Hämmästelen mitä tuossa 3v:n kuolemassa oikein on käynyt
Oma vanhempi ajanut autolla päälle paikassa johon ei autolla ilm.saisi ajaa.
Onko ollut kiire ja vipattu lapsi vain autosta ulos vai mitä ihmettä? Miksi oli ajetti päin aitaa? Oliko lapsi aidan toisella puolella?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Tänään parkkipaikalla joku tuuttaili mulle, kun peruutin. No mulla on tutka takana, joka ilmoittaa sentilleen, miten kaukana lähin objekti on, luotan siihen. Kuinka uusissa/vanhoissa autoissa tutkaa ei ole?
Kuvasta päätellen oli Toyotan sähköauto eli about vuosimallia 2022-2025, luulis että 40-50 tonnia maksavassa autossa joku tutka olis.
Ehkä kuljettaja tuli tulevaisuudesta deletoimaan tulevaisuuden Stalinin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan nyt tajua että manuaali auto hyppää jos jätät vaihteen ykköselle ja käynnistät auton ja unohdat painaa kytkimen pohjaan.
Voi käydä jos normaalisti ajaa automaattia tai kokematon kuski.
No ei kyllä tasan hyppää aidan päälle, ellet ole ihan kiinni aidassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin, että olisi törmännyt päiväkodin aitaan ja lapsi toisella puolella?
Jos näin, niin ehkä lapsi on jäänyt päiväkodin pihalle ulkoilemaan, vanhempi palannut autolle ja painanut jarrun sijasta kaasua, jolloin syöksynyt päin aitaa.
Ja auto mahdollisesti oli pysäköitynä päiväkodin aidan eteen, jossa ei ollut parkkipaikkaa?
Miksi painaisi jarrua, jos on lähdössä ajamaan? Ja miksi painaisi tarmokkaasti kaasua, kun ajaa parkkipaikalla? Olisiko jalka lipsahtanut?
Sähköautossa pitää painaa ensiksi jarrua, jos aikoo parkista lähteä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan nyt tajua että manuaali auto hyppää jos jätät vaihteen ykköselle ja käynnistät auton ja unohdat painaa kytkimen pohjaan.
Missä sähköautossa on kytkinpoljin ja ykkös vaihde?
Minulle jäi epäselväksi tuosta Hesarin jutusta, oliko kyseessä juuri tämän kuolleen lapsen vanhempi vai vain joku huoltaja, joka oli jättänyt oman lapsensa hoitoon ja lähtenyt sitten autolla pihasta. Mielestäni tuon uutisen voi käsittää kummallakin tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin, että olisi törmännyt päiväkodin aitaan ja lapsi toisella puolella?
Jos näin, niin ehkä lapsi on jäänyt päiväkodin pihalle ulkoilemaan, vanhempi palannut autolle ja painanut jarrun sijasta kaasua, jolloin syöksynyt päin aitaa.
Ja auto mahdollisesti oli pysäköitynä päiväkodin aidan eteen, jossa ei ollut parkkipaikkaa?
Miksi painaisi jarrua, jos on lähdössä ajamaan? Ja miksi painaisi tarmokkaasti kaasua, kun ajaa parkkipaikalla? Olisiko jalka lipsahtanut?
Sähköautossa pitää painaa ensiksi jarrua, jos aikoo parkista lähteä eteenpäin.
Aivan. Miksi auto sitten olisi syöksynyt, kun aina ennen liikkeellelähtöä täytyy painaa jarrua, ja SITTEN valita joko eteen tai peruutus? Eli auto ei lähde minnekään, ellei paina ensin jarrua. Ja jarruttaessa tunnetusti ei liikuta.
Vai tarkoitatteko sitä, että sekotti peruutuksen (R) ja eteenpäin ajamisen (D)?
Silti on kyllä todella pontevasti painanut poljinta, oli lähdössä eteen tai taakse. Kuka ajaa noin holtittomasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne meni niin, että lapsi lähti auton sisältä samaan aikaan kun äiti oli poistumassa autosta. Jostain syystä isä peruutti vahingossa lapsen päälle.
Asunnon naapurit olivat kuulleet jo samana päivänä että lapsi oli menehtynyt vammoihinsa. En tiedä miksi siitä kerrottiin lehdistölle vasta nyt.
Kamala tapaus. Olen pienenä leikkinyt tuolla pihalla.
Tuon ikäisen pitäisi olla turvaistuimessa, ja niissä vöissä on sellainen lukitus että ei saa edes lapsi itse auki! Joten virhe jo käynyt siinä että lapsi pystyy itsenäisesti poistumaan autosta.
No kuski ei ollut valkoinen.
Kaikilla ei ole niin tarkkaa. Ja onko edes turvaistuintakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään parkkipaikalla joku tuuttaili mulle, kun peruutin. No mulla on tutka takana, joka ilmoittaa sentilleen, miten kaukana lähin objekti on, luotan siihen. Kuinka uusissa/vanhoissa autoissa tutkaa ei ole?
Kuvasta päätellen oli Toyotan sähköauto eli about vuosimallia 2022-2025, luulis että 40-50 tonnia maksavassa autossa joku tutka olis.
Ja näissä on automaattivaihteet, eli kyse ei ole kytkimen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne meni niin, että lapsi lähti auton sisältä samaan aikaan kun äiti oli poistumassa autosta. Jostain syystä isä peruutti vahingossa lapsen päälle.
Asunnon naapurit olivat kuulleet jo samana päivänä että lapsi oli menehtynyt vammoihinsa. En tiedä miksi siitä kerrottiin lehdistölle vasta nyt.
Eli oliko aita auton etupuolella, ja säikähtänyt isä ajoi siitä läpi kun yritti vauhdilla korjata tilanteen huomattuaan lapsen jääneen auton takana alle?
Vierailija kirjoitti:
Manuaalivaihteinen auto sammuu saman tien, jos vaihde on startissa päällä ja kytkin ylhäällä. Ei se ilman kaasua mihinkään lähde, pikku hytkäys voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole mukaan sähköautossa tutkaa, v. 2023
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on mennyt joskus automaattivaihteisessa kaasu ja jarru sekaisin ja törmäsin autotallin oveen. Se on ihan looginen selitys, mutta sitä en tajua miksi se taapero osui reitille :(
Sama juttu. Kauheeta tällainen vahinko. Loppuelämän tuska ja syyllisyys. 😭
Lukekaa tämä, te älyn jättiläiset jotka tässä meidän kulmilla käytte mielestänne oikeutetusti pikaisesti kiskalla ja tempaisette autonne "ihan vaan hetkeksi" vauhdilla jalkakäytävälle. Siinä on kaksi koulua ja päiväkoti vieressä, ei käy lapsella mielessä että sieltä on tulossa auto kävelytielle tai että toi tollo peruuttaa tässä pahvimuki kourassa. Kyl ne nikotiinipussit ja aamupalakahvin ehtii hakea myös niin, että etsii autolle parkkipaikan. Sakot tietysti tullut monille, on tapana soittaa noista ja rekkari talteen.
Mun isä aikoinaan ajoi meidän perheen koiran päälle just silleen että painoi vahingossa kaasua ja auto nykäisi rajusti eteenpäin. Joku oikosulku polkimien suhteen kun oli vähän kiire. Koira menehtyi, oli tullut iskää vastaan eikä kukaan kuvitellut että auto enää liikahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tutka estä vahinkoa kun painat vahingossa kaasua jarrun sijaan.
Pahimmassa tapauksessa olis menny pari lasta siellä aidan toisellakin puolella. Toivoisin jonkinlaista ulostuloa varhaiskasvatuksen johdolta eri kaupungeissa siitä, että niin kiire ei saattajalla ole että ajetaan kävelyteille tai vauhdilla ulos ruudusta päiväkodin parkkiksella.
Vierailija kirjoitti:
Akalla lähtenyt auto täysin lapasesta, mennyt ns. pedaalit sekaisin.
Missään ei ole sanottu onko se mies vai nainen. Heijastelet oman misogynistisen maailmasi näkyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oliko aita auton etupuolella, ja säikähtänyt isä ajoi siitä läpi kun yritti vauhdilla korjata tilanteen huomattuaan lapsen jääneen auton takana alle?
Isä? Vai äiti?