Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko uutisen syöpälääkäristä, joka teki tahallaan virhediagnooseja

Vierailija
08.11.2025 |

Tämä ei ollut Suomessa, mutta minua jäi vaivaamaan uutisen jatko-osuus. Virheellisen positiivisen syöpädiagnoosin saaneet potilaat altistettiin syöpähoitoihin ja he saivat hoidosta syövän. Asiasta virisi oikeusjuttu.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksikö en käy papa- tai mammografiaseulonnoissa? Haluaako Scherlock arvata?

Ja miksi nämä kaikki seulonnat kohdistuu vain naisiin, jotka ovat tunnetusti miehiä pitkäikäisempiä? En ole tietoinen ainoastakaan miehiin kohdistuneesta seulonnassa.

suolistosyövän seulonta tulee niin miehille kuin naisille. Olet varmaan niin nuori, ettet saa noita testejä postitse.

Vierailija
42/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi nämä kaikki seulonnat kohdistuu vain naisiin, jotka ovat tunnetusti miehiä pitkäikäisempiä? En ole tietoinen ainoastakaan miehiin kohdistuneesta seulonnassa.

Minä sain mammografiakutsun Terveystaloon. Valtio siis maksaa näitä järjettömiä seulontoja yksityiselle.

Ne aina kilpailutetaan ja tehdään siellä, mikä taho niitä halvimmalla tekee. Parhaimmillaan aikataulutus taisi olla 5 min. Kun toinen menee pukkariin kuvauksesta, toinen tulee toisen pukkarin kautta sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suolistosyövän seulonta tulee niin miehille kuin naisille. Olet varmaan niin nuori, ettet saa noita testejä postitse.

Juuri eilen keskustelin mieheni kanssa seulonnoista saunassa. Hän oli saanut kutsun suolistosyöpäseulontaan. Minä sain kutsut palaan ja mammografiaan. Mitään näistä ei käytetä. Jos huonosti käy ammumme mieluummin itsemme kotona löytyviltä aseilla kuin menisimme noihin kauheisiin hoitoihin.

Vierailija
44/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen keskustelin mieheni kanssa seulonnoista saunassa. Hän oli saanut kutsun suolistosyöpäseulontaan. Minä sain kutsut palaan ja mammografiaan. Mitään näistä ei käytetä. Jos huonosti käy ammumme mieluummin itsemme kotona löytyviltä aseilla kuin menisimme kuka noihin kauheisiin hoitoihin.

Tuo on todennäköisesti järkevintä. Syövän varhainen havaitseminen pakottaa niihin hoitoihin, jotka aiheuttaa elämäntarina laskua. Kuulin syöpälääkärin ampuneen itsensä hengiltä kun sai diagnoosin. Se jos kuka tiesi.

Vierailija
45/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain mammografiakutsun Terveystaloon. Valtio siis maksaa näitä järjettömiä seulontoja yksityiselle.

Ne aina kilpailutetaan ja tehdään siellä, mikä taho niitä halvimmalla tekee. Parhaimmillaan aikataulutus taisi olla 5 min. Kun toinen menee pukkariin kuvauksesta, toinen tulee toisen pukkarin kautta sisään.

Joo. Viimeeksi  jouduin gynellä riisuuntumaan alasti, kun hain vaihdevuosihormoneja.  Siellä heiluin nakkeja ja gyne ropeloi tissejä ja ronkki alapäätä. Miksi näitä ei ole miehille?

Vierailija
46/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yleistä tietoa, että syövän hoitoon käytetyt asiat ovat karsinogeenisiä, eli syöpää aiheuttavia. Samoin myös syöpäseulonnassa käytetty mammografia ionisoivine säteilyineen lisää syöpäriskiä.

On kyseenalaista altistaa kaikki yli viisikymppiset kahden vuoden välein tehtäviin rintojen säteilytykseen. 

Minä onnistuin saamaan reseptin hvaihdevuosihormoneihin, kun valehtelin meneväni mammoggrafiaaan. En tietenkään mene. Uskon saavani jatkolääkityksen terveyskeskukselta puhelinsoitolla.

Vierailija
47/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yleistä tietoa, että syövän hoitoon käytetyt asiat ovat karsinogeenisiä, eli syöpää aiheuttavia. Samoin myös syöpäseulonnassa käytetty mammografia ionisoivine säteilyineen lisää syöpäriskiä.

On kyseenalaista altistaa kaikki yli viisikymppiset kahden vuoden välein tehtäviin rintojen säteilytykseen. 

Minä onnistuin saamaan reseptin hvaihdevuosihormoneihin, kun valehtelin meneväni mammoggrafiaaan. En tietenkään mene. Uskon saavani jatkolääkityksen terveyskeskukselta puhelinsoitolla.

Vaikka moni puhuu terveyskeskusten alasarjoista, niin niistä saa jopa puhelinsoitolla moninaisia asioita. Minä sain lääkkeet korvakipuun ja poikani sai lääkkeen omiin vaivoihinsa.

Vierailija
48/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka moni puhuu terveyskeskusten alasarjoista, niin niistä saa jopa puhelinsoitolla moninaisia asioita. Minä sain lääkkeet korvakipuun ja poikani sai lääkkeen omiin vaivoihinsa.

Nilkkamurtumaa ei muuten tunnisteta terveyskeskuksessa. Kävelin viikon sauvoilla ja vasta sitten sain kuvauksen ja minut käskettiin akuuttiin päivystykseen.

Vierailija
49/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan koronarokotteista höyryäminen viimein menneen talven lumia, ja nyt on sitten tilalle tullut syöpäseulontojen ja -hoitojen demonisointi 🙈 Pietarissa pitää kiirettä

Vierailija
50/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The resident tv-sarjassa oli onkologi joka antoi ihmisille valheellisia diagnooseja. Ja kas kumma hoitojen jälkeen nämä potilaat parantuivat syövästä ja tohtorin tilastot kaunistuivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä