Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisilla on niin paljon virheellisiä käsityksiä miehistä?

Vierailija
06.11.2025 |

Kuten että etsimme jotain palvelijaa parisuhteeseen tai ajattelemme raiskauksia / väkivaltaa kun liikumme tuolla ulkona. 

Kommentit (366)

Vierailija
321/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen: vahingossa sanoin, että läpsivät ja murjoivat tyttöjä...tarkoitin tietysti, että tytöt läpsivät ja murjoivat poikia eikä toisia tyttöjä. 

Vierailija
322/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida "women are wonderful" efekti ja muita kasvatuksellisia asioita.

Patriarkaalinen kulttuuri on hyvin epämääräinen käsite. Feminismi on maailmanselitys, joka ei muutu miksikään uusien todisteiden ilmaantuessa kuten uskonnotkaan. Ideologisten termien napsiminen feminismistä on siis ongelmallista kuten vaikka kuolemansyntiin vetoaminen keskustelussa, jossa kristinuskon ei ole todistettu olevan se ainoa oikea uskonto. 

90% siviiliurotöistä on Pohjois-Amerikan mitalitilaston mukaan miesten tekemiä. Parisuhdeväkivalta saattaa mennä aika lailla tasan, jos katsellaan määrää. Olen viimeksi tehnyt nuorisotyötä tänä vuonna ja näin, miten tytöt läpsivät ja murjoivat tyttöjä kasvoihin ja jalkoväliin, ja nuoriso-ohjaajat kahvittelivat rauhallisena vieressä. Kun minä puutuin tyttöjen väkivaltaisuuteen, sain haukut päälleni ja miten minun olisi pitänyt toimia paremmin. Sen jälkeen sama

Jos nuoristyöntekijät suoltavat näin uskomatonta paskaa, niin enpä ihmettele enää maailman rappiotilaa. Mene nyt hyvä ihminen hankkimaan keskusteluapua. Näin ilmiselvää naisvihaa ja valheita suollat kirkkain silmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida "women are wonderful" efekti ja muita kasvatuksellisia asioita.

Patriarkaalinen kulttuuri on hyvin epämääräinen käsite. Feminismi on maailmanselitys, joka ei muutu miksikään uusien todisteiden ilmaantuessa kuten uskonnotkaan. Ideologisten termien napsiminen feminismistä on siis ongelmallista kuten vaikka kuolemansyntiin vetoaminen keskustelussa, jossa kristinuskon ei ole todistettu olevan se ainoa oikea uskonto. 

90% siviiliurotöistä on Pohjois-Amerikan mitalitilaston mukaan miesten tekemiä. Parisuhdeväkivalta saattaa mennä aika lailla tasan, jos katsellaan määrää. Olen viimeksi tehnyt nuorisotyötä tänä vuonna ja näin, miten tytöt läpsivät ja murjoivat tyttöjä kasvoihin ja jalkoväliin, ja nuoriso-ohjaajat kahvittelivat rauhallisena vieressä. Kun minä puutuin tyttöjen väkivaltaisuuteen, sain haukut päälleni ja miten minu

Eli minun kokemukseni ovat valhetta, mutta sinun kokemuksesi pitää uskoa ja jopa tehdä politiikkaa sen perusteella?

Anteeksi, että toin soraäniä kaikukammioosi.

Vierailija
324/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuossa ohjeessahan taustaoletuksena on, että miehet ovat vaarallisia ja yrittävät r*iskata. Eihän heitä muuten tarvitsisi varoa. Miksei ohje kohdannut paskamyrskyä miehiltä? Sehän on juuri sitä "miesvihaa", josta tässäkin ketjussa valitetaan.

Miksi homma menee niin, että naisille jaellaan nevoja miten heidän pitäisi tehdä sen seitsemän asiaa ja rajoittaa elämäänsä kaikin mahdollisin tavoin välttääkseen miesten väkivallan, mutta sitä syytä, miksi naisten pitäisi varoa, ei saa sanoa ääneen, kun sitten se onkin miesvihaa?

Naisille tarjotaan koko ajan kahta viestiä: 1) jos ei koko ajan kaikin tavoin varo miehiä ja joku mies osoittautuukin väkivaltaiseksi ja lyö, ahdistelee tai r*iskaa, niin syy on sinun, koska et varonut miehiä, 2) mutta et saa varoa miehiä tai ainakaan et koskaan saa sanoa ääneen, että teet niin, koska miehille tulee paha mieli siitä. Ja kyllähän nyt pahan miehen aiheuttaminen miehelle on paljon isompi juttu kuin se, että nainen joutuu riskiin kokea fyysistä väkivaltaa...

Ilmeisesti odotus on, että naisten pitäisi jotenkin maagisesti pystyä näkemään miehistä yhdellä silmäyksellä päältä, kuka heistä on paha mies, ja varoa vain näitä, mutta hyviä miehiä ei saa varoa. Mutta kun mitään sellaista maagista keinoa selvittää, kummanlainen mies on, ei ole olemassa.

Niin kuin kompassin neula hakeutuu pohjoiseen, miehen syyttävä sormi löytää aina naisen. Aina. - Khaled Hossein

Vierailija
325/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuossa ohjeessahan taustaoletuksena on, että miehet ovat vaarallisia ja yrittävät r*iskata. Eihän heitä muuten tarvitsisi varoa. Miksei ohje kohdannut paskamyrskyä miehiltä? Sehän on juuri sitä "miesvihaa", josta tässäkin ketjussa valitetaan.

Miksi homma menee niin, että naisille jaellaan nevoja miten heidän pitäisi tehdä sen seitsemän asiaa ja rajoittaa elämäänsä kaikin mahdollisin tavoin välttääkseen miesten väkivallan, mutta sitä syytä, miksi naisten pitäisi varoa, ei saa sanoa ääneen, kun sitten se onkin miesvihaa?

Naisille tarjotaan koko ajan kahta viestiä: 1) jos ei koko ajan kaikin tavoin varo miehiä ja joku mies osoittautuukin väkivaltaiseksi ja lyö, ahdistelee tai r*iskaa, niin syy on sinun, koska et varonut miehiä, 2) mutta et saa varoa miehiä tai ainakaan et koskaan saa sanoa ääneen, että teet niin, koska miehille tulee paha mieli siitä. Ja kyllähän nyt pahan miehen aiheuttamin

Tämähän se. Miehiä opetetaan varomaan jo lapsuudesta ja jos jotain ikävää tapahtuu se on naisen oma vika kun ei varonut miestä. Miehiin pitää kuitenkin luottaa, koska miehet ovat lähtökohtaisesti hyviä tyyppejä. Ja pskan vtut. Osa on, osa ei, se on kuin arpa. Raaputa ja saat tietää. Harva voittaa isosti. 

Minua on turha syyllistää etten luota miehiin. En halua miehiä elämääni.  Olisimpa jo nuorena ajatellut näin. Käyn töissä, suurimman osan etänä. Käyn salilla ja kaupassa. Lomilla matkustelen. Näen sisarusten perheitä ja paria ystävääni En liiku iltakasin jälkeen enää missään. Katselen illat leffoja ja luen kirjoja. Elän yksin seesteistä elämää, en kaipaa säpinää enkä draamaa. Kotona on siistiä ja yöt ovat rauhallisia. En ota enää riskejä. Olen tärkeintä minulle, pidän itsestäni huolta. 

Vierailija
326/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90% siviiliurotöistä on Pohjois-Amerikan mitalitilaston mukaan miesten tekemiä. Parisuhdeväkivalta saattaa mennä aika lailla tasan, jos katsellaan määrää. Olen viimeksi tehnyt nuorisotyötä tänä vuonna ja näin, miten tytöt läpsivät ja murjoivat tyttöjä kasvoihin ja jalkoväliin, ja nuoriso-ohjaajat kahvittelivat rauhallisena vieressä. Kun minä puutuin tyttöjen väkivaltaisuuteen, sain haukut päälleni ja miten minun olisi pitänyt toimia paremmin. Sen jälkeen sama

Niin. Jokainen nainen tietää jonkun rais katun tai pahoinpid ellyn naisen, mutta miehet eivät tunne ketään rais kaajaa eikä vaimon hak kaajaa. Aika perus.

Naiset eivät tietääkseni ahdistele, kouri ja lääpi miehiä julkisissa tiloissa, tapahtumissa.

Jos tuo tyttöjen väkivalta pitää paikkansa, mitä kerroit ja minkä yleisyyttä hieman kuitenkin epäilen, on sekin patriarkaalisen väk ivaltakulttuurin tulos. Naiset miehistyvät pärjätäkseen? Naiset eivät enää alistu väk ivaltaan vaan puolustautuvat vastaamalla samalla mitalla? En tätä kehitystä hyväksy, mutta ymmärrän miksi näin.

Viihdeteollisuudesta lähtien naisiin kohdistuu väk ivaltaa, olemme turtuneet katsoessamme naisten ruu miita rikossarjoista ja naisen kurittamista ja tuskanhuutoja aikuisviihteessä. Nuoret naiset altistuvat tälle, saavat tarpeekseen, eivätkä enää juokse rinnat paljaana yläkertaan karkuun mur hamiestä (kuten kauhuleffoissa).

Tunne kulttuurisi.

Vierailija
327/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks ne käsitykset autenttisia ja myös puolueettomia?

Vierailija
328/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% siviiliurotöistä on Pohjois-Amerikan mitalitilaston mukaan miesten tekemiä. Parisuhdeväkivalta saattaa mennä aika lailla tasan, jos katsellaan määrää. Olen viimeksi tehnyt nuorisotyötä tänä vuonna ja näin, miten tytöt läpsivät ja murjoivat tyttöjä kasvoihin ja jalkoväliin, ja nuoriso-ohjaajat kahvittelivat rauhallisena vieressä. Kun minä puutuin tyttöjen väkivaltaisuuteen, sain haukut päälleni ja miten minu

Oman poikaystävän hakkaaminen ei ole samalla mitalla takaisin antamista varsinkaan, kun ajatellaan, että tämä väkivaltakulttuuri on ideologinen konstruktio. Järjestys on se, että (usein juutalainen) feministi keksii väkivaltakulttuurin, tuo myytti levitetään ison kansan keskuuteen, tytöt ja naiset suuttuvat ja tulevat epäluuloisiksi ja sen jälkeen naisten väkivaltaisuus onkin oikeastaan oikeutettu kosto kuvitellusta miesten väkivallasta, ja kostaa voi kenelle tahansa, joka on oikeaa sukupuolta. 

Vierailija
329/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksikö? No, ihan kokemuksen takia. Minulla kokemusta kahden avioliiton myötä. Molemmissa sama juttu: minulta haluttiin kotityöt (erityisesti siivous, miehen keskittyessä sotkemiseen) ja sexipalvelut.

Tällainen parisuhde ei ole minulle naisena mitenkään tyydyttävä. 

Vierailija
330/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksikö? No, ihan kokemuksen takia. Minulla kokemusta kahden avioliiton myötä. Molemmissa sama juttu: minulta haluttiin kotityöt (erityisesti siivous, miehen keskittyessä sotkemiseen) ja sexipalvelut.

Miksi hankit toisenkin tuollaisen miehen = Oma möhläys x 2.

Vierailija
331/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% siviiliurotöistä on Pohjois-Amerikan mitalitilaston mukaan miesten tekemiä. Parisuhdeväkivalta saattaa mennä aika lailla tasan, jos katsellaan määrää. Olen viimeksi tehnyt nuorisotyötä tänä vuonna ja näin, miten tytöt läpsivät ja murjoivat tyttöjä kasvoihin ja jalkoväliin, ja nuoriso-ohjaajat kahvittelivat rauhallisena vieressä. Kun minä puutuin tyttöjen väk

Älä jaksa sekoilla. Apua on saatavilla.

Vierailija
332/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset lukee naisten kirjoittamia kirjoja ja lehtijuttuja ja katsoo naisille tehtyjä ohjelmia.

Vierailija
333/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran sivusta, että sitä tuskin alkutaipaleella huomaa minkälainen kpää toisesta paljastuu vai onko sinulla kristallipallo? Mieheltä. 

Vierailija
334/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalinen media. Ja sairaat feministi "vaikuttajat".

Miten nuo aiheuttaa naisten huonoa kohtelua? Kuulostaa puhtaasti seliseliselittelyltä.

Vierailija
335/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pieni ajatuspala purtavaksi miehille, joiden mielestä naisten ei saisi varoa kaikkia miehiä, jos heillä on ollut menneisyydessä huonoja kokemuksia ja ovat joutuneet ahdistelun kohteeksi (valtaosa naisista on joutunut kokemaan jonkinasteista häirintää tai ahdistelua).

Sanotaan vaikka, että et pelkää koiria. Ne on sun mielestä ihan söpöjä ja kivojakin itseasiassa. Tämä on lähtötilanne. Sitten yhtenä päivänä olet ulkona kävelyllä, katselet maisemia ja nautit kivasta ilmasta. Yhtäkkiä vastaantuleva koira hyökkää ja puree sua. 

Tilanne tulee järkytyksenä. Olithan pitänyt koiria kivoina. No vuoden päästä sama tilanne toistuu. Tietenkin pelkoreaktio on jäänyt jo ensimmäisellä kerralla kroppaan elämään. Tilanteen toistuessa, se vahvistuu huomattavasti. Taas parin vuoden päästä tulee vastaan koira, joka murisee haukkuu ja näyttää hampaita. Tilanne tuntuu hermos

"Tämä oli hyvin kuvattu. Ehkä miehet ymmärtävät tämän paremmin. Jos haluavat. 

Oikeasti hyvät miehet eivät triggeröidy naisten pelosta ja ennakkoluuloista miehiä kohtaan. He ymmärtävät naisia ja haluavat olla mahdollisimman herrasmiesmäisiä, jotta naisen olisi heidän lähellään turvallinen olla. Hyvä mies ymmärtää, että ei on kokonainen lause."

Sanoisin, et normimies ymmärtää. Tuon ymmärtäminen ei tee vielä hyväksi.

Palstalla on miehille asiaa yritetty avata mm. siten, et kuvittelevat jonkun epämiellyttävän miehen lähentely tai jopa sex.väkivalta. Tähän on vastattu, et eihän se olis ollenkaan sama tilanne miehille, kun eivät ole homoja. Eli näiden miesten mielestä naisen kokemus epämiellyttävistä miesten lähentymisistä on vähemmän epämiellyttävää, koska nainen vois olla kuitenkin jonkun miehen kanssa. Ja raiskaukset on lähinnä huonoa sekaiä, ei muuta. 

Tosin niille miehille, jotka mitään ymmärtävät, tällai ei tartte mitää avata. Ja heille, jotka eivät mitään ymmärrä, ei mitkään avaamiset avaa mitään.

Vierailija
336/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran sivusta, että sitä tuskin alkutaipaleella huomaa minkälainen kpää toisesta paljastuu vai onko sinulla kristallipallo? Mieheltä. 

Tuo naisten siivousraataminen on kuultu jo tuhat ja sata kertaa. Ei uppoa.

Vierailija
337/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kannattaa huomioida "women are wonderful" efekti ja muita kasvatuksellisia asioita."

Ja tällä olkiukolla kun aloittaa, loppukin on kuraa. 

Missä kukaan muu on väittänyt naisten olevan vain hyviä? Se, että naisetkaan eivät ole täydellisiä, ei poista naisten kokemaa kurjuutta miesten taholta. Ja tähän vissiin kuuluu vielä todeta: EI KAIKKI MIEHET!

Vierailija
338/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, tää on yhtä hyvä puolustus, kuin se, et miehet kokevat enemmän väkivaltaa. Tosin miesten taholta, mut se jotenkin vesittää naisten ahdistuksen.

Vierailija
339/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% siviiliurotöistä on Pohjois-Amerikan mitalitilaston mukaan miesten tekemiä. Parisuhdeväkivalta saattaa mennä aika lailla tasan, jos katsellaan määrää. Olen viimeksi tehnyt nuorisotyötä tänä vuonna ja näin, miten tytöt läpsivät ja murjoivat tyttöjä kasvoihin ja jalkoväliin, ja nuoriso-ohjaajat kahvittelivat rauhallisena vieressä. Kun minä puutuin tyttöjen väk

"Oman poikaystävän hakkaaminen ei ole samalla mitalla takaisin antamista varsinkaan, kun ajatellaan, että tämä väkivaltakulttuuri on ideologinen konstruktio. Järjestys on se, että (usein juutalainen) feministi keksii..."

Haisee amerikkalaiselta propagandalta...

Vierailija
340/366 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ainakaan poliisin kanssa seurustele. Se tekee varmaan kotietsinnän ja töissä etsii kaikki tiedot mitä löytää ja voi saada sakot autolla ajosta ja. Juu ei. Jonkun muun ammatin mies mielummin.