Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Marin haluaa VALTAA! Ilmoitti sen Jenkeissä haastattelussa

Vierailija
06.11.2025 |

Tulihan se sieltä! 

Iltiksen jutusta voi lukea, mitä muuta hän haluaa.

Kommentit (368)

Vierailija
61/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaalit ratkaisevat, ei Sannan vallanhimo.

Vaalit eivät ratkaise. Ministeriksi kutsuitaan nepotismin perusteilla ja vielä pahempaa on puolueiden aivot. Taustavaikuttajat, jotka eivät enää itse ole naamallaan mukana politiikassa, mutta toimivat strategeina puolueessa ja heitä on pakko kumarrella. Matti Vanhanen esimerkiksi. Tämä dinosauruksen ikäinen harmaa eminenssi takaa sen että suomettumisen aika jatkuu niin kauan kuin Vanhanen elää. Vaikka on keskustalainen, vaikuttaa usemman puolueen linjauksiin. Ryhmäkuri pitää huolen siitä että eminenssien ajatuskulut jalkautetaan päivän politiikkaan.

Mistä lähtien ex-poliitikot on päättäneet mitään? Marin tai Vanhanen?

Liioittelet niiden vaikutusvaltaa.

No ketkäs sitten päättä

Jos ei osaa erottaa, että ketkä ovat poliitikkoina eduskunnassa, ja ketkä ovat ex-poliitikkoja kotona sohvalla, niin kannattaa perehtyä asioihin tarkemmin.

Ja Vanhanen on keskustaa, Marin demari, joten on teillä oudot salaliittoteoriat.

Vierailija
62/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Eiköhän suurin osa poliitikoista halua.

Näin on. Eihän sitä muuten voi muuttaa asioita. Miksi persut halusivat hallitukseen? Siksi, että siellä voi vaikuttaa. 

Aivan. Vaikuttaa. Mutta sitä sanaa Sanna ei käyttänyt, jolloin koko lause saa ihan toisenlaisen merkityksen.

Merkitys on ihan sama. 

Ei muuten ole!

Jos Halla-aho sanoisi haluavansa valtaa (jota hän tietenkin haluaa), persupojilla jöpöttäisi pili pystyssä seuraavan viikon. Hieno mies. Haluaa vaikuttaa meitin asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Me tarvitaankin enemmän fiksuja ihmisiä valtaan.

Etkö ymmärrä, mitä valta tarkoittaa tai vaikuttaminen?

Jos minulla on valtaa ja sanon, että hyppää ikkunasta alas, niin sinähän hyppäät, halusit tai et.

Mutta jos haluan sanoillani vaikuttaa siihen, että hyppäät, niin silloin sinä itse päätät onko minun sanoillani tarpeeksi suuri painoarvo, että tekisit niin. Luulen, että jälkimmäsessä tapauksessa et hyppäisi.

Vierailija
64/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaalit ratkaisevat, ei Sannan vallanhimo.

Onneksi ratkasivat, ja Sanna tippui pääministerin paikalta. Suomi ei olisi kestänyt toista vaalikautta Sannan vetämää hallitusta, ja henkilöpalvonnan mukanaan tuomaa riskiä autoritaarisesta hallinnosta. 

Täsmälleen samaa mieltä. Olin oikeasti huolissaan henkilökultista. HS, jonka pitäisi olla kriittinen vallanpitäjiä kohtaan, keskittyi ylistämään Marinia ja lakaisi maton alle elvytyspaketti- ja Uniper-asiat. Ja sensuroi kriittiset kommentit Marinista.

Lisäksi se, että pääministerin kansliasta johdettiin propagandakampnjaa whattsapp viestein mennä ylistämään Marinia keskustelufoorumeille, sen pitäisi olla etusivun uutinen mutta ei ollut.

Media ei tehnyt sille kuuluvia t

Miten voidaan varmistaa ettei media jatkossa lähde rakentamaan henkilökulttia valovoimaiselle Oikeinajattelijalle?

Vierailija
65/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on valtaa ja sanon, että hyppää ikkunasta alas, niin sinähän hyppäät, halusit tai et.

Mutta jos haluan sanoillani vaikuttaa siihen, että hyppäät, niin silloin sinä itse päätät onko minun sanoillani tarpeeksi suuri painoarvo, että tekisit niin. Luulen, että jälkimmäsessä tapauksessa et hyppäisi.

Persu taas hämmentää. Puhummeko vallasta siten kuin se klassisesti määritellään? Hmmhhmmmh. Keskustellaanpa tästä nyt tunteroinen jos toinenkin. 🥱

Vierailija
66/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna ei vaan tajuu. 😸

Vierailija
67/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persu taas hämmentää. Puhummeko vallasta siten kuin se klassisesti määritellään? Hmmhhmmmh. Keskustellaanpa tästä nyt tunteroinen jos toinenkin. 🥱

Tottakai, jos et muuten ymmärrä. Tosin siihen tämä foorumi on liian yksniitinen, kuten sinäkin.

Vierailija
68/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes, and?

Vierailija
69/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin kertoi, että naisella sit pidetään paheena. Toisin kuin miehillä. Niin kuin sinäkin pidät.

Kertoo enemmän sinusta ihmisenä.

Vierailija
70/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna haluaa jälleen jauhottaa suomalaiset, iloa, valoa ja VALTAA. 😯

Kaikkeahan sitä voi haluta, vaikka kuun taivaalta.

Vierailija
71/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa valtaa auttaakseen ihmisiä. Niinkuin moni muukin. Mikä tuossa on nyt niin ihmeellistä? Parempi tapa tuokin on kuin Apn kaltaisten vauvalaisten katkera rienaus. 

Vierailija
72/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vallassa oleva ihminen voi käyttää sitä valtaansa myös hyvään. Valta, vaikuttaminen ja vaikutusvalta ovat hyvin pitkälti yhteydessä toisiinsa. Jos sinulla on valtaa, pystyt vaikuttamaan. Jos sinulla ei ole valtaa, et juurikaan pysty vaikuttamaan. Poliitikkona työskennellessä on valtaa, mutta vauvapalstalle kirjoitellessa ei juurikaan.

Vierailija
73/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinin näytöt on annettu. Ei enää valtaa tälliselle ihmiselle. Me näimme, miten se turmeli hänet. 

Tarkoitatko jakkupukugatea vai aamiaissämpylöitä?

Vierailija
74/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuota. Mitähän poliitikot yleensä haluavat???

Yleensä poliitikot osaavat asettaa sanansa oikein. En ole koskaan kuullut, että joku sanoisi suoraan haluavansa valtaa. Sen sijaan poliitikon jargoniin kuuluu sanoa, että haluaa VAIKUTTAA Suomen ja suomalaisten oloihin tavalla tai toisella. Sitäpaitsi kansanedustaja saa valtakirjan toimiakseen äänestäjiensä puolesta ja näiden toiveiden pohjalta eduskunnassa ja hallituksessa. 

Jos Sanna Marin tarkoitti vallanhalullaan tilaisuutta päästä uudelleen politiikkaan toteuttaakseen siellä omia ideoitaan, niin vielä enemmän sotki itseään suohon. Omien ideoiden toteuttamista varten hänellä on oma yritys, jossa voi niitä ideoitaan työstää, kehittää ja toteuttaa. No, onko kukaan havainnut häneltä yhtäkään toteutunutta ideaa?

Lisäksi luulisi Sannan ymmärtävän, että politiikka Suomessa ei ainakaan toistaiseksi

Sinä et ilmeisesti ole ymmärtänyt laisinkaan.

Vierailija
75/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa valtaa auttaakseen ihmisiä. Niinkuin moni muukin. Mikä tuossa on nyt niin ihmeellistä? Parempi tapa tuokin on kuin Apn kaltaisten vauvalaisten katkera rienaus. 

Ai haluaa? Miten se tuli esille silloin, kun hän oli pääministeri? 

Vierailija
76/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannan kausi loppui huipputyöllisyyteen ja kansalaisten usko yhteiskuntaan ja kuluttamiseen oli huipputasoa.

Kaikki se minkä orpo ja purra tuhosivat. Tämä on katkeraa teille mutta se on vain myönnettävä koska numerot ei valehtele.

Itkekää lisää ja kyllähän te itkettekin.

Vierailija
77/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Sanna palaa politiikkaan ja voittaa vaalit niin vaalit on varastettu.

Miksi persut kuulostaa ihan trumpisteilta?

Ai niin, koska ovat samalla tavalla autoritäärisesta menosta innostuva kultti.

Vierailija
78/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannan kausi loppui huipputyöllisyyteen ja kansalaisten usko yhteiskuntaan ja kuluttamiseen oli huipputasoa.

Kaikki se minkä orpo ja purra tuhosivat. Tämä on katkeraa teille mutta se on vain myönnettävä koska numerot ei valehtele.

Kuka tahansa osaa työllistää kuten Sanna teki, aivan kuka tahansa.  Mitä ne työpaikat tuottivat?

Vierailija
79/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valta ei pue Sannaa. Nousi keltainen neste hattuun. Keskiössä oli Sanna itse, tuo niin nuori, ihailtu, laiha, kaunis nainen. Ei äänestäjät ja heidän asiat. Mikään adjektiivi ei kuvaa Sannan työtä, vaan häntä itseä. 

Sannaa ei muisteta hänen puheistaan, älystään, merkittävistä teoista politiikassa, vaan ulkonäöstä, ennätysvelasta ja bilettämisestä b-julkkujen kanssa. Toivotaan ettei hänelle anneta enää valtaa kykynsä näytettyään. 

Vierailija
80/368 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa osaa työllistää kuten Sanna teki, aivan kuka tahansa.  Mitä ne työpaikat tuottivat?

Sinä voit kysyä niistä maista joissa on hyvä työllisyys. Suomessa on on nyt orpon ja purran toimien seurauksena EU:n huonoin työllisyys Espanjan kanssa.

Kysy orpolta mitä työpaikat maalle tuottaa.

Sitä ei nimittäin edes kiinnosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi