Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mielenterveysdiagnooseja, joilla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle

Vierailija
07.11.2025 |

Masentunutta minusta ei saa, joten jotain muita, kiitos.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla monta vuotta ensin kuntoutus tuella 

Vierailija
82/89 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijarit pois systeemejä juonikkaasti kuppaamasta on minun mielipiteeni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tarjottiin pysyvää eläkettä mutta en halunnut sitä. Diagnoosina skitsoaffektiivinen häiriö. Kuntoutustuella olen ollut jo 16 vuotta ja kolme kertaa suljetulla osastolla psykoosin takia. Kahta eri neuroleptiä joudun syömään ja kovasta väsymyksestä kärsin. Harhoja ei ole ollut kyllä nyt vuosiin. 

Oletko katunut sitä kun kieltäydyit? Toki saisithan sinä eläkkeen nytkin, jos haluaisit.

Vierailija
84/89 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijarit pois systeemejä juonikkaasti kuppaamasta on minun mielipiteeni. 

Enpä usko, että haluaisit psykoottista työkaveria tai ammattilaista. 

Vierailija
85/89 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Minulle sanottiin suoraan, ettei nykyisin pääse edes psykoosisairauksilla. Kuntoutetaan ja työkokeillaan vuosikymmeniä.

No mutta, jos on jo työelämässä ja saanut palautetta dissosiatiivisista poissaolokohtauksista, jotka ovat aiheuttaneet vaaratilanteita töissä. Eikö työterveyshuollon kautta lähdetä silloin eläkeasiaa edistämään? Mikään lääkitys ei paranna persoonallisuushäiriötä, eikä lievintä sen oireita.

ap

Aina voit kokeilla, mutta noin 90 prosentin varmuudella et eläkettä tule nykypäivänä saamaan. Luonnevikoihin puree terapia ja ihan töihin pakottaminen ( työkokeilu).

Persoonallisuushäiriöstä ei välttämättä toivu kokonaan koskaan. Terapia kokeiltu, nyt aloittamassa toista. Omani on trauma bas

Kansanedustajan työ sopii sinulle mainiosti. Saat olla poissa ja poissaoleva ja sovit joukkoon erinomaisesti sillä siellä on paljon persoonallisuushäiriöisiä eikä sekoilu haittaa. 

Vierailija
86/89 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tarjottiin pysyvää eläkettä mutta en halunnut sitä. Diagnoosina skitsoaffektiivinen häiriö. Kuntoutustuella olen ollut jo 16 vuotta ja kolme kertaa suljetulla osastolla psykoosin takia. Kahta eri neuroleptiä joudun syömään ja kovasta väsymyksestä kärsin. Harhoja ei ole ollut kyllä nyt vuosiin. 

Et halunnut?

En minäkään halunnut, vaan jouduin, vaikka en olisi halunnut.

Nyt eläkkeellä ja ei tarvii enää hakemuksia täyttää.

Helppoa - vaikka ei toivottu loppulos - ja  vällömätöntä.

Vierailija
87/89 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan tehdä omaa työtäni enkä hakuais jäädä eläkkeelle edes silloin kun saisi jäädä.

Vierailija
88/89 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile lorvikatarria! Syn kohdalla ainoa diagnoosi ja lääkkeeksi raskas pakkotyö. 

Vierailija
89/89 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Minulle sanottiin suoraan, ettei nykyisin pääse edes psykoosisairauksilla. Kuntoutetaan ja työkokeillaan vuosikymmeniä.

No mutta, jos on jo työelämässä ja saanut palautetta dissosiatiivisista poissaolokohtauksista, jotka ovat aiheuttaneet vaaratilanteita töissä. Eikö työterveyshuollon kautta lähdetä silloin eläkeasiaa edistämään? Mikään lääkitys ei paranna persoonallisuushäiriötä, eikä lievintä sen oireita.

ap

Aina voit kokeilla, mutta noin 90 prosentin varmuudella et eläkettä tule nykypäivänä saamaan. Luonnevikoihin puree terapia ja ihan töihin pakottaminen ( työkokeilu).

Persoonallisuushäiriöstä ei välttämättä toivu kokonaan koskaan. Terapia ko

Vaikka tää kommentti on enimmäkseen vitsi, on siinä totuuden perä. Pahimmat tapaukset ei koskaan mee hoitoon, koska sairauden tunto puuttuu. He sitten sekoilevat itsensä usein vankilaan tai vallankahvaan, riippuu vähän oireista, kumpaan suuntaan polku vie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän