Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (33878)

Vierailija
33741/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa sitäkin kuinka paljon ongelmia ja väärintulkintoja syntyy ihmisten välille ihan jo kaksin keskustelussa tekstillä.

Oikein kanssa ei tule väärintulkintoja. -sivusilmä

Täällä voi tulla mitä tahansa tulkintoja vaikka olisi oikea.

Vierailija
33742/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, täällä on ollut nyt useampana päivänä viestejä, vähän kuin minun kirjoittamiani, mutta eivät ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33743/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki viittasi siihen että vielä näkisimme. Mitä tapahtui?

Realismi iski ilmat pihalle.

Realismia on se, ettemme ehkä tule koskaan saamaan tälläista mistään muualta.

Totta. Mutta kokeilemisen ja heittäytymisen hinta voi olla suuri. 

Vierailija
33744/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tätä luet, mutta hyvää viikonloppua, tuttu heebo.

Omin tämän, kivaa viikonloppua sinullekin

Vierailija
33745/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin voi tutustua ystävänä. Olet fiksu ihminen ja osaat rakentaa uskottavan kehikon.

Vierailija
33746/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karistin viikonlopuksi pääkaupungin pölyt jaloistani. Pieni irtiotto tekee hyvää. Terkkuja!

Vierailija
33747/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella vastuutonta minulta alkaa uskoa, että ehkä hän ei ole siellä kun tietysti asia on toisinpäin.

Vierailija
33748/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pidän sinua jääräpäisenä miehenä, joka ei suostu kuuntelemaan tai ainakaan ottamaan todesta, mitä toinen koettaa sanoa."

Kirjoitin tämän illalla sulle. Mitä mieltä itse olet asiasta?

Kasvotusten koettanut?

En. Koska olen sekaisin kuin seinäkello, kirjoittelen anonyymisti ketjuun, jossa käy säännöllisesti muutama kymmenen ihmistä ja olen vakuuttunut, että yksi heistä on hän ja että hän on ilmiömäinen tunnistaja. Saamistani anonyymeistä vastauksista etsin mahdollisimman negatiivisen tulkinnan, jonka turvin sitten ulisen palstalla ja kirjoittelen syyllistäviä viestejä. Omin ja kommentoin toisten viestejä mieleni mukaan, ja kaltaisilleni tyypillisesti en hahmota minkäänlaisia sääntöjä itseäni koskeviksi ja sen vuoksi olen kuin persuuksiin ammuttu karhu, kun minulle tehdään samoin. 

Tilanteen ollessa tämä, kysytkö tosissaan, että olenko tosielämän kontaktissa hänen kanssaan ja oletat, että minun kanssani voisi keskustella järkevästi? Ei, ei tämä niin toimi. 

Vahvistusharha on ilmiö, johon uppoat kuin kuuma veitsi voihin. Näet vain sen, minkä haluat. Ja ei, en kaipaa sinua, joten keskity omaan elämääsi, äläkä vastaa minulle. Et ole mikään ketjun ylipäällikkö, joka tulee aina kertomaan, mikä on mitäkin. Tule sanomaan asiasi minulle kasvotusten äläkä ulise täällä.

Ja jatkoksi tähän: Hulluuden konsepti on käsitetty väärin. Yllä annoin tyylinäytteen, jolla vahvistin lainaukseni tekstin, mutta ei tämä kaikki itsestään tule. Moni luulee, että sen kun vaan vetäisee tonttulakin silmille ja alkaa mölisemään, niin se riittää. Ei riitä. Kyllä tämä on paljon hienovaraisempaa ja esimerkiksi yksittäinen viesti voi mennä ihmisiltä kokonaan ohi. Kokonaisuus on se mikä ratkaisee. 

Meitä on monenlaisia kaiken lisäksi. Minä eli omija-kiukuttelija aggressioineeni, E sivupersoonineen, Jonna sivupersoonineen, aloitejankkaaja, laita tunniste-minä laitoin jo hullu ja niin edelleen. 

