Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut jaksaa valhdella, että sisäinen kauneus on parisuhdetta muodostettaessa tärkeämpi kuin ulkoinen?

Vierailija
10.11.2025 |

Jos sinä et täytä ulkoisesti riittäviä kriteereitä, et pääse myöskään osoittamaan sisäistä kauneuttasi. Näin se vain menee, jos oikeasti nostetaan rehellisesti kissa pöydälle. Jos olet ulkoisesti riittävän hyvännäköinen, voit päästä "jatkoon", vaikka olisit sisäisesti täysi kusipää, mutta toisinpäin se ei onnistu. Eihän se juttu hyvännäköisen kusipään kanssa tule kestämään, mutta hän saa silti mahdollisuuden, sisäisesti kaunis vähemmän viehättävä tai komea taasen ei.

Eli summasummaarum. Jotta juttu onnistuu, täytyy olla sisäisesti kaunis, mutta tärkeämpää on olla ulkoisesti riittävän kaunis, jotta pääset näyttämään sitä mahdollista sisäistä kauneuttasi. Eli ulkoinen on ykkönen ja sitä seuraa hyvänä kakkosena se sisäinen.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo ja tottakai sun tai yleisen kauneuskäsityksen ulkopuolelle jäävillä on parisuhteet mutta eihän ulkopuolinen oikein voi sanoa millä perusteella kyseinen pariskunta on päätynyt yhteen .. onko ollut sitä aitoa fiilistä olla yhdessä, onko vain satuttu jäämään toisen kanssa kun muitakaan ei ole, onko aitoa viehätystä puolin ja toisin .. vai haluttu se parisuhde ei nyt välttämättä tämän kyseisen kanssa mutta mennään nyt näillä koska yhteiskunta NS painostaa olemaan perus perhe mallissa... "

Tästä saa sen kuvan että riittävän kauniilla ihmisillä se suhde perustuu jotenkin automaattisesti "oikeille" asioille. Käytännössä kuitenkin niin kauniit kuin rumat pariskunnatkin riitelevät, eroavat ja valitsevan itselleen vääränlaisen ihmisen. Tai voivat olla sitten päinvastoin hyvin onnellisia. Ei siinä tunnu juurikaan eroa olevan.

Joo antaa olla. Sanoin taas väärin. Kaiken lisäksi ruma ja väärät ajatukset.

Vierailija
82/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joo ja tottakai sun tai yleisen kauneuskäsityksen ulkopuolelle jäävillä on parisuhteet mutta eihän ulkopuolinen oikein voi sanoa millä perusteella kyseinen pariskunta on päätynyt yhteen .. onko ollut sitä aitoa fiilistä olla yhdessä, onko vain satuttu jäämään toisen kanssa kun muitakaan ei ole, onko aitoa viehätystä puolin ja toisin .. vai haluttu se parisuhde ei nyt välttämättä tämän kyseisen kanssa mutta mennään nyt näillä koska yhteiskunta NS painostaa olemaan perus perhe mallissa... "

Tästä saa sen kuvan että riittävän kauniilla ihmisillä se suhde perustuu jotenkin automaattisesti "oikeille" asioille. Käytännössä kuitenkin niin kauniit kuin rumat pariskunnatkin riitelevät, eroavat ja valitsevan itselleen vääränlaisen ihmisen. Tai voivat olla sitten päinvastoin hyvin onnellisia. Ei siinä tunnu juurikaan eroa olevan.

Joo antaa olla. Sanoin taas väärin. Kaiken lisäksi ruma ja väärät ajatukset. 

Ainakin vastenmielinen passiivis-aggressiivinen uhriutuja. Todella ikävä piirre ihmisessä. 

Eri, sivusta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin kavereiden miehiä kun katsoo niin en usko hetkeäkään, että ovat pitäneet ulkoista kauneutta minkäänlaisena kriteerinä. 

Niin mites se meni, 80% miehistä on naisten silmissä rumia niin mahdotontahan se on että kaikille riittäisi siitä 20 prossasta adoniksia.

Vierailija
84/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös mene niinkin, että yleensä löytyy kumppani omantyylisistä piireistä. Luonteissa ja sosialisointityylissä usein jo valmiiksi paljon samaa.

Vierailija
85/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha,mikä tuossa oli aggressiivista. Myöskin valehtelu on aika paska piirre 

Vierailija
86/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ni minä pidin miestäni ekassa tapaamisessa jopa "rumana". Kun opin tuntemaan hänet, hänestä tuli vain komeampi ja komeampi. Puoli vuotta tässä meni ja sen jälkeen oli myyty. Nykyisin 8 vuotta tutustumisesta, mies on edelleen minusta aivan jäätävän komea, enkä ymmärrä miksi en nähnyt tätä heti! Eli puhut palturia. 

Tämä pätee naisille  mitta ei koskaan miehille, vaikka miehet mitä sanoisivat- miehille se naisen ulkonäkö on yllöskriteeri ja ainoa, jolla oikeasti on välillä. Vaikka miehet väittäisivät muuta, niin ap on oikeassa-kyllä miehet valitsevat naisen ihan puhtaasti ulkonäön perusteella.

Puhut vastoin parempaa tietoa ja yleistäen. Kyllä minä näin miehenä ihan aidosti voin allekirjoittaa sen, että luonne joko kaunistaa tai rumentaa naista.

Enkä usko olevani ainoa.

On minulla kokemusta myös sellaisesta, että ulkonäön perusteella en olisi pitänyt naista lainkaan potentiaalisena kumppanina, mutta tutustumisen myötä mielipide muuttui.

Onhan siinäkin tavallaan kyse ulkonäöstä jos sen niin haluaa ajatella, se on vain kaunistunut omissa silmissä naisen korvienväliin tutustumisen myötä. Itse kuitenkin ajattelen niin, että silloin kyse on luonteesta.

M38

Vierailija
87/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ni minä pidin miestäni ekassa tapaamisessa jopa "rumana". Kun opin tuntemaan hänet, hänestä tuli vain komeampi ja komeampi. Puoli vuotta tässä meni ja sen jälkeen oli myyty. Nykyisin 8 vuotta tutustumisesta, mies on edelleen minusta aivan jäätävän komea, enkä ymmärrä miksi en nähnyt tätä heti! Eli puhut palturia. 

Tämä pätee naisille  mitta ei koskaan miehille, vaikka miehet mitä sanoisivat- miehille se naisen ulkonäkö on yllöskriteeri ja ainoa, jolla oikeasti on välillä. Vaikka miehet väittäisivät muuta, niin ap on oikeassa-kyllä miehet valitsevat naisen ihan puhtaasti ulkonäön perusteella.

Puhut vastoin parempaa tietoa ja yleistäen. Kyllä minä näin miehenä ihan aidosti voin allekirjoittaa sen, että luonne joko kaunistaa tai rumentaa naista.

Enkä usko olevani ainoa.<

Tuntuis oikeesti aika itsetuntoa järsivältä että näin kävisi, etten olis ulkoisesti lainkaan potentiaalinen kumppani mutta joku olis muka mun luonteeseen ja persoonaan viehättänyt että päädyttäis parisuhteeseen.. 

Vierailija
88/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuis oikeesti aika itsetuntoa järsivältä että näin kävisi, etten olis ulkoisesti lainkaan potentiaalinen kumppani mutta joku olis muka mun luonteeseen ja persoonaan viehättänyt että päädyttäis parisuhteeseen.. 

Joo, varmaan se on niin, että koskaan ei ole kaikille hyvin.

Itse ainakin ajattelen, että korvienväli on se oikea ihminen ja ulkonäkö on vain kuori. Mun mielestä on paljon oleellisempaa, mitä siellä ihmisen sisällä on, kuin se, mitä on kuorena.

Mutta en oikein silti ymmärrä mikä on ongelma. Miksi se, että joku pitää sua "valmiiksi" hyvännäköisenä olisi parempi kuin se, että sun luonne on kaunistanut sut hänen silmissään?

Faktahan on kuitenkin se, että melkein kukaan ihminen ei ole kaikistä ihmisistä kaunis. Ehkäpä ei kukaan, vaan vaikka miten kliseistä se onkin, niin kauneus on katsojan silmissä.

Vierailija
89/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut vastoin parempaa tietoa ja yleistäen. Kyllä minä näin miehenä ihan aidosti voin allekirjoittaa sen, että luonne joko kaunistaa tai r

Minulle tuo taas olisi paras mahdollinen tilanne. Mies pitäisi luonteestani niin paljon että käsityksensä myös ulkonäöstäni muuttuisi. 

Tämä olisi minulle mieluisin mahdollinen alkuasetelma parisuhteelle. Olen kaunis nainen ja miehet liian usein ovat kiinnostuneet enemmän ulkonäöstäni kuin luonteestani.

Vierailija
90/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näytä tietävän mitä passiivis-aggressiivisuus on. 

Vierailija
91/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo antaa olla. Sanoin taas vääri

Minä taas sanon, että asia on voi olla juuri päin vastoin. Kaunista ihmistä haetaan näyttelyesineeksi ja ulkomailman peiliksi. 

Ja itse olen sitä mieltä, että haluaisin, että minua pidetään haluttavan juuri luonteeni ja sisäisten asioiden vuoksi, en ulkoisten. Jokainen tietää, että se ei voi kestää. Me vanhenemme kaikki. 

Ja miusta on sinällään outoa, ettei osa tässä keskustelussa suostu uskomaan, että on meitä jotka viehättyvät luoteesta tai hajusta, muulla ei ole merkitystä. Minulla on aina ollut näin, enkä usko sen muuttuvan! Me ihmiset olemme erilaisia, mutta en enää koskaan itse haluaisi kokea olevani se näyttelyesine. Sekin on tullut koettua. 

T: se joka kertoi miehensä olevan myös malli. 

Vierailija
92/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärässä olet ap. Esimerkiksi miehenä tinderissä naisten kuvat ovat miehen silmissä lähes aina feikkejä ja melkeinpä merkityksettömiä, sensijaan jos naisella on siinä hyvä esittelyteksti niin hän pääsee sillä jatkoon, ihan sama minkä näköinen nainen on jos se profiili on tyhjä tai siinä lukee jotain tylsää "kerro mulle joku huono vitsi" tai vastaavaa nii voit olla varma että miestä jolla on jotain annettavaa ei kiinnosta. Suurin osa naisista meneekin aina vasuriin, kun ei ole sitä esittelytekstiä. Sitä ilmankin tulee kyllä tykkäyksiä, mutta aika hitokseen menee ohi. On ulkonäöllä jotain merkitystä, mutta tärkeintä se ei ole. Esim yhtä kiinnostava on 150cm 100kg kuin 170cm 50kg kunhan vain se sisin on kiva...

Vierailija
93/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan se on niin, että koskaan ei ole kaikille hyvin.

Itse ainakin ajattelen, että korvienväli on se oikea ihminen ja ulkonäkö on vain kuori. Mun mielestä on paljon oleellisempaa, mitä siellä ihmisen sisällä on, kuin se, mitä on kuorena.

Mutta en oikein silti ymmärrä mikä on ongelma. Miksi se, että joku pitää sua "valmiiksi" hyvännäköisenä olisi parempi kuin se, että sun luonne on kaunistanut sut hänen silmissään?

Faktahan on kuitenkin se, että melkein kukaan ihminen ei ole kaikistä ihmisistä kaunis. Ehkäpä ei kukaan, vaan vaikka miten kliseistä se onkin, niin kauneus on katsojan silmissä.

Ei tietenkään kaikki ole kauniita kaikkien mielestä.  No koska tiedän ettei mun ulkonäkö yltäis tarvittavalle tasolle. 

Vierailija
94/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys,tavatessa aina huomaa asioita joita ei osaa eritellä jos sellaista vaan kysytään.

Vierailija
95/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näytä tietävän mitä passiivis-aggressiivisuus on. 

No en varmaan tiedä muutakaan. Joo kerro vielä että älykkyyteni on Max 60

Vierailija
96/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani kun tapasin vaimoni ekaa kertaa niin treffien jälkeen olin varma siitä että tuo nainen ei ainakaan ole se oikea, ja ajattelin että en halua edes uudestaan nähdä. Todella ujo ja hiljainen nainen, katsoi taukoamatta silmiini puhumatta sanaakaan. Kuitenkin nimenomaan sieltä sisältä alkoi tulla se kauneus ja nyt meillä on kolme lasta ja parisuhteessa jo 16 vuotta. Vieläkin jos kysytään niin en ole kertaakaan sanonut häntä kauniiksi, eikä edes ole kuin sisältä.

Vierailija
97/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinani kun tapasin vaimoni ekaa kertaa niin treffien jälkeen olin varma siitä että tuo nainen ei ainakaan ole se oikea, ja ajattelin että en halua edes uudestaan nähdä. Todella ujo ja hiljainen nainen, katsoi taukoamatta silmiini puhumatta sanaakaan. Kuitenkin nimenomaan sieltä sisältä alkoi tulla se kauneus ja nyt meillä on kolme lasta ja parisuhteessa jo 16 vuotta. Vieläkin jos kysytään niin en ole kertaakaan sanonut häntä kauniiksi, eikä edes ole kuin sisältä.

Jotenkin hienoa että näin mutta silti kuulostaa surulliselta.

Vierailija
98/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hienoa että näin mutta silti kuulostaa surulliselta.

Miksi surulliselta? Siksikö että ap:n väittämä ei pidä paikkaansa?

Vierailija
99/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö rumat ihmiset koskaan tutustu toisiin ihmisiin?

Vierailija
100/133 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen lohdutus mitä sanotaan rumille ihmisille, ettei elämä tuntuisi niin epäreilulta. Samaa sarjaa "kaikki on itsestä kiinni" tai "pystyt mihin vain kunhan tarpeeksi yrität" sanontojen kanssa. 

Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö sisäisellä kauneudella ole mitään väliä, on sillä, paljonkin! Aivan samoin kuin jotkin asiat on itsestä kiinni ja että monessa asiassa voi kyllä kehittyä jonkun verran jos jaksaa yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä