Milloin tajusitte, että suuri osa ihmisistä on melko yksinkertaisia?
On väistämätön tosiasia, että noin puolet kansasta asettuu älykkyydeltään keskiarvon alapuolelle. Olen huomannut, että keskimääräistä älykkäämmät käyttävät yleensä vähemmän somea ja keskimääräistä vähemmän älykkäät usein merkittävän paljon. Tästä seuraa somessa esiintyvää ala-arvoista öyhötystä ja väärinymmärrysten aiheuttamaa asioiden kärjistymistä. Olen menettänyt toivoni - tästä ei enää ole suuntaa ylöspäin.
Kommentit (169)
Tajusin sen kunnolla joskus 3-kymppisenä työelämässä. Itse olen tunnollinen perfektionisti ja stressaan helposti, omasta mielestä olen normiälyinen, en mikään huippuälykäs. Tuolloin olin vielä aika epävarma itsestäni ja pelkäsin tekeväni töissä virheitä, mutta jouduttuani tekemisiin alan ihmisiin - myös niihin hierarkiassa itseni yläpuolella oleviin - tajusin kuinka tyhmiä ihmiset voivatkaan olla eikä minulla ole mitään syytä pitää itseäni jotenkin huonompana vaan pikemminkin päinvastoin. Rautalangasta piti vääntää monesti näille pässeille yksinkertaisimmatkin asiat, jessus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Enpä sanoisi.
Somea on ihan laidasta laitaan. Kyllä jokainen sen tietää joka vähänkään eri alustoja käy läpi.
Meneppä huviksesi pyörimään äksään niin näet miten tyhmiä korkeakoulutetut asemissa olevat ihmiset voivat olla kiihkossaan ja sokeudessaan. Nämä joiden mielestä pelkkä toisenlainen näkökulma on vaarallinen uhka joka on eliminoitava.
Ei Äksässä ole enää jäljellä kuin ihmiskunnan pohjasakkaa.
Lapsuudenperheeni oli hyvin toimeentuleva ja keskiluokkainen, kuten koko sukuni. Olin aina hyvä koulussa ja lapsena ja teininä sitä ehkä ajatteli, että kaikki eivät vain viitsi panostaa kouluun samalla tavalla. Peruskoulun jälkeen olin tekemisissä lähinnä vain lukiokavereideni kanssa ja lukion jälkeen pyörin yliopiston opiskelijaporukoissa. Opiskelin alalle, jolla ollaan tekemisissä laajasti kaikenlaisten kansalaisten kanssa. Viimeistään valmistuttuani huomasin eläneeni kuplassa. Näin ns. kansan koko kirjon ja tajusin millaisessa todellisuudessa moni elää.
Korona-aikaa ja "valtamediaan" uskovia ihmisiä on muutama täällä nostanut esille. Itse olen kuitenkin nähnyt monen yksinkertaisuuden siinä, miten he eivät reflektoi lainkaan omaa hurahtamistaan salaliittoteorioihin. Jos ihminen ei näe, että hänen salaliittouskovaisuutensa johtuu tarpeesta olla parempi kuin tutkittuun tietoon luottavat "lampaat", hän on usein selvästi yksinkertainen. Kaninkolo houkuttaa monia, mutta syitä hurahdukselle ei osata lainkaan nähdä. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että jos haetaan tietoa mieluummin Youtubesta kuin tieteellisistä, vertaisarvioiduista artikkeleista, ollaan täysin väärillä jäljillä.
Siinä vaiheessa kun tajusin että moni on valmis osallistumaan aivan sairaaseen gang stalkingiin johon liittyy paljon valheita ja ihmeellisiä motiiveja.
Tyhmyys mitataan siinä kuinka tunnistaa valheet, rikokset, sabotoinnit, hakkeroinnit, törkeät manipulaatiot, väärennykset.
Jos taidokkaasti tehty tai sisältää rikoksia ja väärennyksiä (feikkiuutiset, hakkerointi, väärennetyt media viestit) voisihan normijärkeväkin olla huomaamatta niitä. Silti miksi joku lähtisi mukaan johonkin kauppa ja katukampanjoihin?
Kaikkein tyhmimpiä on ns. Gang stalkingiin osallistuvat. En keksi yhtäkään järkevää tai hyvää syytä, koska sellaista ei ole.
Ovat siis lähteneet juttuun joko ihmeellisin tyhmillä motiiveilla tai sitten läysin valheiden perusteella.
En osaa kuvitella, että itse tai lspseni lähtisivät ikinä tuollaiseen mukasn mistään syystä. Sehön vaikuttaisi melko hullulta toiminnalta? Esim. lähteä seuraamaan tai maalittamaan jotakin kauppaan?
Mitä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Tällä se tyhmyys oikein rehottaa, onko täällä porukka jollain lääkityksellä?
Tämä!!!!
Pitääkö kysyä, jos huomaa jotain outoa? Voiko väittää, että on tehty vääryyksiä ilman todisteita.
Riippuu keneltä voi kysyä ja onko esittää jotain todisteita ettei käy klassikko, että kun haluaa esittää todisteita, ei niitä enää ole.
Ja voi esittää että on tehty todennäköisesti vääryyksiä tai jopa rikoksia ilman todisteitakin. Jotain perusteluja pitää olla, miksi epäilee niin.
Jos tiedetään että on tehty jotain väärää ja laitonta jollekin henkilölle esim. viranomaisten taholta se ei tsrkoita, että myös ssiat b, c, d ja f olisi myös jotenkin sabotoitu, mutta silloin on ehkä enemmön aihetta olettaa, että niin voisi olla jos on edes jotain perusteluja miksi kaikki ei stemmaa.
Jos pyydetään seuraamaan tai maalittamasn jotain eikä pahemmin kysele tai ihmettele miksi tekee niin.
Työelämässä. Valitettavasti. Lapsuus ja nuoruus, opintoaika, menee niin siinä oman porukan ja perheen kuplassa.
Kun menin kouluun. Opettajat olivat yksinkertaisia ja se oli lapselle pelottavaa.
Yksinkertainen ihminen tekee törkyrikoksia toisen terveyteen ja elämään liittyen. Sellaisia joista haittaa. Ihan sama, vaikka sen tekisi väärennetyin ja valheellisten tietojen perusteella. Ei yhtäään järkevämpää. Ei älykästä koska linnatuomio seuraisi, jos jäisivät kiinni.
Heidät pelastaa vain meidän mätä yhteiskunta, mädät viranomaiset, läpimädät poliitikot, valtaapitävät, mädöt lääkärit ja mädät poliisit ja tuomarit.
Läpimätä yhteiskunta antaa siis yksinkertaisten ihmisten tehdä järkky rikoksia. Niin toimii yksinkertainen yhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenperheeni oli hyvin toimeentuleva ja keskiluokkainen, kuten koko sukuni. Olin aina hyvä koulussa ja lapsena ja teininä sitä ehkä ajatteli, että kaikki eivät vain viitsi panostaa kouluun samalla tavalla. Peruskoulun jälkeen olin tekemisissä lähinnä vain lukiokavereideni kanssa ja lukion jälkeen pyörin yliopiston opiskelijaporukoissa. Opiskelin alalle, jolla ollaan tekemisissä laajasti kaikenlaisten kansalaisten kanssa. Viimeistään valmistuttuani huomasin eläneeni kuplassa. Näin ns. kansan koko kirjon ja tajusin millaisessa todellisuudessa moni elää.
Korona-aikaa ja "valtamediaan" uskovia ihmisiä on muutama täällä nostanut esille. Itse olen kuitenkin nähnyt monen yksinkertaisuuden siinä, miten he eivät reflektoi lainkaan omaa hurahtamistaan salaliittoteorioihin. Jos ihminen ei näe, että hänen salaliittouskovaisuutensa johtuu tarpeesta olla parempi kuin tutkittuun tietoon luottavat "lampaat", hän on usein selvästi yksinkertainen. Kaninko
Itse taas inhoan salaliittoteoria-leimaajia. Nämä ne vasta fakkiutuneita ovatkin ajatusmaailmaltaan: on jokin mystinen virallinen puhdas huolellisesti tutkittu tieto siitä mitä maailmassa tapahtuu ja sitten täysin raiteiltaan suistunut mielikuvitus joka kuvittelee lämpimikseen kaiken vainoharhaisesti.
Minäkin luotin ennen koronaa melko myötämielisesti MSM:ään ja terveys- sun muihin viranomaisiin mutta luottamukseni on vähentynyt, jopa romahtanut päämedioidemme suhteen. Enkä ole kuitenkaan solahtanut fanaattisuuteen tai pudonnut kaninkoloon mistä löytyisi selitys kaikkeen. En koe siis hurahtaneeni yhtään mihinkään, sen sijaan suhtaudun HYVIN varauksellisesti tämän ajan (uusiin) vallanpitäjiin, nykypolitiikkaan/kulttuuriin ja seuraan paljon kotimaisia ja ulkomaisia keskusteluohjelmia, joita toki myös reflektoin kriittisesti.
Kyllä yksinkertaisia ihmisiä on mutta jako siihen mihin tahoon he uskovat/mihin luottavat/minkä maailmankuvan nimiin vannovat ei vielä selitä paljoa. Yksi palanen on sekin onko henkilö valmis muuttaamaan käsityksiään suuntaan tai toiseen, jos saa tarpeeksi tukevia todisteita jostain. Vaikka siitä miten paljon ylikansallisella rahalla vaikutetaan hallitseviin medianarratiiveihin, jotka haluavat demonisoida toisenlaisia (heitä haastavia) näkökulmia ja arvopohjia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte mikä on seuraava vedätys Ukrainan sodan jälkeen?
Toivon että kolmannesta maailmansodasta jankuttaminen on vedätystä. Kansan yhtenäisyyden nimissä lisättävä julkisen keskustelun/mielipideilmaisun sensuuri on myös kammottava vedätys, mutta tuohon suuntaan olemme tällä hetkellä menossa. Ensi vuonna voi tulla tiukennuksia. Voi ajatella että jokainen päivä täälläkin on kallisarvoinen erilaisten näkemysten esittelyssä. Jos vaihtoehto on kuvitelmissa, arvailuissa ja luuloissa eläminen kunhan on vain mukavan yksimielistä ja mitään ikävää tekstiä (valituista tahoista) ei näy missään.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ihminen tekee törkyrikoksia toisen terveyteen ja elämään liittyen. Sellaisia joista haittaa. Ihan sama, vaikka sen tekisi väärennetyin ja valheellisten tietojen perusteella. Ei yhtäään järkevämpää. Ei älykästä koska linnatuomio seuraisi, jos jäisivät kiinni.
Heidät pelastaa vain meidän mätä yhteiskunta, mädät viranomaiset, läpimädät poliitikot, valtaapitävät, mädöt lääkärit ja mädät poliisit ja tuomarit.
Läpimätä yhteiskunta antaa siis yksinkertaisten ihmisten tehdä järkky rikoksia. Niin toimii yksinkertainen yhteiskunta.
Tässä on hyvä esimerkki yksinkertaisesta ihmisestä. Ei mitään ymmärrystä yhteiskunnasta, vain omat vainoharhaiset kuvitelmat, jotka ovat saaneet vahvistusta oman elämänsä tiedemiesten ja -naisten syväluotaavista ja hämmästyttävän "tiedostavista" tee-se-itse-reportaaseista. Älykkäätkin ihmiset voivat toisaalta sortua samaan, jolloin selityksenä on itsetehostuksen tarve ja nöyryyden puute.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun tajusin että moni on valmis osallistumaan aivan sairaaseen gang stalkingiin johon liittyy paljon valheita ja ihmeellisiä motiiveja.
Tyhmyys mitataan siinä kuinka tunnistaa valheet, rikokset, sabotoinnit, hakkeroinnit, törkeät manipulaatiot, väärennykset.
Jos taidokkaasti tehty tai sisältää rikoksia ja väärennyksiä (feikkiuutiset, hakkerointi, väärennetyt media viestit) voisihan normijärkeväkin olla huomaamatta niitä. Silti miksi joku lähtisi mukaan johonkin kauppa ja katukampanjoihin?
Kaikkein tyhmimpiä on ns. Gang stalkingiin osallistuvat. En keksi yhtäkään järkevää tai hyvää syytä, koska sellaista ei ole.
Ovat siis lähteneet juttuun joko ihmeellisin tyhmillä motiiveilla tai sitten läysin valheiden perusteella.
En osaa kuvitella, että itse tai lspseni lähtisivät ikinä tuollaiseen mukasn mistään syystä. Sehön vaikutta
Onko sinulla lääkitys kohdillaan? Sairaudentunto ainakin näyttää puuttuvan.
Viimeistään kolmannella luokalla koulussa.
Siinä vaiheessa iski tajuntaan, kun persut äänestettiin toiseksi suurimmaksi puolueeksi vaaleissa.
Ja tämä ei ole panettelua tai jotain persuöyhötystä, vaan ihan tosi asia.
Että Suomessa on niin paljon ihmisiä, jotka ovat tuon lahkon kannattajia.
Vierailija kirjoitti:
Tällä se tyhmyys oikein rehottaa, onko täällä porukka jollain lääkityksellä?
leponex
Vierailija kirjoitti:
Korona-aika ne silmät todella avasi.
Ihan samaa ajattelin. Hämmentävää oli huomata, että korona-aikaan tavisduunaritkin ihan pokkana muuttuivat tartuntatautien asiantuntijoiksi. Ukrainan sodan syttyessä ilmaantuivat sitten sotatieteiden asiantuntijat.
Somekirjoittelua tai iltapäivälehtiä en jaksa seurata enää juuri ollenkaan. Nykyihmisiltä puuttuu kokonaisuuksien hahmotuskyky, lähdekritiikki, lukutaito, luetun ymmärtäminen, maalaisjärki sekä minkäänlaisen epämukavuuden ja kritiikin sietokyky.
Mitä veikkaatte mikä on seuraava vedätys Ukrainan sodan jälkeen?