Kertokaa mielenterveysdiagnooseja, joilla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle
Masentunutta minusta ei saa, joten jotain muita, kiitos.
Kommentit (89)
Huijarit pois systeemejä juonikkaasti kuppaamasta on minun mielipiteeni.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tarjottiin pysyvää eläkettä mutta en halunnut sitä. Diagnoosina skitsoaffektiivinen häiriö. Kuntoutustuella olen ollut jo 16 vuotta ja kolme kertaa suljetulla osastolla psykoosin takia. Kahta eri neuroleptiä joudun syömään ja kovasta väsymyksestä kärsin. Harhoja ei ole ollut kyllä nyt vuosiin.
Oletko katunut sitä kun kieltäydyit? Toki saisithan sinä eläkkeen nytkin, jos haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Huijarit pois systeemejä juonikkaasti kuppaamasta on minun mielipiteeni.
Enpä usko, että haluaisit psykoottista työkaveria tai ammattilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minulle sanottiin suoraan, ettei nykyisin pääse edes psykoosisairauksilla. Kuntoutetaan ja työkokeillaan vuosikymmeniä.
No mutta, jos on jo työelämässä ja saanut palautetta dissosiatiivisista poissaolokohtauksista, jotka ovat aiheuttaneet vaaratilanteita töissä. Eikö työterveyshuollon kautta lähdetä silloin eläkeasiaa edistämään? Mikään lääkitys ei paranna persoonallisuushäiriötä, eikä lievintä sen oireita.
apAina voit kokeilla, mutta noin 90 prosentin varmuudella et eläkettä tule nykypäivänä saamaan. Luonnevikoihin puree terapia ja ihan töihin pakottaminen ( työkokeilu).
Persoonallisuushäiriöstä ei välttämättä toivu kokonaan koskaan. Terapia kokeiltu, nyt aloittamassa toista. Omani on trauma bas
Kansanedustajan työ sopii sinulle mainiosti. Saat olla poissa ja poissaoleva ja sovit joukkoon erinomaisesti sillä siellä on paljon persoonallisuushäiriöisiä eikä sekoilu haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tarjottiin pysyvää eläkettä mutta en halunnut sitä. Diagnoosina skitsoaffektiivinen häiriö. Kuntoutustuella olen ollut jo 16 vuotta ja kolme kertaa suljetulla osastolla psykoosin takia. Kahta eri neuroleptiä joudun syömään ja kovasta väsymyksestä kärsin. Harhoja ei ole ollut kyllä nyt vuosiin.
Et halunnut?
En minäkään halunnut, vaan jouduin, vaikka en olisi halunnut.
Nyt eläkkeellä ja ei tarvii enää hakemuksia täyttää.
Helppoa - vaikka ei toivottu loppulos - ja vällömätöntä.
Itse rakastan tehdä omaa työtäni enkä hakuais jäädä eläkkeelle edes silloin kun saisi jäädä.
Kokeile lorvikatarria! Syn kohdalla ainoa diagnoosi ja lääkkeeksi raskas pakkotyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minulle sanottiin suoraan, ettei nykyisin pääse edes psykoosisairauksilla. Kuntoutetaan ja työkokeillaan vuosikymmeniä.
No mutta, jos on jo työelämässä ja saanut palautetta dissosiatiivisista poissaolokohtauksista, jotka ovat aiheuttaneet vaaratilanteita töissä. Eikö työterveyshuollon kautta lähdetä silloin eläkeasiaa edistämään? Mikään lääkitys ei paranna persoonallisuushäiriötä, eikä lievintä sen oireita.
apAina voit kokeilla, mutta noin 90 prosentin varmuudella et eläkettä tule nykypäivänä saamaan. Luonnevikoihin puree terapia ja ihan töihin pakottaminen ( työkokeilu).
Persoonallisuushäiriöstä ei välttämättä toivu kokonaan koskaan. Terapia ko
Vaikka tää kommentti on enimmäkseen vitsi, on siinä totuuden perä. Pahimmat tapaukset ei koskaan mee hoitoon, koska sairauden tunto puuttuu. He sitten sekoilevat itsensä usein vankilaan tai vallankahvaan, riippuu vähän oireista, kumpaan suuntaan polku vie.
Pitää olla monta vuotta ensin kuntoutus tuella