Pohtikaapa tuosta, että kun vaaditte meiltä käytöstapoja, niin jos oikeasti ottaisimme muita huomioon, emme spämmäisi ja sekoilisi, olisimmeko hulluja ollenkaan? Emme tietenkään olisi. Ja silloin tämäkin ketju pysyisi otsikkonsa mukaisena ja täällä olisi tylsästi normaaleja ihmisiä tunnustelemassa herkkiä tilanteitaan ja olisi ehkä jopa mahdollisuus, jossa ketju ihan oikeasti toimisi. Ajattele, että laittaisit tunnisteellisen viestin ja siihen ei vastaisikaan lauma sekopäitä sitä väkisin itselleen omien, vaan olisi aito mahdollisuus, että tänne päätyisi ihan fiksujakin ihmisiä, kun me seinähullut emme olisi ajamassa heitä pois. Mitä siitäkin seuraisi? Ei mitään hyvää, sanon ma.

Vierailija
33749/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa sitäkin kuinka paljon ongelmia ja väärintulkintoja syntyy ihmisten välille ihan jo kaksin keskustelussa tekstillä.

Oikein kanssa ei tule väärintulkintoja. -sivusilmä

Täällä voi tulla mitä tahansa tulkintoja vaikka olisi oikea.

Vääriin tulkintoihin on aina mahdollsuus silloin, kun ei näe ihmistä. Ilmeet, eleet ym kertovat paljon.

Vierailija
33750/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin voi tutustua ystävänä. Olet fiksu ihminen ja osaat rakentaa uskottavan kehikon.

Saavutetusta tilanteesta on vaikeaa palata taaksepäin. 

Vierailija
33751/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen, koska pelkään alkavani taas haluta jotain naidaan ja rakastetaan  toisiamme ilman parisuhdetta- suhdetta, kun toinen pitää minua vain platonisesti pelkkänä kaverina 😃 n>m

Vierailija
33752/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pidän sinua jääräpäisenä miehenä, joka ei suostu kuuntelemaan tai ainakaan ottamaan todesta, mitä toinen koettaa sanoa."

Uskon kyllä, mutta pelko siitä että olen väärässä, on hirveä. 

Sitten pelko on isompi tunne kuin halu edistää asioita. Mennään sillä. Hyväksy asia ja lopeta haikailu.

Tätä kuraa saa lukea vain kaipausketjuissa. Fakta on, että asiat selviää IRL sanoja kasvotusten sanoen tai sanoja toinen toisille kirjoittaen, ei arvaillen, vaikka halu olisi kuinka iso. Ja ei, en lopeta haikailua. En lopeta tunteitani. 

Vierailija
33753/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sulle kuuluu? Olis kiva nähdä ennen kuin pakkaan matkalaukkuni.n

Vierailija
33754/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se on vaikeaa, mutta kyllä sinä pärjäät sen kanssa. Elämä ei anna parastaan hopealautasella. 

Vierailija
33755/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pelko on isompi tunne kuin halu edistää asioita. Mennään sillä. Hyväksy asia ja lopeta haikailu.

Tätä kuraa saa lukea vain kaipausketjuissa. Fakta on, että asiat selviää IRL sanoja kasvotusten sanoen tai sanoja toinen toisille kirjoittaen, ei arvaillen, vaikka halu olisi kuinka iso. Ja ei, en lopeta haikailua. En lopeta tunteitani. 

Mene sitten sanomaan äläkä täällä vello. Jos tietää, miten pitää toimia, sitten menee ja toimii.

Vierailija
33756/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku raja kierrättämisessäkin.

Vierailija
33757/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kyyhkyni, kallion kätkemä, vuoren seinässä lymyävä, anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä sinun äänesi on suloinen, ihanat on sinun kasvosi. ”

Laulujen laulu

Vierailija
33758/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sitten sanomaan äläkä täällä vello. Jos tietää, miten pitää toimia, sitten menee ja toimii.

Tähän kuuluu nyt vastata mitä itse täällä teet ja mikset itse mene. Ja sitten vastaat olen mennyt tai kaipaan koska en halua mitään. Horinasi tunnetaan. 

Vierailija
33759/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vastuu pois itseltä. 👍 

Vierailija
33760/33878 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että artikulaatiosi on vajavaista, jos pitää palstoilla kysellä perään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän