Vaimo paskoi auton vanteet katukiveykseen
Lähes uusi auto ja isot kalliit vanteet, nyt apukuskin puolella molemmat aivan ruvella kun rouva ei näemmä osaa parkkeerata kadun varteen.
Ei mitään järkevää syytä tietenkään tullut häneltä tähän perseilyyn vaan päätöntä selittelyä ja luonnollisesti myös syyllistämistä koska minun takiani meillä on liian iso auto ja minun takiani aikataulut olivat sellaiset jne jne. Ei hänen, vaan minun. Eli syy on minun vaikka olin kilometrien päässä tapahtumapaikasta. Naisen logiikka.
Ero on todella vakavassa harkinnassa just nyt tällä hetkellä.
Kommentit (223)
Hyvin ymmärrettävää, ap.
Etkö tiennyt, että vinyylimorsiamilla ei syystäkään ole ajokorttia?
Ne olisivat paljon kalliimpia kuin 55 euroa+postikulut, jos niillä olisi ajokortti.
Onneksi meillä on omat autot niin voi paskoa ihan itse.
Mä vaihdatan renkaat liikkeessä mutta mies vaihtaa itse ja niinpä häneltä irtosi eturengas kesken matkan ja auto rysähti oikealle kulmalleen ja helmapellit lytyssä, tukivarsi poikki.
Vierailija kirjoitti:
voi voi kyrvän jatkeeseen tuli syyliä
Tonnin maksaa vanne niin kyllä se v*tuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa vanteiden naarmuista lopulta on? Oman autoni vanteissa on useita naarmuja, osa pienempiä, osa syvempiä ja en huomaa mitään ongelmaa.
Mitä haittaa jos nahkasohvaan tai 5000€ LV käsilaukkuun tulee repeämä?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on omat autot niin voi paskoa ihan itse.
Mä vaihdatan renkaat liikkeessä mutta mies vaihtaa itse ja niinpä häneltä irtosi eturengas kesken matkan ja auto rysähti oikealle kulmalleen ja helmapellit lytyssä, tukivarsi poikki.
Naisten epäteknisyyden tietäen en purematta niele että juurisyynä olisi ollut "pyörän irtoamiseen" löystyneet pyöränmutterit / -pultit. Tukivarsi voi katketa ruosteen heikentämänä ja sitten tukematon pyörä kyllä repii itsensä irti autosta väkivalloin muistakin kiinnikkeistä.
Jos pyörä vanteineen irtoaa, ensimmäisenä maahan ottaa yleensä jarrulevyn alaosa, tukivarsi ei pitäisi siitä katketa, joten siksi veikkaan että juurisyynä koko episodille on ollut että tukivarsin on katkennut ensin, tai esim. siihen kiinnitetty alapallonivel pettänyt.
Vierailija kirjoitti: Voi myös kysyä minkä takia niiden katukiveysten pitää olla pystysuoria. Miksei voi olla hieman viistoa reunaa sinne kadulle päin johon ensin osuu kumi eikä vanne, vaikka olisi matalaprofiilirengaskin. Paikoitellen tehdään aivan tappokorkeita yli 20cm reunuksia rouhitulla pinnalla jonka on kalteva lähinnä kadullepäin.
Liimakivi reunuskiviä on ainakin uudemmilla katuosuuksilla. Tosin ne irtoavat helposti auran osuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osta jatkossa sellaisia matalia kumeja jotka työntävät sen vanteen reunan sentin ulommas kuin muun renkaan. Sellaisen kyllä raapii reunakiveen ennemmin tai myöhemmin suurin osa miehistäkin.
Mitähän helv... minä just luin... et et ettäkö kumit ikäänkuin "työntävät" alumiinisen vanteen ulospäin? Voi rähmä, enpä oo ennen tämmöistä kuullutkaan! Se vanne nimittäin ei kyllä anna milliäkään periksi, kumi joustaa!
Onko tämä taas sitä naisten logiikkaa? Kyllä Spede oli kuin olikin oikeassa!
Jep, nää vanneketjut on aina ihan hulvattomia kun mammat tulevat laukomaan vahvoja mielipiteitään täysin perseestä revityillä tiedoilla 😂
Onhan tuossa alkuperäisellä kirjoittajalla ihan pointti, mutta on vaan kirjoittanut asiansa huonosti. Tietyissä matalaprofiilin renkaissa on "huuli", joka tulee vanteen reunan suojaksi. Kaikissa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ymmärrettävää, ap.
Etkö tiennyt, että vinyylimorsiamilla ei syystäkään ole ajokorttia?
Ne olisivat paljon kalliimpia kuin 55 euroa+postikulut, jos niillä olisi ajokortti.
Tällaiset repliikit herättävät vain myötähäpeää. Jos et osaa, älä leiki koomikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostatte noin kalliita vanteita? Ne ovat kulutustavaraa ja todella alttiita vaurioille ja kulumiselle. Eivät ne ole ikuisia kuin teoriassa, niilläkin on rajallinen käyttöikä.
Jos ei ole rahaa ostaa uusia tilalle niin sitten kannattaa pysytellä edullisimmissa. Ymmärrän toki harmistuksen, mutta se kuuluu elämään.
Vierailija kirjoitti:
"Millä ihmeen tavalla se vaikuttaa asiaan? Eihän profiililla ole mitään merkitystä!"
No onhan. Korkeaprofiilinen rengas on nimensä mukaan korkeampi ja nostaa siis vanteen ylemmäs joten se ei edes osu matalampiin reunakiviin. Lisäksi se on myös ulospäin pulleampi joten sillä ei edes ole kovin helppoa saada sitä vannetta osumaan mihinkään kun kumi osuu ensin.
Ei sitä rengastakaan kannata niihin katukiviin hieroa. Ei se ole mikään törmäyspehmuke.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisillekin annetaan ajokortti ??
Koska ovat parempia ajajia kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostatte noin kalliita vanteita? Ne ovat kulutustavaraa ja todella alttiita vaurioille ja kulumiselle. Eivät ne ole ikuisia kuin teoriassa, niilläkin on rajallinen käyttöikä.
Jos ei ole rahaa ostaa uusia tilalle niin sitten kannattaa pysytellä edullisimmissa. Ymmärrän toki harmistuksen, mutta se kuuluu elämään.
Ei tarvitsisi ostaa uusia tilalle JOS EUKKO EI NIRHAISI ENTISIÄ PILALLE. Ei se vanne ole tarkoitettu miksikään kuluvaksi osaksi jota pyöritellään katukiveystä vasten jokaisella parkkeerauskerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ongelmana on liian matala rengasprofiili
Tai ihminen joka ei osaa ajaa
Tai ihminen, jolle auton vanteet ovat niin tärkeät, että niiden vuoksi voi ottaa eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto ei olekaan auto vaan ihanan kaunis ja kiiltävä janis petke! Jos tarvitset sitä oman kilpesi kiillottamiseen, niin ei siinä mitään. Tukka hyvin, kaikki hyvin.
Naarmu vanteessa ei vaikuta käyttöön ja auto on yhtä vanha ja joka päivä vanhempi kuin eilen.
Voi se vaikuttaa. Näennäinen naarmu, mutta tosiasiassa vanne voikin olla vääntynyt ja epätasapainossa, rasittaa alustarakenteita vaihtokuntoon ennen aikojaan, samoin renkaan voi kuluttaa laikukkaasti ja epätasaisesti, alkaa värinät ja ravistukset lisääntyä, lopulta viimeistään hylätään katsastuksessa sen takia.
Autoista ei olla turhaan tarkkoja, pienelläkin vauriolla yleensä tulee olemaan seurauksia ja alkaa se korjauslasku kertautua sitten aikaa myöten.
Höpöhöpö. Olen ajanut autolla jossa oli ainakin yksi kiero vanne eikä sen alustaan koskaan tarvinnut tehdä mitään korjauksia sen takia. Kyllä se on yleinen mekaaninen kuluminen ja sää jotka niitä ongelmia aiheuttavat. Rengaskauppiaiden progapandaa tuo sinun horinasi.
- eri
Vastenmielinen ajatus tuollainen nillittävä mies. Jos kolhisin oman mieheni auton jotenkin, hän toteaisi, että noita nyt sattuu, hyvä ettei käynyt pahemmin. Ja sitten se laitettaisiin kuntoon. Meillä on yhtä suuret tulot ja yhteiset rahat.
En haluaisi miestä jolle joku auto on noin iso juttu. Tuntuisi että miehen itsetunto on siitä kiinni. Miehessä on viehättävää juuri sellainen rauhallinen itsestä numeroa tekemätön itsevarmuus.
Tämän takia sille vaimolle hankitaan juuri se "kauppakassi" Nissan Micra peltivanteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa vanteiden naarmuista lopulta on? Oman autoni vanteissa on useita naarmuja, osa pienempiä, osa syvempiä ja en huomaa mitään ongelmaa.
Mitä haittaa jos nahkasohvaan rulee repeämä? Mitä haittaa jos olohuoneen pöytään tulee naarmuja tai koira syö pöydän kulmasta palan? Mitä haittaa jos housuihin tulee reikä?
Onko nämä kaikki sinulle avioeroperusteita? Aika niuholta kuulostat.
Auto ja vanteet ovat kulutustavaroita. Niitä saa kaupasta uusia. Ihme nipotusta ap:lta.
Kulut puoliks...