Bussi ajoi harhaan, matkustaja ei jaksanut kävellä 500 metriä
Olipa outo uutinen. Siellä taas fiksu kuski päättänyt kapealle tiellä tehdä u-käännöksen. Miksi matkustaja ei lähtenyt heti kävelemään, kun tajusi, ettei bussi lähde mihinkään? Tunnin odotuksen jälkeen meni autolla 500 min odottamaan toista bussia.
Asuin Santahaminassa joitakin vuosia sitten ja olin bussissa matkalla kotiin. Käännettävä silta oli epäkunnossa, eli liikenne ei päässyt kulkemaan mihinkään suuntaan, paitsi jalankulkijat. Minä ja pari muuta hypättiin pois, jotkut jäivät odottamaan. Pääsin kotiin. Autoletka ulottui kotiini asti, ja pari tuntia kesti se ongelma.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ilkeät ihmiset haukkuvat teiniä. Mistä tiedätte milloin seuraava bussi oli tulossa tarkalleen?
Jos se kerran kulkee tunnin välein niin luultavasti suunnilleen tunnin päästä. Olisi siis päässyt puolet nopeammin.
Uskon, että siellä on annettua infoa milloin seuraava bussi tulee ja mihin ehtii ja sen mukaan on toimittu.
Bussi kulkee jossain Pohjois-Espoossa pikkutiellä, niin parempi jäädä odottelemaan bussiin. Eri asia, jos kulkee keskusta-alueilla, lähteä etsimään itse uutta pysäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Hän oli maksanut (ja sinä koska eiväthän bussit koskaan ota sitä summaa mitä matkat sinne oikeasti maksavat vaan tämä kompensoidaan kätevästi verotuloilla) minne pysäkille olikaan menossa. Se että seuraava pysäkki on 500 tai 50 metrin päässä ei asiaa muuksi muuta. Taksi tai korvaava bussi heti paikalle.
Kyllä tuo kaupunkiliikenteen bussiliikenne pääasiallisesti pitäisi hoitua lipputuloilla. Sitten on tietysti jonkin verran valtiolta tulevaa apua. Mutta siinähän ei olisi mitään itua, että bussiliikenne rahoitettaisiin pääasiassa kuntaveroilla. Lipputuloilla se on toimittava.
Sitä paitsi ehkäpä se HSL kertoo netissä toimintaraporteissaan millä toiminta rahoitetaan.
Ainakin turun seudun joukkoliikenne, eli föli, laittaa nettiin toimintakertomuksensta. Ja sen mukaan pääosa toiminnan rahoituksesta tulee lipputuloista!
Kunnat jotka ovat mukana mukana maksavat tietysti jonkin verran mukana olostaan, mutta SIINÄ EI SIIS OLIS MITÄÄN JÄRKEÄ ETTÄ KAUPUNKILIIKENTEEN BUSSIMATKAT RAHOITETTAISIIN KUNTAVEROISTA!
Vierailija kirjoitti:
Bussikuski on voinut neuvoa, että ei kannata lähteä kävelemään pysäkille, kun vuoroja tulee harvassa. Kannattaa odottaa rauhassa kyytiä.
Kun tuossa nimenomaan sanottiin, ettei kuski selittänyt mitään. Pyysi vain kerran anteeksi.
eniten mua ottaa päähän tässä se, että paljonko menee taas rahaa ton bussin irrottamiseen ja korjaamiseen, kun siellä ollut kamelikuski osallisena
Vierailija kirjoitti:
eniten mua ottaa päähän tässä se, että paljonko menee taas rahaa ton bussin irrottamiseen ja korjaamiseen, kun siellä ollut kamelikuski osallisena
Ja mistähän sinä tuon tiedät. Kun kyllä ne suomalaisetkin kuljettajat harhaan ajavat!
Ei kai se bussi tuosta hajonnut. Ei vain päässyt siitä ojasta ylös omin voimin.
Kaikkea te ja kirjoittelette.
Mene itte ajamaan bussia jonnekin kaupunkiliikenteeseen tai vaikka pikavuoroja, niin katotaan sitte miten sinä kaikki ongelmatilanteet handlaat... Taidat päätyä ensimmäisillä kaljamakeleillä ojaan ihan kyljelleen...
Hän oli maksanut (ja sinä koska eiväthän bussit koskaan ota sitä summaa mitä matkat sinne oikeasti maksavat vaan tämä kompensoidaan kätevästi verotuloilla) minne pysäkille olikaan menossa. Se että seuraava pysäkki on 500 tai 50 metrin päässä ei asiaa muuksi muuta. Taksi tai korvaava bussi heti paikalle.