Mikä on paras tapa toimia tilanteessa jos joutuu häiriköivän nuorisolauman uhriksi?
Väkivaltaa ei saa käyttää tai saa itse rangaistuksen.
Jos hermostuu, se vain yllyttää nuoria.
Mitä siinä voi tehdä?
Kommentit (91)
Pitäisiköhän kantaa kova äänistä hälytintä mukana? Sellaista, jonka voi laukaista itse uhkaavassa tilanteessa ja joka karkottaisi päälle yrittävät. Saakohan noita jostain helposti? Tyyliin joku auton varashälytin.
Ensimmäisen sanan jälkeen suoraan monoa leukaan niin että hampaat irtoaa, ne loput kyllä siitä sitten katoavat kuin torakkaparvi.
Viime kesänä poikaporukka noin 10-12v heitteli ihmisten päälle vesi-ilmapalloja ja myös minuun yritettiin osua, mutta se meni ohi. Pojat oli pyörillä ja lähti karkuun. Huusin perään. Sattumalta näin heidät vielä ja lähdin ihan perään kävelemään ja sitten ne kaikki tuli siihen. Niiden asenne oli, että "eihän se edes osunut". Pidin puhuttelun, mainitsin, että jos silmiin olisi osunut, ois voinut käydä pahasti ja joku mummo tai lapsi olisi voinut pelästyä. Ihan ok poikia olivat, pientä ajattelemattomuutta. Mutta jonkunlainen toinen porukka olisi voinut olla aggressiivisempi.
Niiden vanhemmille kasvatuksellinen turpasauna. Jos ei auta, niin sama mulkeroille. Ei ne mitään muuta usko. Mene niin pitkälle kuin tarvitsee, niin pitkälle ettei vastapuoli voi voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen sanan jälkeen suoraan monoa leukaan niin että hampaat irtoaa, ne loput kyllä siitä sitten katoavat kuin torakkaparvi.
Meikämamma 60 v. 95/162 ois kyllä niin koomisen näköinen, jos yrittäisin potkasta ylemmäs kuin polviin, että ne nuoret kuolis varmaan nauruun.
Siis itse olen joutunut kymmeniä kertoja ikäviin tilanteisiin ja uhkaaviin. On tönitty ja revitty ja uhkailtu.
Aina otan nopeasti askeleen taakse ja teen "van dammet".
Hyppään korkealle ja teen näyttävän potkun merkiksi että minulle ei kannata alkaa.
Toisinaan vetäsen "van dammet" kuusen oksaan ja toisinaan latasen "vandammet" limuautomaatin yli.
Aika hiljaista on ollut sen jälkeen. Joskus kuuluu vaimeasti taustalta, että hienosti veti...
karhuspray, alkaa isompaakin könsikästä kuumotella
Vierailija kirjoitti:
Siis itse olen joutunut kymmeniä kertoja ikäviin tilanteisiin ja uhkaaviin. On tönitty ja revitty ja uhkailtu.
Aina otan nopeasti askeleen taakse ja teen "van dammet".
Hyppään korkealle ja teen näyttävän potkun merkiksi että minulle ei kannata alkaa.
Toisinaan vetäsen "van dammet" kuusen oksaan ja toisinaan latasen "vandammet" limuautomaatin yli.
Aika hiljaista on ollut sen jälkeen. Joskus kuuluu vaimeasti taustalta, että hienosti veti...
Hyppypotku vetää aina hiljaiseksi ja antaa merkin että tää kaveri on vaarallinen ja ei kannata alkaa sille. Hienon hyppypotkun oppii vuodessa. Sen jälkeen ei tarvitse tapella koskaan. Riittää kun hyppäät ilmaan ja teet sen. Sen jälkeen voit lähteä kotiin sankarina. Täydellinen koskemattomuus.
Sano, että jättäkää mut rauhaan ja jos se ei tehoa niin huutaa apua. Eiköhän nuorisojoukko pelästy, jos heidän niskaan muodostuu painostusta.
Alan saarnata niille Jehovasta. Jos ei auta, alan kaupata pyramidihuijauskapseleita.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta. Jos päälle käydään niin saa sitä itseään puolustaa.
Jaa, niinku miten? Satuta kusipäätä, ja olet itse kusessa.
Ahne sukupolvi halusi tällaisen maan. Kiitos siitä.
Tiedät vastauksen.
On typerää kesellä ja kalastella täällä.
Sillä ko tilanteessa on vain ja ainoastaan yksi vaihtoehto.
Ja me kaikki tiedämme mikä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen äänestämään Perussuomalaisia ja ensihätään kantamaan turvasumutinta mukana. Sellaista joka värjää luuserin ja kirvelee silmiä monta päivää. Miespuolisia kannattaa potkaista munille, (jos näitä luusereita nyt voi miehiksi kutsua).
Persut on nyt hallituksessa eikä tee mitään. Miksi äänestää toiste?
No, ei ne yksin voi päättää siellä hallituksessa. Saisivatkin päättää maahanmuutosta yksin, niin tulisi tähän joku tolkku. Lisäksi kun jotain tiukennuksia yritetään saada läpi, oppositio huutaa ihmisoikeuksia. 😡
Vierailija kirjoitti:
Tiedät vastauksen.
On typerää kesellä ja kalastella täällä.
Sillä ko tilanteessa on vain ja ainoastaan yksi vaihtoehto.
Ja me kaikki tiedämme mikä se on.
Kaunis puhe tai kalevalainen runolaulu ovat kai vääriä vastauksia...
Riippuu tilanteesta. Jos päälle käydään niin saa sitä itseään puolustaa.