Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tiedättekö te - tämmöisiä tragedioita tulee lisääntymään tulevaisuudessa sillä vanhemmat

Vierailija
24.09.2008 |

eivät jaksa/pysty hoitamaan lapsiaan enää oikein. Viedään hoitoon, pvkotiin, ei anneta rakkautta, ei välitetä, 12 vuotiaat ovat kännissä ja 10vuotiaat ovat klo 23 ulkona vielä jne jne. Tosiasia on että paljon lapsia voi erittäin huonosti tänä päivänä, onko tässä sitten meidän tulevaisuus? Mielipiteitä?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeasti kolmas-neljäs-viidesluokkalaisetkin ovat vielä pieniä viettämään paljon aikaa itsekseen kotona.

Olen itse "varhain itsenäistetty" nyt "kotonamakoileva" monen lapsen äiti. Siinä missä mä nyt hössötän oman viidesluokkalaisenkin aamulla koulutielle, niin itse samanikäisenä puin pikkusiskon ja vein hänet hoitoon, kun päiväkoti sijaitsi kätevästi koulun vieressä. Äiti oli jo lähtenyt töihin... Kummasti sitä haluaa tehdä eritavalla kuin oma vanhempi...

Ja tosiaan musta toi meidän perheen aamukuvio kuulostaa jo heitteillejätöltä, mutta se oli sitä kultaista kahdeksankymmentäluvun alkua, kun oli juuri ollut ne parin kuukauden äitiyslomat eikä lapsista tullut koulutappajia.

Sekavaa karkkipäivän sokeritekstiä :)

Vierailija
42/91 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yhteiskunnan hoitavan lapsensa. Eivätkä varmasti oleta! Tässä maassa vaan kerta kaikkiaan suurimman osan koululaisten vanhemmista on PAKKO käydä töissä. Eikä sen takia, että saataisiin niitä isoja telkkareita ym. vaan ainakin täällä pk-seudulla jo asumiskustannukset on sitä luokkaa, että molemmat vanhemmat käyvät töissä ( ellei olla lottovoittajia tai perijöitä ).

Sitten toisaalta Saksassa asuva kertoo, että koulu järjestää alaluokkalaisille harrastus- ym. toimintaa koulun jälkeen. Erittäin hieno ajatus, oikeasti. Mutta kuka sen kustantaa? Yhteiskunta vai ne työssäkäyvät vanhemmat?

Mä olen itse haikeana toivonut nimenomaan tällaista harrastustoimintaa omille koululaisilleni ( kun itse todellakin joudun käymään töissä ja samoin mieheni ) nimenomaan iltapäiviksi. En siis todellakaan tarkoita näitä iltaharrastuksia, mitkä usein venyvät iltakymmeneen, kun mielestäni se on jo koululaisen nukkumaanmenoaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi mahd. paljon lapsia joiden vanhemmat olisivat töissä viikonloppuinakin ja iltaisin töissä myöhään.

Vierailija
44/91 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululaisten iltapäivätoimintaan sekä siihen, että luokkakoot saataisiin pienemmiksi. Sanokaa nyt sitten, että oletan yhteiskunnan huolehtivan lapsistani jos sanon vielä, että yksi syy nuorten pahoinvointiin on lama-aikana alasajettu terveydenhuolto ja nimenomaan kouluterveydenhoito. Miten voi olla mahdollista, että yhdellä kouluterkkarilla voi olla vastuullaan n 800 lasta? Miten siinä voi auttaa niitä jotka apua tarvitsevat?

Jos tällä maalla on varaa kaikenmaailman päättäjien ja muiden jo valmiiksi isokenkäisten palkankorotuksiin ja toinen toistaan hienompiin urheilukeskuksiin, myös koulutoimintaan ja nuorten terveydenhuoltoon pitäisi löytyä rahaa!

Vierailija
45/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällainen toiminta lasten ja nuorten kanssa on hyvin tyypillistä nimenomaan Suomelle. Ei Keski-Euroopassa moista heilumista ilman päämäärää näy!!!!

Vierailija
46/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset kaipaavat yksinkertaisesti vanhempien huomiota, läheisyyttä ja rakkautta. Vanhemmuus on vaativa mutta samalla antoisa tehtävä. Nykyaikana kun korostetaan jokaisen yksilöllisyyttä niin vanhemmatkin tuntuvat haluavan jatkaa monesti elämää samanlaisena kuin se oli ennen kuin lapsi syntyy. Mutta tosiasia on, että lapsi on laitettava kaikessa etusijalle. Jos niin ei pysty tekemään, kannattaa harkita onko tarpeeksi kypsä hankkimaan lasta.

Tällä en tarkoita, että avioelämä tarvitsee unohtaa sen takia, kun lapsi syntyy, mutta on osattava tinkiä omasta ajasta. Ja jos oma työura menee pienten lasten edelle, kannattaisiko silloin panostaa siihen uraan ja jättää muille lasten hankinta. Tai panostaa sitten työuraan, kun lapset ovat kasvaneet. Kaikkea ei voi saada heti tänne mulle nyt, tai sitten mutta millä kustannuksella?

Vierailija
47/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on laumaeläin ja sillä on valtava tarve kuulua yhteen muiden kanssa. Jos joutuu yhteisön ulkopuolella, käyttäytyy aggressiivisesti itseään ja muita kohtaan.

Ei me ihmiset loppu viimein olla paljon kummenpia kuin muutkaan luontokappaleen. Me vain saadaan suurempaa tuhoa aikaan...

Jos lapsi saa ensimmäiset 3-5 vuotta kasvaa asianmukaisissa olosuhteissa, eli siis kiinteässä yhteydessä perheeseensä ja muuhun yhteisöön, on hän jo aika vahvoilla. Ja se päiväkotiryhmäe ei muuten ole häävi yhteisö...

Vierailija
48/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 3.

Vierailija
49/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään kouluampujaksi eikä sillä ole mitään tekemistä rakkauden antamisen kanssa.

Mun kaikki kolme lasta ovat/ovat olleet päiväkodissa ja tulkaa saatana tänne kyseenalaistamaan mun ja mun miehen rakkaus heitä kohtaan.

Ettäs kehtaat!

Vierailija
50/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään kouluampujaksi eikä sillä ole mitään tekemistä rakkauden antamisen kanssa.

Mun kaikki kolme lasta ovat/ovat olleet päiväkodissa ja tulkaa saatana tänne kyseenalaistamaan mun ja mun miehen rakkaus heitä kohtaan.

Ettäs kehtaat!

Vierailija
51/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos paljastuukin, että sekä Saari että Auvinen ovat olleet kotihoidettuja?

Vierailija
52/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan jopa väittää, että niissä perheissä joissa lapset viedään päivähoitoon asiat ovat hyvin, molemmat vanhemmat käyvät töissä ja se on ihan normaalia elämää. Toisin on niillä perheillä, joissa molemmat vanhemmat ovat työttömiä, todennäkoisisesti on alkoholiongelmaa, perheväkivaltaa. Noissa perheissä ne lapset dokaavat jo 12-vuotiaana, riekkuvat yömyöhään ulkona etc.

Vierailija
53/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä päivänä vanhemmat viettävät aikaansa lasten kanssa paljon enemmän kuin koskaan aikaisemmin historiassa.

Vierailija
54/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ennenkään lapsia kotona hoidettu 3-5 vuotiaiksi (taisin olla 5kk kun minut laitettiin hoitoon), eli turha tässä on nyt syyllistää vanhempia, jotka laittavat lapsensa päiväkotiin.

Mutta tuota välittämistä ja aitoa huolehtimista lapsista peräänkuulutan. Kyllä niistä omista menoista on vaan luovutta, kun lapsen on maailmaan hankkinut. Itse tosin en kaipaa mitenkään aikaa ilman lapsia, kyllä nää lapset on rikkaus eikä taakka.

Vierailija
55/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten koulutus Suomessa on huipputasoa. Naisenko pitäisi jäädä kotiin vain lapsia hoitamaan.

Miksi ylipäätään tyttöjen pitää sitten mennä kouluun.

Kyllä yhteiskunnan rattaat pysähtyisi jos naiset jäisi kotiin ja miehet hoitaisi maailman.

