Mikä naisessa on vikana jos häneltä halutaan aina vaan hupia?
Aina olen ollut se nainen joka ei kelpaa vaimoksi. Miehiä kyllä pyörii ympärillä mutta kaikki haluaa vaan sänkyyn. Kukaan ei halua mitään vakavaa. Nuorempana olin tästä otettu mutta kun aloin tajuamaan että olen vain hupia ja hupi loppuu kun nämä miehet on löytäneet vaimo ehdokkaan, asia alkoi ahdistamaan. Alussa siis esitettiin että jotain voisi tulla minun kanssa mutta samalla etsittiin sitä vaimo ehdokasta ja kun se löytyi minulle ollaan oltu "Ei meillä ollut mitään vakavaa."
Miten monta kertaa olen särkenyt sydämen kun näin on käynyt.
Olen hoikka, urheileva, lyhyt, minulla on aika miehekkäät harrastukset mutta olen ulkonäöltä naisellinen. Olen rauhallinen hauska ja ystävällinen. Teen ruokaa ja pidän kodista ja itsestä huolta. En vaan ymmärrä miksi en kelpaa vakavaan?
Nyt taas kerran eräs erittäin kivan oloinen mies tuli juttelemaan ja alettiin tutustumaan. Kerkesin jo vähän ihastua kun tehtiin yhessä kaikkea kivaa. Vaikutti että oli kiinnostunut kunnes hän pudotti pommin että on eronnut vasta mutta ei ole varma palaako yhteen kun nainen on niiiin hirveän ihana vaikka nyt vähän pitää viikon mykkäkoulua välillä ja uhkailee erolla pienistä syistä. Välillä haukkuu hänen (miehen) lapset eikä edes pyydä anteeksi vaan syyttää miestä omista käytöksistään.
Laittaa vaan miettimään että miksi aina tuollaiset naiset nähdään kumppaneina mutta sitten kun on tällainen normaali, tekevä, kiva nainen niin ei kelpaa. Välillä tuntuu että ongelma on pienet tissit eli pinnallinen ongelma ja välillä tuntuu että minua pidetään vaan lähtökohtaisesti tyhmänä jo ennen kuin tunnetaan.
Entiedä, kertokaa mikä on naisessa vialla jos se kelpaa muuten mutta ei vakavaan suhteeseen?
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Olet liian tasainen. Miehet rakastavat jännänaisia.
Siis mitä ihmettä? Eikö pikemminkin ole juuri päinvastoin, miehet menevät naimisiin rauhallisen, söpön, kunnollisen ja ihanan naapurintytön kanssa ja jännänaisten kanssa harrastetaan vain jotain höpöä seksiseikkailua. Samoin kuin miehissä, naiset eivät halua naimisiin jännämiehen kanssa, vaan oikeasti mukavan ja kiltin nassukan kanssa (joita tämän palstan "kiltit" ei ole) jonka kanssa voi turvallisesti perustaa perheen.
Vierailija kirjoitti:
Sanoit syyn itse: "Pienet tissit"
No höpöhöpö nyt taas. Pienet tissit ei ole mikään este. Olen koko elämäni ollut parisuhteissa ja kelvannut pienen pienillä terhakoilla rinnoillani.
Tietenkin suhteen alussa ihmiset sanovat sellaisia asioita, joita odottaa toisen haluavan kuulla. Eli vihjailee suhteen vakavuudesta, yhteisestä tulevaisuudesta jne. Puhe on vain puhetta ilman tekoja.
Ehkä sinun kannattaisi olla ns. itsekkäämpi ja pyrkiä olemaan antamatta liikaa valtaa miehille elämässäsi? Keskityt enemmän omaan hyvinvointiin ja onnellisuuteen?
Jos nainen on liian takertuva, yli-innokas ja epätoivoisuus oikein huutaa hänestä, mies lähtee.
Naisen pitää olla jännittävä, muttei miesmäisellä tavalla. Oikeastaan kannattaa vetää feminiinisyys ihan överiksi. Luoda vähän sellainen learned helplessness -tunnelma.
Aloittajan harrastukset ovat ilmeisesti liian maskuliinisia. Miehet pelkää, että häviää naiselle maskuliinisissa asioissa. Harrastuksilla myös helposti pädetään ja mies pelkää joutuvansa alakynteen.
Jos sinulla on samaa ongelma kuin minulla oli nuorena, olin se epävarma liian helppo miellyttäjä. Ongelmallinen isäsuhde niin hain hyväksyntää mukautumalla miesten toiveisiin. Se ei auttanut, terapia auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on liian takertuva, yli-innokas ja epätoivoisuus oikein huutaa hänestä, mies lähtee.
Naisen pitää olla jännittävä, muttei miesmäisellä tavalla. Oikeastaan kannattaa vetää feminiinisyys ihan överiksi. Luoda vähän sellainen learned helplessness -tunnelma.
Lainatussa viestissä on mielestäni yksi kohta oikein. Yli-innokkuus saa helposti paniikin aikaiseksi. Tällä tarkoitan "olet ihanin ihminen mitä olen tavannut" tai "en ole koskaan kokenut vastaavaa" tyyppiset lauseet puheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussa vikaa? Olet tavannut vain itsellesi vääränlaisia ihmisiä. Asenne kohdilleen nyt ja etiäppäin. 😊
Joskus osasin ajatella näinkin. Mutta en enää. En voi mitenkään törmätä vaan vääränlaisiin ihmisiin koko elämääni. Vika on oltava minussa. Olen tavannut ihmisiä nimittäin harrastusten, vapaa ajan, töiden (en työpaikalta vaan työn vuoksi). Muutamalta eri paikkakunnalta. Jokin syy on minussa oltava siis. Ja kun monesti miehet jopa olleet ihan fiksun oloisia ns. normaaleita ihmisiä, minä vaan en ole heille kelvannut vaan heillä on sitten nyt kumppanit. Joku ehdotti tuota tylsyyttä. Se voi olla mahdollista että olen tylsä, mutta mitä pitäisi tehdä etten olisi tylsä? Kuitenkin ihan menevät harrastukset ja kotonakaan en paljon sohvalla makaa vaan kokkailen ja leivon. Minusta löytyy paljon uutta kun tutustuu. Millainen nainen ei ole tylsä? AP
Olet oikeassa, vika on sinussa. Mutta se ei ole siinä millainen olet, vaan millaisista miehistä viehätyt. Jostain syystä pidät miehistä, jotka eivät välitä sinusta. Ehkä et koe olevasi pysyvän rakkauden arvoinen ja ehkä viehätyt jollain tavalla saavuttamattomista ihmisistä? Viihtyisitkö sinä tavallisen kotona kokkailevan miehen kanssa? Usein ihmiset etsii vastausta elämänoloihin ulkopuolta vaikka kaikki syyt löytyy sinusta sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet liian tasainen. Miehet rakastavat jännänaisia.
Itse olen huomannut, että miehet pitävät siitä, kun nainen muuttuu jatkuvasti. Tuo esiin erilaisia puolia itsestään, joita mies ei tiennyt olevan olemassakaan. Ja tietysti naisen on hyvä skannata heti alussa miehen kaikki ominaisuudet, tarpeet ja toiveet. Miehen tarpeilla ja toiveilla voi sitten sopivasti pelata; välillä täyttää ja ylittää ne, välillä olla täysin vastaamatta niihin, olla välinpitämätön. Näin pidetään mies nälkäisenä ja odottavalla kannalla.Samaan tapaan naisetkin pitävät siitä, että mies muuttuu jatkuvasti. Parisuhteelle parasta onkin se, että molemmat järjestävät toisilleen pieniä yllätyksiä arjessa.
Täällä on nähtävästi hirveästi yleistyksiä. Ei ole mitään sellaista, että kaikki "miehet" ja "naiset" toimisi aina samalla tavalla.
Itse vihaan yllätyksiä ja muutoksia. Onneksi minun oma rakas mies on tasainen ja vakaa ollut viimeiset 20 vuotta.
Kauanko sinä olet jaksanut yllätyksellistä ja jatkuvasti muuttuvaa kumppaniasi?
Miesten janoamaa jännitystä voi kasvattaa esimerkiksi vihjailevalla pukeutumisella. Esimerkiksi tavalliset pitkät housut ja tavanomainen paita, mutta sitten verkkosukat. Nainen ei tuijottele sukkiaan, saati puhu niistä, vaan on normaalisti tuntien miehen katseen varpaissaan.
Jos asia tulee jotenkin puheeksi, voi sanoa vain, ettei pidä siitä kun jalat hikoavat ja siksi reikäistä sukat.
Mutta pukeutumisen tulee siis oikeasti olla hienovaraisen vihjailevaa, ei mitään tissivako esillä heti kättelyssä wt-meininkiä.
Se että tämä juttu kuulostaa keksityltä on bullshittiä koska on tämä on juuri minun elämää. Miksi tulisin tänne satuja kertomaan? Enkä ole kokenut traumaattista lapsuutta.
Mutta tuli pari pointtia, yli innokkuus, saatan vaikuttaa sellaiselta kun oikein miettii. En kehu noin että "olet ihanin kenet olen tavannut" tms. Mutta saatan kokoajan laittaa viestiä ja jutella ihan turhista asioista koska haluan vaan jutella sen ihmisen kanssa. Eli tällainen liika innokkuus voisi olla syy? Toinen pointti olisi tuo miellyttäminen. En epävarmuuden vuoksi vaan jos pidän jostain ihmisestä niin on tapana miellyttää sen vuoksi että haluan tälle toiselle niin paljon jotain hyvää. Ja se voi välillä sitten olla liikaa miellyttämistä. Se saattaa siis vaikuttaa negatiivisesti.
Mutta jos nämä olisi syyt, en aio muuttua vaan toivon että jollekkin kelpaankin sitten joskus vähän liian innokkaana ihmisenä. Nämä piirteet ei kuitenkaan aiheuta mitään pahaa kellekään. AP
En pysty nyt lainaamaan, mutta vastaan tuohon viimeisimpään. Ei sinun ap tarvitse itseäsi muuttaa mitenkään. Sehän olisi väärin sinua itseäsi kohtaan. Eikä sinussa mitään vikaa varmasti ole. Ja sitäpaitsi sehän on täysin katsojan näkökulmassa. Mitä ne viat edes on? Joku tykkää tisseistä, joku perseestä ja joku älykkäästä ajattelusta. Olet vain ollut väärien tyyppien kanssa. Jokaiselle meille löytyy maapallosta sopivampia ja myös epäsopivia. Kyllä sinä sen itsellesi sopivan vielä löydät.
"Mutta jos nämä olisi syyt, en aio muuttua vaan toivon että jollekkin kelpaankin sitten joskus vähän liian innokkaana ihmisenä. Nämä piirteet ei kuitenkaan aiheuta mitään pahaa kellekään."
Innokkuus on positiivinen piirre naisessa. Hieman jos annat miehelle tilaa ja omaa aikaa niin ehkä ahdistuvat vähemmän. Miehestä voi tuntua että häntä viedään väkisin nopeammin tiiviiseen suhteeseen kuin hän kykenee. Tietenkin muutenkin miehen ajatusten ja tunteiden huomioiti auttaa miehen henkisessä sitoutumisessa.
Täällä 37 v ikisinkku nainen. Miehille kelpasin aikanaan vain kertapanoon, suhteeseen ei ole yksikään mies kelpuuttanut. Olen jo luovuttanut enkä ole tapaillutkaan ketään yli 10 vuoteen. Ikisinkkuna hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet sänkyyn niiden miesten kanssa? Syy löytyy sieltä. Miehen kiinnostus ja kunnioitus vaan lopahtaa tuollaisesta kun kaikki on jo nähty ja koettu. Näin se vaan menee.
Jos tapaat kivan ihmisen, ihastut, teillä luistaa juttu hyvin ja molemmat haluaa viettää aikaa yhdessä. Vietätte aikaa yhdessä. Sinäkö et jossain vaiheessa mene sänkyyn vaan odotat ensin että mies vie kihloihin että ei varmasti pääse sitten pakenemaan sen jälkeen? Epäilen. En ole missään vaiheessa suoraan hypännyt sänkyyn että ompa komea mies sun nimi oli? ja okei mennään sänkyyn. Kyllä siinä on aina ollut tutustumista ja minun annettu ymmärtää jotain. AP
Itse asiassa olin tosi tiukkana kaikissa vaatimuksissani enkä lähtenyt miellyttämään miestä tai miehiä missään asioissa enkä antanut miesten olettaa tai uskotella mitään. Puhuin asioista ja toiveistani suoraan enkä tyytynyt muuhun kuin saman henkiseen ihmiseen. Ei kannata uskoa sitä kun mies antaa ymmärtää vakavaa suhdetta ja jäädä kstselemaan, että asiat kehittyisivät jotenkin itsestään hyvään suuntaan.
En mennyt fiilispohjalta enkä muutenkaan sänkyyn. Onnistuneen suhteen edellytys on mielestäni se, että mies osoittaa kunnioitusta ja vakaata ja oma-aloitteista tahtoa olla ja jakaa elämänsä juuri minun kanssani. Se ei tapahdu ajelehtimalla, toivomalla, odottamalla ja toista miellyttämällä. Ja kyllä, menimme tosiaan kihloihin ja vasta avioliitossa oli varsinaista seksiä. Sitä ennen oli kyllä vaikea pitää näppejämme erossa toisistamme. Sänkyyn menemällä tuo hieno jännitys olisi kuollut. Pihtaamista ja mitään hiljaista ja puhumatonta vallankäyttöä en kannata, vaan asioista täytyy sopia yhdessä ja avoimesti.
Yhden ihmisen suhteen erehdyin, mutta se johtui hänen sairaudestaan. Muuten kaikki kiinnostuneet miehet olivat hyvin valmiita sitoutumaan. Uskoakseni omalla tinkimättömällä tyylilläni vedin puoleeni sellaisia ihan hyviä miehiä. Tämän yhden kanssa mätsäsi yhteen kaikki tärkeät asiat.
Eli ap, uskalla vaatia sinulle tärkeitä asioita ja sano ne ääneen. Senkin voi sanoittaa miehelle ääneen, että en halua, että annat minun ymmärtää haluavasi vakavaa suhdetta ja aloitamme seksin ja pian kyllästytkin ja jätät minut toisen naisen takia.
Liian avoin ja rakastaa niin että sädehtii ympäristöön. Miestä pelottaa ja astuu sivuun ja lopulta taakse, poistuu kokonaan. Mies pelkää avointa rehellistä naista tunteineen. Mies ei kehtaa puijata naista, koska näkee vastassaan valon ja aidon rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Liian avoin ja rakastaa niin että sädehtii ympäristöön. Miestä pelottaa ja astuu sivuun ja lopulta taakse, poistuu kokonaan. Mies pelkää avointa rehellistä naista tunteineen. Mies ei kehtaa puijata naista, koska näkee vastassaan valon ja aidon rakkauden.
Ei tuo miesten pakeneminen johdu puijaamisen tarpeesta, vaan siitä että miehestä tuntuu kuin nainen veisi hänet nopeammin vakavaan suhteeseen, kuin mihin hän on valmis. Hitaammalla etenemisellä mieskin ehtii totuttautua ajatukseen mahdollisesta vakavasta, pitkäaikaisesta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta jos nämä olisi syyt, en aio muuttua vaan toivon että jollekkin kelpaankin sitten joskus vähän liian innokkaana ihmisenä. Nämä piirteet ei kuitenkaan aiheuta mitään pahaa kellekään."
Innokkuus on positiivinen piirre naisessa. Hieman jos annat miehelle tilaa ja omaa aikaa niin ehkä ahdistuvat vähemmän.
Miehestä voi tuntua että häntä viedään
MIKÄ VÄSSYKKÄ SE ON?
Onko homo.
väkisin nopeammin tiiviiseen suhteeseen kuin hän kykenee. Tietenkin muutenkin miehen ajatusten ja tunteiden huomioiti auttaa miehen henkisessä sitoutumisessa.
V.TTU EIHÄN TOI OLE M I E S.
Tylsä tyhjä bimbo siinäpä ne syyt.
Veikkaisin, että sinussa on joku piirre kasvoissa/kropassa, joka aiheuttaa sen, että kelpaat hupiin mutta ei vaimoksi. Kun lasket tasovaadetta niin varmasti löytyy mies.
Jos olet seiska, niin kasitason mieskin käyttää vain hupina, ysistä puhumattakaan.
Exälläni oli kuvitelma, että hän on oikea superpommi. Totuus oli, että hänellä oli erittäin kauniit kasvot, isot hyvät rinnat, mutta takapuoli oli lättänä ja takaa katsottuna hyvin tasapaksu nainen (tämä loppujen lopuksi oli sellainen asia, että en jaksanut jatkaa suhdetta kun tiesin, että hänen kroppansa ei tule muuttumaan). Hän ei vain suostunut hyväksymään asiaa, joten taitaa edelleen jahdata sitä komeaa rikasta miestä. Itse olen ollut perheenisä jo 10 vuotta.
M40