Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (43125)

Vierailija
43021/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee kreikkalaiseen filosofiaan, justinos marttyyri oli sitä mieltä, että samankaltaisuus johtui siitä, että Jumala edeltä valmisti tietä Kristus-totuudelle siten, että paljasti osan totuudesta jo filosofioiden kautta. 

Vierailija
43022/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppoisaa iltapäivää kaivatulleni !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43023/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pelkää pieni laumani

Yeshua on ainoa ihminen maailmassa, jota on turvallista sokeasti seurata. No,  pari muutakin, Jeesuksen äiti Maria jne. Mutta ei mitkään tavalliset kuolevaiset kuten yhteisöjen johtomiehet sun muut, syntisiä pakanoita siinä kuin muutkin.

Pelkkä Yeshua. Häntä voi seurata vaikka silmät kiinni, jos väsyttää liikaa, eikä siltikään joudu koskaan harhaan. Edes kovimmassa kaipauksessa... 

Minä uskon niin kuin katoliset Mariasta. Ei Jeesuksen äiti mikään random nainen ollut. 

Aha. Mulle Maria on oikeamielisen ihmisen esikuva, josta voi ottaa mallia. Mutta vain luotu ihminen. Yeshua taas on kaiken Luoja, Pelastaja, Vapahtaja, Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Siinä on se ero.

Raamattu kuvaa Mariaa siunatuimmaksi, ei tavalliseksi luoduksi: Siunattu olet sinä, naisista siunatuin, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!


Ja: "Tästä lähtien kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi."  
 

Tässä on kyse syvällisemmistä teologiasta enkä jaksa nyt mennä siihen,  mutta se on ihan perusteltua hengellisessä mielessä miksi alkuperäinen kirkko eli katolinen kirkko antaa sen aseman Marialle kuin antaa.  Esim. Mariasta käytetty kreikan sana kekharitōmenē tarkoittaa pysyvää armon tilaa, ei väliaikaista. Maria on kaikkien kristittyjen äiti, Jumalan äiti, taivaiden valtiatar, ei nähnyt kuolemaa vaan otettiin suoraan taivaaseen. 
Aina kun luovutaan alkuperäisestä traditiosta ja kristinuskon mystiikasta, niin alkaa maallikoiden sähellys ja asioista ymmärtämättömyys.

En jaks jankata. Minut pelastaa Jeesus, ei Maria. Aamen ja heippa.

"Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." 

Apostolien teot 4:12

Mariaa kuuluu silti kunnioittaa Jeesuksen äitinä. Ilman Marian suostumusta kristillinen sanoma ei olisi mahdollinen, ainakaan tunnetulla tavalla. Ihan käsittämätöntä miten kauas protestanttiset suuntaukset on eksyneet tässäkin asiassa alkukirkon ajoista. Mellastetaan kuin lehmät laitumella ymmärtämättä mistään mitään. 

Joku muu ihminen olisi suostunut jos Maria ei. Jos sinä et suostu opettamaan oikein, joku muu suostuu. Kannattaa ottaa vastuu itsestään eikä yrittää päästä jonnekin Marian siivellä. 😅 

Aivan kamalaa tämä paatumuksen ja ymmärtämättömyyden tila. Maria ei totisesti ollut kuka tahansa. Hirvittävää ymmärtämättömyyttä. 

😂😂 ihan kauhiaa kertakaikkiaan! Katsohan sanakirjasta mitä tarkoittaa "autuas" tai "siunattu". Sinä ja minä voimme olla autuaita ja siunattuja kuten Maria oli. Mutta yksikään meistä kolmesta ei ole Vapahtaja. Rauhaa! Ja muihin puuhiin.

Maria on siunatuin kaikista naisista, ei kukaan muu. Kuten sanoin, tuohon liittyy syvällisempi teologia ja ihan jo ne sanat, joita kreikankielinen alkuteksti käyttää Mariasta. Mutta maallikot tykkää itsevarmasti huudella asioista, joista ei yleensä ole minkäänlaista tietoa.

Vierailija
43024/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Tienaako ai-osaajat enemmän kuin me tavikset?

Vierailija
43025/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤗😘<3

Vierailija
43026/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tavallisista ihmisistä ei ole varmuudella autuas koko elämänsä ajan, niin että voidaan puhua varmuudella pysyvästä tilasta. Marian kohdalla kyse oli pysyvästä tilasta jo tämän eläessä täällä ihmisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43027/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea ketju näin nopsaan. Kaikki vastausviestit ovat chattaajien.

Vierailija
43028/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm.. lesboseksin kiimatuoksut herätää kyllä,,!! uneliaan:kin kärmeen.. huh....!!!!!

Mitä jos hankkisit elämän, trolli? Meve vaikka prideen viikonloppuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43029/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gallup: Näetkö häntä irl kesän aikana?

Jos saadaan sovittua treffit. Mä kyl haluaisin, mut en tiedä hänestä, kun ei oikein edes tunnetakaan. Huoh!

Vierailija
43030/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, oi miksi on niin vaikea keskittyä uskontoihin niitä käsittelevissä ketjuissa? Miksi? No, tiedänhän minä, että usko ja henkinen alikehittyneisyys kulkevat käsi kädessä. Silti luulisi, että tyhminkin ymmärtäisi, mutta eivät vaikuta ymmärtävän. Ehkä olisi aika aloittaa muutaman kymmenen sivun kestävä keskustelu Jeesuksen seksisuhteista ja uskovaisten insesmistä. Sitä he lopulta haluavat, sillä tietävät oikein hyvin sen olevan seuraus tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43031/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisit mieltä, jos kasvattaisin muhkean kesäparran? Sopisikohan se minulle? Tuntisitkohan enää minua?

Tuntisin toki, mutta älä kuitenkaan tee sitä Pirjo.

Vierailija
43032/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm.. lesboseksin kiimatuoksut herätää kyllä,,!! uneliaan:kin kärmeen.. huh....!!!!!

Mitä jos hankkisit elämän, trolli? Meve vaikka prideen viikonloppuna.

Sopii paremmin tänne teidän uskistrollien joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43033/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gallup: Näetkö häntä irl kesän aikana?

Toivottavasti törmätään. Mutta mikään ei ole nyt varmaa. 

Vierailija
43034/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupu! Tuijottelin taas sun kuvia, oot uskomattoman kaunis ja seksikäs! 😍😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43035/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen yhdellekään ihmiselle, joka ei kykene luomaan itselleen onnellista elämää. Sehän se on suurin saavutus, mihin ihminen voi kyetä. Ei tuo mun kommentti liittynyt millään tavalla kateellisuuteen, vaan siihen, että monelle henkisten ongelmien kanssa painiville ympäristön ja elämänmuutos voi oikeasti auttaa. Omissa ajatuksissa rypeminen taas vaan usein pahentaa ongelmia. 

 

En tiedä miksi toi sinun kommentti poistui. Oon sun kanssa niin samaa mieltä! Oon tuollainen entinen ongelmissa ja ahdistavissa ajatuksissa rypijä ja se rypeminen todellakin vain pahentaa kaikkea ja kehä on valmis. Kun siitä pääsee eroon niin kaikki on niin paljon kepeämpää. Se vaati sitä että muuttaa omaa ajatteluaan ja tajuaa elämän realiteetit.

Sitä sä oot edelleenkin, sen kuulee sun sävyistäsi. Älä vertaa itseäsi häneen.

Höpö höpö! En enää välitä negaajista ja teen kivoja juttuja ja elämä on sata kertaa parempaa. Kokeile sinäkin pient  positiivisuutta ;) 

Vierailija
43036/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Yeshua paransi minut parantumattomasta sairaudesta. Siihen ei kyennyt lääketiede, kristinusko, Maria tai kukaan muukaan. Olen siitä ikuisesti kiitollinen, eikä muiden mielipiteet hetkauta milliäkään. :)

Vierailija
43037/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on vain kristukseen uskovien menneiden aikojen ihmisten kehittämä, ajassa muuttuva ja pirstoutuva ilmiö, ei yhden yliluonnollisen Jumalan antama selkeä ilmoitus. Jeesus ja varhaiset opetuslapset olivat juutalaisia, ja heidän maailmankuvansa pohjautui suoraan juutalaiseen pyhään kirjallisuuteen ja heidän toteutumattomiin messiasodotuksiin. Kun uskonto levisi Rooman valtakunnassa, se yhteytyi osaksi kreikkalaista filosofiaa (kuten platonismia) ja roomalaisia hallintorakenteita. Monet opinkappaleet muotoiltiin vastaamaan sen ajan sivistyneistön kieltä. Kirjauskonnot ovat aina muotoutuneet palvelemaan kulloisenkin hallitsijan tai valtion poliittisia tarpeita, mikä on synnyttänyt omaleimaisia rönsyileviä suuntaumuksia.

Juuri näin. Kun kristinuskoa tarkastelee syvemmin niin sieltä paljastuu se, että se on tarkoituksella kirjoitettu hyvin sen menneen ajan inhimilliseksi rakennelmaksi, saduksi juuri siksi, että se on täynnä sisäisiä, historiallisia ja moraalisia ristiriitoja. Jos kyseessä olisi yhden, kaikkivaltiaan ja muuttumattoman Jumalan selkeä ilmoitus, näitä säröjä ei pitäisi olla.

 

Seuraavat keskeiset ristiriidat osoittavat, miten ilmiö kantaa mukanaan tekijöidensä – eli menneiden aikojen ihmisten – erehtyväisyyden ja oman aikansa rajoitusten jälkiä.

 

Ensinnäkin Pyhänä pidetty tekstikokoelma ei puhu yhdellä äänellä, vaan se heijastelee eri vuosisatojen kirjoittajien toisistaan eroavia näkemyksiä.Luomiskertomukset: Heti Raamatun alussa (Ensimmäinen Mooseksen kirja 1 ja 2) on kaksi erilaista luomisen järjestystä ja tyyliä, jotka edustavat eri aikakausien israelilaisia perinteitä.

 

Jeesuksen sukupuut ja syntymä: Matteuksen ja Luukkaan evankeliumien sukupuut Jeesuksesta ovat täysin ristiriitaiset.

 

 Heidän kuvauksensa Jeesuksen syntymäajasta (Herodes Suuren aika vs. Kyreniuksen väestönlasku) heittävät historiallisesti useilla vuosilla, sillä nämä kaksi tapahtumaa eivät osuneet samaan aikaan.Ylösnousemuskertomukset: Neljä evankeliumia antavat keskenään ristiriitaisen kuvan siitä, kuka meni haudalle, monta enseliä siellä oli ja kenelle Jeesus ilmestyi ensimmäisenä.

 

Uskonnon evoluutio näkyy selvimmin siinä, miten jumalakuva muuttui radikaalisti historian saatossa.

 

Heimosodista rakkauden uskontoon: Vanhan testamentin Jumala oli pronssi- ja rautakauden Lähi-idän heimovaltias, joka käski suorittamaan kansanmurhia (esim. amalekilaiset), hän vaatii veriuhreja ja rankaisemaan viattomia lapsia isien synneistä. Uudessa testamentissa kuva taas muuttuui kreikkalaisen filosofian värittämäksi, universaaliksi rakkauden ja armon Jumalaksi.

 

Muuttumaton Jumala ei muuttaisi moraaliaan ja luonnettaan sen mukaan, miten ihmisen sivistys kehittyy.

Kristinusko väittää Jumalan olevan samaan aikaan kaikkivaltias, kaikkitietävä ja täydellisen hyvä. Mutta silti maailmassa on valtavasti turhaa kärsimystä, Jos Jumala haluaisi poistaa pahuuden mutta ei pysty, niin hän ei ole kaikkivaltias. Jos hän pystyy mutta ei halua, hän on paha. Jos hän sekä pystyy että haluaa, niin mistä pahuus tulee? Ristiriita ratkeaa vain myöntämällä sen, ettei tällaista Jumalaa ole olemassa.

 

Jos sama yliluonnollinen voima ohjaisi uskovia, kristikunta ei olisi jakautunut yli 45 000 eri kirkkokuntaan, jotka ovat kaikki eri mieltä pelastuksesta, kasteesta, helvetistä ja moraalista. Historian saatossa kristityt ovat tappaneet toisiaan ja ei heihin kuuluvia miljoonittain puhtaasti siksi, että he ovat tulkinneet saman "selkeän ilmoituksen" eri tavalla. Tulkinta riippuu aina ihmisen omasta maantieteellisestä ja historiallisesta sijainnista, ei yliluonnollisesta ohjauksesta.

 

Kristinusko väittää edustavansa objektiivista, Jumalalta saatua moraalia, mutta todellisuudessa se seuraa aina maallisen yhteiskunnan kehitystä jälkijunassa.

 

Raamattu hyväksyy orjuuden itsestäänselvyytenä ja käskee orjia tottelemaan isäntiään (esim. Efesolaiskirje). Se myös määrää naiset vaikenemaan seurakunnassa. Vuosisatojen ajan kirkko puolusti näitä instituutioita jumalallisena järjestyksenä.

 

Kun maallinen humanismi ja valistusaika pakottivat yhteiskunnan hylkäämään orjuuden ja parantamaan naisten oikeuksia, kristinusko mukautui ja alkoi väittää, että nämä arvot olivatkin olleet sen ytimessä alusta asti. Uskonto ei ohjaa moraalia, vaan ihmisen moraalin kehitys muokkaa uskontoa.

Potaskaa aika lailla kokonaan mutta ei nyt jaksa tässä väitellä asiasta. 

Vierailija
43038/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus Yeshua paransi minut parantumattomasta sairaudesta. Siihen ei kyennyt lääketiede, kristinusko, Maria tai kukaan muukaan. Olen siitä ikuisesti kiitollinen, eikä muiden mielipiteet hetkauta milliäkään. :)

Hetkinen hetkinen, etpä voi tietää mikä osuus Marialla on voinut olla. Vaikka tietysti on oikein rukoilla Jeesukselta apua.

Vierailija
43039/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jano alkaa olla jo saatanallinen
Joten Saatanan nimeen
Sitä tärpättiä nyt tähän käkättimeen
Nimittäin vähän v*tun äkäseen
Kirkasta, pimeetä, mitä välii nimestä
Tänne se saatanan pullo
Vai haluutko että päivitetään sun hammaskalusto?

Haastan riitaa kännissä
Koska Saatana sanoo niin
Kannan ristini väärinpäin
Koska Saatana sanoo niin

Vierailija
43040/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks spämmää Jeesusta, toinen otsikosta ja sitten vastatte vielä näille ja  myös heille jotka ovat jo vastanneet näille.Rattaan pyörä pyörii aina vaan.

Onko liian vaikeaa olla erimieltä hiljaa mitenkään sitä osoittamatta, kun tiedätte mihin se johtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan