Amazing Race Suomi 2025 - Ruutu+ S P O I L E R versio - Official
Amazing Race Suomen uusi kausi starttaa Ruudussa lauantaina 15.11.
RUUTU+ tässä ketjussa saa puhua ennakkojaksoista niin paljon kuin sielu sietää. Tänne kaikki ennakkotiedot ja käänteet. Kerro niin paljon kuin kehtaat eikä kukaan moiti spoilauksista <3
Tällä kaudella Amazing Race Suomi vie ikimuistoiseen seikkailuun nämä 11 kahden hengen tiimiä:
Podcast-juontaja Tomas Grekov ja appiukkonsa Esko Rotola-Pukkila,
näyttelijä Armi Toivanen ja ystävänsä Sari Majamaa,
laulaja Arttu Lindeman ja tubettaja Jaakko Parkkali,
sosiaalisen median vaikuttaja Sara Sieppi ja pikkuveljensä Artturi Sieppi,
räppäri Karri "Paleface" Miettinen sekä ystävänsä, räppäri Tuukka "Leijonamieli" Rihkola,
kirjailija Paula Noronen ja ystävänsä, radiotoimittaja Kati Launiainen,
podcast-juontaja Tuomas Peltomäki ja kaksoissiskonsa Sini Peltomäki,
laulaja Nina Tapio ja tyttärensä Elsa Forsberg,
näyttelijä Mari Hynynen ja poikansa Joel Volanen,
Loopin aamuista tutut radiojuontajat Mia "Millu" Haataja ja Karoliina Tuominen,
europarlamentaarikko Maria Guzenina sekä ystävänsä Vilma Vähämaa.
Katso lähetysajat : Amazing Race Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (798)
Saralle ja sen veljelle toivoisin voittoa,mukava pari ja hauskaa seurattavaa ja Saralla on ihana nauru,olleet suosikkeja alusta lähtien
Armi toi hyvää sisältöä kuitenkin. Siepit ja miehet suosikkeja.
Aika paljon naispareja kisassa mukana. Miksi kisaan on otettu naisia enempi kuin miehiä.
Naiset kitisee ja kiukuttelee ja ovat usein röyhkeä käytöksisiä, joka on epä kunnioitettavaa käytöstä. Sellaisia on mukana tässäkin kisassa.
Niin ei ole, Millu ei tiedä mistään mitään, Karo pelastanut monta kertaa tehtävässä. Ei ymmärtänyt ilmansuunnista mitään, englanti hakusessa, luostari...nunnia. Tämä pari näyttelee, muut parit tuovat tunteet esille. Ajatelkaa jos kaikki parit olisivat noin tunteettomia, pelkäisivät mokia, olisi tylsää katsottavaa.
Aivan järkyttävää miten Armi tönäisi parinsa pois numerolukkojen avaamisessa, siinä symbolitehtävässä! Onneksi Armi tippui!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta toi repunkanto toisen puolesta pitäisi kieltää. siellä on pienemmät ja heikommatkin naiset kantaneet itse omat tavaransa mutta Sieppi jatkuvasti kannattaa omiaan veljellään.
Auttaahan myös Tomas appeaan. Älä moiti yksin Saraa. Minusta pääasia, että reput kannetaan, sama se kumpi kantaa.
En ole sama, mutta komppaan tässä asiassa edellistä. Munkin mielestä repun kanto toisen puolesta pitäisi kieltää. Kun kerran pelin henkeen kuuluu, että reppua pitää kantaa kokoajan mukanaan, niin jokaisen pitäisi kantaa itse oma reppunsa. Aiemmin joku kommentoi, että toisten parien auttaminen pitäisi kieltää ja siitäkin olen samaa mieltä. Suorituspaikalle pitäisi löytää omin neuvoin, eikä kysyä / kuulla tehtävän jo suorittaneelta vastaantulevalta parilta, missä paikka on. Samoin itse pitäisi oivaltaa, mi
Kyä munkki voi vaik nunnankin reppuseläs kantaa, helmat vaa paukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää miten Armi tönäisi parinsa pois numerolukkojen avaamisessa, siinä symbolitehtävässä! Onneksi Armi tippui!
Aivan! siis! kauheeta! järkkyy! ihan! mieli!
Palaan vielä aikaero keskusteluun. Aikaeroilla ei tosiaankaan nykyisellään ole mitään merkitystä, kun ne tasataan aina uuden etapin alkuun. Lähtöjärjestys on sama, kuin missä edellisen loppuun tultiin, mutta tasaisin pienin väliajoin parit selvästikin lähetetään aina matkaan. Meille katsojillehan ei missään kohtaa edes näytetä kelloa, eikä kerrota kuinka paljon jotkut on ajassa toisia edellä tai perässä.. Sekin kertoo siitä, että vain sijoituksilla on tässä väliä.
Se että siirtymissä kaikki lennätetään samalla lennolla, ei estäisi sitä, että edellisellä etapilla hankitut aikaerot säilyisivät, ihan hyvin uudessa kohteessa voitaisiin jatkaa siitä, mihin edellisesdä päädyttiin. Se olisi paljon kiinnostavampaa seurattavaa, kun saataisiin jännittää, saavatko takaa-ajajat kiinni, vai tuleeko lisää eroa. Samalla nähtäisiin kuinka paljon kukakin oikeasti käyttää aikaa suorituspaikalla. Tuotannollisista syistä nyt kuitenkin mennään tällä, että pidetään porukka kasassa alusta loppuun.
Ehtikö kukaan nähdä sitä Tuomaksen kirjoittamaa juttua AR-kisasta ennenkuin Hesari päätti poistaa sen? Kiinnostaisi todella mitä niin hys hys inside juttua siinä oli kulisseista ettei se saanut olla ihmisten luettavana.
Mä luin,kehui kaikkia osallistujia.Ehkä rivien välistä sai sen käsityksen et millu ja karo voittaa.Voin olla väärässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko mulla aukko sivistyksessä kun en tiedä onko Eke tai Tomas julkkiksia jonkun muunkin asian takia kuin Miisan kautta? Ovat kyllä Sieppien lisäksi mun suosikkeja mutta rupesin vaan miettimään 🤔😅
Tomas on ollut tubettaja ja sisällöntuottaja myös ennen kuin Mmiisaksen kanssa alkoivat seukkaamaan.
Mua kyllä vikassa jaksossa nauratti ääneen lopussa kun Armi oli kuin tulisilla hiilillä ja Tuomas ja Eke vaan rauhassa kävellä lompsuttivat ja luulivat tipahtaneensa
Siepit ovat hurmaavia kisaajia, liputan heidän puolesta.
Millusta ja Karosta en tiedä mitä sanoa, ovat mukana ja MIllu puhuu nyt ns normaalisti. Ei kummosia värinöitä.
Tomas ja Ege toinen mun suosikkipari. Tulevat upeasti toimeen ja sen huomaa.
Armi ja parinsa tajusin niiden ystävyyden oikeastaan vasta tässä jaksossa. Armi kun näyttäytyy niin päällepäsmärinä ja onkin, mutta tää toinen onkin tämmöinen sunnuntaiajelija, jolle sopii kaveriksi tomerampi tapaus. Täydentävät toisiaan. :) Vaikka Armi pätee, niin kyselihän se pahoillaan, että onko ollut liikaa.. Ystävä antoi pikku muiskun käsivarteen, että ei ollenkaan. Hyvä näin. Ja luulenpa, ettei sanonut vaan, hän vaan kestää Armia paremmin kuin muut. :D Sanoo sitten, kun alkaa savuta. Tuossa sitten näki myös sen, että Armi tietää olevansa hankala, kun "pärjää itse".
Toisin kuin Maria Guzenina. Voi hyvänen aika, miten tämä lady silittääkin mua vasta karvaan. Nykyään jo se puhetapa riipii. Komentelee kaikkia ja kaikkea, eikä kuuntele yhtään ketään missään. Kaikkein vähiten pariaan Vilmaa. Vilma yrittää sanoa, että nyt Maria too much, höyryä tulee jo liikaa, rauhotu, ole hyvä ja ota iisisti, mutta eiiii, Maria ottaa lisää kierroksia ja tuuletta kielnkantojaan kunnolla. Mä niin odotin, että olisivat tippuneet tällä kierroksella, kun heillä oli sitä ravaamista ja epäonnea jonkin verran, mutta plääh.
Vilmakin ekaa kertaa ärsytti mua, kun kävi Armia ja pariaan neuvomaan siellä rannalla. Kysehän ei ollut ystävänneuvosta, vaan hän näki epäreiluutta omaa peliään kohtaan. Antasi toisten tehdä juttuaan, kyllä tuotanto puuttuu, jos sääntöjä rikotaan. Kuten puuttuikin.
Vierailija kirjoitti:
Mä luin,kehui kaikkia osallistujia.Ehkä rivien välistä sai sen käsityksen et millu ja karo voittaa.Voin olla väärässäkin.
Eli tuli spoilanneeksi voittajat? Se oli tietysti aika selvä syy poistaa juttu, jos näin oli.
Ja sit siinä Hesarin jutussa oli,että Guzenina oli kisan jälkeen kutsunut brysseliin koko porukan.Olivat saaneet tutustua hänen työpaikkaansa Eu.ssa yms ..
Ja vielä,kuinka etappien välillä olivat koko jengi löhöilleet hotellien uima-altailla käyskennellen buffetin ja altaan välillä.Ja avautuneet toisilleen,oli toimittajallakin tullut ihan uusi käsitys julkkiksista mm.
Toi millun ja karon arvaus on siis vain mun omaa päättelyä.Sanoi siinä jutussa,et ne on ihan niin hyviä kuin sarjasta voi päätellä.Siitä vedin johtopäätöksen,toivottavasti olen väärässä ja Siepit voittaa tai Tomas ja Ege.
Kukkineet 😂😂😂