Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tajusitte, että suuri osa ihmisistä on melko yksinkertaisia?

Vierailija
05.11.2025 |

On väistämätön tosiasia, että noin puolet kansasta asettuu älykkyydeltään keskiarvon alapuolelle. Olen huomannut, että keskimääräistä älykkäämmät käyttävät yleensä vähemmän somea ja keskimääräistä vähemmän älykkäät usein merkittävän paljon. Tästä seuraa somessa esiintyvää ala-arvoista öyhötystä ja väärinymmärrysten aiheuttamaa asioiden kärjistymistä. Olen menettänyt toivoni - tästä ei enää ole suuntaa ylöspäin. 

Kommentit (169)

Vierailija
81/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä sanoisi.

Somea on ihan laidasta laitaan. Kyllä jokainen sen tietää joka vähänkään eri alustoja käy läpi. 

Meneppä huviksesi pyörimään äksään niin näet miten tyhmiä korkeakoulutetut asemissa olevat ihmiset voivat olla kiihkossaan ja sokeudessaan. Nämä joiden mielestä pelkkä toisenlainen näkökulma on vaarallinen uhka joka on eliminoitava.

Ei Äksässä ole enää jäljellä kuin ihmiskunnan pohjasakkaa.

Siellä on ihan kaikenlaisia ihmisiä joka tekeekin siitä herkullisen ajatusten opiskelupaikan. Kyllä keskimääräinen sisällön taso on asiallisempi kuin täällä mikä korreloi varmasti älyynkin.

Vierailija
82/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassahan sen varmaan useimmat miehet tajuaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa iski tajuntaan, kun persut äänestettiin toiseksi suurimmaksi puolueeksi vaaleissa.

Ja tämä ei ole panettelua tai jotain  persuöyhötystä, vaan ihan tosi asia.

Että Suomessa on niin paljon ihmisiä, jotka ovat tuon lahkon kannattajia.

Jos ei pysty nielemään genderpotaskaa, oman kulttuurin halveksintaa, Räsäsen mielisairasta vainoamista tai vaikka ilmastohulluutta niin heti ymmärtää paremmin.

Vierailija
84/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä huomasin ensimmäisen kerran. 

Myös täällä palstalla asian huomaa hyvin selkeästi. 

Vierailija
85/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mää vai?

Vierailija
86/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa iski tajuntaan, kun persut äänestettiin toiseksi suurimmaksi puolueeksi vaaleissa.

Ja tämä ei ole panettelua tai jotain  persuöyhötystä, vaan ihan tosi asia.

Että Suomessa on niin paljon ihmisiä, jotka ovat tuon lahkon kannattajia.

Jos ei pysty nielemään genderpotaskaa, oman kulttuurin halveksintaa, Räsäsen mielisairasta vainoamista tai vaikka ilmastohulluutta niin heti ymmärtää paremmin.

Sukupuolten moninaisuus ja ilmastonmuutos ovat tieteellisiä faktoja. Niihin liitetään kyllä tunteisiin vetoavia asioita, jotka saavat yksinkertaiset ihmiset pöyristymään ja unohtamaan faktat. Kyse ei ole ymmärryksestä, vaan ymmärtämättömyydestä, joka aiheuttaa pelkoa ja älytöntä mesoamista. Yksinkertaisuus näkyy siinä, että ollaan tunteiden vietävissä eikä pysähdytä rauhassa faktojen äärelle.

Vierailija
87/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostin asian vahvasti, kun saatuani sähköhoitoa, joka vaikutti mm. muistiin, psykoottiseen masennukseen minulle tehtiin vielä neuropsykologiset testit. Sain karkean arvion kognitiivisista kyvyistäni, vaikka olinkin ihan ameeban tasolla johtuen ect:stä. En ole tosin ikinä terveenäkään pitänyt itseäni sen älykkäämpänä. Testien mukaan karkea arvio oli, että sijoitun ylimpään kolmannekseen, jolloin äo:ni on vähintään 105. Suurin osa ihmisistä jää tuon alle. Ja siis olen täysin vihanneksen tasoinen älyllisesti, täysin elämästä ja yhteiskunnasta syrjäytynyt jne. Mutta mitä ne suurin osa ihmisistä päänsä sisällöltään sitten on?

Vierailija
88/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana järkytyin yliopistollisessa sairaalassa koulutetun terveydenhuollon henkilökunnan ymmärryksen puutetta siitä, miten bakteerit liikkuu.

Saatettiin öyhöttää esim. että hoitajat ei saa vaihtaa osastoja ettei korona leviä osastolta toiselle.

Samaan aikaan seurasin, miten sama kaveri keräsi roskat näppärästi useamman osaston potilashuoneista, sos.tiloista jne.

Sen jälkeen hän jatkoi toiseen vuoroon leikkureille, teholle, toimenpidehuoneisiin.... 

Ja miten hän keräsi roskat? Hänellä oli sellaiset siivouskärryt joiden kanssa hän kiersi koko vuoron ajan. Niissä on sellainen iso pussi, johon hän kaatoi roskat. Pusseja roskiksiin ei vaihdeta kuulemma säästösyistä...

Sitten sen ison roskapussin hän vei logistiikka-hissillä kellariin. Se sama hissi jolla tuodaan ruoat koko sairaalalle....

Uskoisin ettei täällä ole ketään joka ymmärtää mitä juuri kirjoitin. Me ollaan tosi liisterissä jos tulee joku vielä tarttuvampi kuin covid. Näitä vuotavia tautiportteja havaitsin lukemattomia.

Esim tämä tuplavuoron tehnyt siivoaja istui kanssani usein samassa bussissa. Hän myös söi rauhassa milloin minkäkin osaston taukotiloissa.

Vierailija
89/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon ammattilaisena olen joutunut ihmettelemään, miksi jotkut ylläpitää viisikymppisenäkin tappavan huonoja elintapoja, vaikka on jo saattanut olla sydäninfarkti ja tulla diabetes tms. Selvästi jotkut ovat addiktoituvaa sorttia, jotkut eivät kulttuurillisista syistä oikein kuuntele auktoriteetteja, mutta sitten on sellaisiakin, joilla ei älyllinen kapasiteetti vaan riitä kunnolla tajuamaan sitä omaa kuolevaisuutta. Siis silleen kuin 15-vuotias polttaa tupakkaa ja sanoo että ei välitä jos joskus 50 vuoden päästä saa keuhkosyövän, silloin sietää kuollakin. Todellisuudessa ei lainkaan tajua kuolevansa jonain päivänä. Niin meillä on 50-, 60- ja 7-kymppisiä joilla on nuo samat 15-vuotiaan aivot. 

Vierailija
90/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä.

Vierailija
91/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äo on 144 ja mulla on jatkuvasti tyhmä olo kun on niin hirveästi asioita joita en ymmärrä.

Näillä mennään. Lähes.

Vierailija
92/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oletko testannut kaikki 8.5 miljardia ihmistä, ehkä sinä ole heistä  tai meistä se kaikista tyhmin.Kerro paljonko on 1+1. tiedän ennakkoon jo että et osaa vastata oikeata tulosta, saat yhden mahdollisuuden.

Vierailija
93/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa tajusin, että osa ihmisistä on todella yksinkertaisia. Yliopistossa sitten, että isoin osa on yksinkertaisia. Kirjoittaja mukaan lukien.

Vierailija
94/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 15-vuotiaana

Vierailija
95/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä sen varmaan jo huomasin. 

Mutta eniten jaksaa ihmetyttää se, miksi pomoiksi valitaan aina se porukan tyhmin. Meilläkin olisi työpaikalla monta hyvää, osaavaa ja koulutettua tyyppiä, mutta se kaikkein tyhmin karjuja on valittu johtajaksi. Miksi? 

Vierailija
96/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa tajusin, että osa ihmisistä on todella yksinkertaisia. Yliopistossa sitten, että isoin osa on yksinkertaisia. Kirjoittaja mukaan lukien.

Siksi minä sainkin palikkatestissä ja muutenkin  kohtuu hyvät tuloksen ja jouduin Raukkiin vaikka mieleni ei oikein sinne kaivannut heh heh.Rukkiin en joutunut kun painoin salakavalasti jarrua ja näyttelin roolia menköön ne sinne jotka koksuksi haluaa.

Vierailija
97/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, ovatko? Olen niin yksinkertainen etten ole käsittänyt että niin on.

Yllä siis se sarkastinen vastaus.

Tässä se toinen versio: Työni kautta olen ymmärtänyt ihmisten järkyttävää uusavuttomuutta kun ei mistään mitään käsitetä. Ja täällä palstalla taas kukoistaa toisenlainen uuvattius. Asiasta riippuen minäkin olen joissakin asioissa yksinkertainen, mutta mieheni mielestä olen kyllä melkoisen monimutkainen.

Vierailija
98/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä sen viimeistään huomaa. 

Omakohtainen kokemus vai? Tsemppiä!

Vierailija
99/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin olisi työpaikalla monta hyvää, osaavaa ja koulutettua tyyppiä, mutta se kaikkein tyhmin karjuja on valittu johtajaksi. Miksi? 

Kuten Kelan pääjohtaja.

Vierailija
100/169 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kakalla ja pyllystä tuli iso pökäle myös pullystä tuli kakan hajuista kaasua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän