Elokuva Lapua 1976 alkaa nyt MTV3!
Kommentit (135)
Kliseistä höttöä. Jopa Levottomat tuntui tuon pökäleen jälkeen Oscar leffalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin katsomassa tuon elokuvateatterissa. Elokuvan päätyttyä lähes kaikki jäivät penkkeihin istumaan liikuttuneina.
Olivat varmaan nukahtaneet tylsyyteen
Tiedätkö kuinka idiootilta kuulostat? Patruunatehtaan räjähdys on vaikuttanut moniin ihmisiin ympäri Suomea. Elokuva ei ole täydellinen, mutta ei se kehnokaan ole.
Tuskinpa se pääkaupunkiseudulla sen kummemmin kosketti että jossain pohjanmaalla lapset kyseli missäähä mu äiti on?
Minä entisenä lapualaisena asuin tuolloin Helsingissä ja kyllä se pysäytti.
Kuolleissa oli paljon tuttuja, Lapua on kuitenkin aika pieni paikkakunta.
Ja tapahtumasta puhuttiin myöskin Helsingissä, tuolloin vielä myös nuoret seurasivat uutisia ja kaikki tiesivät, että tuollainen onnettomuus oli tapahtunut.
Nykyäänhän nuoriso ei juuri tiedäkään mistään mitään, pelkät tyhjäpää-tositv hahmot ovat vain tuttuja. Tieto-taso on todella romahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan sen ja arkkurivistön. En halua katsoa, olkoonkin hyvin kuvattu ja ohjattu!
Olen joskus nähnyt kuvan, oliko kaikilla sellaiset oudot valkoiset oudonmuotoiset arkut?
Ainahan ne on valkosia
Ei ainakaan meidän lähipiirissä. Yleensä ollut sellaisia puuarkkuja, ei niitä valkoisia.
Mä en ole koskaan nähnyt puuarkkua eli siis puun väristä arkkua hautajaisissa vaan aina ollut valkoisia.
Olen Etelä-Pohjanmaalta. Olen syntynyt Lapuan tapahtumien jälkeen, mutta en silti ymmärrä tämän ketjun joidenkin ylimielistä ja typerää suhtautumista ihmisten k
Ei ne halpoja silti ole ja valkoinen arkku on kauniimpi.
Valkoiset arkut on ankean näköisiä, puuarkut sentään tyylikkäitä eikä niin ankeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin katsomassa tuon elokuvateatterissa. Elokuvan päätyttyä lähes kaikki jäivät penkkeihin istumaan liikuttuneina.
Olivat varmaan nukahtaneet tylsyyteen
Tiedätkö kuinka idiootilta kuulostat? Patruunatehtaan räjähdys on vaikuttanut moniin ihmisiin ympäri Suomea. Elokuva ei ole täydellinen, mutta ei se kehnokaan ole.
Tuskinpa se pääkaupunkiseudulla sen kummemmin kosketti että jossain pohjanmaalla lapset kyseli missäähä mu äiti on?
Älä yritä murretta jota et osaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voinut katsoa,kun romanttista lässytystä oli koko alkupuoli. Se siitä. Tuo kilpakosija Matti oli vedetty kajalilla aivan epäuskottavaksi. Puukirveellä veistetty muutkin hahmot ja h:n päälle murre päälle.
Suomen rauhanajan historian tuhoisin onnettomuus r aiskattiin tuolla lässytyksellä. Myönnän, että petyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan sen ja arkkurivistön. En halua katsoa, olkoonkin hyvin kuvattu ja ohjattu!
Olen joskus nähnyt kuvan, oliko kaikilla sellaiset oudot valkoiset oudonmuotoiset arkut?
Ainahan ne on valkosia
Ei ainakaan meidän lähipiirissä. Yleensä ollut sellaisia puuarkkuja, ei niitä valkoisia.
Mä en ole koskaan nähnyt puuarkkua eli siis puun väristä arkkua hautajaisissa vaan aina ollut valkoisia.
Olen Etelä-Pohjanmaalta. Olen syntynyt Lapuan tapahtumien jälkeen, mutta en silti ymmärrä tämän ketjun joidenki
No mun mielestä ei ole ankean näköisiä. Tämä on mun mielipide. Valkoiset arkut on paljon hienompia. Viimeksi näin arkun jonka kannessa osa kohdista pitsikuvioita. Oman isoisän arkussa oli lisänä myös sinistä koska kyse veteraanista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voinut katsoa,kun romanttista lässytystä oli koko alkupuoli. Se siitä. Tuo kilpakosija Matti oli vedetty kajalilla aivan epäuskottavaksi. Puukirveellä veistetty muutkin hahmot ja h:n päälle murre päälle.
Suomen rauhanajan historian tuhoisin onnettomuus r aiskattiin tuolla lässytyksellä. Myönnän, että petyin.
Tsunami oli kyllä merkittävämpi
Mietin aina, että luulevatko ihmiset olevansa jotenkin siistejä haukkuessaan elokuvia, muiden suorituksia tai mitä vaan? Mielestäni leffa oli taidokkaasti tehty ja itse itkin jo heti alun tulipalokohtauksessa silmät päästäni. Oikeastaan pidin monta itkemistaukoa, sillä elokuva oli mielestäni niin koskettava.
Vierailija kirjoitti:
Mietin aina, että luulevatko ihmiset olevansa jotenkin siistejä haukkuessaan elokuvia, muiden suorituksia tai mitä vaan? Mielestäni leffa oli taidokkaasti tehty ja itse itkin jo heti alun tulipalokohtauksessa silmät päästäni. Oikeastaan pidin monta itkemistaukoa, sillä elokuva oli mielestäni niin koskettava.
Olihan tuo nyt paska leffa. Kuolleetkaan ei olleet edes kuolleen näköisiä. Vähän nokea naamassa,
Ruumiita löytyy kun räjähdyskohdassa ihmiset katosi lähinnä jäljettömiin ja tunnistus lähinnä hampaista ja luista kun edes olleet tajunneet räjähdystä nopeudeltaan.
Miksi ihmeessä tuo Kaisa oli viety suoraan ruumiinavauspöydälle makoilemaan? Ihan vtun epäuskottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no se oli tosi kauakana suomesta ..ja kuka käski lähteä jonnekkin aasiaan joulun alla.siinä menehtyi lähinnä rikkaita ja varakkaita suomalaisia ja niitäkin vain muutama. tämä tapahtui Suomessa! ja kerralla kuoli niin monta ja vielä työpaikalla jonka pitäisi olla turvallinen paikka.
ei paljon kiinnosta mitä tapahtuu jossain aasiassa , mutta kiinnostaa mitä tapahtuu Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no se oli tosi kauakana suomesta ..ja kuka käski lähteä jonnekkin aasiaan joulun alla.siinä menehtyi lähinnä rikkaita ja varakkaita suomalaisia ja niitäkin vain muutama. tämä tapahtui Suomessa! ja kerralla kuoli niin monta ja vielä työpaikalla jonka pitäisi olla turvallinen paikka.
ei paljon kiinnosta mitä tapahtuu jossain aasiassa , mutta kiinnostaa mitä tapahtuu Suomess
Tsunamissa kuoli 179 suomalaista, myös paljon lapsia. Ne lapset ei tehneet päätöksiä lähteä matkalle.
Lapualla sentään jokainen oli vapaaehtoisesti töissä tuolla.
Olin teini kun onnettomuus tapahtui ja asuttiin alle sadan kilsan päässä. Kyllä siitä puhuttiin paljon kun monelta meni sukulainen, tuttu, ym. Siitä uutisoitiin laajasti ja koulussa katoimme hautajaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin Suomessa on ollut tsunami?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei paljon kiinnosta mitä tapahtuu jossain aasiassa , mutta kiinnostaa mitä tapahtuu Suomess
Aasiassa tai Lapualla, Thaimaa on monelle tutumpi kuin Lapua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta elokuvan aihe. Varmaan ihan tylsä.
Veikkaan että yhtä tylsä kuin koko Pohjanmaa.
Eihän tuo ole yhtään realistinen, kuolleet ihan punakoita, silmät on kiinni jne.
Kuollut on aina kuolleen näköinen, kuolemankalpea, silmät on yleensä auki ja samoin suu. Ja oikeastihan Lapualla ne oli sen näköisiä ettei niitä kaikkia voinut tunnistaa ulkonäöltä.