Tämä ammuskelu on ongelma nyt Suomessa ja päiväkoteja on ympäri maailmaa ja naiset käyvät töissä. Syyt eivät ole mustavalkoisia.

Vierailija
56/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastat lapsiasi. Mutta kun puhutaan vauva- tai leikki-ikäisistä, niin heille on hiukan vaikeaa ymmärtää, se että äiti ja isi tykkää tehdä enemmän töitä kuin olla lapsensa kanssa. Se on pienelle hiukka hämmentävää, että päiväkodin mervi-täti on se joka syöttää, puettaa, leikittää 8h/päivä, mutta ei kuitenkaan rakasta ja saattaa vaihtua tiina-tätiin ensi viikolla. Sen sijaan äiskä ja iskä rakastaa ihan kauheasti, mutta ei ehdi kuin syöttää iltapalan ja laittaa nukkumaan.

Jos lapsi on päiväkodissa 8h päivässä, niin silloin on päivässä 8h vähemmän aikaa osoittaa lapselle rakkauttaan ja välittämistään arkisilla tavoilla: leikillä ja hoidolla. Ne on kuitenkin ne ainoat asiat mitä pieni rakkaudeksi mieltää.

Ja raskain mielin tämän kirjoitan,sillä omakin 2v on hoidossa tällä hetkellä. Mutta silti uskon, että tämä on karu totuus.

Vierailija
57/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä päivänä vanhemmat viettävät aikaansa lasten kanssa paljon enemmän kuin koskaan aikaisemmin historiassa.

Juurihan oli julkisuudessa tutkimuksesta, jossa todettiin, että monet monet vanhemmat ovat arkisin vain noin 2 tuntia yhdessä lastensa kanssa.

Ja tekee mieli kysyä, pelaavatko lapset senkin 2 tuntia tappopelejä omassa huoneessaan.

Vierailija
58/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen äiti, joka tuollalailla ilkiää yleisesti kieltään harjottaa. Millaistahan kieltä sitten kotona?

Vierailija
59/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kuukaude ikäisenä. Muutoinkin nykyään lapset saavat paljon enemmän huomiota kuin minun lapsuudessani, jolloin ei olisi tullut kuuloonkaan että vanhemmat esim kuskaisivta lapsiaan harrastuksiin tms.

Oma teoriani on se, että yhteiskuntamme on muuttunut kovemmaksi, suvaitsemattomammaksi ja kilpailuhenkisemmäksi. Erilaisuutta ja heikkoutta ei siedetä, kaikkien tulisi olla sellaisia menestyjiä. Ujoja ei hyväksytä jne.

Vierailija
60/91 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia hyviä mielipiteitä joissa kyseenalaistetaan tämän päivän toiminta. Yksi sanoo, että päiväkotiin vieminen ei vahingoita ketään jne.Ehkä ei yksinään mutta sieltä pienestä se kaikki lähtee. Vanhempien on todella asetettava se lapsi ykkössijalle ja on myös paljon näitä lapsia jotka viedään hoitoon oppimaan sosiaalisia taitoja ym. kun ei jakseta itse niitä opettaa vaikka ollaan itse kotona. Sitten kun se lapsi menee kouluun se on tuntikausia koulun jälkeen yksin pelailemassa kun vanhemmat tekee pitkää päivää ansaitakseen rahaa jne.. Sitten se vielä joutuu kiusatuksi jota vanhemmat ei huomaa kun niille on kehittymässä alkoholiongelma niiden rentoutumiseen tarkoitettujen viinipullojen jälkeen jotka on viikonloppusin nautittu rankkojen työviikkojen vastapainoksi. Ja siltä avioerolta ei pelastanut edes ne 2viikonloppua kuussa jotka vanhemmat viettivät laatuaikaa kylpylöissä ja muissa hoitaakseen suhdettaan. Siinä sitten vihainen ja yksinäinen nuori elää elokuvien ja pelien maailmassa.

Tämä oli tosi kärjistettyä tiedän mutta nykyään paetaan vastuuta aina siihen että minulla on oikeus ajatella itseänikin jne!!! Ajatelkaa niitä lapsianne ja niiden parasta ensin ja se vaatii oikeaa läsnä oloa ja sitoutumista vuosikausiksi!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi