Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kuuluu alle kasin oppilaille? Kuinka on elämä mennyt?

Vierailija
09.11.2025 |

Kaikki alle kasin oppilaat, yläaste ja lukio, miten elämä sujunut?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaavat jossain duunari ammatissa tuplat mitä korkeakoulun käyneet hikarit

Vierailija
2/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ulinalaudalle kyselemään, siellähän ne yhteiskunnan varoilla kaljaa kittaavat elämäntapatyöttömät alle kasit viettää aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Kuinka niin?

Vierailija
4/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ulinalaudalle kyselemään, siellähän ne yhteiskunnan varoilla kaljaa kittaavat elämäntapatyöttömät alle kasit viettää aikaa.

Väärin. Ylilauta on siistimpi versio vauvapalstasta. Tänne kerääntyvät sieltä pois potkitut surkimukset.

Vierailija
5/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olin kasin oppilas ja suorittanut korkeakoulututkinnon. Mitä kummaalista siinä on?

Vierailija
6/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olin kasin oppilas ja suorittanut korkeakoulututkinnon. Mitä kummaalista siinä on?

Samat sanat!

Vierailija
7/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. Kuinka niin?

No kun täällä on keskusteluketjuja priimusten elämänmenosta, niin mukava vertailla, kuinka elämä menee

Vierailija
8/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa paras kaverini oli tullessaan 7.8 ka heppu, eikä paljoa noussut lukiossakaan. Silmiinpistävää kuitenkin että pitkät mafyke olivat 10, ja kirjoitti matikasta ja reaalista (fyke) ällät. "emmä noita muita tarvitse, miksi siis revitellä, enkusta riittää se että ymmärtää ja osaa vähän puhua, koneet kuitenkin hoitaa homman parinkytä vuoden kuluessa".

Tänään hän FT tietojenkäsittelytieteestä. Ja kummasti hänen ysärin alussa laittamansa lausahduksensa koneista on ollut realismia jo kymmenisen vuotta.

Vierailija
9/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee. Kiva työpaikka ohjelmistokehittäjänä, en stressaa mistään liikaa. Samalla tyylillä kuin koulussakin. 

Vierailija
10/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:n jälkeen ulkomaille ja 5v säädön jälkeen kansainväliseksi asiantuntijaksi.

Hyvin menee.

Vähän säälittää nuo DI:t, kun useimmat joutuvat jankkaamaan samassa paikassa samoja hommia koko elämän.

Vierailija
11/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. Kuinka niin?

No kun täällä on keskusteluketjuja priimusten elämänmenosta, niin mukava vertailla, kuinka elämä menee

Elämä menee niin kuin menee. Voiha sitä kuvitella hallitsevansa.

Vierailija
12/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nelikymppisenä yliopistosta kiitettävät paperit, nyt asiantuntijatyössä, enimmäkseen etänä. Elämä on hyvää.

Tasapäistävän peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo ei kerro mitään tulevasta menestyksestä (varsinkin kun joutuu ekaluokalla kuuntelemaan luokkakaverien opettelevan tavaamista samaan aikaan kun itse kirjoittaa tarinoita ja toteaa koulun olevan tylsää kun ei moneen vuoteen opi mitään uutta). Lukiokin on kilpailu, kuka oppii parhaiten lukemansa ulkoa, eli periaatteessa muistitesti. Opetellaan 3 vuotta ulkoa ja unohdetaan suurin osa kirjoitusten jälkeen. Yleissivistys on ihan ok ja hyvä on sitäkin opetella mutta kouluissa tulisi opettaa enemmän niitä oikeasti tärkeitä taitoja joita elämässä tarvitsee. Sosiaalisia taitoja, tunnetaitoja, verkostoitumista, sijoittamista, yrittämiseen liittyviä asioita, yhteiskuntakritiikkiä, poliittista kritiikkiä, tiedon erottamista informaatiosta, sosiaalisaatiosta, indoktrinaatiosta jne.

Ymmärrän, että koulussa sosiaalistetaan yhteiskunnan toimijaksi, työläiseksi, ei fiksuksi yksilöksi. Silti kritisoin tätä vallitsevaa järjestelmää. Paljon potentiaalia hukkuu tylsyyteen ja ulkoa opettelemiseen. 

Vierailija
13/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö olen. Hyvä avioliitto, kolme lähes aikuista lasta, okt ja mökki. Vuositulot n 60 000 euroa. Tykkään edelleen työstäni 25 vuoden jälkeen 

Vierailija
14/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yläasteen päättötodistuksen keskiarvo oli muistaakseni 7,5. Lukiossa aloin haaveilla biologian tutkijan työstä ja panostuksen myötä keskiarvo nousi lukiossa reippaasti. Kirjoitin muuten E:n paperit, mutta kemiasta tuli juuri ja juuri C, minkä vuoksi aloin kyseenalaistaa tulevaa opintopolkua. Pidin pari välivuotta ja hain opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Ei ollut oma juttu, vaan hain yliopistoon humanistiselle alalle. Opintojen loppuvaiheessa tuli hankittua lapsi ja nyt olen hänen kanssaan kotona.

Vähän kyllä harmittaa, että luovuin siitä unelmasta olla biologi enkä edes koskaan yrittänyt sisään. Evoluutiobiologia kiinnostaa mua edelleen ihan suunnattomasti aiheena. 

Vierailija
15/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ka. oli 7,8. Nyt olen kasvatustieteen maisteri ja suoritan toista maisteritutkintoa. Olen opetusalalla ja palkka on 4100€/kk. 

Olen aina asettanut harrastukset ja vapaa-ajan tärkeämmäksi kuin opiskelun ja työn. Hyvä palkka ja tutkinnot ovat tulleet ns. vahingossa.

Vierailija
16/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis ei. Juuri oli Iltasanomissa duunari-alan palkoista haastateltu työntekijöitä. Tienaan opettajana enemmän kuin nämä, vaikka mulla ei ole ensimmäistäkään kokemuslisää. Lisäksi pitkät lomat ja työt virka-aikaan (ei vuorotyötä). Eikä opettaja edes ole mikään raha-ammatti vaan lääkärit, juristit, dippainssit ja kauppatieteilijät tienaavat enemmän. Mikä tarve duunareilla on keksiä tämmöisiä juttuja, vaikka tilastot selvästi osoittavat muuta?

Vierailija
17/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläke nuorena. Yksinäisyyttä ja ikävyyttä.

Vierailija
18/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmässä tallissa ruostevauriokorjausta omaan autoon, paremminkin voisi kuulemma mennä.

Vierailija
19/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiotieteiden maisteri. Virkamies. Palkka ei ihmeellinen, 4300€. Raskas työ. 

Vierailija
20/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivasti, kiitos kysymästä. Lukiota en koskaan käynyt, kun opistoon pääsin ilman sitä ja myöhemmin se riitti yliopistoon.

Yläasteen todistuksen numero johtui enemmän sen ajan villistä elämästä kuin osaamattomuudesta.

Omat lapseni ovat ammattitöissä, ja ainakin asentaja tienaa nyt enemmän kuin olisi tienannut siinä tapauksessa, että olisi 5 vuotta sitten päässyt opiskelemaan opettajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi