Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (41544)

Vierailija
41101/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tämä sairaskin pelleily loppuu, kun tässä käyn syksystä alkaen ahkerasti salilla ns. vuoden ympäri  ja vietän ensi kesän tavoistani poiketen rannoilla ja sosialisoiden.

 

Paras sinkkukesä-27 ehkä siis edessä. 

 

- Mina.

Vierailija
41102/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olen mielestäsi surullinen tapaus?

Siihen tiedät vastauksen parhaiten sinä itse. 🥺

En kysyisi jos tietäisin varmaksi. Tämä nopeuttaa elämää.

Sanoiko sinua siis joku surulliseksi tapaukseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41103/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Pystyn, helposti. Mä en oo yhtään mustasukkainen ihminen.

Ok. En olis kaivatustani varma, joten siksi itse epäröin ystävyyttä.

Ok. Mä pystyisin vaikka avoimeen suhteeseen jos se kumppanille sopisi, mutta jos on muuta sovittu niin siitä pidetään kiinni.

Ja tämä oli vain vertaus kuinka mustasukkaienn olen. En siis juokse kaikkien naisten perässä...

Miehet aina sanoo näin mut sitten tositilanne onkin äkkiä eri. Mulla on ollut sekä avoin suhde että fwb ja molemmissa sama juttu. Kaivattu kun vielä on millainen on, niin hyvin suurella todnäöllä tilanne vain loukkaisi häntä ajan kanssa.

No jos sopivia naisia löytyy, niin luultavasti myös miehiä. :)

Tämä on kaipausketju, joten mietin asiaa tietysti yhden tietyn enkä kenenkä vain kannalta. 

Vierailija
41104/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Et ole hän.

Vierailija
41105/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Et ole hän.

En varmastikaan, mutta on se silti hyvä miettiä.

Vierailija
41106/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Pystyn, helposti. Mä en oo yhtään mustasukkainen ihminen.

Ok. En olis kaivatustani varma, joten siksi itse epäröin ystävyyttä.

Ok. Mä pystyisin vaikka avoimeen suhteeseen jos se kumppanille sopisi, mutta jos on muuta sovittu niin siitä pidetään kiinni.

Ja tämä oli vain vertaus kuinka mustasukkaienn olen. En siis juokse kaikkien naisten perässä...

Miehet aina sanoo näin mut sitten tositilanne onkin äkkiä eri. Mulla on ollut sekä avoin suhde että fwb ja molemmissa sama juttu. Kaivattu kun vielä on millainen on, niin hyvin suurella todnäöllä tilanne vain loukkaisi häntä ajan kanssa.

No jos sopivia naisia löytyy, niin luultavasti myös miehiä. :)

Tämä on kaipausketju, joten mietin asiaa tietysti yhden tietyn enkä kenenkä vain kannalta. 

Keskustele hänen kanssa asiasta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41107/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tämä sairaskin pelleily loppuu, kun tässä käyn syksystä alkaen ahkerasti salilla ns. vuoden ympäri  ja vietän ensi kesän tavoistani poiketen rannoilla ja sosialisoiden.

 

Paras sinkkukesä-27 ehkä siis edessä. 

 

- Mina.

Ja kas kun ei edes ketään etsi, kuin kukaan voisikaa löytää.

Vierailija
41108/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Et ole hän.

En varmastikaan, mutta on se silti hyvä miettiä.

Kaivattuni ei ole kaveruutta hakemassa. Hänellä on jo sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41109/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Pystyn, helposti. Mä en oo yhtään mustasukkainen ihminen.

Ok. En olis kaivatustani varma, joten siksi itse epäröin ystävyyttä.

Ok. Mä pystyisin vaikka avoimeen suhteeseen jos se kumppanille sopisi, mutta jos on muuta sovittu niin siitä pidetään kiinni.

Ja tämä oli vain vertaus kuinka mustasukkaienn olen. En siis juokse kaikkien naisten perässä...

Miehet aina sanoo näin mut sitten tositilanne onkin äkkiä eri. Mulla on ollut sekä avoin suhde että fwb ja molemmissa sama juttu. Kaivattu kun vielä on millainen on, niin hyvin suurella todnäöllä tilanne vain loukkaisi häntä ajan kanssa.

No jos sopivia naisia löytyy, niin luultavasti myös miehiä. :)

Tämä on kaipausketju, joten mietin asiaa tietysti yhden tietyn enkä kenenkä vain kannalta. 

Keskustele hänen kanssa asiasta. :)

Täysin turhaa, koska miehet aina mielestään pystyvät siihen. Vain käytäntö osoittaa kuinka on, enkä ehkä tässä tapauksessa ota sitä riskiä kuitenkaan.


Kiitti silti tsemppauksesta!

Vierailija
41110/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Pystyn, helposti. Mä en oo yhtään mustasukkainen ihminen.

Ok. En olis kaivatustani varma, joten siksi itse epäröin ystävyyttä.

Ok. Mä pystyisin vaikka avoimeen suhteeseen jos se kumppanille sopisi, mutta jos on muuta sovittu niin siitä pidetään kiinni.

Ja tämä oli vain vertaus kuinka mustasukkaienn olen. En siis juokse kaikkien naisten perässä...

Miehet aina sanoo näin mut sitten tositilanne onkin äkkiä eri. Mulla on ollut sekä avoin suhde että fwb ja molemmissa sama juttu. Kaivattu kun vielä on millainen on, niin hyvin suurella todnäöllä tilanne vain loukkaisi häntä ajan kanssa.

No jos sopivia naisia löytyy, niin luultavasti myös miehiä. :)

Tämä on kaipausketju, joten mietin asiaa tietysti yhden tietyn enkä kenenkä vain kannalta. 

Keskustele hänen kanssa asiasta. :)

Täysin turhaa, koska miehet aina mielestään pystyvät siihen. Vain käytäntö osoittaa kuinka on, enkä ehkä tässä tapauksessa ota sitä riskiä kuitenkaan.


Kiitti silti tsemppauksesta!

Sama kuin sanoisin ettei naisista ole kuin hoitamaan kotia. Kokeile, et menetä mitään ja voit yllättyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41111/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Pystyn, helposti. Mä en oo yhtään mustasukkainen ihminen.

Ok. En olis kaivatustani varma, joten siksi itse epäröin ystävyyttä.

Ok. Mä pystyisin vaikka avoimeen suhteeseen jos se kumppanille sopisi, mutta jos on muuta sovittu niin siitä pidetään kiinni.

Ja tämä oli vain vertaus kuinka mustasukkaienn olen. En siis juokse kaikkien naisten perässä...

Miehet aina sanoo näin mut sitten tositilanne onkin äkkiä eri. Mulla on ollut sekä avoin suhde että fwb ja molemmissa sama juttu. Kaivattu kun vielä on millainen on, niin hyvin suurella todnäöllä tilanne vain loukkaisi häntä ajan kanssa.

No jos sopivia naisia löytyy, niin luultavasti myös miehiä. :)

Tämä on kaipausketju, joten mietin asiaa tietysti yhden tietyn enkä kenenkä vain kannalta. 

Mieti jos ymmärtäisit otsikon!!! 

Vierailija
41112/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Pystyn, helposti. Mä en oo yhtään mustasukkainen ihminen.

Ok. En olis kaivatustani varma, joten siksi itse epäröin ystävyyttä.

Ok. Mä pystyisin vaikka avoimeen suhteeseen jos se kumppanille sopisi, mutta jos on muuta sovittu niin siitä pidetään kiinni.

Ja tämä oli vain vertaus kuinka mustasukkaienn olen. En siis juokse kaikkien naisten perässä...

Miehet aina sanoo näin mut sitten tositilanne onkin äkkiä eri. Mulla on ollut sekä avoin suhde että fwb ja molemmissa sama juttu. Kaivattu kun vielä on millainen on, niin hyvin suurella todnäöllä tilanne vain loukkaisi häntä ajan kanssa.

No jos sopivia naisia löytyy, niin luultavasti myös miehiä. :)

Tämä on kaipausketju, joten mietin asiaa tietysti yhden tietyn enkä kenenkä vain kannalta. 

Keskustele hänen kanssa asiasta. :)

Täysin turhaa, koska miehet aina mielestään pystyvät siihen. Vain käytäntö osoittaa kuinka on, enkä ehkä tässä tapauksessa ota sitä riskiä kuitenkaan.


Kiitti silti tsemppauksesta!

Sama kuin sanoisin ettei naisista ole kuin hoitamaan kotia. Kokeile, et menetä mitään ja voit yllättyä.

En ikimaailmassa halua tuottaa hänelle mielipahaa, joten todellakin voin menettää siinä. Enkä nyt niinkään hakenut täältä neuvoa vaan pohdiskelin asiaa ns. ääneen. Se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41113/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Sen voi muuttaa

Teoriassa.

Myös todellisuudessa 

Kuka taitavi lempeä vastustaa?

Ketä voita ei lemmen kieli?

Sitä kuulee taivas ja kuulee maa

ja ilma ja ihmismieli.

Kas, povet se aukovi paatuneet,

se rungot nostavi maatuneet

ja kutovi lehtihin, kukkasiin

ja uusihin unelmiin.

- Eino Leino

Vierailija
41114/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Pystyn, helposti. Mä en oo yhtään mustasukkainen ihminen.

Ok. En olis kaivatustani varma, joten siksi itse epäröin ystävyyttä.

Ok. Mä pystyisin vaikka avoimeen suhteeseen jos se kumppanille sopisi, mutta jos on muuta sovittu niin siitä pidetään kiinni.

Ja tämä oli vain vertaus kuinka mustasukkaienn olen. En siis juokse kaikkien naisten perässä...

Miehet aina sanoo näin mut sitten tositilanne onkin äkkiä eri. Mulla on ollut sekä avoin suhde että fwb ja molemmissa sama juttu. Kaivattu kun vielä on millainen on, niin hyvin suurella todnäöllä tilanne vain loukkaisi häntä ajan kanssa.

No jos sopivia naisia löytyy, niin luultavasti myös miehiä. :)

Tämä on kaipausketju, joten mietin asiaa tietysti yhden tietyn enkä kenenkä vain kannalta. 

Mieti jos ymmärtäisit otsikon!!! 

Mikäs tästä ei sun mielestä mennyt siis otsikkoon? Ymmärrätköhän sä itse sitä nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41115/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tämä sairaskin pelleily loppuu, kun tässä käyn syksystä alkaen ahkerasti salilla ns. vuoden ympäri  ja vietän ensi kesän tavoistani poiketen rannoilla ja sosialisoiden.

 

Paras sinkkukesä-27 ehkä siis edessä. 

 

- Mina.

Ja kas kun ei edes ketään etsi, kuin kukaan voisikaa löytää.

Tai sitten juurikin viihtyy yksinkertaisesti pääosin yksin. 

On tyyliin pahoja kokemuksia rumista "ihmisistä" ja suhteista sellaisiin.

 

- Mina.

Vierailija
41116/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Pystyn, helposti. Mä en oo yhtään mustasukkainen ihminen.

Ok. En olis kaivatustani varma, joten siksi itse epäröin ystävyyttä.

Ok. Mä pystyisin vaikka avoimeen suhteeseen jos se kumppanille sopisi, mutta jos on muuta sovittu niin siitä pidetään kiinni.

Ja tämä oli vain vertaus kuinka mustasukkaienn olen. En siis juokse kaikkien naisten perässä...

Miehet aina sanoo näin mut sitten tositilanne onkin äkkiä eri. Mulla on ollut sekä avoin suhde että fwb ja molemmissa sama juttu. Kaivattu kun vielä on millainen on, niin hyvin suurella todnäöllä tilanne vain loukkaisi häntä ajan kanssa.

No jos sopivia naisia löytyy, niin luultavasti myös miehiä. :)

Tämä on kaipausketju, joten mietin asiaa tietysti yhden tietyn enkä kenenkä vain kannalta. 

Mieti jos ymmärtäisit otsikon!!! 

Mikäs tästä ei sun mielestä mennyt siis otsikkoon? Ymmärrätköhän sä itse sitä nyt?

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
41117/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei mitään avointa suhdetta, täyttä pelleilyä. Ihan pellejä tollaset ihmiset, jotka ei kykene yhteen sitoutumaan, jokin jääny henkisessä kehityksessä kesken. Jos ei yksi riitä eikä halua yhteen sitoutua niin on väärän kanssa. Eri asia jos sillon tällön ihastuu muihin. 

Ei kukaan varmasti pakota sua yhtään minkäänlaiseen suhteeseen, huoli pois.

Oikeesti, miten näillä on edes aikaa käydä jyystämässä muita, luulis et siihen parisuhteen ylläpitoon ja normaaliin elämään menee aika.

Eihän ne suurin osa käykään. Ne vain haluaa pitää sen option.


Ei asia loukkaa sua itseäsi mitenkään, eikä sun tarvitse osallistua mihinkään mitä et itse halua. Salli silti muille sama vapaus, äläkä heti hauku ja nimittele, kun ei suakaan kukaan hauku tai nimittele.

Ei loukkaakaan, kunhan ei mulle ehdota. Mut ihan oikeasti, ei näitä ihmisiä voi ottaa vakavasti tuon asian suhteen, jotka rummuttaa avointa suhdetta.

Ei ketään kiinnosta sun vakavasti ottamiset, turhaan rummutat niitä.

Whadevö. Ei nuo ikinä ole kuitenkaan niitä onnellisimpia ihmisiä. Itsekkyys harvemmin tuo onnellisuutta vaikka niin saattaa luulla.

Vierailija
41118/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieli sua. 

Vierailija
41119/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Itkukyynelhaliraxu.

Vierailija
41120/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut olla muutakin kuin ketjukaveri.

Pystytkö olemaan irl vain kaveri? Ettet ala mustasukkailla tai muuta, jos joskus kohtaan jonkun sopivan ja tulee juttua?

Pystyn, helposti. Mä en oo yhtään mustasukkainen ihminen.

Ok. En olis kaivatustani varma, joten siksi itse epäröin ystävyyttä.

Ok. Mä pystyisin vaikka avoimeen suhteeseen jos se kumppanille sopisi, mutta jos on muuta sovittu niin siitä pidetään kiinni.

Ja tämä oli vain vertaus kuinka mustasukkaienn olen. En siis juokse kaikkien naisten perässä...

Miehet aina sanoo näin mut sitten tositilanne onkin äkkiä eri. Mulla on ollut sekä avoin suhde että fwb ja molemmissa sama juttu. Kaivattu kun vielä on millainen on, niin hyvin suurella todnäöllä tilanne vain loukkaisi häntä ajan kanssa.

Sinä loukkaat kuvioillasi kaikkia jotka ovat niissä mukana.