Mitkä asiat aikaisemmilta vuosikymmeniltä tuntuu olevan nykynuorille lähes mahdotonta ymmärtää?
Olen itse huomannut, että monelle, joka on elänyt koko elämänsä internetin kanssa ja tottunut siihen että aiheesta kuin aiheesta löytyy helposti ties kuinka paljon tietoa, tuntuu olevan hyvin vaikeaa ymmärtää että ihmiset aiemmin olivat paljon tietämättömämpiä eri asioista ihan vain johtuen siitä tosiseikasta, että tällaista nykyisen kaltaista helpoti saatavilla olevaa tietomäärää ei yksinkertaisesti aiemmin ollut saatavilla. Toki oli olemassa tietokirjoja ja tietosanakirjoja, mutta ei niissä todellakaan ollut ajantasaisia tietoja ja yksityiskohtia samaan tapaan saatavilla kuin vaikka jostain wikipediassa.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Iso ero oli myös siinä, että Marinin hallitukseen asti sait vähentää asuntolainan korot ansiotulojen verotuksesta, vasta Marinin hallitus lopetti tuon verovähennysoikeuden mikä heikensi valtavasti keskiluokan ostovoimaa."
Unohdat mainita että korkovähennys laski asteittain todella pitkän ajan kuluessa ja 2010-luvulla se oli jo varsin pieni ja vähämerkityksellinen. Se ei siis poistunut yhdellä rysäyksellä Marinin aikana vaan pitkän hitaan muutoksen kautta.
Marin olisi voinut pysäyttäätuon typeryyden eli asuntolainan korkovähennysoikeuden poiston, mutta shampanjasosialisti valitsi kurjistaa mielummin keskiluokkaa kunhan itse tienaa isot rahat.
Mutku sanna mutku mutku. Soita orpolle ja purralle jos ne korjaisi kokemasi vääryyden. Jos vaikka palauttaisivat tuon verovähennysoikeuden kokonaisuudessaan!<
Älä suotta. Ei keskikaljakapitalistipersu tajua kuitenkaan.
Että kansa todellakin voi vaikuttaa. United we stand, divided we fall.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Iso ero oli myös siinä, että Marinin hallitukseen asti sait vähentää asuntolainan korot ansiotulojen verotuksesta, vasta Marinin hallitus lopetti tuon verovähennysoikeuden mikä heikensi valtavasti keskiluokan ostovoimaa."
Unohdat mainita että korkovähennys laski asteittain todella pitkän ajan kuluessa ja 2010-luvulla se oli jo varsin pieni ja vähämerkityksellinen. Se ei siis poistunut yhdellä rysäyksellä Marinin aikana vaan pitkän hitaan muutoksen kautta.
Marin olisi voinut pysäyttäätuon typeryyden eli asuntolainan korkovähennysoikeuden poiston, mutta shampanjasosialisti valitsi kurjistaa mielummin keskiluokkaa kunhan itse tienaa isot rahat.
Marin ei saanut kuin pelkkää tuhoa aikaiseksi, luojan kiitos että siitä akasta päästiin, ällöttävämpää ämmää saa hakea, hyi yöks.
Vierailija kirjoitti:
Että lehtiroskiksista etsittiin lehtiä , joiden sivut olivat monesti tahmeat ja liimautuneet yhteen.
Tämähän se olis :) usein myös jossain lähimetsässä etsittiin niitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että veikko vennamo oli persujen esi-isä.
Vennamolla oli kuitenkin järkeä päässä, mitä persuilla ei ole!
Mä en hyväksy yhtään varsinkaan nykypersujen meininkiä, enkä niiden alkuperäistenkään aatteita, mutta sanon silti että Soinillakin vielä se järki oli.
Paitsi hänhän on katolinen uskoltaa, ja veti sen uskonnon naisia syrjivää meininkiä Suomeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpön. Se oli ollut poistumassa jo kauan ennen Marinin hallitusta.
Ja sehän oli epätasa-arvoinen etu jo sinänsä.
Ongelmahan on ollut siinä, että korot ovat nousseet maailmanlaajuisesti samoin asuntojen hinnat. Ei siihen ole syynä mikään yksi pienen maan hallitus.
Mutku sanna mutku mutku. Soita orpolle ja purralle jos ne korjaisi kokemasi vääryyden. Jos vaikka palauttaisivat tuon verovähennysoikeuden kokonaisuudessaan!