Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Emmerdalessa 2025

Vierailija
07.11.2025 |

Edellinen

Miksi Emmerdale keskusteluketju on liki 10 vuotta vanha ja hidastelee ja pätkii. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/2196429/miksi-emmerdalessa

Jatketaan keskustelua tässä. Pidetään keskustelu hyvänä ja asiallisena!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (7081)

Vierailija
6961/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt minä päätän, että tässä ketjussa saa puhua vain Dingleistä! Kaikki muut on kielletty

Tehkää niille muille omia ketjuja.

Kun joku toimii vastoin päätöstäni, aloitan kamalan älämölyn! Asiastahan on nyt sovittu. 

Jos ei tottele, on kamala luonnehäiriöinen keskenkasvuinen paskatrollispoilaaja. Piste.

Tohon vois lisätä myös kellonajat, milloin saa puhua.

Jos puhuu esim Cainista mutta myös Kimistä, voi helposti kipaista toiseen ketjuun puhumaan Kimistä.

Siellä sitten joku voi kriiseillä, jos joku mainitsee Cainin. Väärä ketju ja väärä kellonaika! Senkin häiriintynyt kiusaaja!

Kello 01-06 on sana vapaa ja muulloin sääntöjen mukaan vai?

Eiku sana on vapaa klo 23.00-7.00 välisenä aikana. Silloin koko vauvapalsta on kiinni. Kato silleen ei tule tälläsiä riitoja.

Muina ajankohtina multa pitää pyytää poikkeuslupa, että saa kommentoida. Jos saa.

Vierailija
6962/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä suurinta osaa oikeasti kiristää...?

Tää on ilmeisesti niin vakava asia. Tämä ketju, emme ja vauva-palsta. On niin tärkeää muka. Pöh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6963/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYSYIN AI.ltä:

Saako Vauva palstan Miksi emmerdalessa ketjussa tehdä spoilauksia?

VASTAUS:

Vauva.fi-keskustelupalstan "Miksi Emmerdalessa" -ketjussa ei saa tehdä juonipaljastuksia. Ketjun osallistujat ja ylläpito noudattavat tiukkaa linjaa, jossa tulevien tapahtumien paljastaminen on kiellettyä.

Siitäs saitte. Ähäkutti.

Vierailija
6964/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä suurinta osaa oikeasti kiristää...?

Tää on ilmeisesti niin vakava asia. Tämä ketju, emme ja vauva-palsta. On niin tärkeää muka. Pöh.

Joillekin on niin tärkeää saada määräillä. Jopa saippuasarja-ketjussa. Jos ei totella, peto on irti.

Sympatiseeraan näiden läheisiä. Jos niitä on.

Vierailija
6965/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KYSYIN AI.ltä:

Saako Vauva palstan Miksi emmerdalessa ketjussa tehdä spoilauksia?

VASTAUS:

Vauva.fi-keskustelupalstan "Miksi Emmerdalessa" -ketjussa ei saa tehdä juonipaljastuksia. Ketjun osallistujat ja ylläpito noudattavat tiukkaa linjaa, jossa tulevien tapahtumien paljastaminen on kiellettyä.

Siitäs saitte. Ähäkutti.

Hui kauhia. Oikein AI auktoriteetti sanoo noin.

No, ylläpito on hissukseen.

Vierailija
6966/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin joskus siinä aiemmassa ketjussa kummastella Manpreetin ja Meenan sisaruutta, kun heillä oli yhteisiä lapsuusmuistoja tai jotain ja ikäeroa kuitenkin aika paljon. Silloin ei tainnut selvitä Manpreetin ikä. Meena tuskin oli ainakaan paljon yli 30? Olen itse 47 ja olen kyllä pitänyt Manpreetia itseäni reilusti vanhempana, ehkä sellaisena hyvin säilyneenä vähän alle 6-kymppisenä, olihan se Manpreetin ex-mieskin (en muista nimeä, se intialainen) vanha ukkeli. 

Muistelisin että Manpreetillä olisi aikuisia lapsiakin. Jotain probleemaa oli tyttären kanssa, kun eivät olleet yhteyksissä. Vai muistanko väärin?

Joten ei Manpreet ole 49v.  

Emmewikin mukaan syntynyt 1973 joten 53 vuotias ollut viime vuonna. Ihan mielettömän on hyvin säilynyt vartaloltaan. Muuten on ihan aikuisen naisen näköinen. Ettekö muista kuinka Leylakin oli huulipyöreänä kun näki Manpreetin alastonkuvat. Sanoi WOW.

Käsikirjoittajat päätti muutta iän 49v, jotta suhde Rossiin ei ole niin ällö?

Ross on 38v. Mackenzie näyttelijä on 34v ,lähes 10v nuorempi kuin hahmonsa joka on 43v. Ikä on pitänyt sovittaa siihen mitä tiedettiin Moirasta ja hänet otettiin Charin miehekeksi. 

Miten Moira tähän liittyy?

Koeta nyt miettiä itse. Ikäero sisareen.

Ei se nyt vielä mitään selitä. Sisaruksilla voi olla parikytä vuottakin ikäeroa.

Väkäti vää..

Mikä palstahullu täällä sekoilee? 

Joka ketjussa oma häirik könsä? Vai sama kiertää ketjuja: alapeukuttaa/poistaa/solvaa? Hullun halvat huvit.........

Taivas. 90 päivää morsiamena ketjun alapeukuista itkijä on löytänyt tiensä tähän ketjuun. Kohta alkaa sitten kunnon häiriköinti. Sitä se tyyppi rakastaa. Sen lisäksi että itkee jos sen kommenttiin on laitettu alapeukku 🤡

Vierailija
6967/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kaivaa tähän Sanoma Oy:n näkyvillä olevan kiellon, ettei tv-ohjelmien juonipaljastuksista saa kirjoittaa?

Enkä hyväksy mitään kiusaaminen ja trollaaminen on kielletty, vaan ihan selväsanaisesti: ei juonipaljastuksia.

Kokemus, että tulee kiusatuksi tai trollatuksi on aina henkilön oma kokemus. Siihen vaikuttaa persoona ja aiemmat kokemukset. Se mikä yhdelle on kiusaamista, toiselle ei.

Täälläkin osa kokee juonipaljastukset kiusaamisena, jotkut ottavat sen neutraalisti ja joillekin se on suorastaan ok.

Sanoma Oy ei voi lähteä arvioimaan, mikä kenellekin on kiusaamista. Siis kun puhutaan vaikka että Ross menee sänkyyn Manpreetin kanssa. Kuka siinä on kiusaamisen kohde? Ei kukaan henkilökohtaisesti.

Eri asia on nimittely ja esim mt-ongelmaiseksi haukkuminen. Toistuvana se täyttää kiusaamisen kriteerit. Koska haukkuminen kohdistuu anonyymiin henkilöön, sekin on hyvin tulkinnanvaraista, täyttyykö kiusaamisen kriteerit.

Trollaaminen. Voisiko joku selittää konkreettisesti, mikä on "kiusaavaa" trollaamista ja mikä harmitonta.

Vierailija
6968/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin joskus siinä aiemmassa ketjussa kummastella Manpreetin ja Meenan sisaruutta, kun heillä oli yhteisiä lapsuusmuistoja tai jotain ja ikäeroa kuitenkin aika paljon. Silloin ei tainnut selvitä Manpreetin ikä. Meena tuskin oli ainakaan paljon yli 30? Olen itse 47 ja olen kyllä pitänyt Manpreetia itseäni reilusti vanhempana, ehkä sellaisena hyvin säilyneenä vähän alle 6-kymppisenä, olihan se Manpreetin ex-mieskin (en muista nimeä, se intialainen) vanha ukkeli. 

Muistelisin että Manpreetillä olisi aikuisia lapsiakin. Jotain probleemaa oli tyttären kanssa, kun eivät olleet yhteyksissä. Vai muistanko väärin?

Joten ei Manpreet ole 49v.  

Emmewikin mukaan syntynyt 1973 joten 53 vuotias ollut viime vuonna. Ihan mielettömän on hyvin säilynyt vartaloltaan. Muuten on ihan aikuisen naisen näköinen. Ettekö muista kuinka Leylakin oli huulipyöreänä kun näki Manpreetin alastonkuvat. Sanoi WOW.

Käsikirjoittajat päätti muutta iän 49v, jotta suhde Rossiin ei ole niin ällö?

Ross on 38v. Mackenzie näyttelijä on 34v ,lähes 10v nuorempi kuin hahmonsa joka on 43v. Ikä on pitänyt sovittaa siihen mitä tiedettiin Moirasta ja hänet otettiin Charin miehekeksi. 

Miten Moira tähän liittyy?

Koeta nyt miettiä itse. Ikäero sisareen.

Ei se nyt vielä mitään selitä. Sisaruksilla voi olla parikytä vuottakin ikäeroa.

Väkäti vää..

Mikä palstahullu täällä sekoilee? 

Joka ketjussa oma häirik könsä? Vai sama kiertää ketjuja: alapeukuttaa/poistaa/solvaa? Hullun halvat huvit.........

Taivas. 90 päivää morsiamena ketjun alapeukuista itkijä on löytänyt tiensä tähän ketjuun. Kohta alkaa sitten kunnon häiriköinti. Sitä se tyyppi rakastaa. Sen lisäksi että itkee jos sen kommenttiin on laitettu alapeukku 🤡

Toi sama taitaa pyöriä Kaunareissa, LaPromesassa ja Amazing racessa kriiseilemässä ja etsimässä Emmerdale-ketjun trollia. Kaunareissa ainakin tilitti, että Emmerdalen trolli on löytänyt tänne.

Täti ei millään usko olevansa väärässä. Jos se saa elämäänsä sisältöä jahtaamalla aaveita, niin siitä vaan.

Toisaalta, enhän minä varmaksi tiedä, jos joku sama tyyppi haastaa riitaa muissa ketjuissa. Tämä täti vaikuttaa vaan pelottavan pakkomielteiseltä.

Ja mitä häntä auttaa jahdata jotain "trollia"? 

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. 

Vierailija
6969/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmen katsojat tai siis heistä osa on riemuidiootteja jotka eivät ymmärrä että Emmen ketjuja on 3 joista juurikin tässä ei spoilata. Miten vtun tyhmiä ihmisiä voi ollakaan. Pitääkö heille tehdä oma ketju tyyliin "Emmerdale idiooteille"? 

Vierailija
6970/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hauska mummeli. Se itse pyörii monissa ketjuissa. Sitten se on vihainen ,kun se kuvittelee, että joku muukin on monissa ketjuissa. Ehkä onkin. Mutta miksi vain hänen pitäisi saada olla niissä? Komentelemassa ja suuttumassa, jos joku muu on eri mieltä tai sanoo vastaan.

Joku Vauva Av:n kaikkien ketjujen hallitsija tai kuningatar? Yksinvaltias? 

Vierailija
6971/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmen katsojat tai siis heistä osa on riemuidiootteja jotka eivät ymmärrä että Emmen ketjuja on 3 joista juurikin tässä ei spoilata. Miten vtun tyhmiä ihmisiä voi ollakaan. Pitääkö heille tehdä oma ketju tyyliin "Emmerdale idiooteille"? 

Tämä on Miksi Emmerdalessa 2025 niminen ketju. Täällä keskustellaan Emmerdalesta.

Tiedän kyllä, että ketjuja on luotu joka lähtöön. Niitähän linkataan tänne jatkuvasti. 

Siinä uusimmassa on peräti 11 viestiä. Ei ole järkevää hajauttaa keskustelua. Täällä voi vallan mainiosti rupatella kaikesta Emmeen liittyvästä.

Vierailija
6972/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun niin paljon halutaan jo tietää tulevia tapahtumia, niin puhutaanko niistä vaikka tässä ketjussa, eikä pilata tuota toista ketjua jossa keskustelijat eivät halua lukea juonipaljastuksia!" 

https://www.vauva.fi/keskustelu/4951754/emmerdale-juonipaljastusketju-m…

" Keskustele Emmerdalen jaksoista milloin tahansa, vaikka heti kun olet ne Katsomosta katsonut. Ei tarvitse enää elää television ohjelma-aikojen mukaan. Tervetuloa Emmerdalen ystävät 😀" 

https://www.vauva.fi/keskustelu/6591904/emmerdale-katsomosta-katsoville

Yhteisesti sovittiin että spoilaus on kiellettyä ja sille tehtiin oma ketju. Se ei vaan näemmä trolleille ja "minä-minä ja minun napa" - tyypeille kelpaa.. 

Vierailija
6973/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on hauska mummeli. Se itse pyörii monissa ketjuissa. Sitten se on vihainen ,kun se kuvittelee, että joku muukin on monissa ketjuissa. Ehkä onkin. Mutta miksi vain hänen pitäisi saada olla niissä? Komentelemassa ja suuttumassa, jos joku muu on eri mieltä tai sanoo vastaan.

Etkö tiedä kuka hän on? Minäpä tiedän. 

Vierailija
6974/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun niin paljon halutaan jo tietää tulevia tapahtumia, niin puhutaanko niistä vaikka tässä ketjussa, eikä pilata tuota toista ketjua jossa keskustelijat eivät halua lukea juonipaljastuksia!" 

" Keskustele Emmerdalen jaksoista milloin tahansa, vaikka heti kun olet ne Katsomosta katsonut. Ei tarvitse enää elää television ohjelma-aikojen mukaan. Tervetuloa Emmerdalen ystävät 😀" 

Yhteisesti sovittiin että spoilaus on kiellettyä ja sille tehtiin oma ketju. Se ei vaan näemmä trolleille ja "minä-minä ja minun napa" - tyypeille kelpaa.. 

Ketkä sopivat?

Vierailija
6975/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Miksi Emmerdalessa 2025 niminen ketju. Täällä keskustellaan Emmerdalesta.

Tiedän kyllä, että ketjuja on luotu joka lähtöön. Niitähän linkataan tänne jatkuvasti. 

Siinä uusimmassa on peräti 11 viestiä. Ei ole järkevää hajauttaa keskustelua. Täällä voi vallan mainiosti rupatella kaikesta Emmeen liittyvästä.

Se on just näin. Kaikki keskustelu emmestä tänne vaan.

Vierailija
6976/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinnyn surkimus joutui vuosi sitten tappeluun ei kertonut miksi, se oli gay  asia, vaan sanoi, että syyllinen oli Kammy, joka on sen paras kaveri. Nyt tapahtui sama hiljan kun Vinny itse hyökkäsi toisen kimppuun ja sanoi että se oli toinen. 

Inhottava tyyppi ollut koko ajan. Kunhan nyt lähtisi pian ja surkealla tavalla.

Kumpikin paljastunut mutta nilkki luonne muussakin. Cainin ja Charin lisäksi pahin. Char saa vain pahaa aikaseksi muille.

Tämä on mielenkiintoinen. Puhut ilmeisesti brittitahtiin? En ole huomannut Vinnyn ja Kammyn olevan kavereita.

Vierailija
6977/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä kuka hän on? Minäpä tiedän. 

Ok, kivat sulle

Vierailija
6978/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä sopivat?

Eikun hän päätti näin.

Vierailija
6979/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkee on kertoo mitä tulevis jaksois tulee tapahtumaan? Sittehä koko tv-ohjelman kattomine on turhaa jos tarinan tietää. Jos ketä kiinnostaa nii ottakoo selvää tulevasta, mut älköön kertoko sitä meil ketkä haluu säilyttää jännityksen. Eihä kukaa täyspäine lue ensin kirjankaa viimeist sivuu jotta saa tietää murhaajan tai saaks he toisensa. 

Vierailija
6980/7081 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkee on kertoo mitä tulevis jaksois tulee tapahtumaan? Sittehä koko tv-ohjelman kattomine on turhaa jos tarinan tietää. Jos ketä kiinnostaa nii ottakoo selvää tulevasta, mut älköön kertoko sitä meil ketkä haluu säilyttää jännityksen. Eihä kukaa täyspäine lue ensin kirjankaa viimeist sivuu jotta saa tietää murhaajan tai saaks he toisensa. 

Mikään pakko ei ole tätä ketjua lukea. Kai sen verran tajuat? En lukisi jos se noin paljon haittaisi. 

Ketju on lukittu.