Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (43125)

Vierailija
43001/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turpaansa saaneilla incel-miehillä alkaa pyörimään tähtiä silmissä mutta jännämiehillä enkeleitä ympärillään.

Taasko soitit suutas ja tuli nenukki kipeeks?

Suupalttien ei koskaan tarvitse tapella kun tulevat toimeen kaikkien kanssa.

Väkivalta alkaa siitä kun sanavarasto on niin ontuva että on pakko käyttää viittomakieltä.

Vierailija
43002/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, mihin keskityt, vahvistuu. Tämä on neurokemiallinen fakta. Aivot muokkautuvat sen mukaan, millaisilla ajatuksilla niitä täytetään. Jokaisella on elämässä joka päivä tilanteita, joissa voi valita miten asennoituu.. Joskus asenne on ainoa, mihin pystyy itse vaikuttamaan, mutta se voi olla ratkaisevaa tulevan kannalta.

 

 

 

Okei, selvennän sinulle asiaani vielä hieman: Jos et pysy pystyssä niin et voi seistä.

Toivottavasti sairastut vakavasti ASAP

T. Eri !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43003/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pelkää pieni laumani

Yeshua on ainoa ihminen maailmassa, jota on turvallista sokeasti seurata. No,  pari muutakin, Jeesuksen äiti Maria jne. Mutta ei mitkään tavalliset kuolevaiset kuten yhteisöjen johtomiehet sun muut, syntisiä pakanoita siinä kuin muutkin.

Pelkkä Yeshua. Häntä voi seurata vaikka silmät kiinni, jos väsyttää liikaa, eikä siltikään joudu koskaan harhaan. Edes kovimmassa kaipauksessa... 

Minä uskon niin kuin katoliset Mariasta. Ei Jeesuksen äiti mikään random nainen ollut. 

Aha. Mulle Maria on oikeamielisen ihmisen esikuva, josta voi ottaa mallia. Mutta vain luotu ihminen. Yeshua taas on kaiken Luoja, Pelastaja, Vapahtaja, Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Siinä on se ero.

Raamattu kuvaa Mariaa siunatuimmaksi, ei tavalliseksi luoduksi: Siunattu olet sinä, naisista siunatuin, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!


Ja: "Tästä lähtien kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi."  
 

Tässä on kyse syvällisemmistä teologiasta enkä jaksa nyt mennä siihen,  mutta se on ihan perusteltua hengellisessä mielessä miksi alkuperäinen kirkko eli katolinen kirkko antaa sen aseman Marialle kuin antaa.  Esim. Mariasta käytetty kreikan sana kekharitōmenē tarkoittaa pysyvää armon tilaa, ei väliaikaista. Maria on kaikkien kristittyjen äiti, Jumalan äiti, taivaiden valtiatar, ei nähnyt kuolemaa vaan otettiin suoraan taivaaseen. 
Aina kun luovutaan alkuperäisestä traditiosta ja kristinuskon mystiikasta, niin alkaa maallikoiden sähellys ja asioista ymmärtämättömyys.

En jaks jankata. Minut pelastaa Jeesus, ei Maria. Aamen ja heippa.

"Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." 

Apostolien teot 4:12

Mariaa kuuluu silti kunnioittaa Jeesuksen äitinä. Ilman Marian suostumusta kristillinen sanoma ei olisi mahdollinen, ainakaan tunnetulla tavalla. Ihan käsittämätöntä miten kauas protestanttiset suuntaukset on eksyneet tässäkin asiassa alkukirkon ajoista. Mellastetaan kuin lehmät laitumella ymmärtämättä mistään mitään. 

Vierailija
43004/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, mihin keskityt, vahvistuu. Tämä on neurokemiallinen fakta. Aivot muokkautuvat sen mukaan, millaisilla ajatuksilla niitä täytetään. Jokaisella on elämässä joka päivä tilanteita, joissa voi valita miten asennoituu.. Joskus asenne on ainoa, mihin pystyy itse vaikuttamaan, mutta se voi olla ratkaisevaa tulevan kannalta.

 

 

 

Okei, selvennän sinulle asiaani vielä hieman: Jos et pysy pystyssä niin et voi seistä.

Toivottavasti sairastut vakavasti ASAP

T. Eri !

T. Neek

Vierailija
43005/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartten vaan kaivatun ja auton ja sit voidaan suhata Suomen ja Välimeren väliä. Tää se on elämää.

Oletko lentopelkoinen?

Vähän, mutta tykkään muutenkin ajatuksesta, että mennään autolla. Mun mielikuvissa ei tietysti ole koskaan kiire minnekään.😀

Vierailija
43006/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, mihin keskityt, vahvistuu. Tämä on neurokemiallinen fakta. Aivot muokkautuvat sen mukaan, millaisilla ajatuksilla niitä täytetään. Jokaisella on elämässä joka päivä tilanteita, joissa voi valita miten asennoituu.. Joskus asenne on ainoa, mihin pystyy itse vaikuttamaan, mutta se voi olla ratkaisevaa tulevan kannalta.

 

 

 

Okei, selvennän sinulle asiaani vielä hieman: Jos et pysy pystyssä niin et voi seistä.

Toivottavasti sairastut vakavasti ASAP

Toivottavasti sinä paranet 🙏🏻 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43007/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pelkää pieni laumani

Yeshua on ainoa ihminen maailmassa, jota on turvallista sokeasti seurata. No,  pari muutakin, Jeesuksen äiti Maria jne. Mutta ei mitkään tavalliset kuolevaiset kuten yhteisöjen johtomiehet sun muut, syntisiä pakanoita siinä kuin muutkin.

Pelkkä Yeshua. Häntä voi seurata vaikka silmät kiinni, jos väsyttää liikaa, eikä siltikään joudu koskaan harhaan. Edes kovimmassa kaipauksessa... 

Minä uskon niin kuin katoliset Mariasta. Ei Jeesuksen äiti mikään random nainen ollut. 

Aha. Mulle Maria on oikeamielisen ihmisen esikuva, josta voi ottaa mallia. Mutta vain luotu ihminen. Yeshua taas on kaiken Luoja, Pelastaja, Vapahtaja, Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Siinä on se ero.

Raamattu kuvaa Mariaa siunatuimmaksi, ei tavalliseksi luoduksi: Siunattu olet sinä, naisista siunatuin, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!


Ja: "Tästä lähtien kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi."  
 

Tässä on kyse syvällisemmistä teologiasta enkä jaksa nyt mennä siihen,  mutta se on ihan perusteltua hengellisessä mielessä miksi alkuperäinen kirkko eli katolinen kirkko antaa sen aseman Marialle kuin antaa.  Esim. Mariasta käytetty kreikan sana kekharitōmenē tarkoittaa pysyvää armon tilaa, ei väliaikaista. Maria on kaikkien kristittyjen äiti, Jumalan äiti, taivaiden valtiatar, ei nähnyt kuolemaa vaan otettiin suoraan taivaaseen. 
Aina kun luovutaan alkuperäisestä traditiosta ja kristinuskon mystiikasta, niin alkaa maallikoiden sähellys ja asioista ymmärtämättömyys.

En jaks jankata. Minut pelastaa Jeesus, ei Maria. Aamen ja heippa.

"Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." 

Apostolien teot 4:12

Mariaa kuuluu silti kunnioittaa Jeesuksen äitinä. Ilman Marian suostumusta kristillinen sanoma ei olisi mahdollinen, ainakaan tunnetulla tavalla. Ihan käsittämätöntä miten kauas protestanttiset suuntaukset on eksyneet tässäkin asiassa alkukirkon ajoista. Mellastetaan kuin lehmät laitumella ymmärtämättä mistään mitään. 

Joku muu ihminen olisi suostunut jos Maria ei. Jos sinä et suostu opettamaan oikein, joku muu suostuu. Kannattaa ottaa vastuu itsestään eikä yrittää päästä jonnekin Marian siivellä. 😅 

Vierailija
43008/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartten vaan kaivatun ja auton ja sit voidaan suhata Suomen ja Välimeren väliä. Tää se on elämää.

Oletko lentopelkoinen?

Kumpiko vaihtoehto on ympäristöllä haitallisempaa 200ihmistä lentää 3000km matkan vai saman matkan kulkeminen 50 polttomoottori henkilöautolla ?

Kysyin AI:lta. 😄


Lentovaihtoehto on ympäristölle merkittävästi haitallisempi. 200 ihmisen lennättäminen 3000 km matkan tuottaa arviolta yli kaksinkertaisen määrän hiilidioksidipäästöjä verrattuna siihen, että sama joukko kulkisi matkan 50 polttomoottoriautolla. Jos mukaan lasketaan lentoliikenteen yläilmakehän lisävaikutukset, lentämisen haitat nousevat jopa yli nelinkertaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43009/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on satuolento eikä pelasta ketään muulta kuin selväjärkisyyseltä. Marx ja kommmunismi pelastaa ihmiskunnan ja jokaisen vapauden!

Vierailija
43010/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pelkää pieni laumani

Yeshua on ainoa ihminen maailmassa, jota on turvallista sokeasti seurata. No,  pari muutakin, Jeesuksen äiti Maria jne. Mutta ei mitkään tavalliset kuolevaiset kuten yhteisöjen johtomiehet sun muut, syntisiä pakanoita siinä kuin muutkin.

Pelkkä Yeshua. Häntä voi seurata vaikka silmät kiinni, jos väsyttää liikaa, eikä siltikään joudu koskaan harhaan. Edes kovimmassa kaipauksessa... 

Minä uskon niin kuin katoliset Mariasta. Ei Jeesuksen äiti mikään random nainen ollut. 

Aha. Mulle Maria on oikeamielisen ihmisen esikuva, josta voi ottaa mallia. Mutta vain luotu ihminen. Yeshua taas on kaiken Luoja, Pelastaja, Vapahtaja, Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Siinä on se ero.

Raamattu kuvaa Mariaa siunatuimmaksi, ei tavalliseksi luoduksi: Siunattu olet sinä, naisista siunatuin, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!


Ja: "Tästä lähtien kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi."  
 

Tässä on kyse syvällisemmistä teologiasta enkä jaksa nyt mennä siihen,  mutta se on ihan perusteltua hengellisessä mielessä miksi alkuperäinen kirkko eli katolinen kirkko antaa sen aseman Marialle kuin antaa.  Esim. Mariasta käytetty kreikan sana kekharitōmenē tarkoittaa pysyvää armon tilaa, ei väliaikaista. Maria on kaikkien kristittyjen äiti, Jumalan äiti, taivaiden valtiatar, ei nähnyt kuolemaa vaan otettiin suoraan taivaaseen. 
Aina kun luovutaan alkuperäisestä traditiosta ja kristinuskon mystiikasta, niin alkaa maallikoiden sähellys ja asioista ymmärtämättömyys.

En jaks jankata. Minut pelastaa Jeesus, ei Maria. Aamen ja heippa.

"Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." 

Apostolien teot 4:12

Mariaa kuuluu silti kunnioittaa Jeesuksen äitinä. Ilman Marian suostumusta kristillinen sanoma ei olisi mahdollinen, ainakaan tunnetulla tavalla. Ihan käsittämätöntä miten kauas protestanttiset suuntaukset on eksyneet tässäkin asiassa alkukirkon ajoista. Mellastetaan kuin lehmät laitumella ymmärtämättä mistään mitään. 

Joku muu ihminen olisi suostunut jos Maria ei. Jos sinä et suostu opettamaan oikein, joku muu suostuu. Kannattaa ottaa vastuu itsestään eikä yrittää päästä jonnekin Marian siivellä. 😅 

Aivan kamalaa tämä paatumuksen ja ymmärtämättömyyden tila. Maria ei totisesti ollut kuka tahansa. Hirvittävää ymmärtämättömyyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43011/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenet meistä haluaisit tavata? Vai etkö ketään? 

Vierailija
43012/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup: Näetkö häntä irl kesän aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43013/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gallup: Näetkö häntä irl kesän aikana?

Oli joskus tunne et voitais nähdä heinäkuussa mutta en tiedä

Vierailija
43014/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gallup: Näetkö häntä irl kesän aikana?

Välttelen koska en jaksaisi panna nin kauhean paljon mihin se johtaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43015/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sigh.

Vierailija
43016/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen yhdellekään ihmiselle, joka ei kykene luomaan itselleen onnellista elämää. Sehän se on suurin saavutus, mihin ihminen voi kyetä. Ei tuo mun kommentti liittynyt millään tavalla kateellisuuteen, vaan siihen, että monelle henkisten ongelmien kanssa painiville ympäristön ja elämänmuutos voi oikeasti auttaa. Omissa ajatuksissa rypeminen taas vaan usein pahentaa ongelmia. 

 

En tiedä miksi toi sinun kommentti poistui. Oon sun kanssa niin samaa mieltä! Oon tuollainen entinen ongelmissa ja ahdistavissa ajatuksissa rypijä ja se rypeminen todellakin vain pahentaa kaikkea ja kehä on valmis. Kun siitä pääsee eroon niin kaikki on niin paljon kepeämpää. Se vaati sitä että muuttaa omaa ajatteluaan ja tajuaa elämän realiteetit.

Sitä sä oot edelleenkin, sen kuulee sun sävyistäsi. Älä vertaa itseäsi häneen.

Vierailija
43017/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pelkää pieni laumani

Yeshua on ainoa ihminen maailmassa, jota on turvallista sokeasti seurata. No,  pari muutakin, Jeesuksen äiti Maria jne. Mutta ei mitkään tavalliset kuolevaiset kuten yhteisöjen johtomiehet sun muut, syntisiä pakanoita siinä kuin muutkin.

Pelkkä Yeshua. Häntä voi seurata vaikka silmät kiinni, jos väsyttää liikaa, eikä siltikään joudu koskaan harhaan. Edes kovimmassa kaipauksessa... 

Minä uskon niin kuin katoliset Mariasta. Ei Jeesuksen äiti mikään random nainen ollut. 

Aha. Mulle Maria on oikeamielisen ihmisen esikuva, josta voi ottaa mallia. Mutta vain luotu ihminen. Yeshua taas on kaiken Luoja, Pelastaja, Vapahtaja, Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Siinä on se ero.

Raamattu kuvaa Mariaa siunatuimmaksi, ei tavalliseksi luoduksi: Siunattu olet sinä, naisista siunatuin, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!


Ja: "Tästä lähtien kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi."  
 

Tässä on kyse syvällisemmistä teologiasta enkä jaksa nyt mennä siihen,  mutta se on ihan perusteltua hengellisessä mielessä miksi alkuperäinen kirkko eli katolinen kirkko antaa sen aseman Marialle kuin antaa.  Esim. Mariasta käytetty kreikan sana kekharitōmenē tarkoittaa pysyvää armon tilaa, ei väliaikaista. Maria on kaikkien kristittyjen äiti, Jumalan äiti, taivaiden valtiatar, ei nähnyt kuolemaa vaan otettiin suoraan taivaaseen. 
Aina kun luovutaan alkuperäisestä traditiosta ja kristinuskon mystiikasta, niin alkaa maallikoiden sähellys ja asioista ymmärtämättömyys.

En jaks jankata. Minut pelastaa Jeesus, ei Maria. Aamen ja heippa.

"Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." 

Apostolien teot 4:12

Mariaa kuuluu silti kunnioittaa Jeesuksen äitinä. Ilman Marian suostumusta kristillinen sanoma ei olisi mahdollinen, ainakaan tunnetulla tavalla. Ihan käsittämätöntä miten kauas protestanttiset suuntaukset on eksyneet tässäkin asiassa alkukirkon ajoista. Mellastetaan kuin lehmät laitumella ymmärtämättä mistään mitään. 

Joku muu ihminen olisi suostunut jos Maria ei. Jos sinä et suostu opettamaan oikein, joku muu suostuu. Kannattaa ottaa vastuu itsestään eikä yrittää päästä jonnekin Marian siivellä. 😅 

Aivan kamalaa tämä paatumuksen ja ymmärtämättömyyden tila. Maria ei totisesti ollut kuka tahansa. Hirvittävää ymmärtämättömyyttä. 

😂😂 ihan kauhiaa kertakaikkiaan! Katsohan sanakirjasta mitä tarkoittaa "autuas" tai "siunattu". Sinä ja minä voimme olla autuaita ja siunattuja kuten Maria oli. Mutta yksikään meistä kolmesta ei ole Vapahtaja. Rauhaa! Ja muihin puuhiin.

Vierailija
43018/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko mammapalstalla kun yhytin sut puhelimelta? Ehkä olit jopa tässä ketjussa ;)

Vierailija
43019/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on vain kristukseen uskovien menneiden aikojen ihmisten kehittämä, ajassa muuttuva ja pirstoutuva ilmiö, ei yhden yliluonnollisen Jumalan antama selkeä ilmoitus. Jeesus ja varhaiset opetuslapset olivat juutalaisia, ja heidän maailmankuvansa pohjautui suoraan juutalaiseen pyhään kirjallisuuteen ja heidän toteutumattomiin messiasodotuksiin. Kun uskonto levisi Rooman valtakunnassa, se yhteytyi osaksi kreikkalaista filosofiaa (kuten platonismia) ja roomalaisia hallintorakenteita. Monet opinkappaleet muotoiltiin vastaamaan sen ajan sivistyneistön kieltä. Kirjauskonnot ovat aina muotoutuneet palvelemaan kulloisenkin hallitsijan tai valtion poliittisia tarpeita, mikä on synnyttänyt omaleimaisia rönsyileviä suuntaumuksia.

Yeshua is real

Vierailija
43020/43125 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansku 🥰

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi