Tuli jotenkin toivoton olo tänään. Olen pitkäaikaistyötön
En näe oikein mitään nousua tästä. En ole aikoihin päässyt edes työhaastatteluun. Opiskelukin on käytännössä estetty.
Tuntuu oudolta katsoa kaikkialla pursuavaa joulumainontaa. Meille ei kummoista joulua tule.
Kommentit (99)
Amiga-pelien tekeminen ja myynti saattaa auttaa rahapulaan, nyt kun on Pistorm kiihdyttimet saatavilla A500- ja A1200-koneille, voi tehdä monimutkaisia 3D-pelejä ja saada ruudunpäivitykseen jopa 50-60 FPS. Jopa 640x400 tai 640x480, 640x512 resoluutiot ovat mahdollisia, jos väreistä tinkii (esim. 16 tai 32 väriä). Tai voi tehdä Neo Geo-tyyppisiä pelejä, jossa monimutkaista 2D grafiikkaa. 5 skrollitasoa tai monta objektia ruudulla kerralla. Pistormilla voi saada yli 2000 MIPS CPU tehoa, kun muistetaan että perus-A500:lla ja A1200-koneilla on noin 1 MIPSin teho.
Vierailija kirjoitti:
Amiga-pelien tekeminen ja myynti saattaa auttaa rahapulaan, nyt kun on Pistorm kiihdyttimet saatavilla A500- ja A1200-koneille, voi tehdä monimutkaisia 3D-pelejä ja saada ruudunpäivitykseen jopa 50-60 FPS. Jopa 640x400 tai 640x480, 640x512 resoluutiot ovat mahdollisia, jos väreistä tinkii (esim. 16 tai 32 väriä). Tai voi tehdä Neo Geo-tyyppisiä pelejä, jossa monimutkaista 2D grafiikkaa. 5 skrollitasoa tai monta objektia ruudulla kerralla. Pistormilla voi saada yli 2000 MIPS CPU tehoa, kun muistetaan että perus-A500:lla ja A1200-koneilla on noin 1 MIPSin teho.
Okei. Kerron tämän mun veljenpojalle joka opiskelee tietotekniikkaa. Mulle ei oikein avaudu.
Työtön
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaistin tekstisi riisumalla silmää häiritsevät rönsyt, muttei se silti aukea, kun eivät pelit kiinnosta.
"Amiga-pelien tekeminen ja myynti saattaa auttaa rahapulaan, nyt kun on Pistorm kiihdyttimet saatavilla eri koneille, voi tehdä monimutkaisia 3D-pelejä ja saada ruudunpäivitykseen jopa tehoa. Ennennäkemättömät resoluutiot ovat mahdollisia, jos väreistä tinkii. Tai voi tehdä Neo Geo-tyyppisiä pelejä, joissa on monimutkaista grafiikkaa, monta skrollitasoa tai objektia ruudulla kerralla. Pistormilla voi saada enemmän tehoa peruskoneisiin verrattuna."
Osaan käyttää tekstintekijän ohjelmia näppärästi ja hoitanut kaikki asennukset ja koneesta toiseen siirtymiset 90-luvulta lähtien itse, koska yksinyrittäjänä olen joutunut olemaan oma ATK-tukihenkilöni. Miten pitkään arvioit kestävän, että voin oppia ansaitsemaan muutaman satasen kuukaudessa tekemällä ja myymällä Amiga-pelejä? Oma arvioni ei ole kovin positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa sinun ja perheesi tilanne todella. Näin ei pitäisi niin sanotussa hyvinvointivaltiossa kenenkään elämäntilanne olla. Suomessa on priorisoitu Venäjän Ukrainaan tekemän hyökkäyssodan myötä rahat puolustukseen. Se tuntuu olevan meidän presidentillemme tärkeintä maailmalla reissaamisen lisäksi. Tietenkin puolustus on tärkeää, mutta kansalaisten hyvinvointi ja maan sisäisen rauhan turvaaminen ovat yhtä tärkeitä myös. Jäänmurtajakauppojen aiesopimus ei välttämättä realisoidu, vaikka sopimuksen varaan on paljon laskettu. Ei voi kun ihmetellä, miksi Suomen ykköspoliitikkoja ei lainkaan kiinnosta maamme pitkäaikaistyöttömien ja heidän perheidensä tilanne. Täysin munatonta politiikkaa. Työttömyyden selättäminen pitäisi olla nyt ykkösasia.
Presidentti hoitaa ulkopolitiikkaa. Hän ei pysty tekemään mitään työttömien hyväksi.
Työttömyyden hoitaminen on hallituksen tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa sinun ja perheesi tilanne todella. Näin ei pitäisi niin sanotussa hyvinvointivaltiossa kenenkään elämäntilanne olla. Suomessa on priorisoitu Venäjän Ukrainaan tekemän hyökkäyssodan myötä rahat puolustukseen. Se tuntuu olevan meidän presidentillemme tärkeintä maailmalla reissaamisen lisäksi. Tietenkin puolustus on tärkeää, mutta kansalaisten hyvinvointi ja maan sisäisen rauhan turvaaminen ovat yhtä tärkeitä myös. Jäänmurtajakauppojen aiesopimus ei välttämättä realisoidu, vaikka sopimuksen varaan on paljon laskettu. Ei voi kun ihmetellä, miksi Suomen ykköspoliitikkoja ei lainkaan kiinnosta maamme pitkäaikaistyöttömien ja heidän perheidensä tilanne. Täysin munatonta politiikkaa. Työttömyyden selättäminen pitäisi olla nyt ykkösasia.
Presidentti hoitaa ulkopolitiikkaa. Hän ei pysty tekemään mitään työttömien hyväksi.
Työttömyyden hoitaminen on hallituksen tehtävä.
Kaikkien aikojen surkein hallitus sillä saralla.
Joulun voi viettää edullisestikin, konvehtirasiat lapsille lahjaksi ja jouluruokia ei paljon tarvi, laatikot ja pieni kinkku eivät paljon maksa. Itse viime vuonna ostin kypsän kinkkupalan 10e ässästä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme lasta ja kuulun nyt myöskin pitkäaikaistyöttömien joukkoon. Haluaisin opiskella, mutta se todennäköisesti lisäisi vaan tän konkurssin syvyyttä. Avoimen yliopiston opinnot on maksullisia, työkkäri ei anna lupaa omaehtoiselle opiskelulle enkä todellakaan haluaisi ottaa opintolainaa.
Työhaastattelussa olen ollut viimeksi kesällä 2023.
Ammattikorkeakoulujen sivuilta löytyy muutamia maksuttomia verkkokursseja. Saisi ainakin jotain tekemistä.
Duolingon maksuttomalla versiolla voi elvyttää entistä kielitaitoa. Uuden kielen oppimiseen se ei ihan riitä mutta alkeita voi kyllä vähän aloitella sillä.
No suunnilleen näin. Mahdollisuudet nousta tästä muuten kuin onnenpotkulla ovat aika vähäiset. Opintovelkaa on jo niin paljon niskassa että muutenkin pienellä työkkärituella on niin tiukkaa että kirjaimellisesti en tee elämässä mitään enkä mene yhtikäs mihinkään. Silti maksan pois lähinnä korkoa koska korothan lähtivät totta kai nousuun sieltä lähes nollasta siinä vaiheessa kun olin jo lähes suorittanut opinnot.
Lisäksi hallitus ja näemmä muutenkin suomalaiset vihaavat työttömiä. Meidän vikamme on että maa on ajettu nykyiseen talousahdinkoon ja suurtyöttömyyden tilaan ja meidän täytyy siitä kärsiä. No ei kai siinä, syyttäkää ihan rauhassa, eipä hirveästi jaksa enää kiinnostaa.
Sinne meni tämä elämä sitten. Yritin ja yritin mutta vituiksihan se kaikki sitten meni. En itse valinnut tänne syntyä mutta minua rangaistaan kuin olisin itse sen päätöksen tehnyt, päättänyt syntyä köyhäksi ja sitten päättänyt vielä kiusallani valmistua helvetilliseen lamaankin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt leikitään että ymmärrän tästä jotain, tällä tietokoneella johon säästin puoli vuotta pyörittää hädin tuskin ehkä Blenderiä. Ei ole rahaa mihinkään huippuvarusteisiin jotta pääsee harjoittelemaan alusta jotain tällä hetkellä ufon kuuloista taitoa jonka oppimiseen menee varmaan yliopistotutkinnon verran aikaa. Köyhänä on oikeasti pirun hankalaa tehdä mitään kummoisempaa, edes asioita joita muut pitävät itsestäänselvinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet ihmisten voivan sinun puolestasi tehdä verrattuna siihen, että itse tekisit jotain?
En ymmärrä kysymystäsi. Toivoton olo tulee siitä etten oikein voi tehdä tilanteelle mitään.
Ap
Miten niin et voi?
Et onneksesi selvästikään ole ollut koskaan tekemisissä työkkärin kanssa. Eri
Tuollaiset jankkaajat ovat yleensä saaneet jonkin isin kavereiden järkkäämän nepohomman jossa ei tarvitse tehdä mitään eikä pelätä potkujakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun ihmetellä, miksi Suomen ykköspoliitikkoja ei lainkaan kiinnosta maamme pitkäaikaistyöttömien ja heidän perheidensä tilanne. Täysin munatonta politiikkaa. Työttömyyden selättäminen pitäisi olla nyt ykkösasia.
Sinun ja muidenkin pitäisi jo tässä vaiheessa tajuta, että he tarkoituksella rakentavat yhteiskuntaa, jossa rikkaat saavat lisää ja köyhät vähemmän. Heidän mielestään töitä on, mutta ihmiset eivät vain mene niihin. He ovat sitä mieltä, että jokainen tavallinen ihminen, joka ennen työssäkäyvänä harrasti, kävi matkoilla ja lastensa kanssa huvituksissa ja pitsalla, on välittömästi työttömäksi jouduttuaan työhaluton ja toivoo elävänsä loppuelämänsä tukien varassa. Se on outo ajatusmalli, mutta totta poliitikkojen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme lasta ja kuulun nyt myöskin pitkäaikaistyöttömien joukkoon. Haluaisin opiskella, mutta se todennäköisesti lisäisi vaan tän konkurssin syvyyttä. Avoimen yliopiston opinnot on maksullisia, työkkäri ei anna lupaa omaehtoiselle opiskelulle enkä todellakaan haluaisi ottaa opintolainaa.
Työhaastattelussa olen ollut viimeksi kesällä 2023.
Ammattikorkeakoulujen sivuilta löytyy muutamia maksuttomia verkkokursseja. Saisi ainakin jotain tekemistä.
Duolingon maksuttomalla versiolla voi elvyttää entistä kielitaitoa. Uuden kielen oppimiseen se ei ihan riitä mutta alkeita voi kyllä vähän aloitella sillä.
Duolingo oli jo valmiiksi mennyt niin kuraksi ja sitten päätti mennä "tekoäly edellä" vain pahentaen tilannetta. Mieluummin Busuu tai vaikka Mango languages.
Saako muuten amkkien maksuttomille verkkokursseille osallistua ilman että työkkäri inahtaa? Itse en koskaan työttömänä ollessani uskalla tehdä yhtään mitään sillä työkkäri/kela älähtää arvaamattomista asioista ja sittenpä olet liemessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tekisi, vaikka voisi. Kokkare se on.
Kyllä sitä sairaskin työtön pärjää. Silloin tehdään kaikkea epämukavaa. Esim mennään p------a eteenpäin.
Olen säästänyt rahaa jouluksi mutta onkohan sitä järkevää edes viettää joulua yksin. Olen monta vuotta säästänyt ja suunnitellut että viettäisi kivan joulun mutta sitten en ole tehnyt mitään. Ruuaksi teen jotain kirjolohikiusausta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä sairaskin työtön pärjää. Silloin tehdään kaikkea epämukavaa. Esim mennään p------a eteenpäin.
Näin elätin itseni yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Sairaat, ja vähänkin heikossa asemassa olevat ihmiset yritetään nyt aivan tietoisesti ajaa Suomessa sellaiseen kurjuuteen ettei sieltä enää nousta. "Eliitti" pärjää rahoineen kyllä, ei heitä kiinnosta muu. Suren valtavasti sitä mihin jamaan tämä maa on ajettu ja mitä katastrofia kohti ollaan menossa. Mutta tätähän se on aina ollut, valtioita nousee, valtioita tuhoutuu, sellaista on elämä. Toki sitä olisi toivonut että asiat eivät menisi tähän pisteeseen. "Todella pahalta näyttää nyt..."
En suostuisi tuollaiseen vääjäämättömyyteen jo siksi että päättäjiä ja vastuullisia ei vain voi päästää kuin koiria veräjästä. Millaisen kuvan se antaa meistä: sen että meille voi tehdä mitä tahansa ja alistumme mihin tahansa. Eli jo pelkkä tietoisuuden lisääminen tapahtumien taustoista on itsensä auttamista jos siis selviytyminen luultavasti maan syvenevästä ahdingosta on prioriteetti. En ole työtön mutta jos olisin koettaisin tehdä jotain itseäni hyödyttävää ja vahvistavaa, vaikka lukea kirjoja, kävellä, nukkua, oppia jostain mikä itseäni kiinnostaa. Ja viimeisenä ajatella että olisin jotenkin muita arvottomampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaat, ja vähänkin heikossa asemassa olevat ihmiset yritetään nyt aivan tietoisesti ajaa Suomessa sellaiseen kurjuuteen ettei sieltä enää nousta. "Eliitti" pärjää rahoineen kyllä, ei heitä kiinnosta muu. Suren valtavasti sitä mihin jamaan tämä maa on ajettu ja mitä katastrofia kohti ollaan menossa. Mutta tätähän se on aina ollut, valtioita nousee, valtioita tuhoutuu, sellaista on elämä. Toki sitä olisi toivonut että asiat eivät menisi tähän pisteeseen. "Todella pahalta näyttää nyt..."
En suostuisi tuollaiseen vääjäämättömyyteen jo siksi että päättäjiä ja vastuullisia ei vain voi päästää kuin koiria veräjästä. Millaisen kuvan se antaa meistä: sen että meille voi tehdä mitä tahansa ja alistumme mihin tahansa. Eli jo pelkkä tietoisuuden lisääminen tapahtumien taustoista on itsensä auttamista jos siis selviytyminen luultavasti maan syvenevästä ahd
"En ole työtön mutta jos olisin --"
Jepjep.
Toivoton olo täälläkin. Vuosia työttömyyttä takana ja saman verran vuosia eläkeikään. Olen täysin työkyvyttömäksi todettu työtön työnhakija ja toimeentulotuen asiakas.