Bussi ajoi harhaan, matkustaja ei jaksanut kävellä 500 metriä
Olipa outo uutinen. Siellä taas fiksu kuski päättänyt kapealle tiellä tehdä u-käännöksen. Miksi matkustaja ei lähtenyt heti kävelemään, kun tajusi, ettei bussi lähde mihinkään? Tunnin odotuksen jälkeen meni autolla 500 min odottamaan toista bussia.
Asuin Santahaminassa joitakin vuosia sitten ja olin bussissa matkalla kotiin. Käännettävä silta oli epäkunnossa, eli liikenne ei päässyt kulkemaan mihinkään suuntaan, paitsi jalankulkijat. Minä ja pari muuta hypättiin pois, jotkut jäivät odottamaan. Pääsin kotiin. Autoletka ulottui kotiini asti, ja pari tuntia kesti se ongelma.
Kommentit (144)
Taas näkyi mammojen äo-taso ja "kaikkitietämys".
Bussin ovien aukaisusta tai matkustajan oikeudesta niiden aukaisuun ja turvalliseen poistumiseen ajoneuvosta taitaa kumminkin päättää bussikuski ja lopulta hänen esimiehensä tai pelastushenkilökunta.
Ojaan ajanut, mahdollisesti kallistunut tai oven kohdalla tyhjyydessä roikkuva bussi ei taida olla sellainen joka henkillön "kyyti tuli, morjes" oikeus poistua omin päin... Vai kävelettekö esim. työmaidenkin lävitse sivullisina?
Vierailija kirjoitti:
Bussin ovien aukaisusta tai matkustajan oikeudesta niiden aukaisuun ja turvalliseen poistumiseen ajoneuvosta taitaa kumminkin päättää bussikuski ja lopulta hänen esimiehensä tai pelastushenkilökunta.
Ojaan ajanut, mahdollisesti kallistunut tai oven kohdalla tyhjyydessä roikkuva bussi ei taida olla sellainen joka henkillön "kyyti tuli, morjes" oikeus poistua omin päin... Vai kävelettekö esim. työmaidenkin lävitse sivullisina?
Niin, mutta jos ei siltä kuskilta kysy niin ei voi tietää hänen päätöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että osa täällä on niin tomppeleita, että lähtevät kävelemään seuraavalle pysäkille katsomatta aikatauluja? Ihan oikeasti näin tekisitte?
No, ainakin jos näyttää siltä että jumiutuminen ojaan kestää! Toki harmittais jos sitten pelastava auto tai itse bussi ajais hetken kuluttua ohi.
Mutta en nyt lähtis iltapäivälehdelle itkemään mitättömästä tapahtumasta!
Nuori sai varmaan pienen juttupalkkion, joka tulee tarpeeseen.
Mikäs tuossa, odotella lämpimässä sateelta suojassa.
Ei yrittänyt u-käännöstä vaan t-käännöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autolla nyt on hieman vaikea ylittää Hevossalmen silta, eikä sitä autoa voi siihen jonoon jättää. Taidat olla hieman yksinkertainen.
Kuin myös. En ymmärrä, mistä puhut. Kyllähän Hevossalmen silta ylitetään normaalisti autoilla. Ja kiltisti autot jonottavat, mitäpä muutakaan ne voisivat tehdä. Taidatkin olla tylsä trolli.
Kävellen voi myös ylittää. Sillassa on kävelykaista.
Da!
https://maavoimat.fi/-/hevossalmen-silta-avautuu-meriliikenteelle
Vierailija kirjoitti:
No, ei bussin kuljettaja saa väkisin ketään bussissa pitää. Etuovesta on kuljettaja itsekin poistunut joten siitä caan ulos muutkin.
Ja kuvan perusteella mitään vaaraa aiheuttavaa ei ollut jos joku olisi bussista poistua!
Kylläpä puolustelette teinin uutisiin hakeutumista!
"Tai sitten ei onnistu "Bussikuski pimahti Helsingin lumikaaoksessa: Poikkesi reitiltä, ei päästänyt matkustajia ulos, huusi ja kiroili "Sörnäisten kohta oli vähän pommi""
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/bussikuski-pimahti-helsingin-lumika
Toisaalta oliko tuon pojan kohdalla edes tarvetta päästä ulos, jos seuraavan bussin tuloon oli vielä paljon aikaa. "
Joo, ei välttämättä onnistu, mutta kannattaa kysyä. Itsekin siis epäröin, että estääkö ohjeet laskemasta ihmisiä keskelle ajokaistaa, mutta voi se niinkin käydä.
Itse kuljen bussissa, koska minun on vaikea kävellä. 500m on sama kuin 15 km terveelle. J ajos ajatellaan nuorena minulla oi 15 cm korot, niin silloinkin 500m epätasaisella olisi ollut tuskaista. Tai panavien kantamusten kassa ei ole kiva kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuljen bussissa, koska minun on vaikea kävellä. 500m on sama kuin 15 km terveelle. J ajos ajatellaan nuorena minulla oi 15 cm korot, niin silloinkin 500m epätasaisella olisi ollut tuskaista. Tai panavien kantamusten kassa ei ole kiva kävellä.
Silloin tuskin olisit matkalla salille, varsinkaan niissä 15cm koroissa.
Ei voi tietää onko matkustaja kävelykunnossa ja mikä säätila. Löytääkö perille. Joku voi olla sairastunut jopa puhekyvytön lähes tai ollut leikkauksessa juuri sekä keski-ikä, vaikka muut olisi priimakunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Helsinki-jutut.
Artikkeli alkaa sanoilla "Bussimatka Espoossa" niin sinä saat ympättyä siihen Helsingin mukaan.
Samaa paskakasaa ne ympäristöpitäjät ovat ja kuuluu lokeroon "ketään ei kiinnosta".
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä Otto liikuntakyvytön, kun joutui odottamaan bussissa kokonaisen tunnin, ennenkuin hänet siirrettiin autolla 500 m:n päähän toiselle bussipysäkille? Kävelllen matka olisi kestänyt noin viisi minuuttia.
Ja kaiken lisäksi oli menossa KUNTOSALILLE. hilarious. Espoolainen nuori......hah haaa
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalille matkalla ollut nuori !!!
Täällä ilkeät ihmiset haukkuvat teiniä. Mistä tiedätte milloin seuraava bussi oli tulossa tarkalleen?
Bussikuski on voinut neuvoa, että ei kannata lähteä kävelemään pysäkille, kun vuoroja tulee harvassa. Kannattaa odottaa rauhassa kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ilkeät ihmiset haukkuvat teiniä. Mistä tiedätte milloin seuraava bussi oli tulossa tarkalleen?
Jos se kerran kulkee tunnin välein niin luultavasti suunnilleen tunnin päästä. Olisi siis päässyt puolet nopeammin.
Jälleen etelänvetelä paaosassa näytelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kerran kulkee tunnin välein niin luultavasti suunnilleen tunnin päästä. Olisi siis päässyt puolet nopeammin.
Hän kuitenkin joutui odottamaan 20 minuuttia sitä seuraavaa bussia, joten ei välttämättä ole näin.
No, ainakin jos näyttää siltä että jumiutuminen ojaan kestää! Toki harmittais jos sitten pelastava auto tai itse bussi ajais hetken kuluttua ohi.
Mutta en nyt lähtis iltapäivälehdelle itkemään mitättömästä tapahtumasta!