Miksi suomalaisille on mahdotonta juoda vain yksi lasillinen, kuten italialaiset tekee?
Suomessa se on kaikki tai ei mitään, jos juo yhden lasin pidetään alkoholistina. Italiassa taas pidetään alkoholistina jos ei voi juoda vain yhtä, vaan pitää juoda joko 0 tai 10-20.
Kommentit (30)
Helposti menee vain yksi. Toki jos on taipumusta siihen, ettei pysty hallitsemaan juomistaan (eli tekee mieli vetää överiksi, jos vähän edes maistaa alkoholia) niin parempi kai pysyä absolutistina.
olemme suomalaisia.emme halua italialaisia tapoja tänne.
ei ole sääntöä että saa juoda vain yhden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa on kehitetty ratkaisu tähänkin: litran tuoppi.
Siitä ei kuitenkaan juoda viiniä, Saksassakaan.
Ei aloituksessa puhuttu mitään viinistä.
Varmaan siksi en näe pahana lastenkin seurassa alkoholin ottamista, koska niin lapsuusperheessä, kuin suvussa, sekä lähipiirissä on osattu kyllä.
Ei ole mahdotonta. Yleensä otan yhden lasillisen ruuan kanssa tai kotonakin on juustoilta joskus, yksi lasillinen riittää, kotona kahvikupillisen verran en mittaa, ravintolassa 12 tai 16. Joskus saatan ottaa kaksi jos mennään pitkän kaavan mukaan. Enkä ole ainoa, eikä kukaan pidä alkoholistina. Ap on itse aika mustavalkoinen ja vertaa ääripäitä toisiinsa.
Miksi italiaiset pukeutuu paremmin? Miksi siellä on parempi ruoka? Entä kulttuuri monipuolisempi?
Vierailija kirjoitti:
Ai jos nuo 0 niin pidetään alkoholistina. Ok 😂
Kyllä se pitää aika hyvin paikkansa. Minun ystäväpiiriin kaksi ihan pahinta alkoholistia eivät juo tippaakaan alkoholia. Eivät ole yli vuosikymmeneen koskeneet koko juomaan. Toinen joi useamman kerran aikoinaan itsensä teholle ja kuoleman kieliin, toinen sekoili niin pahasti jos otti ja silläkin juominen yleensä loppui aloituksen jälkeen vasta päivien päästä. Kaikki muut ystäväpiiristäni osaa alkoholia käyttää, lukuunottamatta näitä kahta raivoraitista.
Suomalaisilla on paljon alkoholistigeeniä.
Minulla ei ole. Voin hyvin ottaa vain sen yhden. Ja olla taas vuosia ottamatta yhtään.
Jos yksi maistuu hyvältä, niin seuraava maistuu vielä paremmalta. Mutta jos se ensimmäinenkään ei maistu, niin ei ole mitään syytä ottaa sitä ensimmäistäkään. Italiassa tätä asiaa ei ole mietitty huolella insinöörimaisella tarkkuudella kuten Suomessa.