Englanninkielisessä kirjassaan Sanna Marin käyttää minä-sanaa 1787 kertaa
Osuus kaikista sanoista: noin 2,56 % eli noin 25,6 I-esiintymää per 1000 sanaa
Miten laskin: kävin läpi koko kirjan tekstin ja laskin sekä tarkan I-sanan että yleiset supistumat, joissa I yhdistyy apostrofilla seuraavaan osaan. Laskenta kattaa myös esipuheen, kiitokset ja lopputekstit.
Haluatteko vastaavan laskennan myös muille minämuodon sanoille, kuten me, my tai mine?
Kommentit (31)
Nosiis, kyseessä on elämäkerta, joka keskittyy Sanna Mariniin hänen itsensä kertomana. Olisi huolestuttavaa, jos "minä" ei kirjassa esiintyisi; koko kirja olisi vain muiden haukkumista kannesta kanteen.
Aplla on PAHA trauma Sannasta ja koronasta
Inhottava henkilö enkä halua tietää mitän hänestä koskaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Aplla on PAHA trauma Sannasta ja koronasta
Muut jatkoi elämää, ap jumittaa "nyt ei ole aika mennä mökille" traimoissaan
Jussi Halla-ahon omaelämäkerrassa esiintyi Sanna Marin ja vihervasemmisto 1787 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Nosiis, kyseessä on elämäkerta, joka keskittyy Sanna Mariniin hänen itsensä kertomana. Olisi huolestuttavaa, jos "minä" ei kirjassa esiintyisi; koko kirja olisi vain muiden haukkumista kannesta kanteen.
Niin, voisihan olla toisten kehumistakin, mikä ei kai demarille tule ollenkaan mieleen? Nythän kirja on täynnä Sannan omakehua niin, että haisee naapurimaahan asti.
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-ahon omaelämäkerrassa esiintyi Sanna Marin ja vihervasemmisto 1787 kertaa.
Miksi Halla-Ahoa kiinnostaisi lotkauttaa korvaansakaan tuolle ikääntyneelle teinille eli Sannalle edes kahta kertaa? Yksi kertakin on jo ihan liikaa, jää jauhoja suuhun kun puhuu Sannasta.
Sanna Marin on paras poliitikko kautta - aikojen Suomessa. Monet, monet maat ennen suomea ovat velkaa vaikka kuinka paljon pankeille. Tarkastakaa faktat.
Vierailija kirjoitti:
Osuus kaikista sanoista: noin 2,56 % eli noin 25,6 I-esiintymää per 1000 sanaa
Miten laskin: kävin läpi koko kirjan tekstin ja laskin sekä tarkan I-sanan että yleiset supistumat, joissa I yhdistyy apostrofilla seuraavaan osaan. Laskenta kattaa myös esipuheen, kiitokset ja lopputekstit.
Haluatteko vastaavan laskennan myös muille minämuodon sanoille, kuten me, my tai mine?
Pääsin melkein samaan laskutulokseen: 1784. Tein ehkä laskuvirheen?
Näin yleensä on elämänkerroissa. Huolestuttavampaa olisi jos hän kertoisi ainoastaan Harry Potterista.
No jos olet noin puuhan tarpeessa, laske vertailun vuoksi, kuinka paljon muiden ihmisten muistelmateoksissa käytetään sanaa minä.
Niin suomalaiset puhuvat passiivissa, muu maailma käyttää lauseissa pronominejä. Puoliso hyvin totesikin, että melkoinen ristiriita siinä, että suomalaisia väitetään suorapuheisiksi, mutta silti puhumme jatkuvasti passiivimuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä am prime minister.
Onneksi was.
Kuitenkin vain kymmenesosa Paavo Väyrysen vastaavasta.
Englannin kielessä ei voi oikein itseen viitata ilman sanoja I, me, mine, my jne.
Toista on suomeksi.
Sanna on paras, simply the best! Mitä seuraavaksi hänen elämässään vai jatkaako puhematkojaan kuinka kauan.
Onko Marinin kirjassa yhtään talouslukuja tai tilastomatikkaa.
Epäilen ettei juurikaan, mutta kertokaa jotka tiedätte.
ahahahhahahahahahahahahahahahahahahhahahaahah