Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teille koskaan niin, että teidän puoliso lyö teitä unissaan kasvoihin, ja on silmä mustana?

Vierailija
06.11.2025 |

Joutuuko tässä selittelemään kaikille ihmisille tulevat viikot, että ei ole kyse lähisuhdeväkivallasta, mutta ilmeet kertovat, ettei kaikki ole aivan varmoja pitäisikö tähän uskoa. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka noin hullun puolison vieressä nukkkuu? 

unimaailma,tv,leffat niistä jää jotain. näkee unta,joku hyökkää kimppuun. oma työ-joutuu käyttämään väkivaltaakin, tulee uniin, postraumaattiset reaktiot uneen- stressi- eli ei muuta. ihmisen keho ja aivot unitilassa- tiedäthän unet-niin uskomattomia. tai on joutunut väkivallan kohtteeksi-käy sitä yhä unissaan läpi- painajainen.

joku puhuuu unissaan, kävelee ulos ovestakin. ei noi hulluja ole.  

Vierailija
22/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran potkaisi, toivottavasti vahingossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt silmä mustaksi, mutta kerran mies löi minua napakasti kyynärpäällä naamaan kääntyillessään levottomasti. Itse olen lyönyt kerran yöpöytään silmäkulman niin, että tuli jälki, oli hotellissa jotenkin sängynlaitaa korkeammalla sopivasti. Hotelleissa tullut hankittua myös sääriin mustelmia, puiset sänkyjen laidat terävillä kulmilla reilusti patjan ulkopuolella ovat vaarallisia kun ei ole niihin tottunut.

Vierailija
24/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lewyn kappale taudin oire.

(Lewyn kappale -tautiin liittyy unettomuutta ja levottomuutta unen aikana. Siihen voi kuulua painajaisia, ääntelyä ja raajojen voimakasta liikuttelua, mikä on yleinen oire taudille..)

Vierailija
25/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä kävi niin että ennen kuin hommattiin omat sängyt minä unissani myörin ja hyörin ja pyörin ja potkin toisinaan niin paljon että miehellä jalat mustelmilla, nykyisin potkin seinää unissani onneksi ei ole naapureita.

Vierailija
26/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni näkee hyvin toiminnallisia unia, voi unissaan puhua ja huitoa. Joskus herätän hänet ja rauhoittelen. Onneksi ei ole vielä sattunut mitään vakavampaa.

Vierailija
27/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on erittäin voimakas unimaailma. Hän lukee paljon kirjoaja, johtuneeko niistä.  Puhetta ja karjahtelua jopa useilla eri kielillä voi kuulua yöllä.  Hän voi olla lääkiekko-ottelussa, kaataa puita, pudota laivasta, olla jossain kokouksessa tai roikkua vuoren rinteeltä, jolloin hän repii peittoani henkensä hädässä.  Hän lyö patjaa ja potkii unissaan.  Olen kysynyt, pitäisikö hänet herättää tuollaisessa tilanteessa, mutta ei kuulemma tarvitse, unet eivät ole niin pahoja, vaan enempi mielenkiintoisia.  Lapset ovat jo aikuisia, mutta sängyssämme nukkuvaa pientä koiraa hän on joskus luullut peruukiksi ja yrittänyt nostaa turkista, toisen kerran luuli koiran jalkaa lumiharjan varreksi.  Silloin koira pakeni taakseni kauhuissaan.  Joskus, kun hän on kovassti vauhdissa, komennan häntä nukkumaan ja mahdollisille yövieraillemme olen sanonut, että jos yöllä kuuluu kovaa möökkäämistä, ei tarvitse pelästyä.  Se on ihan normaalia.

Vierailija
28/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on erittäin voimakas unimaailma. Hän lukee paljon kirjoaja, johtuneeko niistä.  Puhetta ja karjahtelua jopa useilla eri kielillä voi kuulua yöllä.  Hän voi olla lääkiekko-ottelussa, kaataa puita, pudota laivasta, olla jossain kokouksessa tai roikkua vuoren rinteeltä, jolloin hän repii peittoani henkensä hädässä.  Hän lyö patjaa ja potkii unissaan.  Olen kysynyt, pitäisikö hänet herättää tuollaisessa tilanteessa, mutta ei kuulemma tarvitse, unet eivät ole niin pahoja, vaan enempi mielenkiintoisia.  Lapset ovat jo aikuisia, mutta sängyssämme nukkuvaa pientä koiraa hän on joskus luullut peruukiksi ja yrittänyt nostaa turkista, toisen kerran luuli koiran jalkaa lumiharjan varreksi.  Silloin koira pakeni taakseni kauhuissaan.  Joskus, kun hän on kovassti vauhdissa, komennan häntä nukkumaan ja mahdollisille yövieraillemme olen sanonut, että jos yöllä kuuluu kovaa möökkäämistä, ei tarvitse pelästyä.&n

Kauhea mies.

Vierailija
29/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappelin kerran unissani Putinin kanssa ja potkaisin vaimoa. Ei tykännyt. Yks toistuva uni on sellainen että olen ampumassa rankkaria futisottelussa ja taas vaimo saa kärsiä.

Meillä kävi sama juttu. Mies uneksi futispeluusta ja potkaisi mua polveen. Onneksi oli peitto suojana. 

Vierailija
30/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nar sisti on se joka häiritsee unta ja sadis missaan lyö kun nukut.

Vierailija
31/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten riehujien kanssa pitäis nukkua eri osoitteissa.

Vierailija
32/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nar sisti on se joka häiritsee unta ja sadis missaan lyö kun nukut.

Narsisti voi myös ränkyttää ulko-ovea että saa mahdollisimman paljon melua aikaan.

Vierailija
33/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin ovissa ei ole kahvaa, vain paiskaaminen onnistuu. Harkitkaa naiset tarkasti millaisen häirikön ja piinaajan kanssa muutatte omakotitaloon. Meluaja voi naapurin sijasta olla perheenjäsen. Kunnes se heittää hittoon elämästään.

Vierailija
34/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista voimallista unissaan riehumista esiintyy toistuvasti, kannattaisi mennä neurologisiin ja / tai unilääketieteellisiin tutkimuksiin. REM -unessa lihasten pitäisi olla halvaantuneessa tilassa, eli uneksitut liikkeet eivät silloin voi toteutua. Jos kroppa toteuttaa uneksitut liikkeet, se voi olla tulevan Parkinsonin taudin ensioire: 

Parkinson's disease (PD) and REM sleep behavior disorder (RBD) are strongly linked, with RBD often preceding the motor symptoms of PD by many years. RBD involves acting out dreams, while PD is a neurodegenerative disorder affecting movement. The presence of RBD in an individual indicates an elevated risk for developing PD or other neurodegenerative diseases like Lewy body dementia 

Vierailija
35/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Toi kuulostaa just siltä miltä kuulostaa. Hätävalheelta. Tosin poikani löi joskus taaperona otstalla multa veret nenästä kun hyppäsi sohvalla pää edellä syliin... :D 

Olisi tuossa ollut potentiaalia mustaan silmäänkin. Pomollani, / naispuolinen oli joskus sellainen edellä kuvailemastani syystä. 

Vierailija
36/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolisosi

a) peukunkäyttäjä?

b) Parkinson-potilas?

c) pak ola inen?

Normaali ihminen ei riehu unissaan. Vain jos on traumatisoitunut, vammautunut tai itse pilannut aivonsa, niin tuollaista voi käydä.

Vierailija
37/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi kerran niin, että kissani kiipeili sängynpäädyssä minun makoillessa, ja putosi siitä suoraan naamalleni. Seurauksena aivan ihmeellisesti musta silmä, aivan kuin olisin saanut nyrkistä. Kiva sitten selittää töissä, että kissa putosi naamalle. Epäilen että alle 50% uskoi. Joskus totuus on tarua ihmeellisempää.

Vierailija
38/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on erittäin voimakas unimaailma. Hän lukee paljon kirjoaja, johtuneeko niistä.  Puhetta ja karjahtelua jopa useilla eri kielillä voi kuulua yöllä.  Hän voi olla lääkiekko-ottelussa, kaataa puita, pudota laivasta, olla jossain kokouksessa tai roikkua vuoren rinteeltä, jolloin hän repii peittoani henkensä hädässä.  Hän lyö patjaa ja potkii unissaan.  Olen kysynyt, pitäisikö hänet herättää tuollaisessa tilanteessa, mutta ei kuulemma tarvitse, unet eivät ole niin pahoja, vaan enempi mielenkiintoisia.  Lapset ovat jo aikuisia, mutta sängyssämme nukkuvaa pientä koiraa hän on joskus luullut peruukiksi ja yrittänyt nostaa turkista, toisen kerran luuli koiran jalkaa lumiharjan varreksi.  Silloin koira pakeni taakseni kauhuissaan.  Joskus, kun hän on kovassti vauhdissa, komennan häntä nukkumaan ja mahdollisille yövieraillemme olen sanonut, että jos yöllä kuuluu kovaa möökkäämistä, ei tarvitse pelästyä.&n

Ja sitten päivällä hän laiskottelee ja nuokkuu, kun on unissaan työskennellyt noin kovasti?

Vierailija
39/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkin psyykenlääkkeet voivat aiheuttaa painajaisia ja levottomia unia.

Vierailija
40/54 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Onneksi meillä ei ole tällaisia ongelmia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi