Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tajusitte, että suuri osa ihmisistä on melko yksinkertaisia?

Vierailija
05.11.2025 |

On väistämätön tosiasia, että noin puolet kansasta asettuu älykkyydeltään keskiarvon alapuolelle. Olen huomannut, että keskimääräistä älykkäämmät käyttävät yleensä vähemmän somea ja keskimääräistä vähemmän älykkäät usein merkittävän paljon. Tästä seuraa somessa esiintyvää ala-arvoista öyhötystä ja väärinymmärrysten aiheuttamaa asioiden kärjistymistä. Olen menettänyt toivoni - tästä ei enää ole suuntaa ylöspäin. 

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotuksessa jo väärin kaikki,lukekaa eka mikä se ÄO on ja miten jakautuu.

Vierailija
162/169 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrys tähän lähti syntymään kun muutin Turun-seudulle! Mut edelleenkään en voi ymmärtää/käsittää kuinka nämä viitsivät itsestään tuon julki tuoda!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en miellä Whatsappia sosiaaliseksi mediaksi, koska toimintaperiaate vaatii puhelinnumeron käyttämistä toisin kuin nämä NS oikeat sosiaaliset mediat. Mutta jokatapauksessa Whatsapp ja Instagram ovat tasan ainoat mitä käytän, vaikka Facebook tilikin on

Vierailija
164/169 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tiennyt sen aina. Tilanne on vain pahentunut.

Tiesithän, että suurimmalla osalla ihmisistä on ajatusharha, jolla kuvittelevat, että juuri he ovat keskivertoa älykkäämpiä.

Tiedän olevani keskivertoa älykkäämpi.

Dunning-Krugerisi on vahva.

Jos on saanut koulussa kymppejä ja kirjoittanut laudatureja, opiskellut haastavalle alalle ja menestyy työssään, voiko mielestäsi tietää olevansa keskivertoa älykkäämpi? Jos vielä saa Mensan testeissä selvästi keskivertoa paremmat tulokset, voiko jo tietää melko varmasti?

Älykkäälle se e

Onko sinulla useinkin tarve yrittää päteä, kun kohtaat itseäsi älykkäämpiä ihmisiä? Pitääkö sinulle useinkin vääntää asiat rautalangasta? 

Haastava ala on haastava vertailtaessa eri aloja. Sanoinko että ala oli minulle haastava? Olet ilmeisesti niitä ihmisiä, jotka ymmärtävät asiat joko vahingossa tai tahallaan väärin ja jankkaavat somessa, koska haluavat päteä. Ihmisiä, jotka eivät halua myöntää edes itselleen olevansa niitä vähemmän älykkäitä. Olette juuri niitä, jotka pilaavat keskustelukulttuuria. Jätetään tämä nyt tähän.

Vierailija
165/169 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinnallisuus on nykyään niin kovin pop ja jos et ole mukana, olet outo ja ulkona. Ja puhun nyt n. nelikymppisistä. Enkä ole mikään superuniikki kukkanen, jaksaa vaan ihmetyttää se kaikkien pitää elää samalla tavalla setti.

Vierailija
166/169 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus - ehkä kolmikymppisenä tajusin, että älykkyys ei ole se tärkein arvo. Näillä palstoilla puolestaan ihmettelen ihmisten rajoittunutta ja putkiaivoista näkemystä lähinnä toisista ihmisistä. Viime vuosina olen erityisesti kiinnittänyt  huomiota eri-ikäisten erilaiseen tietoon, vain esimerkkinä 15-vuotias lapsenlapseni ei tiedä kuka on Matti Nykänen, minä en puolestani tiedä räpartistien  tai vastaavien nimiä - nippelitiedoilla ei nyt ole mitään yhteyttä älykkyyteen, mutta keskusteluissa, joku saattaa vaikuttaa tyhmältä kun ei nyt tätäkään tietänyt, ei ymmärtänyt. OLen alkanut vanhemmuuttani arvostaa enenemässä määrin insinööriviisautta, jota  minulla ei todellakaan ole: lähetetäänkö raketti kuuhun - ei minun aivoillani. Mutta minä kykenen matkustamaan julkisilla kulkuvälineillä yksin Euroopassa, Aasiassakin ja ympäri Afrikkaa.  

Vierailija
167/169 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään, että olen yksinkertainen, kun kommunikaatio muiden kanssa ei toiminut.

Sitten kävin psykologin testeissä, ja tajusin, että se olikin toisin päin, ja muut olivat tyhmempiä.

Eivät ymmärtäneet minua, enkä minä niitä, kun on eri kiinnostuksenaiheet ja eri luonteet.

Vierailija
168/169 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoksasin kun saavuin junalla Helsinkiin. Samalla tajusin että apinoiden planeetta on kuvattu siellä.

Vierailija
169/169 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti älykkäät ihmiset ymmärtävät sen että itse asiassa he ovat usein väärässä ja että on valtavasti asioita mitä he eivät ymmärrä. He ymmärtävät että elämä on monimutkainen, niin monimutkainen että he eivät sitä ymmärrä, vaikka tietävät enemmän kuin suurin osa.

Yksinkertaiset ihmiset sen sijaan uskovat että he ovat ratkaisseet arvoituksen. Usein takertuvat liian yksinkertaisiin ohjenuoriin. Juuri sellaisiin että "tee aina näin niin menestyt" ja syöksyvät täysillä kaikenlaisiin järjettömiin uskomuksiin, kieltäytyen uskomasta että niissä voisi olla vikaa.

Olen joskus katsonut sitä miten tatuoinneissa on erilaisia "viisauksia" kuten jokin kuuluisa lausahdus tai joku "live, laugh, love" elämänohje. Aika usein tatuoidut ovat vähän yksinkertaisia ja ilmeisesti ovat hyvin vaikuttuneita tuollaisista näennäisen älykkäistä rimpsuista siinä missä älykkäät eivät niistä välitä.

Älykkäät ymmärtävät myös sen, että maailma on monimutkainen ja sen seurauksena monet asiat ovat tahattomien yhteensattumien summana syntyneitä seurauksia.

Yksinkertaisten ihmisten mielestä taas mitään sattumia ei yleensä ole vaan kaiken on pakko tapahtua jotenkin suunnitelmallisestin - jos vaikka tulee lama, niin kyse ei voi olla siitä, että lähes kaikki ottivat nousukauden huumassa liikaa riskejä ja lopulta joku yksittäinen sattuma sai kaikki panikoimaan kaataen korttitalon - ei, ei, kyseessä on pakko olla ahneiden pankkiirien, bilderberg-seuran ja reptiliaanien salaliitto "kunnollisen työssäkäyvän kansan" köyhdyttämiseksi ja alistamiseksi. Onnistuneet terrorri-iskutkaan eivät voi olla sattumaa (viranomaisten sähellystä, vääriä tulkintoja jne.; terojen moukantuuria) vaan kyseessä on ilmiselvästi tiedusteluorganisaatioiden false flag -operaatio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi