Tuli jotenkin toivoton olo tänään. Olen pitkäaikaistyötön
En näe oikein mitään nousua tästä. En ole aikoihin päässyt edes työhaastatteluun. Opiskelukin on käytännössä estetty.
Tuntuu oudolta katsoa kaikkialla pursuavaa joulumainontaa. Meille ei kummoista joulua tule.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla monta lasta ap?
Kaksi
Vierailija kirjoitti:
Ole terveydestäsi kiitollinen.
En ole terve. Jouduin luopumaan ensimmäisestä ammatistani terveysongelmien vuoksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän terveydentilasta sanottu mitään.
Oletko kysynyt työkkäristä sitä mahdollisuutta kouluttautumiseen? Multakin ensin kiellettiin kun itse ehdotin jonkin aikaa työttömänä oltuani, mutta nyt kun tulee vuosi työttömänä täyteen niin työkkärin täti itse kehotti alkaa etsimään jotain toista kiinnostavaa alaa.
Joulussa on loppujen lopuksi kaikkein tärkeintä ihmiset, varsinkin tietysti itselle läheiset ihmiset. Raha sitten mahdollistaa isotkin juhlat tai syömingit jos sellaisia halutaan järjestää.
Mitä luulet ihmisten voivan sinun puolestasi tehdä verrattuna siihen, että itse tekisit jotain?
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet ihmisten voivan sinun puolestasi tehdä verrattuna siihen, että itse tekisit jotain?
Se kun yrität tehdä mutta sinut torpataan ja painetaan aina takaisin.
Harmittaa sinun ja perheesi tilanne todella. Näin ei pitäisi niin sanotussa hyvinvointivaltiossa kenenkään elämäntilanne olla. Suomessa on priorisoitu Venäjän Ukrainaan tekemän hyökkäyssodan myötä rahat puolustukseen. Se tuntuu olevan meidän presidentillemme tärkeintä maailmalla reissaamisen lisäksi. Tietenkin puolustus on tärkeää, mutta kansalaisten hyvinvointi ja maan sisäisen rauhan turvaaminen ovat yhtä tärkeitä myös. Jäänmurtajakauppojen aiesopimus ei välttämättä realisoidu, vaikka sopimuksen varaan on paljon laskettu. Ei voi kun ihmetellä, miksi Suomen ykköspoliitikkoja ei lainkaan kiinnosta maamme pitkäaikaistyöttömien ja heidän perheidensä tilanne. Täysin munatonta politiikkaa. Työttömyyden selättäminen pitäisi olla nyt ykkösasia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt työkkäristä sitä mahdollisuutta kouluttautumiseen? Multakin ensin kiellettiin kun itse ehdotin jonkin aikaa työttömänä oltuani, mutta nyt kun tulee vuosi työttömänä täyteen niin työkkärin täti itse kehotti alkaa etsimään jotain toista kiinnostavaa alaa.
Toikin on kyllä ihme pelleilyä että jos työtön itse tietää, että alanvaihto on tarpeen, ensin sanotaan aina ei, mutta kun sitten istuu sen pari vuotta käsiensä päällä kotona, lupa heltiää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanottukaan. Mutta terveys mahdollistaa paljon asioita ja töitä.
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan, työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystäsi. Toivoton olo tulee siitä etten oikein voi tehdä tilanteelle mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tuollainen sietämätön k.yrpä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystäsi. Toivoton olo tulee siitä etten oikein voi tehdä tilanteelle mitään.
Ap
Miten niin et voi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanottukaan. Mutta terveys mahdollistaa paljon asioita ja töitä.
Niin? Ja mitä sairas tällä tiedolla tekee?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan, työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Tekisi sullekin hyvää.
Mulla on kolme lasta ja kuulun nyt myöskin pitkäaikaistyöttömien joukkoon. Haluaisin opiskella, mutta se todennäköisesti lisäisi vaan tän konkurssin syvyyttä. Avoimen yliopiston opinnot on maksullisia, työkkäri ei anna lupaa omaehtoiselle opiskelulle enkä todellakaan haluaisi ottaa opintolainaa.
Työhaastattelussa olen ollut viimeksi kesällä 2023.
Vierailija kirjoitti:
Saitko siis luvan omaehtoiseen kouluttautumiseen? Kuinka pitkäksi aikaa? Yleensä työttömyyskorvauksella ei saa mitään pidempää koulutusta käydä.
Ap
Onko sulla monta lasta ap?