Yksiön sisustaminen hotellityyliin
Onko hotelleissa yleensä moderni tyyli, vai sopiiko talonpoikaistyyli hotellihuonemaiseen sisustukseen?
Minulla on nyt 120 cm runkopatjasänky, joka on hotellimainen. Lisäksi on vanha puuarkku ja Ikean Hemnes-kirjahylly ja yöpöytä. Saako näistä uskottavan hottllimaisen sisustuksen, vai pitäisikö vaihtaa muunlaisiin kalusteisiin?
Haluaisin tehdä 20 neliöisestä yksiöstä mahdollisimman hotellimaisen kivalla tavalla, jotta se ei vaikuttaisi opiskelijaboxilta. Kutenkin siellä pitäisi olla myös mahdollisimman paljon säilytystilaa.
Kiitos vinkeistä!
Kommentit (42)
Mahdollisimman paljon säilytystilaa tarkoittaa hotellissa telinettä matkalukulle. Toinen on sitten siinä minimaallisen kokoisella kirjoituspöydällä tai sängyllä.
Lähes tärkein elementti ovat ne verhot: katosta lattiaan muhkeat tuplaverhot, joissa leveyttä niin, että eteen vedettynäkin ovat leveästi poimuilla. Päivän ei tarvitse ikinä paistaa sisään.
Muista vedenkeitin, jossa keität pikkarit ja sukat puhtaiksi.
Kanavaneuleita, Tsistelevat Metsot, kudottuja seinävaatteita (yksiöön), pikkuliinoja ja matkamuistotilpehööriä.
Onhan niitä vaikka minkälaisia sisustuksia hotelleissa, maalaisromanttisiakin (googleta), jollaisen sinun kalusteita saisi, mutta tykkäisitkö sellaisesta? Niissä on usein puna-valko-vihreää värimaailmaa tekstiileissä, tai sini-valko-vihreää (menee hieman merelliseen tyyliin), mutta älä tee liikaa mökkimäisyyttä tai ostele pikkusälää.
Hotellifiiliksen saa aikaiseksi muullakin kuin modernilla tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Kokolattiamatto pitää olla. Poltat siihen muutamia tupakan reikiä. Joku surkea taulun kopio seinälle. Raamattu yöpöydän laatikkoon. Kaksi lasia kylppäriin. Ja jos laatua haluat niin toiset kaksi kirjoituspöydälle. Matkalaukkutelinine pitää olla. Ja pelastautumistie kyltti oven lähelle. Varmuusketju oveen. Ja minibaari tietenkin. Televisio joku loppuun käytetty, jonka kanssa saat tapella illan, seinätelineeseen ripustettuna.
Ja telkkariin tietysti muutama maksullinen aikuisviihdekanava.
Vierailija kirjoitti:
Kuka v haluaa hotellisisustuksen kotiinsa. Niin tylsää ja aneemista kuin olla voi. Ja likimain joka hotellissa sama ellei mennä johonkin luksus swiitteihin.
Voihan se hienolta tuntua jos on kerran elämässään yöpynyt hotellissa. Mutta ei ikinä, jos hotellissa majailee useammin kuin kotona.
Minä haluaisin just tuollaisen luksushotellin tyylisen. Olet selvästikin yöpynyt usein hotelleissa, kerro neuvoja, että mikä tekee hotellihuoneesta ylellisen tuntuisen ja kivan?
Ap
Moni mainitsi verhot, harmi että olen pölyallerginen, enkä tykkää verhoista siksi ollenkaan. Ehkä ne voi jättää pois, onko hotelleja rullaverhoilla? Kaihtimia ei varmaan voi laittaa, tulisi toimistofiilis.
Ap
Ei mitään sälää, ja kaksi, max kolme eri sävyä. Esim valkoinen, ja pari ruskean sävyä.
Itse tykkään enemmän vähän lämpimämmästä tyylistä, missä persoona näkyy enemmän, mutta makuasioitahan nämä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Sängyn petaaminen hotrllityyliin on hukassa myös. Minulla on runkosängyssä petauspatja ja se petauspatja liikkuu ja lakana on koko ajan rytyssä löysänä. Miten se pedataan hotelleissa sillä lailla napakaksi?
Ap
Petauspatjan siirtäminen paikoilleen tuskin lienee ongelma? Jos on niin laita vaikka liukuestemattoa patjojen väliin, ei liiku enää mihinkään, eikä näy. Kirjekuorilakanat käyttöön. Panosta laadukkaisiin vuodevaatteisiin (vaaleat tai valkoiset) ja peittoon ja tyynyihin. Tyynyjä hyvä olla myös eri kokoisia, esim. 60x80 ja kaveriksi 50x60.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka v haluaa hotellisisustuksen kotiinsa. Niin tylsää ja aneemista kuin olla voi. Ja likimain joka hotellissa sama ellei mennä johonkin luksus swiitteihin.
Voihan se hienolta tuntua jos on kerran elämässään yöpynyt hotellissa. Mutta ei ikinä, jos hotellissa majailee useammin kuin kotona.
Minä haluaisin just tuollaisen luksushotellin tyylisen. Olet selvästikin yöpynyt usein hotelleissa, kerro neuvoja, että mikä tekee hotellihuoneesta ylellisen tuntuisen ja kivan?
Ap
Sori, en voi auttaa, en ole vielä kohdannut sellaista.
Varmaan jossain huippuhotellien kalleimmissa huoneistoissa sellaisiakin on, ne ei vain ole 20 neliön koppeja vaan vähintään sadan neliön huoneistoja. Kotimaassa olen kyllä yöpynyt useamman huoneen saunallisissa swiiteissä ja euroopassakin muutamissa (ilman saunaa). Ei ne käytännössä eroa juurikaan pienemmistä huoneista kuin koon suhteen. Samaa hotellikuolematyyliä ne edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni mainitsi verhot, harmi että olen pölyallerginen, enkä tykkää verhoista siksi ollenkaan. Ehkä ne voi jättää pois, onko hotelleja rullaverhoilla? Kaihtimia ei varmaan voi laittaa, tulisi toimistofiilis.
Olin just viime kesänä rullaverhohotellissa. En tykkää niistä itse, koska haluan päästää valoa sisään joskus vain yhdestä kulmasta, enkä suinkaan koko ikkunan pituudelta sen alareunasta. Mutta jos se ei sinua haittaa, ei rullaverho mitenkään estä hotellifiilistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
ei ole rullaverhoja., eikä kaihtimia. Kaksinkertaiset lattiasta kattoon ulottuvat seinän levyiset verhot niissä on. Ohuempi valoverho ja paksu raskas pimennysverho.
Kiva idea. Katso myös laivojen hyttejä. Niistäkin saat fiksuja ideoita.
Osta ihanalle tuoksuva palasaippua. Muhkeat pyyhkeet.
Sängyn molemmille puolille yöpöydät ja niille valot. Paksut ja ohuet lattiaan saakka verhot. Sänkyyn pääty ja seinälle iso taulu.
En kyllä itse ymmärrä miksi tuo hotellihuonesisustus on niin suosittu. Yleensä hotellihuoneet on lähinnä persoonattomia ja tylsiä. Myös ne hienoimmat hotellit.
Hanki hyvälaatuiset valkoiset vuodelakanat. Hotelleissa on yleensä just nämä. Jollekkin sopivalle seinälle isot peilit jotka muokkaavat huoneesta joko korkeita tai leveämpiä. Hyvin valittu valaisin, yksi sellainen kenties riittää. Vaatteille ripustuskoukut tai naulakot.
Selaile eri hotellien huonekuvia ja mieti mitkä niistä miellyttävät silmää. Hotelleja on niin erilaisia aina boutique-hotelleista perusscandiciin.
Yksinkertainen voi olla tyylikästä. Mutta hotellihuoneet ei ole sitä juuri ikinä. Halpaa bulkkia ne on.