Tykkäättekö hevosenlihasta?
Kommentit (22)
On erittäin hyvää, mutta harmillisen harvoin tarjolla ainakaan täällä omalla seudullani.
Kylmäsavustettu hevosleikkele saa kiitosta täältäkin. Se oli joku 20 vuotta sitten hinnaltaan 1/3 kylmäsavuporon hinnasta - mutta maistui tasan samalta. Nykyään hevonenkin on hinnoissaan.
Kotimaista ei saa lääkkeettömänä, joten en halua sitä syödä. Muuten kyllä menisi.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaista ei saa lääkkeettömänä, joten en halua sitä syödä. Muuten kyllä menisi.
Kyllä sitä saa. Joistakin lääkkeistä tulee ikuinen teuraskielto, mutta mm. tavallisilla antibiooteilla on hyvin lyhyt varoaika. Luulen kyllä, että ulkomailta tuleva hevonen ei ole eläessään ollut yhtä hyvin kohdeltu ja vähän lääkitty kuin suomalainen. Hevosenlihasta maksetaan teurastamoissa niin vähän, että ei sitä saa kuin suoraan tuottajilta.
Mistä voisi ostaa, joskus kyllä hevosmakkaraa maistanut.
En usko että olisin ikinä maistanut joten hankala sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä saa. Joistakin lääkkeistä tulee ikuinen teuraskielto, mutta mm. tavallisilla antibiooteilla on hyvin lyhyt varoaika. Luulen kyllä, että ulkomailta tuleva hevonen ei ole eläessään ollut yhtä hyvin kohdeltu ja vähän lääkitty kuin suomalainen. Hevosenlihasta maksetaan teurastamoissa niin vähän, että ei sitä saa kuin suoraan tuottajilta.
Unkari tuottaa vartavasten hevosta lihakarjaksi, joten se on oikeasti hyvää lihaa. Kotimaan lehmänlihakauppiaita mahtaa kivistää.
Olen ostanut kauppahallista hevosen jauhelihaa, ja olen kyllä tykännyt. Makuhermoni eivät ole niin herkät, että huomaan oikeastaan mitään eroa normaalisti käyttämääni naudan jauhelihaan.
Missään tapauksessa ei söisi hevosenlihaa. Yhtä absurdi ajatus kuin söisi lemmikkikoiran tai kissan lihaa. Jotkuthan syö kaikkea mikä kävelee neljällä jalalla.
Vierailija kirjoitti:
Metwurstina kyllä.
Se on meetvursti.
Vierailija kirjoitti:
Missään tapauksessa ei söisi hevosenlihaa. Yhtä absurdi ajatus kuin söisi lemmikkikoiran tai kissan lihaa. Jotkuthan syö kaikkea mikä kävelee neljällä jalalla.
Oletkos lehmänpihviltä kysellyt sen suhdetta kasvattajaansa?
söin eilen hampurilaisen,pihvi tehtiin hevosenlihasta😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metwurstina kyllä.
Se on meetvursti.
Oikeasti metwürst.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella löytää kauppahallista, ei tosin ihan aina. Helsingistä tulee mieleen Hakaniemen halli.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmä 8-9€/kg
Googlesta löyty monta myyjää
Myös pihvinä oikein hyvää, maukasta lihaa.