nettiä millä hinnalla missäkin (sadoista verkkokaupoista ja tuhansista kivijalkakaupoista) samaa tuotetta myydään. Ei kenenkään aika eikä hermot riitä siihen. Miksi tämä on niin vaikeaa ymmärtää? Ihan varmasti jokaikisen myymäni tavaran saa jostakin vähän edullisemmin mutta etsi se itse ja osta sieltä äläkä tule minulle vinkumaan että minun pitäisi myydä vielä halvemmalla.

Minulla on yli sata tavaraa myynnissä, ja hyvin olen jaksanut googlettaa millä hinnalla vastaavaa myydään kaupoissa. Ei tuo montaa minuuttia vie, usein vain sekunteja.

Enkä ole jobbari. Olen vain tehnyt perusteellisempaa siivousta. Ja meillä on iso talo, joten tänne on mahtunut kertymään tavaraa.

Vierailija
125/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Torissa , kuin kaikkialla  muuallakin  Kirppiksissä myyjät  : ÄLKÄÄ  poistako sitä materiaalulappua. Harva nykyään ostaa mitään, ellei tiedä vaatteen materiaalia.

Se  EI  kutita. Syy materiaalilapun poistoon on : tuote on  p a s k a  materiaalia. Jotain polyesteri /akryyli  lumppua.

TORIn  ilmoituksiin   kuva materiaslilapusta.     Jää  monia  kysely viestejä pois myyjältä.

Vierailija
126/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varmaan sopivat hinnat Torissa kun joka päivä saan myytyä jotakin siellä.

Sopivat hinnat ja hyvää tavaraa.

Itsekin olen alkanut saamaan enemmän myyntiä, kun on tullut kokemusta lisää. Tulee nykyään otettua enemmän kuvia tuotteista, panostettua ilmoituksiin aiempaakin enemmän. Ja olen oppinut hinnoittelemaan. Liian halvalla ei saa myydä, tai ostajat luulevat, että tuote on roskaa. Liikaakaan ei tietenkään saa pyytää, mutten ei tule edes tarjouksia.

Vierailija
127/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle myymisen vaihtoehto on heittää se tavara pois tai jättää keräämään pölyä varastoon. Niinpä ei ole mitään intressiä päästä väkisin eroon huonolla hinnalla. Jos kukaan ei osta niin mielummin vien kierrätykseen kuin myyn jollekin tuntemattomalle puoli-ilmaiseksi. 

Outo logiikka. Minulle myymisen vaihtoehto on heittää tavara pois tai jättää kotiin keräämään pölyä. Siksi minun ei tarvitse saada myynnistä huippuhintaa, kunhan saan vähän korvausta myymisen vaivannäöstä. Kun vaihtoehto on, että en saa mitään, niin vaatimatonkin korvaus myymisen vaivasta on kotiin päin.

Ei torimyynti ole minulle mikään bisnes tai ansaintatapa. Minulla on paljon tuottavampia muita bisneksiä. Tori on vain hyväntekeväisyyttä, joka motivoi siivoamiseen ja säästää luonnonvaroja.

Vierailija
128/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetyn hinta on puolet uuden hinnasta.

Uuden hinta on uuden hinta myös Torilla. 

Ei ole. Torissa siitä "uudesta" puuttuu kuluttajansuoja, palautusoikeus, kuitti, jne. Sen pitää näkyä hinnassa.

Jos uutta myy, niin tottakai annetaan se ostos/takuukuitti mukaan. 

Vierailija
129/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan hinnaksi sopuhinnan tai tarjous. Kun joku tarjoaa paskahintaa, vastaan kuspielle että juuri sain tarjouksen 2X pyyntihinnasta. Korotatko? Kuspie katoaa ja sopuostaja saapuu aina myöhemmin.

Tämähän on hyvä. Oletko saanut noin myytyä?

Itse olen harkinnut jotain tuon tyyppistä niille tuotteille, joille ei ole ollut niin paljon kysyntää. Koska kierrättäminen kuitenkin toisi hyvää mieltä.

Vierailija
130/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku myi erästä tuotetta käytettynä hintaan 34 e kun kaupassa sama tuote 27 e. Ois tehny mieli laittaa viestiä ja kysyä että mihinhän tuo hinta perustuu. Omani ostin sitten kaupasta kun tosiaan halvemmalla sai.

Vierailija
131/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit nää samat valittaa täällä, kun ihmiset tinkii.

Tingitty on niin kauan kun kauppaa on käyty eli ikuisuus.

En ainakaan mä oo valittanu. Tingin aina ellei ole valmiiksi niin huokea hinta, et pitää äkkiä ostaa ettei joku muu ehdi. Ja minulta kyllä saa tinkiä ja vastaan aina, niihinkin jotkaa tinkaa naurettavan paljon. Ei ole ongelma vastata, etten laske nyt (vielä) hintaa tai antaa vaikka vastatarjous, jolla voisin myydä. 

Ap

Näin juuri. Normaaleja kauppatapoja käyttäen homma on reilua. 

Torissa on ihmeellisen paljon vihamielistä suhtautumista sekä myyjillä että ostajilla. Suututaan tarjouksista. Vintedissä on ystävällisempää ja rauhallisempaa.

Vierailija
132/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut voi siitäkin hermostua ja valittaa jos jollain myyjällä on liian korkeat hinnat. Sen kun vaan siirrytte seuraavaan myyjään. Uskomatonta valitusta

Ei minulle ainakaan tuo aloitus ollut valitusta. Vaan ihmettelyä, että miksi joku hinnoittelee yliampuvasti ja miksi vaivautuu tekemään myynti-ilmoituksen, kun on selvää, että sillä hinnalla ei ikinä saa myytä. Halu ymmärtää erilaista ajatuksenjuoksua.

