Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtäkää jo, että alkaa olla kiire saada ihmiset etätöistä takaisin toimistoihin

Vierailija
10.11.2025 |

Muuten toimistorakennuksia jää tyhjilleen. Pitkät vuokrasopimukset päättyvät, niin uusia ei solmita tai jos solmitaan, niin paljon pienempiin neliöihin. Lounasruokalat eivät myy ja ihmiset eivät kuluta muutenkaan paljoa työpaikkojensa ympäristössä. Kaupungit näivettyvät. Bensaa säästyy ja autoja tarvitaan vähemmän. Ympäristölle tosin hyvä mennä ja pysyä taantumassa, lamassa.

Miksi kuluttaa luonnonvaroja kaikkeen tähän? Mitä voisi tehdä kaikelle ylimääräiselle mitä meillä on vailla käyttöä?

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni käyttää etätyöpIvät mm. renkaiden vaihtoon, pyykinpesuun ja viikon ruokaostosten tekemiseen. Aamulla vain kirjautuu sisään Teamsiin ja jättää koneen auki. Ehkä on vastannut muutamaan sähköpostiin aamukahvia juodessaan.

Mitä järkeä on vaihtaa renkaita joka viikko? Onko miehesi muuten terve?

Vierailija
102/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni käyttää etätyöpIvät mm. renkaiden vaihtoon, pyykinpesuun ja viikon ruokaostosten tekemiseen. Aamulla vain kirjautuu sisään Teamsiin ja jättää koneen auki. Ehkä on vastannut muutamaan sähköpostiin aamukahvia juodessaan.

Ei sulla ole miestä.

Tuossa tuo istuu aamukahvia juomassa. Tänään pitää kuulemma lähipäivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi käy hoitamassa lasten koulun oppimiskeskustelut, päiväkodin kasvatuskeskustelut, tulevien hautajaisten käytännön järjestelyistä sopimiset ja niihin liittyvät tapaamiset, jne juoksevat asiat. Kyllä minulle sopii erittäin hyvin, että mieheni hoitaa kaikki käytännön asiat! Toivottavasti etätyöläytäntö jatkuu.

Vierailija
104/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava pandemia kun iskee niin yhtäkkiä nämä herrat ja hidalgot unohtavat hömpötykset yhteisöllisyydestä yms sen siliän tien. Eurot merkkaa aina, kaikki muu on pjaskapuhetta.

Vierailija
105/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne toimistot sillä täyty, että joku mieleltään vajaa jankkaa päivästä toiseen jollain keskustelufoorumilla asiasta.

Vierailija
106/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityshän siinä säästää kuluissaan kun voi pitää työntekijät työskentelemässä etänä. Mitään velvollisuutta ei ole pitää toimistotiloja jos niille ei ole todellista tarvetta. 

Vierailija
107/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti töitä, joita pystyy tekemäön etänä, mutta aika monessa oleellista on kollegan kanssa ajatusten vaihto lennossakin sitä ei tapahdu etänä. 

Kyllähän se onnistuu lennossa, Teamsin chattiin tai viestiä tai sähköpostia. Kyllä se ilmoitus ponnahtaa samalla tavalla tietokoneen ruudulle kuin kollegan pää sermin takaa toimistossa!

Mutta ainahan te sanotte inhoavanne Teamsia ja sitä, että ihmiset keskeyttävät. Nytkö se sitten onkin ok?

Jos on jotain tärkeää kesken en vastaa heti vaan soitan myöhemmin takaisin. Toimistolla sitä vaihtoehtoa ei käytännössä ole

Vierailija
108/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät mukaan kuten aina ja kävellen töihin. Yksikään yrittäjä ei hyödy euroakaan siitä, että käyn toimistolla istumassa. Ainoastaan kiinteistö-, sähkö- ja lämmityskuluissa menetetään.

Vierailija
109/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki pakotetut tajuaa laskea työtehoa, kun työmatkoihin menee kaikki motivaatio. Oikeasti, itse en pystynyt keskittymään toimistolla ollenkaan keskittymistyöhön, vaan tein ne viikon ainoana etätyöpäivänä kotona. Ja korjasin toimistolla tehtyjä virheitä. Jos nyt joutuisin toimistolle ihan vain koska pitää kuluttaa vähiä rahojani (mulla oli aina omat eväät mukana), niin en edes yrittäisi. Siinäpä antaisivat potkut sitten. Ei jaksa enää kiinnostaa, tämä hallitus on kyllä jotenkin onnistunut viemään kaiken uskon tulevaisuuteen 👌🏻 uusi haaveeni on muuttaa helvettiin täältä, kun ei muualla sen paremmin (eikä huonommin) ole asiat.

Tämhän se, että ennen toimistot oli sellaisia, että kaikilla oli oma huone. Nykyään kaikki on jossain avotilassa, missä kukaan ei pysty tekemään mitään, kun kaikkien pitäisi olla tärkeässä online-palaverissa, ja meteli

Niitä puolen neliön puhelinkoppeja on meillä kaksi, tarvetta olisi moninkertaisesti. Sinne ei mahdu ulkoista näyttöä, läppärin näytöltä pitää tihrustaa. Kuinka hyvin tuolta kopista, jossa on surkea ergonomia, voi osallistua käytäväkeskusteluihin? Käsittelen paljon salassa pidettävää informaatiota, joten avokonttorissa en voi osallistua palaveriin kuin kuuntelijana.

Vierailija
110/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuvio mulla. Jos ei ole tarvetta ajaa autolla niin aamukahvissa on loraus Jaloviinaa ja päivä menee tissutellessa ja vaikka kotihommia tehdessä. Ei mitään kiirettä toimistolle. Etätyö on parasta! Terkkuja pomolle👋

Vierailija
111/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti töitä, joita pystyy tekemäön etänä, mutta aika monessa oleellista on kollegan kanssa ajatusten vaihto lennossakin sitä ei tapahdu etänä. 

Höpö höpö!

Vierailija
112/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi käy hoitamassa lasten koulun oppimiskeskustelut, päiväkodin kasvatuskeskustelut, tulevien hautajaisten käytännön järjestelyistä sopimiset ja niihin liittyvät tapaamiset, jne juoksevat asiat. Kyllä minulle sopii erittäin hyvin, että mieheni hoitaa kaikki käytännön asiat! Toivottavasti etätyöläytäntö jatkuu.

Täytyy olla todella laaja suku, jos on jatkuvasti hautajaisia järjestettävänä. Myös paljon lapsia, jos kasvatyskeskusteluja jne on riesaksi asti.

Vierailija
113/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman, jotka on koronasta lähtien tehneet etätyötä ja touhunneet itsensä dokaamisesta juontavaan saikkukierteeseen...

Vierailija
114/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kollegoistani 70% asuu Bangaloressa, pitäisikö minun siis muuttaa Intiaan ja maksaa veroni sinne ja kuluttaa siellä, silläkö se Suomi lähtisi sitten nousuun?

Samaa naureskelin itse. Meillä varsinainen toimisto on Tukholmassa. Pitäisi vissiin perheen kanssa nyt sitten muuttaa Ruotsiin.

Vierailija
115/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyö nyt muutenkin on melkoista epätyötä, teki sitten avokarsinassa tai etänä. Mulle riitti vajaa parikymmentä vuotta, nyt kaivinkoneen puikoissa oikeaa työtä tekemässä.

Vierailija
116/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla todella laaja suku, jos on jatkuvasti hautajaisia järjestettävänä

Jatkuvasti on ja tulee uusia juoksevia asioita. Lisänä lasten lääkärintarkastukset, neuvolat ja hammastarkastukset. Niihinkin etäpäivät soveltuvat täydellisesti.

Vierailija
117/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityshän siinä säästää kuluissaan kun voi pitää työntekijät työskentelemässä etänä. Mitään velvollisuutta ei ole pitää toimistotiloja jos niille ei ole todellista tarvetta. 

Mutta kun kiinteistöt omistava taho köyhtyy. Ja ne lounasravintolat, jotka ilmeisesti ovat Suomen talouden selkäranka.

Vierailija
118/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oltiin koronan alusta 100% etätöissä, sitten johto päätti, että kaikki toimistolle koska ihmisten pitää nähdä livenä ja muuten hiljainen tieto ei siirry ja parhaat ideat syntyy kahvipöydässä blaa blaa blaa. Kuitenkin samaan hengenvetoon toimistotöitä ulkoistettiin. Että mitenkä se nyt sitte yhtäkkiä onnistuu toiselta puolelta maailmaa ja eri aikavyöhykkeellä tehtynä??

Eli ihan pelkkää paskan jauhantaa ja selittelyä, ihmiset vain haluttiin toimistolle avokonttoriin koska voi pakottaa. Ei siitä seurannut kuin yleistä pahoinvointia. Poislukien ne muutamat, jotka tulivat innoissaan toimistolle nimenomaan vain juttelemaan töistä ja häiritsivät siinä samalla 10 muuta ihmistä. 

Vierailija
119/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutaman, jotka on koronasta lähtien tehneet etätyötä ja touhunneet itsensä dokaamisesta juontavaan saikkukierteeseen...

Se, että joku ei pysty pitämään työpäivän aikana korkkia kiinni ei tarkoita sitä, että kukaan ei siihen pystyisi. Kyllä niitä kännissä töissä olevia on lähitöissäkin. 

Vierailija
120/162 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se onnistuu lennossa, Teamsin chattiin tai viestiä tai sähköpostia. Kyllä se ilmoitus ponnahtaa samalla tavalla tietokoneen ruudulle kuin kollegan pää sermin takaa toimistossa!

Mutta ainahan te sanotte inhoavanne Teamsia ja sitä, että ihmiset keskeyttävät. Nytkö se sitten onkin ok?

Ei, me ei aina sanota. Itse keksimäsi olkiukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän