Milloin tajusitte, että suuri osa ihmisistä on melko yksinkertaisia?
On väistämätön tosiasia, että noin puolet kansasta asettuu älykkyydeltään keskiarvon alapuolelle. Olen huomannut, että keskimääräistä älykkäämmät käyttävät yleensä vähemmän somea ja keskimääräistä vähemmän älykkäät usein merkittävän paljon. Tästä seuraa somessa esiintyvää ala-arvoista öyhötystä ja väärinymmärrysten aiheuttamaa asioiden kärjistymistä. Olen menettänyt toivoni - tästä ei enää ole suuntaa ylöspäin.
Kommentit (57)
no se kertoi kaiken kun 80% ihmisistä laittoi minkä tahansa rätin naamalleen 2020-2022 ja piti sitä kesät talvet kun hallinto niin sanoi... samat ihmiset laittaisivat ämpärin tai pahvilaatikon päähän jos hallinto niin sanoisi...
Some on kyllä avartanut maailmankuvaa siitä, että osa ihmisistä on kyllä aivan älyttömän typeriä ja yksinkertaisia.
Kun liityin someen ja kun aloin myymään tavaraa Tori.fi:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Korona-aika ne silmät todella avasi.
Sama havainto.
Vierailija kirjoitti:
no se kertoi kaiken kun 80% ihmisistä laittoi minkä tahansa rätin naamalleen 2020-2022 ja piti sitä kesät talvet kun hallinto niin sanoi... samat ihmiset laittaisivat ämpärin tai pahvilaatikon päähän jos hallinto niin sanoisi...
OK. Sinä siis kuulut niihin, joista tässä keskustellaan.
Kun olen seurannut Eduskunnan kyselytuntia...
Siis suuri osa ihmisistä yksinkertaisia? Nyt en oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä se tyhmyys oikein rehottaa, onko täällä porukka jollain lääkityksellä?
Asutko Savossa? Moni asia siellä selittyy vuosisataisella sisäsiitoksella, myös ulkonäkö ja puhetapa.
Keski-Suomessa sisäsiittoisuus näkyy vielä voimakkaammin, Savossa sentään liikkuivat enemmän hevosilla ja polkupyörillä jo silloin kun keskisuomalaiset nussivat vielä lähisukulaisiaan täyttä häkää samassa kyläyhteisössä ja oman perheen kesken.
Musta tuntuu että ovat todella tyhmiä. Lisäksi sellaiset ihmiset joiden kanssa olen samalla aaltopituudella tapaan enää nykyään todella harvoin. En oikeastaan enää koskaan. Kaikki on jotenkin kummallisia ajatusmaailmaltaan ja ihmettelen usein missä kaikki kaltaiseni ovat. Olen avoin ja huumorintajuinen viiskymppinen konttorirotta.
Sinä päivänä, kun sain älykkyystestini tulokset, joiden mukaan kuulun älykkäimpään persentiiliin. Sitä ennen epäilin että ehkä itse olen se yksinkertainen, kun enemmistön jutut tuntuvat typeriltä ja enemmistöstä omat juttuni.
Mukavia ja nauravaisia on omassa työssäni onneksi paljon. Kaikki pysyykin leppoisana kun emme urki kovin henkilökohtaisia. MInussakin olisi varmasti sellaista mikä jakaisi mielipiteitä.
Tavallaan hyväksyn nykyään sen että laadukas aito ihmissuhde syntyy ajan kanssa. Siis sellainen missä ihan oikeasti kuunnellaan toisen ajatuksia. Terapiasuhde on taas sellaista missä möyritään tunnepuheessa ja elämän vaikeuksista kertomisessa. Jokaisella on oikeus mennä eteenpäin ja koettaa löytää tarpeeksi yhteistä vaikka jokin yhdistävä yhteiskunnallinen huolenaihe.
Tietämättömyys ei ole sama asia kuin tyhmyys mutta johonkin rajaan asti myös valitsemme olla tietämättömiä, passiivisia ja eräänlaisia aikuisia lapsia. Tämä tietenkin hyödyttää kaikkia niitä tahoja jotka voivat hyödyntää aikuisen lapsen manipuloitavuutta. Ja hyvä moraalinen yhteiskunta kyllä kannustaa jäseniään olemaan tietoisia, aktiivisia, rohkeita ja ennen muuta totuudellisia. Nyt voimme tehdä tämän työn niin että se innostaisi muitakin pyrkimään samoihin ihanteisiin loputtoman syyttelyn ja katkeroituvan uhriutumisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen seurannut Eduskunnan kyselytuntia...
Jo se tyhjien tuolien määrä kertoo jotain hyvin huolestuttavaa. Kaikilla ei voi mitenkään olla tärkeämpää tekemistä.
Keskimääräinen älykkyysosamäärä näyttäsi olevan ainakin olevan Suomessa 101.2 vuonna 2019 joka tarkoittaa että noin puolella olisi äo tuon alle. En olisi niinkään huolissani Suomen tilanteesta mutta tuolla on afrikan ja aasian maita joissa keskimääräinen äo on 40-50 luokkaa, miettikääpä millaista on olla tyhmemmästä päästä siellä! Ja sitten ihmetellään että Pisa tulokset laskee ja väestö tyhmenee...
https://www.datapandas.org/ranking/average-iq-by-country
Ole tuosta jokseenkin samaa mieltä että vähemmän älykkäät ihmiset keskimäärin notkuvat somessa enemmän, samoin kuin ovat useammin myös lihavia.
Jo ihan polvenkorkuisena. Kuuntelin vanhojen ihmisten puheita ja ihmettelin, että miten voi olla noin tyhmä, vaikka on jo vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kävelisi myös auton alle, jos hallitus käskisi. Täälä on aina tehty niin, miten hallitus on käskenyt. Ei voinut kuin ihmetellä tuolloin koronan aikaan, että ihminen on apina, eikä se apina miksikään muutu.
Olen narsistin lapsi. Ymmärsin jo pienenä, miten ohjailtavissa suurinosa ihmisistä on.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että niiden jutut ja mielipiteet ovat samoja mitä mediassa kerrotaan. Kaikilla on sama mielipide.
Vielä pahempaa on ne, jotka hankkivat tietonsa jostain roskamedioista (yleensä äärimmäisen propagandistisista lähteistä). Meillä sellaisia esimerkiksi suomenuutiset, mv-lehti, ylilauta.
Toinen on se, että vaikka vääntäisi näille samoille rautalangasta tieteellisiä faktoja, he eivät ymmärrä. Piittaamaton, ymmärtämätön ja tyhmä. Se on vaarallinen yhdistelmä.
Asutko Savossa? Moni asia siellä selittyy vuosisataisella sisäsiitoksella, myös ulkonäkö ja puhetapa.