Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hotelli Joronjälki on ollut myynnissä 100 000 euron hintaan. Auton räjähdys aiheutti hotelliin omistajan mielestä 6 000 000 euron vahingot

Vierailija
06.11.2025 |

mielenkiintoinen yhtälö :D

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kekkonen on uinut siellä ei voi mitata rahassa.

Olen minäkin.  Kuljen Kekkosen jalanjälkiä,  olen käynyt Lepikon Torpassakin missä Kekkonen syntyi ja useilla kalapaikoilla Kainuussa ja Koillismaalla mihin Kekkonen sai hommattua asfalttiteitä.

Vierailija
22/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain keskellä ei mitään oleva tappiota tekevät hotelli.. suoranainen kultakaivos. Suostuisin kyllä muutaman kymppitonnin korvaukseen. Eihän tuota mitenkään päin kannata rakentaa uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden miljoonan dollarin mies.

Vierailija
24/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää vain jatkuvat räjähtelyt perä perään ja onko taas jokin reaktio testi Venäjältä ja voi hyvinkin tulla jo keskeinen kohde  tähtäimeen?

Vierailija
25/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin.  Kuljen Kekkosen jalanjälkiä,  olen käynyt Lepikon Torpassakin missä Kekkonen syntyi ja useilla kalapaikoilla Kainuussa ja Koillismaalla mihin Kekkonen sai hommattua asfalttiteitä.

Mut minäpä olen istunut samalla vessanpöntöllä Tarja Halosen kanssa. Vieläkin ottaa eteen.

Vierailija
26/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli Joronjälki Oy:n talous on kovassa kunnossa. Yrittäjä Auvo Puurtisen tv-julkisuutta kerännyt hotelli-rautakauppa on timantinkova liikeyritys, jos sitä mitataan talouselämän tunnusluvuilla.

Puurtinen rokotti viime vuonna kultakaivoksen aikaisempien vuosien voittotiliä 50 000 euron osingoilla, minkä jälkeen voittovaroja jäi yhtiöön yli 64 000 euroa. Uutta oli kuitenkin jo tulossa.

Joronjälki ylsi viime vuonna vähän vajaan 160 000 euron liikevaihtoon, kun se oli vielä edellisellä tilikaudella 171 000 euron tasolla. Yhtiön operatiivinen tulos oli viime vuonna 31 600 euroa, mikä vastaa 19,8 prosenttia liikevaihdosta.

Tämä vuonna 2014.

Vierailija
27/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rakennuksen korjaaminen voi hyvinkin maksaa enemmän kuin sen rakennuksen arvo. 

Vieläpä remontin jälkeenkin. 

Itse olen remontoinut kaksikin vanhaa taloa ja rahaa on mennyt paljon enemmän kuin mitä tulen koskaan niistä saamaan myydessä. 

Vierailija
28/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain keskellä ei mitään oleva tappiota tekevät hotelli.. suoranainen kultakaivos. Suostuisin kyllä muutaman kymppitonnin korvaukseen. Eihän tuota mitenkään päin kannata rakentaa uudelleen.

En ole ehkä koskaan käynyt, lapsena muistelen käyneeni, mutta vaikutelma ohiajaessa ja kuvista on kuin joku mystinen elokuvan "From Dusk Till Dawn" villi paikka jossa keskiyöllä Salma Hayek tulee käärmeen kanssa tanssimaan pöydille.  Tai Eagelsin Hotel California .. voit kirjautua sisään, mutta et voi koskaan enää lähteä pois.  Tai Star Trekissä, laskeutuivat autiolle kuun tapaiselle planeetalle ja siellä oli keskellä autiomaata villin lännen saluuna pokeripeleineen, yön ainoa valopilkku.

Vierailija
29/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auvo on persu.

Vierailija
30/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli siinä Kuppilat kuntoon- ohjelmassa joskus.  Jyrki Sukula oli silloin siinä. 

Vierailija
31/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut minäpä olen istunut samalla vessanpöntöllä Tarja Halosen kanssa. Vieläkin ottaa eteen.

Joo, mutta istutte todennäköisesti eri aikaan. 

Vierailija
32/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI LÖYDY MISTÄÄN MEDIASTA 6000 000e KORVAUSARVIOTA.

Vierailija
33/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auvo ei arvioi vahinkoja vaan vakuutusyhtiö, jos tönöllä edes minkäänlaisia vakuutuksia oli.

Kunhan hölisee omiaan kuten savolaisilla valitettavasti aina tapana on.

Vierailija
34/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää ymmärtää vakuutusten erilaiset käsitteet.

Käypä arvo = markkina-arvo, paljolla voi ostaa samanlaisen

Täysi arvo = Tässä on vakutuusyhtiökohtaista vaihtelua, suurempi korvaus kuin käypä arvo, joissain yhtiöissä uuden vastaavan arvo.

Korjausarvo = hinta, jonka maksaisi laittaa rakennus juuri ennen vahinkoa olleeseen arvoon. Joskus sama kuin käypä arvo, joskus voi olla alempi, joskus ylempi.

Joroiseen tarvitaan keskihintaista majoitusta. Kallista majoitusta on, samoin mökkihökkeli-majoitusta. Joronjälki on pääpiirteissään ollut keskiluokkainen paikka. Ei loistokasta kimallusta, mutta osa huoneista täyttää kolme tähteä.

Vierailija
35/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auvo taisi puhua 600 000 vahingoista.

On aivan mahdollista, että kiinteistön korjaus vie tuon summan. Ja on yhtä aikaa mahdollista, että sitä myydään pilkkahinnalla, koska pitäähän myyntihinnassa huomioida velkojen osuus.

Mutta kiva olisi nähdä linkki myynti-ilmoitukseen. Siinähän kiinteistöön kohdistuvat velat pitää olla mainittuna.

Koska ap ei sellaista tai muutakaan lähdettä esitä, pakko olettaa että ap valehtelee.

Vierailija
36/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣 vakuutuksesta haetaan hintaa mitä uuden rakentaminen maksaisi + erittäin yläkanttiin laskettuna kaikki yritystoiminnan laskennalliset tappiot!

Siinähän avattiin ravintola heti parin päästä!

Hotellisiipi on kärsinyt rakenteellisia vaurioita joiden korjaaminen olisi kallista puuhaa, ravintola selvisi kai lähinnä ikkunoiden rikkoutumisella. Omistaja myös kertoo vakuuttaneensa hotellin 100 000 euron arvosta, eli miljoonia hän ei tule missään oloissa saamaan jos menee oman vakuutuksen piikkiin.

Vierailija
37/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakennuksen korjaaminen voi hyvinkin maksaa enemmän kuin sen rakennuksen arvo. 

Vieläpä remontin jälkeenkin. 

Itse olen remontoinut kaksikin vanhaa taloa ja rahaa on mennyt paljon enemmän kuin mitä tulen koskaan niistä saamaan myydessä. 

Pelkästään tuon hotellin purkaminen maksaa yli sata tonnia. 

Vierailija
38/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI LÖYDY MISTÄÄN MEDIASTA 6000 000e KORVAUSARVIOTA.

Puurtinen sanoi heti onnettomuusiltana Ylelle, että hotellin vahingot olisivat 100 000 euron luokkaa. Kun poliisi luovutti tilat sunnuntaina, arvio oli noussut miljoonaan euroon. Iltalehdessä hän totesi, että tuhoja on jopa kuuden miljoonan euron edestä

-Iltasanomat-

Vierailija
39/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää vain jatkuvat räjähtelyt perä perään ja onko taas jokin reaktio testi Venäjältä ja voi hyvinkin tulla jo keskeinen kohde  tähtäimeen?

Hitsarit on huolimattomia, koska ne on yleensä niitä pelkän peruskoulun ja ammattikoulun hitsarilinjan käyneitä taunoja. Amislaisilla on ikävä taipumus polttaa röökiä 24/7 ja viis piitata turvallisuudesta ja jopa tässä tapauksessa hitsauskaasuja koskevasta lainsäädännöstä.

Vierailija
40/62 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsarit on huolimattomia, koska ne on yleensä niitä pelkän peruskoulun ja ammattikoulun hitsarilinjan käyneitä taunoja. Amislaisilla on ikävä taipumus polttaa röökiä 24/7 ja viis piitata turvallisuudesta ja jopa tässä tapauksessa hitsauskaasuja koskevasta lainsäädännöstä.

Nämähän olivat ilmeisesti virolaisia.