Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taloyhtiö aikoo hakea parvekkeilla tupakoinnin kieltämistä ja mä taidan olla ainoa,joka haistaa ongelmia

Vierailija
04.11.2025 |

Veikkaan,että jengi alkaa polttaa keittiössä liesituulettimien alla.

Tai jos joku lähteekin ulos savuille niin siinä pahimmillaan herää koko talo jos yö/varhainen aamu.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette ehkä tiedä että tuberkuloosiin kuolee.  Ette ehkä tiedä mut tonnikala ei ole tonnikalaa se on boniittia. Ette ehkä tiedä et säilykepurkista irtoaa metallia ja siihen kuolee.  Ette ehkä tiedä mutta autolla ajamiseen kuolee useimmat liikenteessä.  Ette ehkä tiedä mutta homeet asunnon seinissä aiheuttaa astman.  Ja kuoleman.  

Näillä asioilla ei ole merkitystä,.koska eivät aiheuta hajuhaittaa muille.

Tiedätkö et nyt voi elää sitten. Koska maan päällä on hajuja.  

Vierailija
62/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos polttaa ikkuna auki sen edessä kun parveketupakointi kielletty, onko se kiellettyä kun asukas on itse sisällä ja puhaltaa savut ulos?

terv.Tupakoitsijan naapuri

En kyllä tiedä taloa, jossa saa tupakoida sisällä, mutta ei parvekkeella. Jos talossa ei saa tupakoida, siitä kärsii sitten alakerroksen porukka. Kaikki käy oven edessä tupakoimassa.

Vaikka siinä ei edes saa polttaa  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa myös olla että valittajan ruuan hajut haittaa muita . Kuin hiuslakka ja paskan hajut. Autoista tulee pakokaasuja . Hajuja kuin ruuanlaitossa.  Tehtaan piipusta tulee hajuja . Nuotioista tulee.  Ei tämä mikään hajuton maapallo ole.  Toisten KIUSAAMINEN ON SYNTIÄ. 

Vierailija
64/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee tupakkakielto niin pitää ostaa puukengät. Tai ehkä raudoitetut buutsit. Kunhan on kolisevat kengät. 

Oletpa lapsellinen. Toivottavasti saat syövän. 

meidän rapussa oli tuollainen tupakoitsija ja minä olin se, joka hankki tupakointikiellon taloyhtiöön. Tämä naapurini päätti kosta aminulle juurikin mm. pitämällä meteliä öisin, kun lähti ulos röökille. Hän itse kärsi unettomuudestakin (tupakoinnin aiheuttamaa sekin, nikotiiniriippuvuus kun oli niin paha hällä, että herätti öisinkin) ja kuvitteli, että minä sitten häiriinnyn siitä. Kuulin tästä päättelyketjustaan kerran, kun hän juorusi tästä kostostaan kaverilleen kännissä parvekkeellaan 

Visiiin vajaat kaksi vuotta se jaksoi asua ja omasta mielestään häiriköidä minua öisin kunnes muutti pois. En viitsinyt koskaan kertoa hälle, ta laittaa juorua liikkeelle, että olen niin hyväuninen etten koskaan herää kotini ulkopuolelta tuleviin ääniin, etenkään, jos ne ovat toistuvia. Herään hälytyssirreneihin ja jos joku huutaa apua jossain, mutta siinäpä se. Kun sitten menen aina samaan aikaan nukkumaan ja herään samaan aikaan joka aamu, niin elimistöni on tuolta osin myös koulutettu nukkumaan öiseen aikaan ekä heräämään turhiin ääniin. 

Jotenkin ilkeämiliestä ehkä vähän iloita siitä, että raukka kuvitteli, että hän kaksi vuotta piinasi minua öisin hereille metelöimällä mennessään tupakalle, mutta minä vain nukuin sikeäsi enkä edes tiennyt mitään tuosta metelöinnistään. 

Vierailija
65/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä,niitä tulee. Ongelmia.

Meillä ei ole talossa hissiä ja kun kolmannen kerroksen pariskunta lähtee puolijuoksua röökille klo 22.00 niin koko rappu sen kuulee.  Vähemmän melua tuli kun saivat polttaa parvekkeellaan.

Luuletko, että niiden kunto kestää tehdä tuota kovin monta kertaa päivässä? Ja näen tuossa vai terveysvaikutuksen: kunto kasvaa kun ravaa tupakalla, tai sitten ei jaksa ravata ja harventaa tupakointia - mahtavaa.

Ei ne tervakeuhkot kauan ramppaa, niin hankkivat nikotiinilaastarit ja -purukumit ja taas on rauhallista

Vierailija
66/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa parvekkeilla ja ulko-oven läheisyydessä on tupakointi kielletty. Tupakointipaikka löytyy kauempana pihapiirissä. Omassa asunnossa polttamista ei kai voida kieltää, mutta sisällä polttamisesta voinee syntyä hajuhaittoja yhteisiin tiloihin esim. rappukäytävään. Uusissa taloissa on tehokkaat liesituulettimet ja koneellinen ilmanvaihto, mutta ei ole itselläni tietoa siitä estävätkö nämä tupakoinnista syntyyvien hajuhaittojen leviämisen asunnon ulkopuolelle. 

Vierailija
67/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa myös olla että valittajan ruuan hajut haittaa muita . Kuin hiuslakka ja paskan hajut. Autoista tulee pakokaasuja . Hajuja kuin ruuanlaitossa.  Tehtaan piipusta tulee hajuja . Nuotioista tulee.  Ei tämä mikään hajuton maapallo ole.  Toisten KIUSAAMINEN ON SYNTIÄ. 

Oletpa lapsellinen. 🤭 Ja ilmeisesti hieman hitaalla käyvä, jos et ymmärrä miksi tupakansavu on pahempi kuin em. hajut.

Vierailija
68/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos polttaa ikkuna auki sen edessä kun parveketupakointi kielletty, onko se kiellettyä kun asukas on itse sisällä ja puhaltaa savut ulos?

No eihän se savu mene siitä ulos, vaan sisään. Mun ystävän naapuri polttaa sisällä "ikkunan ääressä" kannabista, savut menevät tietty suoraan siihen omaan kämppään, niin tämä naapuripa keksi, että se on tämän mun ystäväni vika, vaikka asuntojen välillä ei ole tutkitusti yhtään ilmatietä. Monta vuotta jo terrorisoinut tupakoivaa ystävääni.

Meillä taas ei polteta parvekkeella, kun se on kielletty, mutta koko naapuruston hullujuorukerho kokoontuu parvekkeiden alla ja rapun edessä tupakalle juoruilemaan ja huutelemaan paskaa. Olisi paljon parempi, kun pysyisivät yksittäisillä parvekkeillaan. 

Vierailija
69/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabimaissa HAISEE MAUSTEET JA  pakokaasut kuin elukoiden ulosteet ja SUITSUKKEET HAISEE huumepiiput haisee myös asunnoissa kitkerä makea tuoksu .  Tulee rappukäytäviin.   Muista nyt ostaa hajuton shampoo pesuaineet ja älä piere kuin omassa vessassa. Hajuton saippua etkä syytä grilliä siitä tulee hajua . Syö kylmää ruokaa . Ettei tule hajua mikä haittaa naapureita .  

Vierailija
70/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhallan tupakan savun keittiön ilmastointiaukkoon. Ei haise tupakka yhtään sisällä.

Kyllä haisee. Olet vain tuhonnut oman hajuaistisi. Tässä näkyy tupakoitsijoiden lapsellisuus ja vähä-älyisyys. Narsistinen halu kiusata muita, koska oma elämä on pielessä.

Et sitten voi taistella kukkasia et ruuan käryä et mausteita et grillata mitään et hajuvesiä et voi olla ulkona keväällä SIITEPÖLY TUNKEUTUU KEUHKOIHISI et voi elää . Et voi olla lapsellinen että joku HAJU TAPPAISI SINUT . MYRKKYKAASUT ON HAJUTTOMIA.  Tupakasta palaa ruoho . Ja paperi JEESUS SENTÄÄN MENE LÄÄKÄRIIN. ET VOI EDES NUOTIOTA SYTYTTÄÄ KUN SIITÄ TULEE HAJUA JA SAVUA !    OLET PSYKO. 

Siitepöly ulkoa on eri asia kuin naapurin tupakansavu . Jos eroa ei tajua, niin on oltava tupakoija. Muut kyllä tajuaa.  

Vierailija
71/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumepiippuja käytetään kouluissa ja  pihoilla ne haisee makealle.  Vesipiippu voi olla tankattu myös huumeilla.  

Vierailija
72/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi teinin tasolle jämähtänyt puukenkätupakoitsija teloi itsensä talviaikaan, kun rappukäytävän porrastasanteilla olevat ulkoakulkeutuneet pikkukivet osuivat sopivasti hänen puukenkiensä alle ja hän kieri pari porrasta alas kunnes sai kiinni rappukäytävän rappujen kaiteesta. Puukengät on oikeasti vaarallisia. Tupakka tosin sitäkin vaarallisempaa.

Siinä sitten tupakointikin väheni huomattavasti, kun ei saanut partsilla röökätä, mutta ei sitten mennyt kyynärsäuvojenkaan kanssa portaita alas, kun koki, että se on liian raskasta. Sen jälkeen kävi lääkärillä, joka kirjoitti tupakasta vierottautumislääkkeitä. 

Vierailija
73/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan polttanut tupakkaa, enkä aio aloittaakaan.

Vierailija
74/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKU PILAA MUIDEN PYYKIN PESUN KUN JÄTTÄÄ HIRVEÄLLE HAISEVAA PYYKKIETIKKAA KONEEN LOKEROON. HYI HELVETTI IHAN KUIN KISSAN KUSI. TEIDÄN KISSAN KUSI  HAISEE MUUTENKIN KÄYTÄVILLÄ. Koiran paskakököt haisee MARSUJEN ULOSTEET HAISEE .  KOKO JÄTEASTIA HAISEE KILOMETRIN PÄÄHÄN .  ( Kannattaa joskus katsoa mikä ruoka mätänee kaapeissa kattiloissa myös ! )  . 

Vierailija
75/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhallan tupakan savun keittiön ilmastointiaukkoon. Ei haise tupakka yhtään sisällä.

Kyllä haisee. Olet vain tuhonnut oman hajuaistisi. Tässä näkyy tupakoitsijoiden lapsellisuus ja vähä-älyisyys. Narsistinen halu kiusata muita, koska oma elämä on pielessä.

Et sitten voi taistella kukkasia et ruuan käryä et mausteita et grillata mitään et hajuvesiä et voi olla ulkona keväällä SIITEPÖLY TUNKEUTUU KEUHKOIHISI et voi elää . Et voi olla lapsellinen että joku HAJU TAPPAISI SINUT . MYRKKYKAASUT ON HAJUTTOMIA.  Tupakasta palaa ruoho . Ja paperi JEESUS SENTÄÄN MENE LÄÄKÄRIIN. ET VOI EDES NUOTIOTA SYTYTTÄÄ KUN SIITÄ TULEE HAJUA JA SAVUA !    OLET PSYKO. 

Siitepöly ulkoa o

Siitepöly keuhko sä hengiät sen KEUHKOIHISI saat astman .  

Vierailija
76/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee tupakkakielto niin pitää ostaa puukengät. Tai ehkä raudoitetut buutsit. Kunhan on kolisevat kengät. 

On siinä riskinsä sillä kulkijallakin puukengät jalassa kävellä. Ainakin kerrostalossa missä ei ole hissiä ... Että naura vaan. 

Vierailija
77/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Nauratti ennen hissiremonttia, kun naapuri valitti että vanha hissi paukkuu öisin kun ihmiset ravaavat tupakalla ulkona.

Ei käy mikään. Ei se että poltetaan parvekkeella, eikä se että poltetaan pihan tupakkapaikalla.

En ymmärrä että miksi tupakoijaa pitäisi paapoa millään lailla. Jos joku haisisi systemaattisesti ja kaiken aikaa esim, psgalle jostain syystä niin aika äkkiä tuollainen saisi käskyn joko hoitaa ongelma tai häädön muita häiritsemästä. 

Monessa taloyhtiössä on ollut jo vuosia parveke tupakointi kielletty, perusteluina yleensä on että tupakoimattomat ei voi olla parvekkeella, no mitä tuolla kävelee ei ole enää ketään parvekkeilla edes tupakoijia. Eli ne parvekkeet voisi poistaa kokonaan 

Ei siellä näillä keleillä enää vietetä aikaa, mitä nyt kissa käy välillä katsomassa maisemia. Kesällä olen paljon parvekkeella ja pidän sen ovea koko ajan auki. 

Vierailija
78/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa pahvitalossa te oikein asutte jos se että joku menee ulos herättää koko talon???

Asuntojen ovien (varsinkin postiluukkujen) kautta se ääni rapusta tulee, ei seinien. 

Vierailija
79/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä taloa, jossa saa tupakoida sisällä, mutta ei parvekkeella. Jos talossa ei saa tupakoida, siitä kärsii sitten alakerroksen porukka. Kaikki käy oven edessä tupakoimassa.

Vaikka siinä ei edes saa polttaa  

Omistusasunnossa ei kai voi kieltää tupakoimista sisällä.

Vierailija
80/104 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa lapsellinen. Toivottavasti saat syövän. 

meidän rapussa oli tuollainen tupakoitsija ja minä olin se, joka hankki tupakointikiellon taloyhtiöön. Tämä naapurini päätti kosta aminulle juurikin mm. pitämällä meteliä öisin, kun lähti ulos röökille. Hän itse kärsi unettomuudestakin (tupakoinnin aiheuttamaa sekin, nikotiiniriippuvuus kun oli niin paha hällä, että herätti öisinkin) ja kuvitteli, että minä sitten häiriinnyn siitä. Kuulin tästä päättelyketjustaan kerran, kun hän juorusi tästä kostostaan kaverilleen kännissä parvekkeellaan 

Visiiin vajaat kaksi vuotta se jaksoi asua ja omasta mielestään häiriköidä minua öisin kunnes muutti pois. En viits

Ei yksi henkilö voi tupakointikieltoa hankkia. Vaaditaan enemmistö asukkaista/omistajista kiellon taakse.