Aloittaja kertoo valittaneensa suoraan näille myyjille korkeista hinnoista.

Vierailija
133/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle myymisen vaihtoehto on heittää se tavara pois tai jättää keräämään pölyä varastoon. Niinpä ei ole mitään intressiä päästä väkisin eroon huonolla hinnalla. Jos kukaan ei osta niin mielummin vien kierrätykseen kuin myyn jollekin tuntemattomalle puoli-ilmaiseksi. 

Kerro nyt tyhmemmällesi, mitä voitat siinä että heität pois, kun että joku saisi käyttöön ja jopa maksaisi siitä? Sen vielä voi jotenkin selittää, että saa kiksit kun vanha romu kerää pölyä varastossa.

Vai onko se logiikka siinä itserakkaudessa, että jos et sinä hyödy tavarasta, niin ei saa kukaan muukaan hyötyä? Ja sitten saa orkut kun saa viskata käyttökelpoisen tavaran roskiin?

Hyviä teorioita. Ja pitävät varmaan paikkansakin. Monet ihmiset ovat ihmeellisen epähyväntahtoisia.

Vierailija
134/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut, että nämä ylihinnalla myyvät pyrkivät maksimoimaan rahavirran. Meillä on vain tuossa periaatteessaan se pieni virhe, että rahavirran maksimointi ei ole sama kuin rahavirran optimointi.

Se että myy kalliimmin hinnoitellun tuotteen silloin tällöin ei tuota yhtä paljon kuin se, että myy sopuhinnalla paljon jatkuvasti. Eli kun joku myy kerran kuukaudessa hyvällä hinnalla eli vaikkapa 30 eurolla, niin hän saa kuukaudessa 30 €. Toinen myy kahdella eurolla, mutta saa myyntiä joka päivä, niin hänelle kertyy myyntiä 60 eurolla kuukaudessa.

Vierailija
135/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toimin aika lailla samoin. Tosin minua ei sinänsä haittaa myyminen puoli-ilmaiseksi, mutta pikku roposten takia en jaksa nähdä vaivaa. On todella paljon helpompi heittää tavara ohi mennessä kierrätykseen, kun alkaa vatvomaan ja viestittelemään mitä, missä, milloin noutoja.

Ai teidänlaiset ei käytä toridiiliä. Sen kanssa ei ole mitään säätämistä. Joku tarjoaa alempaa hintaa, ja minä hyväksyn tarjouksen yhdellä napinpainalluksella. Sitten asia on selvä. Toki postiin pitää viedä, mutta se hoituu kauppamatkalla, joten ei ole kummoinen vaiva. Ei sitä tarvitse samana päivänä tehdä, vaan sitten kun itselle sopii.

Vierailija
136/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin reilu kuukausi sitten ihan irl-kirppiksellä. Ihailin yhtä pientä patsasta, mutta hinta oli minulle liian suuri, 35€. Tarkennan että jos patsas olisi ollut aivan täydellisen upea, olisin tuon maksanut, mutta se oli "vain" tosi kiva, niin en.

Viikon päästä menin sinne uudelleen ja katsoin patsaan hintaa, sama 35€. Jätin sinne. 

Kolmen viikon tauon jälkeen eli tänään kävin siellä ja näin patsaan olevan siellä myynnissä edelleen. Ajattelin että nyt sen ostan, koska on varmasti hintaa laskettu. Ei. 35€.

Jäin ihmettelemään miksi ihmiset ei laske hintoja, kun tuote ei mene kaupaksi? Sinne se jäi minulta nytkin, enkä ole sinne enää menossa. 

Koska haluaa saada siitä sen summan, siksi

Mutta ei saa mitään hintaa.

Eli onko tämä jotain kaikki tai ei mitään -peliä? Että jos ei saa 35 euroa, niin ei halua saada mitään. Ja mieluummin ei mitään kuin  25 euroa. 

Vierailija
137/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kertoo valittaneensa suoraan näille myyjille korkeista hinnoista.

Ei se kyllä noin mennyt. Aloittaja kertoo tehneensä myyjälle tarjouksen, jossa perusteli tarjouksensa. Ei tarjouksen tekeminen ole valittamista. Se on hintaehdotus.

Vierailija
138/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IHmetyttää vänkääjät jotka kuvittelevat saavansa tuotteen alennuksella vaikka sitä ei enää mistään saa. Osta hyvällä hinnalla tai älä jätä tarjousta. Jos on viimeinen mahdollisuus osta tavara ylipäätään niin -50 prosenttia hintatarjoukset voit työntää syvälle anaaliin. T: Ei tarvetta pakkomyyntiin

Aloiituksessa puhuttiin tuotteesta, jota saa myös kaupasta. Ja että on vaikea keksiä perustelua hinnoittelulle, kun kaupasta saa saman samalla hinnalla ja jopa halvemmalla. Siis täysin saman, samalla värillä, jne.

No mene sitten hakemaaqn se kaupasta, älä itke täällä. Unohdit kertoa, että se kauppa on 500 km päässä.

Vierailija
139/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman köyhät yrittävät tinkiä.

Ostakoot muualta jos hinta ei miellytä.

Vierailija
140/171 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin käytettyjen kalusteiden hintoja, toimistokalusteissa. Koulua käyville lapsille tstotuoli kotitehtävien suorituksiin,  katselin miten pyynnöt ovat tajuttomia, vanhoista Ikean romuista lähes uusien hintoja! Etenkin kun Ikean laatu ei ole sitä ikuista. Ei kannata hankkia Torista mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan