Temu-skeidan tilaaminen on jotenkin järjen vastaista
Kiinassa valmistetaan kaikenlaista krääsää, eikä laadun tai turvallisuuden suhteen ole mitään takuita. Ohi virallisten reittien hankitut tuotteet eivät välttämättä täytä mitään standardeja ja saattavat todellakin olla vaarallisia ja/tai terveydelle haitallisia. Itse en tilaa mitään suoraan sieltä.
Kommentit (706)
Kukapa voisi elää ilman tätäkin kiinalaisen insinööritaidonnäytettä
https://www.temu.com/fi/antiikkinen-pronssi-hy%C3%B6dyt%C3%B6n-laatikko…
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuli postissa FINLAYSONIN pyyhkeet jouluksi. Valmistettu Bangladeshissa. Jep jep! Suurin osa elää harhassa, että tutut ja turvalliset merkit ovat oikeasti kotimaisia.
Temu on mainio keino nostaa itsensä jalustalle tietämättä miten laaja valikoima eri puolelta maailmaa löytyy nyt yhdestä paikasta.Teen itse erilaisia tuotteita, joihin tarvitsen papereita, kuvia, tarroja ja nukketalon kalusteita. Jos olisin meikäläisten kirja- tai asiartelukauppojen varassa, yhden näyttävän ja yksilöllisen käsintehdyn kortin hinnaksi tulisi 20 euroa. Ja eivätpä ne Sinooperinkaan tuotteet ole kotimaisessa pikkupajassa valmistettuja.
Kokonaisvaltainen Temu-tuomitseminen kertoo sivistyksen puutteesta: liitytään paheksujien laumaan tarkistamatta itse, miten Temu toimii.
Ne Finlaysonin kotimaiset pyyhkeetkin kestivät saapua kaksi viikkoa ai niin, mutta onhan Bangladesh kaukana🤔
Ok. Moni media on kertonut Temusta ja Sheinista tulevien tavaroiden kohtuuttomasta kemikaalikuormasta ja suoranaisista myrkyistä.
Tuon kommentin jälkeen tuli itselleni selväksi, että en osta enää yhtäkään käsityönä tehtyä tavaraa, koska mikä tahansa "paperi, kuva, tarra, nukkekodin kaluste" tai muu kirja- tai askartelukaupan tavara saattaa olla myrkyllistä.
Suomalaiset muka-käsityöntekijät haluavat myrkyttää ihmisiä käyttämällä terveydelle vaarallisia aineita mahdollisesti sisältäviä materiaaleja töissään.
Nyt tiedän varoa "näyttäviä ja yksilöllisiä käsintehtyjä kortteja".
Kiitos sinulle, anonyymi kommentoija, kun kerroit tuosta avoimesti! Teit suuren palveluksen, todennäköisesti tuhansille suomalaisille, kertomalla tästä.
Tämä tieto lähtee nyt eteenpäin, ja laajalle. Ihmisiä pitää varoittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikkea tarpeellista tulee tilailtua.
Kiinnostaa aina, että mitä ihmiset sieltä ostavat? Ja mitä ihmisten koko ajan ylipäätään pitää ostaa? Itse olen ihan tavallinen tallaaja (omasta mielestäni), enkä silti oikein käsitä. Harvoin ostan mitään muuta, kuin ruokaa ja bensaa.
Tässä yksi varsin hauska esimerkki. Ostin Temusta kylpyhuonehanaan nivelvartisen robottijatkeen (1.57€). Samanlainen, hieman isompi tuli vastaan, kun katselin telkkarista Brittien ökyimpiä myyntikohteita.
Ohjelmassa kiinteistövälittäjä melkein pissi housuihinsa, kun näki myyntikohteen hienon keittiöhanan, ja asunnon omistaja kertoi ylpeänä joutuneensa tilaamaan sen New Yorkista hintaan 1500 puntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti luulin, että Temu on vitsi. Joku saattanut sieltä joskus jotain tilata, mutta en olisi uskonut, että on ihmisiä, jotka temuttavat ihan tosissaan ja loukkaantuvat temutuksen arvostelusta. Lisäksi en ymmärrä, miten kukaan voi tarvita uutta tavaraa joka viikko. Mutta ilmeisesti tuo aggressiivinen tavaran tuputtaminen toimii. Mitä tahansa yrittää netistä ostaa, niin ensimmäiseksi tulee Temu-tuotteet.
Tunsin joskus ihmisen, joka oli koukussa tuohon kiinakrääsän tilaamiseen. Se alkoi joskus jostain yhdestä tarpeellisesta tavarasta ja sen jälkeen alkoi tulla kaikkea tarpeetonta.
Kyllä ihmisen saa näköjään mukaan ihan mihin tahansa.
Kuulostaa tutulta.
Pelaan joitakuita kännykkäpelejä, niiden ilmaisversioita, joiden käytöstä joutuu maksamaan katsomalla mainoksia. Sitä kautta Temu ja sen mainoskampanjat ovat tulleet itselleni
Nimeä joku kauppa, joka ei markkinoinnissaan käyttäisi huumoria, ja jonka mainokset ei ole ärsyttäviä...? Tätähän tekee Tokmannit, Puuilot, Prismat jne. ihan kotosuomessakin, televisiosta tulee mainosta ja hiipii netin mainosbannereihin jatkuvasti. Radiossakin tulee kauppojen mainosrenkutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temustsa voi löytää joskus jotain ihan asiallista tavaraa eikä siinä ole mitään pahaa mutta suurin osa ihmisistä tilailee sieltä vaan huvikseen kaikenlaista ihme sälää mitä ilman tulisivat aivan hyvin toimeen.
Olisi hauska tietää keitä ja millaisia ihmisiä nämä ns. temuttajat oikein ovat. Me ei olla tilattu mitään, ei siskot, veljet eikä lapset. Tuttujen kesken Temu on lähinnä vitsi. Kaikki tarpeellinen on jo. Ehkä sitten nuoria jotka aloittelevat elämäänsä omissa kodeissaan.
TilaanTemusta ja olen 70-vuotias. Aina omakotitalossa jotain nippeleitä ja nappeleita tarvitaan. Niitä ei välttämättä saa edes Suomesta, ja jos saa, niin hinta on kymmenkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temustsa voi löytää joskus jotain ihan asiallista tavaraa eikä siinä ole mitään pahaa mutta suurin osa ihmisistä tilailee sieltä vaan huvikseen kaikenlaista ihme sälää mitä ilman tulisivat aivan hyvin toimeen.
Olisi hauska tietää keitä ja millaisia ihmisiä nämä ns. temuttajat oikein ovat. Me ei olla tilattu mitään, ei siskot, veljet eikä lapset. Tuttujen kesken Temu on lähinnä vitsi. Kaikki tarpeellinen on jo. Ehkä sitten nuoria jotka aloittelevat elämäänsä omissa kodeissaan.
TilaanTemusta ja olen 70-vuotias. Aina omakotitalossa jotain nippeleitä ja nappeleita tarvitaan. Niitä ei välttämättä saa edes Suomesta, ja jos saa, niin hinta on kymmenkertainen.
No miten olet elänyt siellä omakotitalossa aikana ennen Temun nippeleitä ja nappeleita? Saiko niitä silloin Suomesta, vai eikö ninitä silloin tarvittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuli postissa FINLAYSONIN pyyhkeet jouluksi. Valmistettu Bangladeshissa. Jep jep! Suurin osa elää harhassa, että tutut ja turvalliset merkit ovat oikeasti kotimaisia.
Temu on mainio keino nostaa itsensä jalustalle tietämättä miten laaja valikoima eri puolelta maailmaa löytyy nyt yhdestä paikasta.Teen itse erilaisia tuotteita, joihin tarvitsen papereita, kuvia, tarroja ja nukketalon kalusteita. Jos olisin meikäläisten kirja- tai asiartelukauppojen varassa, yhden näyttävän ja yksilöllisen käsintehdyn kortin hinnaksi tulisi 20 euroa. Ja eivätpä ne Sinooperinkaan tuotteet ole kotimaisessa pikkupajassa valmistettuja.
Kokonaisvaltainen Temu-tuomitseminen kertoo sivistyksen puutteesta: liitytään paheksujien laumaan tarkistamatta itse, miten Temu toimii.
Ne Finlaysonin kotimaiset pyyhkeetkin kestivät saapua kaksi viikkoa ai niin, mutta onhan Bangladesh kaukana🤔
Paljonko luulet, että Suomessa tai edes Euroopassa löytyy askartelutarvikkeiden valmistajia? Nappien ja kuminauhojen valmistajia? Käsityöliikkeiden napeissakin on aivan valtavat katteet täällä ja bulkkitavaraa Kiinasta nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nämä nippeleiden ja nappeleiden temuttajat ole juurikin yli viiskymppisiä ja usein maaseudun asukkeja, jotka ostavat, kun halvalla saa. Maaseudulla mahtuu asuntoihin tavaraa. Uskoisin, että nuoret ovat tiedostavampia ympäristöasioista yms., laatutietoisempia ja nimenomaan vihaisia siitä, millaisen maapallon vanhemmat sukupolvet heille ovat jättämässä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.tokmanni.fi/naisten-3d-aamutossut-noixx-flamingo-6438565556…
Ja kukapa ei voisi elää ilman näitä kiinalaisia ylihintaisia vaaleanpunaisia flamingo tossuja?
Vierailija kirjoitti:
Määrittele virallinen reitti?
Edelleen laatuvaihtelua on aina ollut, on ja tulee aina olemaan.
Temu on vain kauppapaikka. Tuotteiden kohdalla on infoa yrityksistä, jotka valmistavat niitä ja linkit kotisivuille.
Mielestäni ongelma ei ole siinä että ostetaan sieltä vaan että se järkyttävä hintaero ja välistävetäjät tulevat näkyväksi.
Monella on onnistuneita temuostoksia ja monella ei. Sama kun valitset remppamiestä suomessa. Osalla on laatua, osalla sutta ja sekundaa.
Jokainen tekee valintansa itse ja vastaa niistä. Antaa vieraiden ihmisten ostosvalinnat olla ja keskittyy omaan elämään. Pääsee jokainen kaikkein helpoimmalla . Eikö totta.
-Kylmät kädet Ry
Myös Suomen valtiota Temu närästää. Kun tilaat Temusta 10€ tuotteen, niin ALV on 2,55€, mutta kun ostat saman tuotteen suomalaisesta kaupasta satasella, niin ALV on 25,5€.
Media ohjaa kansaa haluamaansa suuntaan kertomalla kaikesta ..skasta.Kansa taas on sopulilauma joka tekee kun muutkin tekee.
Maaseudun asukas käytät sitten puoli päivää kun sitten haet nuo kaupungista jotka hyvällä tuurilla sitten saattaa löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti luulin, että Temu on vitsi. Joku saattanut sieltä joskus jotain tilata, mutta en olisi uskonut, että on ihmisiä, jotka temuttavat ihan tosissaan ja loukkaantuvat temutuksen arvostelusta. Lisäksi en ymmärrä, miten kukaan voi tarvita uutta tavaraa joka viikko. Mutta ilmeisesti tuo aggressiivinen tavaran tuputtaminen toimii. Mitä tahansa yrittää netistä ostaa, niin ensimmäiseksi tulee Temu-tuotteet.
Tunsin joskus ihmisen, joka oli koukussa tuohon kiinakrääsän tilaamiseen. Se alkoi joskus jostain yhdestä tarpeellisesta tavarasta ja sen jälkeen alkoi tulla kaikkea tarpeetonta.
Kuulostaa tutulta.
Pelaan joitakuita kännykkäpelejä, niiden ilmaisversioita, joiden käytöstä joutuu maksamaan katsomalla mainoksia. Sitä kautta
"Nimeä joku kauppa, joka ei markkinoinnissaan käyttäisi huumoria, ja jonka mainokset ei ole ärsyttäviä...? Tätähän tekee Tokmannit, Puuilot, Prismat jne. ihan kotosuomessakin, televisiosta tulee mainosta ja hiipii netin mainosbannereihin jatkuvasti. Radiossakin tulee kauppojen mainosrenkutuksia."
Olen tuo jolle vastaat.
Usko tai älä, niin vuodessa on vain muutama päivä, jolloin katson mainoksia televisiossa. Jos mainoskanavilta tulee jotain kiinnostavaa ohjelmaa, kuten elokuvia, tallennan ne digiboksille ja "kelaan" mainosten yli. Youtubessa tmv. mainosten pyöriessä luen kirjaa tai teen muuta.
On hyvin vähän mainoksia joita näen, paitsi nuo yhdessä kännykkäpelissä noin kolmen mainoksen setissä kerrallaan tulevat mainokset. Joita näen noin 2-3 kertaa päivässä.
Eli kännykkäpelimainokset ovat ainoita mainosvideoita, joita näen. Radiota kuuntelen vain kesäisin autoillessa. Jostain syystä tiedän kuitenkin, että Taneli Mäkelä mainostaa edelleen S-ketjun ruokia, eli täysin immuuni en ole.
Olivatpa ärsyttäviä tai ei, niin on mahdollista näköjään toimia niin, että ei altista itseään mainonnalle eli kaupalliselle propagandalle välttämättä ollenkaan. Voihan olla, että kun tuota "luontaista altistusta" ei ole, niin siksikin kauhistun noita Temun mainoksia. Ne eivät ole minulle "tavallisia" tai "normaaleja".
Mutta ilmeisesti toisin kuin monilla muilla, itselläni ei tule minkäänlaista halua ryhtyä mainonnan perusteella lataamaan Temua. Ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nämä nippeleiden ja nappeleiden temuttajat ole juurikin yli v
"Eikös nämä nippeleiden ja nappeleiden temuttajat ole juurikin yli viiskymppisiä ja usein maaseudun asukkeja, jotka ostavat, kun halvalla saa. Maaseudulla mahtuu asuntoihin tavaraa. Uskoisin, että nuoret ovat tiedostavampia ympäristöasioista yms., laatutietoisempia ja nimenomaan vihaisia siitä, millaisen maapallon vanhemmat sukupolvet heille ovat jättämässä."
No vihaan on aihettakin. Aika kylmäävältä kuulostaa sekin meno, jota tässä ketjussa puolustellaan ja oikeutetaan.
Miten entisaikaan on pärjätty omakotitalossa nippeleiden kanssa?
Ja jos lukee mediasta vaikkapa sähköaiheisia keskusteluja, niin ainakin itse olen siinä käsityksessä, että omakotitalossa ei ole varaa asua, jos on köyhä.
Niin ei se oikein sovi sen kanssa yhteen, että köyhät tilaavat Temusta.
Eikö omakotitalossa asuvalla 70-vuotiaalla ole varaa ostaa tarvitsemiaan tuotteita rautakaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kukapa ei voisi elää ilman näitä kiinalaisia ylihintaisia vaaleanpunaisia flamingo tossuja?
Kiitos vaan, linkkisi avaamisen jälkeen puhelin rupesi mainostamaan puudeli, kirahvi ja vaikka mitä tossuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä!
Temun lelu alkaa vaikuttaa vielä järkevämmältä, ja hauskahan se on.
Vierailija kirjoitti:
"Temu-tuotteissa ei ole minkäänlaista temu-leimaa, ei temu-merkkiä, missään kohtaa tuotetta ei lue temu. On nämä aika epeleitä, kun jollain laserkatseella näkee tuhansien eri tuotteiden seasta Temusta lähtöisin olevat tavarat."
On aika helppo päätellä, mistä on peräisin esimerkiksi akryylinen levy, johon on printattu kuva lasimosaiikista. Ja helppo jättää tuollainen tuote ostamatta. Hyvin helppo on myös valita kirpputorilta esimerkiksi Suomessa valmistetut vintage-/retrotuotteet, koska niissä lukee valmistajan tiedot ja valmistusmaa.
Kun kirpparilla käyminen ei ole ainakaan minulle sellaista, että holtittomasti tarttuu mukaan ihan kaikki mitä näen.
Olen eri, mutta käyn etsimässä kirpputoreilta kiinalaista antiikkiposliinia. Uskoakseni mitään kotimaista ei ole koskaan tarttunut mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta.
Pelaan joitakuita kännykkäpelejä, niiden ilmaisversioita, joiden käytöstä
Myös mä olen käytännössä mainokseton. Se on itse asiassa yllättävän helppoa. Tv:tä ei ole ollut enää vuosiin (ei ostettu enää uutta edellisen hajotessa), netissä on adblock ja vastaavat, suoratoistoissa ei ole mainoksia, ei myöskään Spotifyssa. Radiota en kuuntele, sanoma- tai aikakauslehtiä en tilaa, postiluukussa on "ei ilmaisjakelua" -lappu. En altistu kuin bussipysäkillä, ja senkään mainosta en muista. Olisiko joku elokuva...?
Tullin tarkistus tarkoittaa neljästä täydestä kontista vain yhdestä otetaan max 10 kpl tuotetta näytteeksi. Tullilabra toteaa ok ja kaikki kontit vapautetaan myyntiin. Että näin toimii valvonta tullissa. Tein sitä itse työkseni. Ostan itsekin Temusta ja hyviä tuotteita ovat olleet.
Ja se on johtanut halpuutukseen kohti pohjaa.
Rima laskee koko ajan, myös laadun suhteen.
Ja keskiverto (tai sitä alempi) suomalainen kuvittelee, että nyt häntä onnisti, melkein kuin lottovoiton olisi saanut, kun sai haluamansa tavaran "halvemmalla" kuin joku muu tai jostain muualta.
Vaikka näissä keskusteluissa aina on ihmisiä, jotka kertovat harrastuksistaan ja siitä, miten sieltä Temusta löytää niitä nippelinappeleita joita Suomesta ei löydä, niin jotkut suomalaiset kuitenkin ostavat sieltä tavaraa, jota eivät tarvitse eivätkä käytä. Koska sitä tavaraa menee kirpputoreille ja kierrätyskeskuksiin.