Muistatteko uutisen syöpälääkäristä, joka teki tahallaan virhediagnooseja
Tämä ei ollut Suomessa, mutta minua jäi vaivaamaan uutisen jatko-osuus. Virheellisen positiivisen syöpädiagnoosin saaneet potilaat altistettiin syöpähoitoihin ja he saivat hoidosta syövän. Asiasta virisi oikeusjuttu.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Syöpähoito ei ole lääke. Syöpähoidoissa ihminen mätetään täyteen myrkkyjä ja jos syöpä kuolee ennen ihmistä, hoito on onnistunut.
syövästä paranemistilastot eivät ole totta. Niissä paranemiseksi katsotaan, jos on hengissä tiettynä päivänä diagnoosin jälkeen, vaikka lopulta kuolisit syöpään.
Riippuu syövästä. Mulla oli hyvä tuuri. Olin ennen diagnoosia huonossa kunnossa. Satuin sairastumaan syöpään, johon on olemassa täsmähoito, joka ei missään vaiheessa tehnyt minua sairaaksi, vaan aloin aika nopeasti voida paremmin veriarvojen korjaantuessa. En ole nyt 8 vuotta myöhemmin virallisesti parantunut, kun syöpä on krooninen, mutta olen ihan työssäkäyvä ja hyväkuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Siis voi luoja mikä ketju...
Papakokeessa otetaan näyte kohdunsuulta.
Ja toiselle kirjoittajalle: kyllä miehiltä seulotaan suolistosyöpää
Saavatko kutsun röntgensäteilyä alle kahden vuoden välein?
On paljon muutakin, mitä tehdään hyvää tarkoitettavan nimissä, mutta lopputulos on jotain muuta.
Mikä oli motiivi tälle lääkärille toimia noin? raha?
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli motiivi tälle lääkärille toimia noin? raha?
Miksi Suomessa tehdään ilmaiseksi?
Miksi sinulle tarjotaan ilmaiseksi seulontoja ja rokotuksia, mutta mihinkään lääkäriä tarvitsemaan apuun et pääse edes rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikö en käy papa- tai mammografiaseulonnoissa? Haluaako Scherlock arvata?
Ja miksi nämä kaikki seulonnat kohdistuu vain naisiin, jotka ovat tunnetusti miehiä pitkäikäisempiä? En ole tietoinen ainoastakaan miehiin kohdistuneesta seulonnassa.
Minä sain mammografiakutsun Terveystaloon. Valtio siis maksaa näitä järjettömiä seulontoja yksityiselle.
Tietenkin peruin asian. En halua mennä tekemään jotain, mikä ei ole etujeni mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi nämä kaikki seulonnat kohdistuu vain naisiin, jotka ovat tunnetusti miehiä pitkäikäisempiä? En ole tietoinen ainoastakaan miehiin kohdistuneesta seulonnassa.
Minä sain mammografiakutsun Terveystaloon. Valtio siis maksaa näitä järjettömiä seulontoja yksityiselle.
Oliko siis kahden vuoden välein tuleva mammografiakutsu velvoittava? Täytyykö sun käydä ottamassa säteilyä ja sallia rintojasi pahoinpitely kahden vuoden välein.
Minua oikeasti ihmetyttää valtion halu tarjota ilmaiseksi seulontoja, mutta mitään muuta haluamaani lääkärikäyntiä valtio ei tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yleistä tietoa, että syövän hoitoon käytetyt asiat ovat karsinogeenisiä, eli syöpää aiheuttavia. Samoin myös syöpäseulonnassa käytetty mammografia ionisoivine säteilyineen lisää syöpäriskiä.
Juuri siksi syöpä yleensä aina uusiutuu ja sitten se onkin kaikkialla ja se on menoa.
Ja olet joutunut käymään lisäksi hoidoiksi kutsutut raskaat toimenpiteet läpi. Eihän tässä ole mitään järkeä. Ainakaan elämänlaatu ei ole missään vaiheessa parantunut.
Minä kävin läpi syöpähoidot . Kaksi eri syöpää ja vuoden verran kesti hoidot leikkauksineen ja sytostaatteineen. Nyt olen ollut lähes 9 vuotta oireeton. Voi tietysti vieläkin uusia tai sitten tulee kokonaan uusi. Mutta kyllä minun kohdallani hoidot kannattivat joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan äkkiä keksi syytä, miksi menisin ilmaiseksi sallimaan rintojeni fyysisen pahoinpitelyn ja säteilytyksen. Luvassa olisi syöpää aiheuttavia toimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on nähnyt läheisen käyneen syöpähoidoissa, niin jokainen haluaa välttää asiaa kaikin mahdollisin keinoin.
Syöpähoidot eivät paranna.Ne tekee sairaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yleistä tietoa, että syövän hoitoon käytetyt asiat ovat karsinogeenisiä, eli syöpää aiheuttavia. Samoin myös syöpäseulonnassa käytetty mammografia ionisoivine säteilyineen lisää syöpäriskiä.
On kyseenalaista altistaa kaikki yli viisikymppiset kahden vuoden välein tehtäviin rintojen säteilytykseen.
Olet siis sitä mieltä, että nämä seulonnat aiheuttavat syöpää? Missä on tutkimustulokset jossa näin todetaan? Mielummin luotat siihen että itse löydät tunnustelemalla kuin lääketieteeseen?
Itse tiedän konkreettisesti lukuisia naisia jotka ovat terveitä tänä päivänä sen vuoksi, että seulonnassa syöpä on löytynyt ajoissa. Osa selvinnyt hyvin pienillä/ lyhyillä hoidoilla, osa käy kaikki hoitokeinot läpi.
Valitettavasti pelko syövästä on vienyt myös hengen, siksi ettei ole uskaltanut mennä lääkäriin ajoissa ja kun on ollut pakko, on jo myöhäistä.
Toki varmasti jokainen voi itse päättää mihin hoitoihin suostuu.
Syöpä on viheliäinen tauti, sitä ei toivo kenellekään. Katsoin itse TTK:n ja on toki surullinen jakso, mutta jaksoon liittyvä keräys ja siitä saadut varat auttavat tutkimusta eteenpäin. Eikä syöpä maailmasta valitettavasti häviä vaikka siltä ummistaa silmänsä. (Ei sillä myöskään pidä mässäillä.) Se on asia jonka kanssa ihmiskunta joutuu elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyseenalaista altistaa kaikki yli viisikymppiset kahden vuoden välein tehtäviin rintojen säteilytykseen.
Olet siis sitä mieltä, että nämä seulonnat aiheuttavat syöpää? Missä on tutkimustulokset jossa näin todetaan? Mielummin luotat siihen että itse löydät tunnustelemalla kuin lääketieteeseen?
Itse tiedän konkreettisesti lukuisia naisia jotka ovat terveitä tänä päivänä sen vuoksi, että seulonnassa syöpä on löytynyt ajoissa. Osa selvinnyt hyvin pienillä/ lyhyillä hoidoilla, osa käy kaikki hoitokeinot läpi.
Valitettavasti pelko syövästä on vienyt myös hengen, s
Juuri tuota keräystä vastustan. Ei ole oikein ottaa rahaa tarkoitukseen, jossa ihminen joutuu koekaniiniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tissini tähän, niin minä rutistan sen näiden levyjen väliin ja lopuksi säteilytän rintasi röntgensäteilyllä. Seuraavaksi kiristänyt rintasi toisesta suunnasta ja annan lisää röntgensäteilyä. Toimenpidettä jatketaan niin pitkään, että toimenpiteellä aiheutettu syöpä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Minua oikeasti ihmetyttää valtion halu tarjota ilmaiseksi seulontoja, mutta mitään muuta haluamaani lääkärikäyntiä valtio ei tarjoa.
Miksei valtio maksa silmälaseja ja näöntutkimusta? Miksi juuri syöpää pitää seuloa, vaikka vieläkään ei ole siihen parannuskeinoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi seulonta on määritelty maksuttomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tissini tähän, niin minä rutistan sen näiden levyjen väliin ja lopuksi säteilytän rintasi röntgensäteilyllä. Seuraavaksi kiristänyt rintasi toisesta suunnasta ja annan lisää röntgensäteilyä. Toimenpidettä jatketaan niin pitkään, että toimenpiteellä aiheutettu syöpä löytyy.
Kahden vuoden välein saat kutsukirjeen postissa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden vuoden välein saat kutsukirjeen postissa kotiin.
Ihan tulee kahden vuoden välein ilmainen mahdollisuus mennä röntgensäteilytykseen yksityiselle.