Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mielenterveysdiagnooseja, joilla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle

Vierailija
07.11.2025 |

Masentunutta minusta ei saa, joten jotain muita, kiitos.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdeongelma

No ei todellakaan pääse tuolla eläkkeelle.

Vierailija
22/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Minulle sanottiin suoraan, ettei nykyisin pääse edes psykoosisairauksilla. Kuntoutetaan ja työkokeillaan vuosikymmeniä.

No mutta, jos on jo työelämässä ja saanut palautetta dissosiatiivisista poissaolokohtauksista, jotka ovat aiheuttaneet vaaratilanteita töissä. Eikö työterveyshuollon kautta lähdetä silloin eläkeasiaa edistämään? Mikään lääkitys ei paranna persoonallisuushäiriötä, eikä lievintä sen oireita.

ap

Ei auta. Sulle etsitään uusi työ, missä kohtaukset ei haittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Minulle sanottiin suoraan, ettei nykyisin pääse edes psykoosisairauksilla. Kuntoutetaan ja työkokeillaan vuosikymmeniä.

No mutta, jos on jo työelämässä ja saanut palautetta dissosiatiivisista poissaolokohtauksista, jotka ovat aiheuttaneet vaaratilanteita töissä. Eikö työterveyshuollon kautta lähdetä silloin eläkeasiaa edistämään? Mikään lääkitys ei paranna persoonallisuushäiriötä, eikä lievintä sen oireita.

ap

Ei auta. Sulle etsitään uusi työ, missä kohtaukset ei haittaa. 

Kuka sen mahtaa etsiä? Olen aina itse etsinyt omat työpaikkani.

ap

Vierailija
24/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ta kuntouttaa sinut vähemmän vaativiin tehtäviin.

Vierailija
25/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet romani. Töissä he ei käy eikä myöskään kortistossa

Vierailija
26/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minusta elämä teki masentuneen. Onneksi pääsin, vaihtoehtoa ei ollut. Työvuosia oli 30.

Vierailija
27/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ta kuntouttaa sinut vähemmän vaativiin tehtäviin.

Onko sellaisia enää? 

Vierailija
28/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään mt-ongelman diagnoosilla itsessään pääse vaan siitä sairaudesta mahdollisesti johtuvasta työkyvyttömyydestä. Ei pahinkaan mt-diagnoosi välttämättä tee työkyvytöntä ainakaan täysipäiväisesti.

Vierailija
29/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törppö aloitus. Ethän sä koskaan ole töissä ollutkaan.

Vierailija
30/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kuntoutustukea saa sukulainen, eläkettä ei ole myönnetty. On sairastanut skitsofreniaa toistakymmentä vuotta ja on avohoidossa, vaikka selvästi kuuluisi osastohoitoon. Ei ikinä ole ollut töissä, ei koulutusta, asuu valvotussa mt-asumisyksikössä, harhaisena ja selvästi psykoottisena lääkityksestä huolimatta. Ne Kelan lääkärithän on jumalasta seuraavia, jotka muka tuntevat nämä tapaukset,  edes näkemättä potilasta ikinä. Pelkkää politiikkaa ja tilastojen vääristelyähän tämä on, kun selvästi kroonisesti sairaita pidetään kuntoutujien listoilla.

Vierailija
31/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitää haitata elämää ja viedä työkyky jotta pääset eläkkeelle tai toinen vaihtoehto että sinut katsotaan sopeutumattomaksi ja vaaralliseksi työpaikalle/kouluun. 

Vierailija
32/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut. Saan psykoosikohtauksia joissa hyökkään ihmisten kimppuun. Trauma taustaa paljon ja vainoamista. Jos en olisi sanonut mitään olisin kerrankin joutunut päiväkotiin töihin. Olen käynyt lasten kimppuun myös. En muista jälkikäteen mitään mitä on tapahtunut. 16v työtön työnhakija jo. 

Vierailija
33/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio maksaa minulle vahingonkorvauksia,kun minua on kiusattu niin paljon!

Vierailija
34/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio maksaa minulle vahingonkorvauksia,kun minua on kiusattu niin paljon!

Minulla oli myös varakas vaikutusvaltainen isä joka tälle maalle maksoi veroja,ainakin sen 2 miljoonan verran mitä tulen maksamaan yhteiskunnalle!

Vierailija
35/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin nuorena epävakaan persoonan diagnoosilla. Mua kyllä hyvin raivokkaasti pyrittiin kuntouttamaan ja olinkin lopulta työkyvyttömyyseläkkeellä noin pari vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme