Hämmästelen mitä tuossa 3v:n kuolemassa oikein on käynyt
Oma vanhempi ajanut autolla päälle paikassa johon ei autolla ilm.saisi ajaa.
Onko ollut kiire ja vipattu lapsi vain autosta ulos vai mitä ihmettä? Miksi oli ajetti päin aitaa? Oliko lapsi aidan toisella puolella?
Kommentit (76)
Ymmärsin, että olisi törmännyt päiväkodin aitaan ja lapsi toisella puolella?
Jos näin, niin ehkä lapsi on jäänyt päiväkodin pihalle ulkoilemaan, vanhempi palannut autolle ja painanut jarrun sijasta kaasua, jolloin syöksynyt päin aitaa.
Ja auto mahdollisesti oli pysäköitynä päiväkodin aidan eteen, jossa ei ollut parkkipaikkaa?
Tänään parkkipaikalla joku tuuttaili mulle, kun peruutin. No mulla on tutka takana, joka ilmoittaa sentilleen, miten kaukana lähin objekti on, luotan siihen. Kuinka uusissa/vanhoissa autoissa tutkaa ei ole?
Ei meidän päiväkotiin kukaan vie lastaan niin, että jättäisi 3 vuotiaan parkkipaikalta yksin menemään sisälle. Kaikki saattavat lapsensa sisälle ja hoitajat ottavat vastaan.
Epäilen joko dementoitunutta isovanhempaa tai maahan muuttajaa.
Joskus vuosia sitten vein lapsia jäähallille harjoituksiin. Pimeällä parkkipaikalla juoksenteli yksin noin 3-4 vuotias lapsi. Sanoin hänen äidilleen, että lapses on parkkipaikalla, äitee oli siis pukukopissa auttamassa toista lastaan. Äiti vaan nauroi että heillä on vähän tämmöstä, heh hee. Eli kaikki ei välttämättä vaan ole niin kiinnostuneita omista lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin, että olisi törmännyt päiväkodin aitaan ja lapsi toisella puolella?
Jos näin, niin ehkä lapsi on jäänyt päiväkodin pihalle ulkoilemaan, vanhempi palannut autolle ja painanut jarrun sijasta kaasua, jolloin syöksynyt päin aitaa.
Ja auto mahdollisesti oli pysäköitynä päiväkodin aidan eteen, jossa ei ollut parkkipaikkaa?
Miksi painaisi jarrua, jos on lähdössä ajamaan? Ja miksi painaisi tarmokkaasti kaasua, kun ajaa parkkipaikalla? Olisiko jalka lipsahtanut?
Tilanne meni niin, että lapsi lähti auton sisältä samaan aikaan kun äiti oli poistumassa autosta. Jostain syystä isä peruutti vahingossa lapsen päälle.
Asunnon naapurit olivat kuulleet jo samana päivänä että lapsi oli menehtynyt vammoihinsa. En tiedä miksi siitä kerrottiin lehdistölle vasta nyt.
Kamala tapaus. Olen pienenä leikkinyt tuolla pihalla.
Siis isä oli maahanmuuttaja ja jätti lapsen pihalle ja ajoi päälle. Suomalaiset vie päikkyyn niin kun pitää. Yleensä tarhassa ei ulkoilla 9.15 vaan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos laittoi lapsen menevän yksinään sisälle eikä näin sitten käynytkään vaan juoksi auton alle. Isä lähtenyt samantien kun saanut lapsen ulos autosta.
Kuka sen aidan kaatoi?
Yksi mahdollisuus:
Vanhempi pysäköinyt aidan eteen, johon ei olisi saanut pysäköidä (ei mitään koroketta tai vastaavaa aidan ja auton välissä).
Lapsi viety päiväkodin pihalle. Sitten lähdetty painamalla voimakkaasti kaasua peruutukseen, mutta peruutusvaihde ei ollutkaan päällä, vaan auto syöksynytkin eteenpäin.
Jos on käynyt näin, niin voi ei. Toivoisin, että väärinpysäköintiin kiinnitettäisiin enemmän huomiota. Se on vaarallista ja hyvin tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne meni niin, että lapsi lähti auton sisältä samaan aikaan kun äiti oli poistumassa autosta. Jostain syystä isä peruutti vahingossa lapsen päälle.
Asunnon naapurit olivat kuulleet jo samana päivänä että lapsi oli menehtynyt vammoihinsa. En tiedä miksi siitä kerrottiin lehdistölle vasta nyt.
No entäs se aita?
Vierailija kirjoitti:
Siis isä oli maahanmuuttaja ja jätti lapsen pihalle ja ajoi päälle. Suomalaiset vie päikkyyn niin kun pitää. Yleensä tarhassa ei ulkoilla 9.15 vaan myöhemmin.
Ainakin meidän lapsen päiväkodissa osa ulkoilee klo 9.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisen pitäisi olla turvaistuimessa, ja niissä vöissä on sellainen lukitus että ei saa edes lapsi itse auki! Joten virhe jo käynyt siinä että lapsi pystyy itsenäisesti poistumaan autosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisen pitäisi olla turvaistuimessa, ja niissä vöissä on sellainen lukitus että ei saa edes lapsi itse auki! Joten virhe jo käynyt siinä että lapsi pystyy itsenäisesti poistumaan autosta.
No kuski ei ollut valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikilla ei ole turvaistuinta.
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla, että lapsi oli aidan sisäpuolella ja huoltaja kääntänyt autoa ahtaassa paikassa (jos oli siellä kävelytiellä tmv) ja peruuttanut aidan nurin ja lapsi jäänyt alle?
En muuten oikein osaa tuota ajatella, kun oudolta vaikuttaa, että lapsi olisi jätetty auton viereen hengailemaan itsekseen.
Näin minäkin ajattelen. Se nurin mennyt aika viitaisi tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla, että lapsi oli aidan sisäpuolella ja huoltaja kääntänyt autoa ahtaassa paikassa (jos oli siellä kävelytiellä tmv) ja peruuttanut aidan nurin ja lapsi jäänyt alle?
En muuten oikein osaa tuota ajatella, kun oudolta vaikuttaa, että lapsi olisi jätetty auton viereen hengailemaan itsekseen.
Näin minäkin ajattelen. Se nurin mennyt aika viitaisi tähän.
Ja lapsi ollut aivan aidan vieressä vilkuttamassa poislähtevälle vanhemmalleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän päiväkotiin kukaan vie lastaan niin, että jättäisi 3 vuotiaan parkkipaikalta yksin menemään sisälle. Kaikki saattavat lapsensa sisälle ja hoitajat ottavat vastaan.
Epäilen joko dementoitunutta isovanhempaa tai maahan muuttajaa.
Ehkä isoisovamhempaa. Itse 51- vuotiaana isovanhempana vien lapsenlasta hoitoon niin olen huolellisempi kuin kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on mennyt joskus automaattivaihteisessa kaasu ja jarru sekaisin ja törmäsin autotallin oveen. Se on ihan looginen selitys, mutta sitä en tajua miksi se taapero osui reitille :(
Mä en ole koskaan tajunnut tätä joidenkin ihmisten ajotyyliä, missä liikkeellelähtö tapahtuu aina kaasua huudattamalla.
On mulla joskus itsekin käynyt niin että automaatissa vaihde onkin ollut väärään suuntaan tai vapaalla, mutta ei auto ole siitä huolimatta koskaan hyökännyt hallitsemattomasti mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on mennyt joskus automaattivaihteisessa kaasu ja jarru sekaisin ja törmäsin autotallin oveen. Se on ihan looginen selitys, mutta sitä en tajua miksi se taapero osui reitille :(
Oli just jättänyt lapsen auton kyydistä. Ehkä hoitaja ollut vastassa. Tai jättänyt lapsen lähemmäs hoitopaikkaa ja siirtänyt autoa ennen sisälle menoa. Sekosi vaihteissa. Tuo on automaatin riski. Tuttunikin tömäytti talonsa seinään, kun ajatuksissaan laittoi Dn päälle Rn sijaan.
Jos laittoi lapsen menevän yksinään sisälle eikä näin sitten käynytkään vaan juoksi auton alle. Isä lähtenyt samantien kun saanut lapsen ulos autosta.