Eurojackpot huijaukseen otetaan kantaa muuallakin euroopassa.
https://www.quora.com/How-trustable-is-the-Eurojackpot
Mm. kun eurojackpot saapui Kroatiaan siellä mainostettiin paikallisen voittaneen mutta kansainvälisissä tulostaulukoissa siitä(kään) ei ole merkintää.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan on jo ainakin 100 eurojackpot miljonääriä.
Yhteen väliin mystisiä miljonäärejä tuli useampia muutaman kuukauden välein ip-otsikoiden mukaan.
Mihin yhteen väliin?
Tämä keskustelu osoittaa että elämänkoululaisia paljon...
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että muuhanmaattajat ym. porukka pelaa näitä innolla. Vaan onko koskaan voittanut?
Yhdessä Quoran viestissä vihjataan, että koska pelata voi vain digitaalisesti rekisteröitynyt henkilö, satunnainen isomman summan "voittaja" valitaan ajoittain: joku vanhempi, kantaväestöön kuuluva. Suomi ja Saksa ovat jostain kumman syystä yliedustettui "voittajissa".
Ja jos palkintosumma on hurjan korkea, silloin aina se jakautuu useammalle. Tosin koko summaa ei edes jaeta voittoina! 900 miljoonaa euroa olisi aika hurja voitto! Eivät he luovu tämmöisistä rahoista. Niillä on muutakin käyttöä...
Ei eurojaskassa jaeta 900 miljoonaa. 120 M€ on maksimi voitto.
Trollit uskoo ja kirjottaa kaiken minkä näkevät ja lukevat ymmäryämättä mitään
Vierailija kirjoitti:
Saksa on paska maa, sanoi Mieto.
Eikä sanonut. Eikö se ollut Seppo?
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut tästä aiemminkin Veikkaus-keskusteluun, mutta toistan taas. Kun tunnistautuminen tuli pakolliseksi, voittojen määrä laski lähes nollaan omalla kohdallani. Olen pitänyt pientä tilastoa asiasta.
Ennen tunnistautumista pelasin paljon vähemmän kuin tunnistautumisen jälkeen, mutta voitin paljon useammin. Sittemmin vähensin taas pelaamista, kun tajusin tilanteen.
Olen havainnut saman. Jotain outoa on tapahtunut. Ei kannata enää pelata.
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäilyttää myös veikkauksen arvonnat.
Ainakin Milli on kusetusta. Viimeisen kolmen kuukauden aikana mennyt päävoitto kerran jakoon.
5+1 tuloksia parikymmentä kolmessa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut tästä aiemminkin Veikkaus-keskusteluun, mutta toistan taas. Kun tunnistautuminen tuli pakolliseksi, voittojen määrä laski lähes nollaan omalla kohdallani. Olen pitänyt pientä tilastoa asiasta.
Ennen tunnistautumista pelasin paljon vähemmän kuin tunnistautumisen jälkeen, mutta voitin paljon useammin. Sittemmin vähensin taas pelaamista, kun tajusin tilanteen.
Oletko varma ettei siihen vaikuttanut toinen arvonta päivä viikkoon?
Olen pelannut muitakin pelejä kuin EJP. Lottoa, Kenoa, Kaikki tai ei mitään. Veikkaukselle pelaamani summa vs. ninulle palautunut summa on kirjautumispakon jälkeen ollut olematon. Ennen sitä palautus % oli huomattavasti suurempi. Sain sekä pieniä n. 8-15e voittoja satunnaisesti, sekä joitakin isompia 200-300e voittoja, ja yhden yli 10k voiton. Ja paljon pienemmällä pelimäärällä kuin rekisteröitymisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Suomeen on tullut paljon isoja voittoja, ottaen huomioon väkiluvun. Pelataanko Suomessa enemmän?
Minustakin Suomeen on tullut todella paljon isoja voittoja, luulisi että Suomessa on jo paljon miljonäärejä, kesälläkin uutisoitiin että joku voitti Kotkassa 58 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Saksa on paska maa, sanoi Mieto.
Tämä merkittävä mietelause on toki peräisin vuodelta 1993 Stuttgartista. Tätä mieltä oli keihäänheittäjä Seppo Räty.
Vierailija kirjoitti:
No älä. Sen jälkeen kun tuli 12.1.2025 se ylimääräinen loton lisäarvonta niille, jotka kierroksella eivät voittaneet mitään, en ole voittanut kertaakaan yhtään mitään. Ennen tätä vuotta tuli parin kolmen kuukauden välein aina jotain pikkuvoittoja.
Nyt kun voittamisen mahdollisuus on ikään kuin tuplaantunut, niin sitä vähemmän enää mitään voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksaan menee epäillyttävän monesti suuria voittoja. 😯
Saksassa pelataan varmaan enemmän kuin muualla.
Euroopan lottohulluin kansa on espanjalaiset. He kuluttavat kaikista euroopan kansalaisista eniten rahaa lottoon ja uhkapeleihin ylipäätään. Sitä taustaa vasten tuntuu uskomattomalta kuinka vähän noin 49 miljoonan asukkaan maasta on näitä eurojaska voittajia tullut. Toki heillä on myös se oma lotto, jossa on varsin messeviä voittosummia jaossa, eli kaikki ei tietenkään eurojaskaa pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Milli on kusetusta. Viimeisen kolmen kuukauden aikana mennyt päävoitto kerran jakoon.
Itse olen ihmetellyt miten Millissä on niin harvoin päävoittoja, johtuukohan se siitä että sitä pelataan vielä liian vähän? Ja muut voitot on pieniä siis jos saa 4 oikein niin saa vain 10eur. Kohta luulisin et Millissä tulee päävoitto jakoon kun ei ole pitkään aikaan tullut.
Pitää pelata 140 miljoonaa riviä ennen kuin päävoiton todennäköisyys osuu kohdalle. Jos yksittäinen pelaaja pelaa joka viikko yhden rivin niin aikaa pitää varata 2,7 miljoonaa vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Saksalaisia on paljon, Suomi-juntteja vähän.
Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihmetellyt miten Millissä on niin harvoin päävoittoja, johtuukohan se siitä että sitä pelataan vielä liian vähän? Ja muut voitot on pieniä siis jos saa 4 oikein niin saa vain 10eur. Kohta luulisin et Millissä tulee päävoitto jakoon kun ei ole pitkään aikaan tullut.
Rivihinta pitäisi olla euron sijaan 50 senttiä, koska muut voitot ovat niin pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Kenossa erikoisesti tullut isot voitot, että sama muka ottaa saman rivin monta kertaa?
Voisko ohjelmoija järjestää tuolleen vaikka pari kertaa vuodessa niin pääsee rahoilleei toki itsensä pelitilille vaan kertoo esim . PAPERILAPULLA TUTULLEEN NROT,,,SITTEN SAA KÄTEISTÄ
Siinä täytyy olla rahaa tilillä jo aika lailla valmiiksi jos pelaa monessa paikassa usein samaa riviä moneen kertaan, tulee sekin hintoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Eurojackpotin historiaan on mahtunut muutamia todellisia teknisiä virheitä ja paljon pelaajien epäilyjä.
Merkittävimpiä virheitä ovat olleet Norjassa tapahtuneet tapaukset: kesällä 2025 tuhannet pelaajat saivat virheellisiä ilmoituksia miljoonavoitoista valuuttavirheen takia, ja pääsiäisen 2025 superarvonnassa järjestelmä jätti kymmeniä tuhansia osallistujia pois arvonnasta ja arpoi vääriä voittajia. Lisäksi vuosina 20152024 havaittiin pitkäaikainen ohjelmointivirhe, joka antoi porukkapeleille epäreilun edun ylimääräisissä arvonnoissa. Näistä virheistä määrättiin useita miljoonia euroja vastaavat sakot ja johti muun muassa Norsk Tippingin toimitusjohtajan eroon.
Epäilyt vilpistä ovat levinneet etenkin verkossa. Pelaajat ovat kyseenalaistaneet sen, että Eurojackpotin arvontoja ei näytetä suorana, että suurvoittajat pysyvät anonyymeinä ja että voitot näyttävät kasaantuvan tietyille maille kuten Saksalle ja Suomelle. Jotk
En ymmärrä tuota systeemiä siis miten on ollut ohjelmointivirhe mikä antanut porukkapeleille epäreilun edun? Sis valitseeko ohjelma jonkun rivin mikä voittaa eikä niin että jotkut numerot vaan arvotaan ja sitten katsotaan voittaako kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa on asukkaita 14-15 kertaa suomalaisten määrä, sikäläisten rahapeli-innosta en osaa sanoa.
Italiassa ja Espanjassa on yhteensä enemmän väkeä kuin Saksassa ja ovat tosi kovia lottoamaan. Silti voitot menee käytännössä aina Saksaan.
Minulla ei mitään käsitystä ole eri maiden lottoamis innosta, mutta ihan turistina Eurooppaa kierrelleenä Saksassa Eurojackpot mainoksia näki katukuvassa moninkertaisen määrän verrattuna Italiaan ja Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa on asukkaita 14-15 kertaa suomalaisten määrä, sikäläisten rahapeli-innosta en osaa sanoa.
Italiassa ja Espanjassa on yhteensä enemmän väkeä kuin Saksassa ja ovat tosi kovia lottoamaan. Silti voitot menee käytännössä aina Saksaan.
Minulla ei mitään käsitystä ole eri maiden lottoamis innosta, mutta ihan turistina Eurooppaa kierrelleenä Saksassa Eurojackpot mainoksia näki katukuvassa moninkertaisen määrän verrattuna Italiaan ja Espanjaan.
Mielestäni harvemmin uutisoidaan että isoja Eurojackpot voittoja olisi mennyt Espanjaan.
Onko tilastoja siitä, kuinka monta riviä jätettiin eri maista tiettyyn arvontaan? On kai mahdollista, että hyvin toimeentulevat tekevät tosi monta riviä. Tuo kokonaisrivimäärä maittain olisi mielenkiintoinen tilastotieto.