Kertokaa mielenterveysdiagnooseja, joilla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle
Masentunutta minusta ei saa, joten jotain muita, kiitos.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minulle sanottiin suoraan, ettei nykyisin pääse edes psykoosisairauksilla. Kuntoutetaan ja työkokeillaan vuosikymmeniä.
No mutta, jos on jo työelämässä ja saanut palautetta dissosiatiivisista poissaolokohtauksista, jotka ovat aiheuttaneet vaaratilanteita töissä. Eikö työterveyshuollon kautta lähdetä silloin eläkeasiaa edistämään? Mikään lääkitys ei paranna persoonallisuushäiriötä, eikä lievintä sen oireita.
ap
Ei auta. Sulle etsitään uusi työ, missä kohtaukset ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minulle sanottiin suoraan, ettei nykyisin pääse edes psykoosisairauksilla. Kuntoutetaan ja työkokeillaan vuosikymmeniä.
No mutta, jos on jo työelämässä ja saanut palautetta dissosiatiivisista poissaolokohtauksista, jotka ovat aiheuttaneet vaaratilanteita töissä. Eikö työterveyshuollon kautta lähdetä silloin eläkeasiaa edistämään? Mikään lääkitys ei paranna persoonallisuushäiriötä, eikä lievintä sen oireita.
apEi auta. Sulle etsitään uusi työ, missä kohtaukset ei haittaa.
Kuka sen mahtaa etsiä? Olen aina itse etsinyt omat työpaikkani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ta kuntouttaa sinut vähemmän vaativiin tehtäviin.
Jos olet romani. Töissä he ei käy eikä myöskään kortistossa
Ai, minusta elämä teki masentuneen. Onneksi pääsin, vaihtoehtoa ei ollut. Työvuosia oli 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apTa kuntouttaa sinut vähemmän vaativiin tehtäviin.
Onko sellaisia enää?
Ei minkään mt-ongelman diagnoosilla itsessään pääse vaan siitä sairaudesta mahdollisesti johtuvasta työkyvyttömyydestä. Ei pahinkaan mt-diagnoosi välttämättä tee työkyvytöntä ainakaan täysipäiväisesti.
Törppö aloitus. Ethän sä koskaan ole töissä ollutkaan.
Jotain kuntoutustukea saa sukulainen, eläkettä ei ole myönnetty. On sairastanut skitsofreniaa toistakymmentä vuotta ja on avohoidossa, vaikka selvästi kuuluisi osastohoitoon. Ei ikinä ole ollut töissä, ei koulutusta, asuu valvotussa mt-asumisyksikössä, harhaisena ja selvästi psykoottisena lääkityksestä huolimatta. Ne Kelan lääkärithän on jumalasta seuraavia, jotka muka tuntevat nämä tapaukset, edes näkemättä potilasta ikinä. Pelkkää politiikkaa ja tilastojen vääristelyähän tämä on, kun selvästi kroonisesti sairaita pidetään kuntoutujien listoilla.
Sen pitää haitata elämää ja viedä työkyky jotta pääset eläkkeelle tai toinen vaihtoehto että sinut katsotaan sopeutumattomaksi ja vaaralliseksi työpaikalle/kouluun.
En ole saanut. Saan psykoosikohtauksia joissa hyökkään ihmisten kimppuun. Trauma taustaa paljon ja vainoamista. Jos en olisi sanonut mitään olisin kerrankin joutunut päiväkotiin töihin. Olen käynyt lasten kimppuun myös. En muista jälkikäteen mitään mitä on tapahtunut. 16v työtön työnhakija jo.
Valtio maksaa minulle vahingonkorvauksia,kun minua on kiusattu niin paljon!
Vierailija kirjoitti:
Valtio maksaa minulle vahingonkorvauksia,kun minua on kiusattu niin paljon!
Minulla oli myös varakas vaikutusvaltainen isä joka tälle maalle maksoi veroja,ainakin sen 2 miljoonan verran mitä tulen maksamaan yhteiskunnalle!
Minä pääsin nuorena epävakaan persoonan diagnoosilla. Mua kyllä hyvin raivokkaasti pyrittiin kuntouttamaan ja olinkin lopulta työkyvyttömyyseläkkeellä noin pari vuotta.
No ei todellakaan pääse tuolla eläkkeelle.