Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tiedättekö te - tämmöisiä tragedioita tulee lisääntymään tulevaisuudessa sillä vanhemmat

Vierailija
24.09.2008 |

eivät jaksa/pysty hoitamaan lapsiaan enää oikein. Viedään hoitoon, pvkotiin, ei anneta rakkautta, ei välitetä, 12 vuotiaat ovat kännissä ja 10vuotiaat ovat klo 23 ulkona vielä jne jne. Tosiasia on että paljon lapsia voi erittäin huonosti tänä päivänä, onko tässä sitten meidän tulevaisuus? Mielipiteitä?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida itse hermostua ikinä mistään? Rakastava äiti on vain ja ainoastaan viilikuppimainen hymykone? Jep jep.

T. Sivullinen, jonka lapset ovat myös päivähoidossa. Ja EN silti kasvata tulevia koulumurhaajia.

Vierailija
62/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti/kotihoito -keskustelu ei johda mihinkään. Itse olin työssäkäyvän yksinhuoltajaäidin lapsena ensin perhepäivähoidossa ja sitten päiväkodissa, eikä siitä mitään traumoja ole jäänyt (en ainakaan myönnä). Äitini vietti käytännöllisesti katsoen kaiken vapaa-aikansa minun kanssani, josta olen kiitollinen. Olen saanut olla kotiäitinä lapsillemme yhteiskunnan ja puolison antaman taloudellisen tuen turvin eivätkä jo aikuiset lapsemme ole asiasta ainakaan valittaneet, nyt on nuorinkin jo koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo syrjäytyä.

Toi päiväkotiin vieminen ei nyt kenestäkään tee murhaajaa. Ei sitä ennenkään lapsia kotona hoidettu 3-5 vuotiaiksi (taisin olla 5kk kun minut laitettiin hoitoon), eli turha tässä on nyt syyllistää vanhempia, jotka laittavat lapsensa päiväkotiin.

Mutta tuota välittämistä ja aitoa huolehtimista lapsista peräänkuulutan. Kyllä niistä omista menoista on vaan luovutta, kun lapsen on maailmaan hankkinut. Itse tosin en kaipaa mitenkään aikaa ilman lapsia, kyllä nää lapset on rikkaus eikä taakka.

Vierailija
64/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon vähemmän tällaisia silmittömiä tappoja.

Vierailija
65/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat todella pahoin ja heillä on suurempia oneglmia kuin koskaan.

Vierailija
66/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tappajat ovat muuten sitä ikäpolvea, että ovat pelanneet todennäk. koko ikänsä tietokoneella tappopelejä. Todellisuus hämärtyy. Yöt valvotaan. Ja kas: mielenterveysongelma.

Viettäkää vanhemmat aikaa lastenne kanssa. Jakakaa arki. Päävastuu on vanhemmilla. Mikä on oikein ja mikä väärin..

Vierailija
67/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään kouluampujaksi eikä sillä ole mitään tekemistä rakkauden antamisen kanssa.

Mun kaikki kolme lasta ovat/ovat olleet päiväkodissa ja tulkaa saatana tänne kyseenalaistamaan mun ja mun miehen rakkaus heitä kohtaan.

Ettäs kehtaat!

Vierailija
68/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään kouluampujaksi eikä sillä ole mitään tekemistä rakkauden antamisen kanssa.

Mun kaikki kolme lasta ovat/ovat olleet päiväkodissa ja tulkaa saatana tänne kyseenalaistamaan mun ja mun miehen rakkaus heitä kohtaan.

Ettäs kehtaat!

Vierailija
69/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun vanhemmillani ollut paljon meille aikaa, molemmat oli yrittäjiä. Tiesin, kyllä mistä heidän löydän kun apua tarvitsen. Lapset leikimme pihalla piilosta, 10 tikkua laudalla, hypättiin narua ja twistiä etc.

Ei roikuttu netissä, pelattu väkivalta pelejä, katsottu TV. Eihän TV:stäkään tule illalla muita kuin murhan selvitysohjelmia nykyään. Viihde on muuttunut tosi väkivaltaiseksi. Jo lasten piirretytkin ovat täynnä läiskintää. Voisikohan tälle tehdä jotain? Vai ei voi, kun kaikki tulee rapakon takaa...

Mihin ihmiset tarvitsevat väkivaltaista viihdettä?

Miten se rentouttaa?

Miksi sitä ilman ei voi elää?

Vierailija
70/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon vähemmän tällaisia silmittömiä tappoja.

Ovatko vanhemmat siellä sitten töiden jälkeen enemmän oikeasti läsnä? Niin ettei nuori sulkeudu huoneeseensa pelaamaan ja äiti huutaa illalla oven läpi hyvät yöt. Tekevätkö he siellä lyhempää työpäivää, onko koko suku kasvattamassa lasta ja läsnä???? Kysymyksiä monia???Täällä kuitenkin tuntuu olevan arkipäivää että vastuu lapsesta ja hänen kehityksestään/sosiaalisista taidoistaan sysätään mielellään muualle päiväkotiin, kouluun. Monet perheet ovat myös ihan yksin, ei sukua, suku kaukana, ei väleissä suvun kanssa ja sitten ongelmia alkaa kasaantua...tukiviidakosta et niihin apua saa...

Vierailija
71/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos kaikkesi annat ja teet parhaasi äitinä, mutta kun pitäisi saada vähän rahaa perheelle ja lapset menevät päivähoitoon, viimeinen kumoaa kaiken muun? Niinkö se menee?

Vierailija
72/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista tulee taatusti tosi onnellisia, kun ei ole ruokaa eikä kotia.

Mun lapset on päiväkodissa ja koulussa mutta niistä pidetään huolta siitä huolimatta. Se nyt vaan on ihan sula mahdottomuus, että koko perhe olisi 24/7 yhdessä siihen asti kun lapset on aikuisia.

Vierailija
73/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös riski lapselle. Opettele ap kirjoittamaan.

Vierailija
74/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää jaksa kun naiset moittivat päiväkoteja täällä kaikesta.

Vierailija
75/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän päiväkoti tappeluun.

Onke se kotona olo noin raskasta että te todella uskotte että jos 22 vuotias AIKUINEN mies tappaa opiskelijoita niin se johtuu siitä että se oli lapsena päiväkodissa???

Jos perheen asiat ovat muuten kunnossa (koti, normaali talous, terveyttä ja henkistä välittämistä toisistaan) niin ei lapsesta kehkeydy tappajaa vaikka kuinka olisi tarhassa tai vanhemmat joskus viikonloppumatkalla. Yrittäkää edes nähdä suurempia kokonaisuuksia. Huokaus.

Vierailija
76/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Ja samoja kysymyksiä väkivalta"viihteestä" minäkin esitän.

Vierailija
77/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös monet aikuiset voivat huonosti. Noiden aikuisten joukossa on paljon vanhempia, jotka pyrkivät voimiensa mukaan ehkä hoitamaan lapsensa, mutta voimavarat eivät ehkä riitä parempaan ja apua ei nyky-yhteiskunnassa saa.

Koko palvelurakenteessa on pahoja aukkoja niin lasten kuin aikuistenkin kohdalla.

Vierailija
78/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nykyään on juuri se ettei saa kyseenalaistaa tai moralisoida toisten tekemisiä. Pitää olla vaan hiljaa ja hyväksyä kaikki kun kaikilla on oikeus tehdä omat ratkaisunsa ja olla niin vapaita avoimia sekä estottomia. Kukaan ei varmaan usko että pelkkä hoitoonvienti lapsena tekee murhaajan mutta on siitäkin puolesta hyvä kyseenalaistaa se kohta, vanhemmat jotka sysäävät esim.isomman lapsen hoitoon ollessaan vauvan kanssa kotona. Eikö neljävuotias voi olla siitäkin ihmeissään että miksi äiti vie minut väsyneenä tänne ja on vain sisaruksen kanssa, eikö hän rakasta minua?

Sitten kaikki tietävät että rahaa on ansaittava mutta kun toisilla se on nykyään ykkösarvo, pitää saada enemmän rahaa että saa isomman television, porealtaan jne. Myös tämä vanhempien laatuaika, tokihan sitä niinkuin omaakin aikaa on hyvä olla mutta ainakin minäkin tiedän nykyään monia vanhempia joille se omaika ja harrastus on tärkeämpi ja vie paljon aikaa. samoin pieniäkin lapsia hoidatetaan useon että päästää parisuhdetta hoitamaan, mihin on jäänyt se koko perheen yhdessäolo ja tekeminen???? Miksi tarvii olla kaikilla omat harrastukset ja menot jotta jaksavat. Vaikea käsittää kun mielestäni juuri se perheen yhdessäolo antaa sitä voimaa ja silloin huomaa jos joku voi huonosti.

Kaiken pitää olla sallittua ja nähtävillä, seksi ja väkivalta on suuressa roolissa joka päivä... Kyllä mielestäni olisi paljon tehtävää meidän jokaisen omassa asenteessa!!

Vierailija
79/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin huolimatta, että täällä äidit ovat todella pitkään kotona moniin muihin Keski- ja Etelä-Euroopan maihin verrattuna. Esim. Ranskassa 3-kuisen vieminen hoitoon ei ole mitenkään tavatonta. Eli kun nyt tälle linjalle lähdettiin, niin lyönpä lisää vettä myllyyn: ehkä meillä onkin niin paljon syrjäytyneitä ja pahoinvoivia nuoria siksi, että ovat viettäneet lapsuutensa turhautuneen ja kotona pyörimisen passivoiman äitinsä vaikutuspiirissä. Vuosikausia kotona makoilevat naiset ovat lisäksi keskimäärin aika kapeakatseisia sekä matalasti koulutettuja, mikä sekin lisää todennäköisyyttä sille, että lapsesta kasvaa ahdistunut luuseri. Olisi jo aika purkaa se myytti, että jokainen äiti on lapselleen paras äiti vaikka mikä olisi. Näin ei todellakaan ole - monille lapsille tekisi ihan hyvää nähdä vähän muutakin kuin se AV:lla roikkuva, venyneissä verkkareissa löntystävä kiukkuinen kotiäiti, jolla ei ole muuta iloa elämässään kuin haukkua työssä käyviä kanssasisariaan itsekkäiksi ja ahneiksi uraihmisiksi.

Vierailija
80/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kapeanäköistä yleistää että ampumistragediat ovat vanhemmista johtuvia. Kyllä nykyvanhemmat noin yleensä ottaen panostavat vanhemmuuteen aika paljon.

Minä puolestani olen sitä mieltä, että traagiset välikohtaukset johtuvat muusta nykynuoria ympäröivästä maailmasta. Televisiossa näytetään väkivaltaa, ihan hirveitä raakuuksia, esitetään moraalittomat ihmiset sankareina ja näytetään miten kosto toimii jne... ne ovat myrkkyä kasvavalle nuorelle joka vasta opettelee elämään yhteiskunnassa. Pieni pahuuden siemen saattaa jäädä nuoren mielen pohjalle kytemään. Ajatus siitä kuinka pahuus kostetaan pahuudella :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan