Naisviha, mistä se johtuu?
Tuli vaan mieleen, kun just telkussakin todettiin, että tosiasia se on. Käsittämätöntä kyllä.
Kommentit (822)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta sitä faktaa että miehet ja naiset aiheuttavat väkivaltaa näitä naisia kohtaan vaikka töissä nuissa paikoissa olisikin. poliisit vartijat ja suojelijat jne on myös miehiä valtaosin. kyllä sote ammatti on väkivaltaisuuden kohteena eniten.
Jep. Mutta näissä tapauksissa taas kerran. Se väkivaltaa aiheuttanut on lähestulkoon varmasti jotain muuta kuin perheenisä.
juu... mies aika varmasti joka tapauksessa. huumepäissään tai dementiassa jne yms yms. "naisvihasta on kyse, ja miesten ja naisten välisestä väkivallasta" miksi se perheen isä pittää siihen repiä?
No sen takia. Koska tässäkin keskustelussa yritetään antaa kuvaa että tyyliin kaikki naiset on vaarassa ja saa pelätä kotonaan. Tää on ihan täyttä soopaa.
Jos sä naisena pyörit narkkien ja alkoholistien kanssa sut tullaan lähes 100% varmasti pahoinpitelemään. Nää samat ongelmtapaukset pieksee niitä hoitsujakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta sitä faktaa että miehet ja naiset aiheuttavat väkivaltaa näitä naisia kohtaan vaikka töissä nuissa paikoissa olisikin. poliisit vartijat ja suojelijat jne on myös miehiä valtaosin. kyllä sote ammatti on väkivaltaisuuden kohteena eniten.
Jep. Mutta näissä tapauksissa taas kerran. Se väkivaltaa aiheuttanut on lähestulkoon varmasti jotain muuta kuin perheenisä.
juu... mies aika varmasti joka tapauksessa. huumepäissään tai dementiassa jne yms yms. "naisvihasta on kyse, ja miesten ja naisten välisestä väkivallasta" miksi se perheen isä pittää siihen repiä?
No sen takia. Koska tässäkin keskustelussa yritetään antaa kuvaa että tyyliin kaikki naiset on vaarassa ja saa pelät
Tosi palio mie oon ainaki tilastoja nähäny. Ja erikseen ei ole sanottu kuin tosi harvoin "perheen isä" ja yleensä sekin semmoisen puolelta joka sitä "perheen isää" yrittää puolustaa. Enempi parisuhteista kyse.
ja jos minulta kysytään niin sinä olet niitä harvoja itse joka mainitsee edes että kaikkien naisten tarvii pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen takia. Koska tässäkin keskustelussa yritetään antaa kuvaa e
Oletko sä tilastoja lukemalla tullut millaiseen käsitykseen?
Tarvitseeko perus töissä käyvän/ lapsen kanssa olevan naisen olla hirveän huolissaan väkivallasta kotonaan?
Yks tilasto mitä näin niin oli jaoteltu niin että n9500 naisväkivallan uhria vuosittain.tekijöinä suurin osa miehiä.
Tosta kun otetaan ne töissä pataan saavat naiset veks. Päihdeongelmaisten suhteet 80%
Mikä on toki liikaa sekin. Mutta isossa kuvassa älyttömän pieni määrä.
Tässä keskustelussa on hirveästi kärjistetty sitä että naiset saa pelätä siellä kotona. Lopulta aika pieni joukko.
Tämäkin vielä. Miten me tavalliset miehet ketkä ei hakata naisia. Voidaan vaikuttaa siihen että iso% vuosittain pahoinpidellyiksi joutuvista naisista valitsee itse pysyä siinä suhteessa?
Varmaan ymmärrät että tämäkin vääristää tilastoa jos siellä on muutama tuhat naista ketkä näkyvät tilastossa ikuisesti
Kyllä minä nyt olen kokoajan tiennyt sen että naisten ei tarvi pelätä melkein missään suomessa kulkiessaan. Itse olet sen kuvan päähäs saanut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nyt olen kokoajan tiennyt sen että naisten ei tarvi pelätä melkein missään suomessa kulkiessaan. Itse olet sen kuvan päähäs saanut.
Tässä keskustelussa on muitakin kuin sinä ja minä. Sitä naisten kokemaa uhkaa ja vastaa on toitotettu kymmenissä viesteissä tässä keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on muitakin kuin sinä ja minä. Sitä naisten kokemaa uhkaa ja vastaa on toitotettu kymmenissä viesteissä tässä keskustelussa.
On tokkiinsa muitakin osallistujia. Onkos siellä erikseen kirjotettu jossain sitten että naiset kokee uhkaa jossain? en jaksais kaikkia sivuja läpi käydä. Väkivallasta naisia kohtaan kyllä on kirjoitettu.
Tässä naisvihan pyramidi:
https://images.ctfassets.net/pbxhiiewat8h/7b1SMx5BG0o1B1Os1fldFy/5f27c6…
Naisviha alkaa arkisista asenteista. Naisten tytöttelystä työpaikallaan, ulkonäön kommentoinnista, väkivaltaa kokeneiden naisuhrien syyllistämisestä, ammattitaidon vähättelystä sukupuolen perusteella.
Miehenä voit aloittaa vaikka siitä, että kaveriporukassa puutut siihen jos kaverisi huutelee ohikulkeville naisille. Tai puhuu naisten ammatillisesta osaamisesta vähättelevään sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin vielä. Miten me tavalliset miehet ketkä ei hakata naisia. Voidaan vaikuttaa siihen että iso% vuosittain pahoinpidellyiksi joutuvista naisista valitsee itse pysyä siinä suhteessa?
Varmaan ymmärrät että tämäkin vääristää tilastoa jos siellä on muutama tuhat naista ketkä näkyvät tilastossa ikuisesti
Naiset monesti ei uskalla erota miehestä joka pahoinpitelee syynä se että pahoinpidellään uudestaan. Joissakin tapauksissa nainen on lähtenyt sen jälkeen kun on löytänyt toisen miehen jonka luo on voinut mennä turvaan ja kadota. Osa ei uskalla hakea edes apua poliisilta.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita vaikka naisjärjestöille, turvakodeille tai naisten tukipuhelimiin.
Heillä on ammattiosaamista auttaa vaikeissa tilanteissa ja viestiä yhteiskunnan ongelmakohdista.
No mitä oon ite nähnyt naisia elämäni aikana niin sille on tiettyjä syitä miksen halua tutustua naisiin sen kummemmin:
- pompotusta vaikuttas olevan enemmän. Sekä tossun alla pitäminen.
- juoruilusta mun tuskin tarvii sanoa sen enempää
- moni tuntuu olevan ainakin tääl suomes aikamoisia hienohelmoja ja valittajia.
- miettikääpä naisten vaatimuksia miestä kohtaan ja vice versa. Mies haluaa lähinnä ruokaa ja seksiä.
Ite en ainakaan jaksa puhua naisen kanssa ku lähinnä säästä ja moikkaan, kun joku tuttu nainen tulee vastaan. Tällanen pieni ns. pesäero on ainakin mun elämää helpottanut. Eikä mul oo ainakaan mitään tarvetta tituulerata heitä maailman parhaimmaksi asiaksi.
Jos joku mies on jotenkin katkera siitä, ettei saa seksiä naiselta niin en mä siihen liity. Ja tällekin antaisin vaan neuvon, et kannattaa olla varovainen mitä toivoo. Ainakin mul on se kokemus, et eläminen naisen kanssa on vähintään yhtä raskasta ku työnteko.
Kaikki ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tokkiinsa muitakin osallistujia. Onkos siellä erikseen kirjotettu jossain sitten että naiset kokee uhkaa jossain? en jaksais kaikkia sivuja läpi käydä. Väkivallasta naisia kohtaan kyllä on kirjoitettu.
On kirjoitettu useamman ihmisen toimesta. Tyyliin jos ei tule raiskatuksi kadulla niin kotona tulee turpaan. Ja lähde tälle on se että Suomi on Euroopan väkivaltaisin maa naisille. Toki ei minkäänlaista tilastojen lukutaitoa käytetä.
Mainitaan nyt vaikka tämä. Miettikääs tätä se että Suomessa tapetaan yksi nainen. Venezuelassa tapetaan 177.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset monesti ei uskalla erota miehestä joka pahoinpitelee syynä se että pahoinpidellään uudestaan. Joissakin tapauksissa nainen on lähtenyt sen jälkeen kun on löytänyt toisen miehen jonka luo on voinut mennä turvaan ja kadota. Osa ei uskalla hakea edes apua poliisilta.
Ero on myös suhteen vaarallisin paikka. Jos suhteessa jo hakataan naista, eron myötä voi lähteä henki. Ei olisi ensimmäinen ex-vaimon murha. Stalkkaus on myös hyvin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kirjoitettu useamman ihmisen toimesta. Tyyliin jos ei tule raiskatuksi kadulla niin kotona tulee turpaan. Ja lähde tälle on se että Suomi on Euroopan väkivaltaisin maa naisille. Toki ei mi
Niin kauan kuin Suomessa tapetaan yksikin nainen, meillä on ongelma.
Eikä tää siis mitään varsinaista vihaa oo multa, mut en ainakaan yllättyisi, jos nää voi vaikuttaa jollakin siihen naisvihaan
T. Äskösen kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Moni nainen on taloudellisessa vanheudessa hakkaavan miehen kanssa. Tai lasten takia. Mutta se on just se mitä pitää ymmärtää.
Nämä naiset näkyvät vuodesta toiseen tilastoissa. Pahimmillaan vuosikymmenen aikana tulee satoja kotihälytyksiä ja tilastoon merkintöjä. Pelkästään sen takia että Sanna ei pääse eroon Jukasta joka pieksee häntä jatkuvasti.
Myös osa väkivaltaisista miehistä on monesti erittäin manipuloivia naista kohtaan ja jos nainen nyt ei kaikista terävin kynä penaalissa satu olemaan niin jää helposti manipuloitavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kirjoitettu useamman ihmisen toimesta. Tyyliin jos ei tule raiskatuksi kadulla niin kotona tulee turpaan. Ja lähde tälle on se että Suomi on Eu
Huomaatko asenteesi? Miksei kun tapetaan yksikin ihminen meillä on ongelma..
Tätä ongelmaa vaan oikeasti ammutaan erinäköisillä tilastoharhoilla paljon isommaksi kuin onkaan. Jos me hyväksytään ne faktat.